24-02-2008, 20:55
|
|
|
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
|
|
שמעת פעם את המושג מכבסת מילים? זה בדיוק מה שאתה טוחן בהודעתך.
אענה באופן כללי ולא אחת לאחת למה שכתבת ולו בגלל שכנראה לא אוכל להשיב [מפאת חוסר זמן] לתגובות ההמשך, למרות שאשתדל להכנס שוב אם אוכל.
ראשית, לא כתוב בתורה שצריך להיות דתי, חרדי או אחר. כתוב מה על אדם, מכל מין, בכל זמן ובכל מצב לעשות ומה לא לעשות.
התורה בשלימותה היא תורה שבכתב ותורה שבע"פ, אף אחד לא יכול לבחור מה מהם הוא רוצה לקיים ומה לא, ברגע שאדם בוחר ואפילו רק דבר אחד שאותו הוא לא עושה [כמובן לא במקרה שיש הלכה ברור שמסיבה כלשהי הוא באותו זמן/מצב לא מחוייב בה], הוא כאילו כפר בכל התורה כולה. כפי שכתוב: מומר לעבירה אחת, מומר לתורה כולה.
נראה את אותו אדם שטוען שמספיק אמונתו ולא בכל דבר הוא גם צריך לעשות מעשה ממשי, לשכנע את עצמו שהוא מאמין שהוא שבע, עירני או כל דבר אחר, והוא לא צריך לאכול או לישון, כי הוא הרי מאמין שהוא שבע...
שנית, לכל דבר בתורה, לכל הלכה ברורה ולכל מנהג יש טעם, אבל ברור שלא הכל אפשר ללמוד ברגע ואף לא במשך מס' שנים בלבד.
לכן, ראשית צריך לקיים את כל חוקי התורה ואף מנהגים שהשתרשו [מנהגים שהשתרשו בכל קהילות ישראל או/ו בהתאם לקהילה אליו משתייך אותו איש/אשה], לאחמ"כ ובמקביל, רצוי (ואולי אף חובה) ללמוד ולהבין טעם בכל דבר.
בדיוק כמו שאדם לא יפר (בגלוי) את חוקי התנועה שאינו מבין, רק בגלל שהוא עדיין לא למד פיזיקה והוא עדיין לא מבין את ההגיון בזכות הקדימה. ברור לכל בר דעת שהוא קודם כל מחוייב בכל חוקי המדינה בין אם הוא מבין את הסיבה לכל פרטי החוק ובין אם לאו. כמובן שאם הוא ירצה גם להבין מה ההגיון ומה הסיבה בכל חוק, הוא יכול ללמוד בהמשך, אבל חוסר ההבנה לא פוטר אותו מיישום החוק.
אגב, למרות שהשתדלתי להשיב, האשכול ממש לא מתאים לפורום זה. יש בפרש פורום בשם "יהדות והלכה" ואם איני טועה נושא זהה או דומה [בעל תשובות זהות או דומות] כבר נידון שם לפחות פעם אחת.
אני מנתל אם התעלמתי מחלק מהכתוב בהודעה הראשונה, פשוט הסתםקתי בקריאת השורות הראשונות כדי להשיב.
לסיכום: היות וצריך ללכת בכיפה [ולא משנה כרגע היכן המקור ומה הטעם], ברור שרק חסר דעת ירמה את עצמו ויטען שהוא שומר מצוות גם בלי ללכת עם כיפה.
בהצלחה
|