29-02-2008, 15:59
|
|
|
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
|
|
אחד מעקרונות האמונה הוא שהתורה לעולם לא תשתנה!
אם בתורה אנו מצווים על "ככל אשר יורך", זה אומר שבין אם אנו רוצים, ובין אם לא, אנו מחוייבים בכל מה שחז"ל כתבו, גם אם נראה לך שזה לא אפשרי.
אגב, למה אתה חושב שבתקופת חז"ל קיום אסיור זה היה שונה? במידה מסויימת, באותה תקופה נעשו עבירות חמורות לא פחות מהיום (אחסוך מכם דוגמאות קיצוניות, אבל בכל משפט כאן אני מתכוון לדברים שכתובים שחור על גבי דף, לא לתיאוריות ופרשנויות), חוטאים ומחפשי היתרים היו גם אז, אבל כמו שזה היה תקף אז, כך זה נשאר תקף גם היום.
נקודה נוספת: אם בן אנוש היה כותב את התורה, היה אכן ניתן לטעון שהוא לא יכול היה לדעת מה יהיה כעבור מס' שנים. אבל אלוקים ברא את העולם וכל בר דעת מבין שהוא לא יכול להבין מה שאלוקים מבין, כי הרי ברור שהוא לא אלוקים...
1. אלוקים ברא את העולם - זאת עובדה, לא משהו שהאמונה שלי או של אחר תשנה. מי שלא מאמין, שיחקור ויגיע בעצמו (כמובן לא לשבת בבית ולהתפלסף עם עצמו, אלא לצאת, לקרוא, ללמוד, לחקור ולדרוש) להכרה הזאת.
2. אלוקים נתן לנו תורת אמת - כתורת אלוקים, אין שם ולו פרט קטן שאינו אמת (מי שיחקור את התורה לעומק יגלה שאין בן אנוש שיכול לכתוב כזה ספר והרבה חוזרי בתשובה הגיעו אכן דרך חקירה האם יש בתורה משהו שאכן כבר לא נכון).
3. בתורה אלוקים ציווה אותנו על "ועשית ככל אשר יורוך" - במה מצווה זו שונה משאר המצוות? כמו כל דבר בתורה, גם זה לא השתנה (ואם אתה מתיר דבר אחד, התרת כבר את התורה כולה. מספיק שתוכיח שדבר אחד לא אמת די לומר שהכל לא אמת).
בשורה התחתונה: במקום לנמק בתירוצים קלושים שאיסור חז"ל/תורה אינם תקפים ולשקר את עצמך ואולי גם את אחרים, תאמר (אני כמובן לא מתכוון אליך אישית, אלא למי שמחפש להתיר לעצמו) "אני פושע ולכן אני עושה מה שנח לי" (כמובן שכדי גם להזכר בשכר ועונש - במידה ולא מבינים את חשיבות קיום המצוות בלעדי עזרה השכר והעונש).
אני אישית הייתי מציע לא לומר כך, כי בסך הכל אני בטוח (על בסיס הרמב"ם על "...מכין אותו עד שיאמר רוצה אני") שכל אחד רוצה לקיים את התורה כולה רק שאנו חיים בעולם מלא נסיוניות ודרים באופן צמוד במיוחד עם יצר שלא נח לרגע... - לומר (לעצמו): אני יודע שאסור, אבל קשה לי, לא התגברתי הפעם, אולי בעז"ה בפעם הבאה.
מס' רווחים ישירים:
1. ראשית כל האדם לא משקר את עצמו.
2. אתה לא משקר ולא מחטיא אחרים.
3. אולי זה מה שיגרום לפחות באחד הפעמים ואולי אף יותר, להמנע מחטא - ואפילו פעם אחת של זכיה לעומת מליון של כשלון, והיה זה שכרו.
4. זה מה שיאפשר לאדם לחזור בתשובה - ואוי לו למי שמת בלא תשובה (וע"ע "שוב יום אחד לפני מיתתך").
|