25-03-2008, 19:06
|
|
|
חבר מתאריך: 23.05.07
הודעות: 5,113
|
|
קמפיין שקית אחת פחות
הנזק הסביבתי של שקיות הפלסטיק כמעט ואינו נתפס !
5 מליארד שקיות בשנה ! מייצרים 28 אחוז מנפח הפסולת בישראל.
עשרות אלפי בעלי חיים יבשתיים וימיים נפגעים מבליעה של שקיות פלסטיק מדי שנה,
השקיות אינן מתפרקות ומזהמות את האדמה במשך מאות שנים, האדמה, הצמחים והמים מזדהמים!
ישנו שימוש עודף, צרכנות בזבזנית ולא קיימת מודעות (אצל מרבית הצרכנים) לבעיה הסביבתית של שקיות הפלסטיק. הלקוח הישראלי אוהב חינם, גם אם זו רק שקית... נדרשת שינוי תפיסה, חדירה איטית למודעות, דריסת רגל... רק שקית אחת פחות...
למרות הנסיונות לפתרונות חלופיים (שקיות ירוקות ושקיות בד למינהן)
שקיות הפלסטיק נתפסות כפתרון היעיל, הנוח והזול ביותר (לצרכן) הנמצא כיום לאריזת מוצרים, חובה עלינו לפחות לצמצם, כמה שאפשר את הנזק לבעלי החיים ולסביבה גם אם זה רק שקית אחת פחות...
תמיכתכם חשובה!
חובתנו להעלות את המודעות ולצמצם את השימוש בשקיות... הוסיפו את חתימתכם, שלחו את הקמפיין לחברים ולכל מי שאתם מכירים... ובפעם הבאה, כשאתם עורכים קניות... אל תשכחו "שקית אחת פחות"...
רקע והשלכות סביבתיות של שקיות הפלסטיק : (נתוני המשרד לאיכות הסביבה)
בישראל משווקות מדי חודש כ- 3000 טונות של שקיות פלסטיק מסוג שקיות HDPE, לרשתות השיווק.
על פי נתון זה ניתן לחשב כי מדי חודש נצרכות כ- 430 מיליון ! שקיות ברשתות השיווק.
מפגעי השקיות:
+ זיהום שטחים פתוחים- משקלן הקל, הצריכה הבלתי מרוסנת ועמידותן לפירוק הפכו לגורם עיקרי בזיהום השטחים הן במרחב העירוני והן בשטחים הפתוחים, שמורות הטבע חופי הים והים עצמו.
+ פגיעה בחי ובצומח- בעלי חיים יבשתיים וימיים נפגעים מבליעה של שקיות פלסטיק. ע"פ נתוני המשרד לאיכות הסביבה כ- 100,000 בע"ח ימיים מתים מדי שנה כתוצאה מבליעת שקיות פלסטיק.
צמחים מכוסי שקיות נפגעים כתוצאה מהקטנת חילוף הגזים.
+ חלקן היחסי בפסולת - על פי נתוני סקר הרכב הפסולת 2005, שקיות פלסטיק מכל הסוגים מהוות כ-28% מנפח הפסולת בארץ ו-7% ממשקל הפסולת. השקיות אין מתכלות ושורדות באתרי הפסולת מאות שנים ויותר.
+ צריכת חומר גלם לייצור- שקיות הפלסטיק מיוצרות מנפט ועצם צריכתן הבזבזני פוגע במאגרי הנפט המדלדלים.
מטרות הקמפיין :
1. שינוי הרגלי הצריכה של שקיות הפלסטיק ; צמצום השימוש העודף.
המטרה הראשונית של הקמפיין היא לצמצם במיידית ב 1% את צריכת השקיות - המשמעות החודשית תהא 30 טון או כ 5 מליון שקיות בחודש !
המטרה הבאה תהיה תוך כשנה להגיע לצמצום של כ 5% - משמעות חודשית של 150 טון או כ 25 מליון שקיות.
2. החדרת המודעות לבעיה הסביבתית של שקיות הפלסטיק.
3. הטמעת המושג "שקית אחת פחות" בקרב קהל צרכני רשתות שיווק המזון (למעשה כולנו) כמושג מייצג לצרכנות לא ירוקה ו"בזבזנית"
הנחות היסוד עליהן מושתת הקמפיין :
1. ישנו שימוש עודף בשקיות הפלסטיק, אשר עם מעט מאוד מודעות ניתן לשנות את הרגלי השימוש בהן, לפחות ברמה של "שקית אחת פחות"
2. לצרכן הישראלי אין מודעות לבעיה הסביבתית של שקיות הפלסטיק ומוכנותו לשינוי הרגלים בעקבות תפיסה ירוקה הינה מזערית.
3. שקיות הפלסטיק הינם הפתרון הזול ביותר (לצרכן) היעיל והנוח ביותר הנמצא כיום לאריזת מוצרי המזון, והסיבה היחידה לצמצם את השימוש בפלסטיק הינה סביבתית.
4. שבירת התפיסה של "חינם אז לקחת" - ישנם התופסים את השקיות חינם כערך נוסף לרכישה .
5. הלקוח הישראלי אינו מודע לבעיית השקיות ותופס את הבקשה ממנו "לחסוך" כנסיון של ההרשת לחסוך לעצמה כספים - לכן הרשתות מעדיפות להמנע מעימות עם הצרכנים.
למה רק "שקית אחת פחות" ?
1. למרות שהמטרה צמצום משמעותי בשימוש בשקיות הפלסטיק, מספיק שכל אחד ישתמש בשקית אחת פחות - כבר נחסוך הרבה (מאוד) שקיות...
2. המסר קצר , ברור , לעניין , תואם את המטרה ולא פחות חשוב ... בר השגה.
3. על מנת ליצור מודעות לנושא , עוד לפני שנציע פתרונות לבעיית השקיות , נבקש מהציבור בקשה צנועה , בקשה שניתן לעמוד בה... "רק שקית אחת פחות "
אך לא רק - המטרה היא העלאת המודעות הירוקה, לכל אחד, חדירה שקטה לנושא שכולם סובבים. עצם ההתעסקות והחשיבה הירוקה ב"קטן" תעלה את המודעות.
4. חשוב להבהיר, הקמפיין מתמקד ביצירת מודעות ראשונית ולא במתן פתרונות לנושא שקיות הפלסטיק, לכן נושא שקיות הבד הרב פעמיות, אשר יכול אמנם להוות עזר לצמצום השימוש בשקיות הפלסטיק, אינו עומד במרכז הקמפיין. שקיות הרב שימושיות זו כבר בקשה לשינוי הרגלים משמעותי, אשר סותרת את הבקשה "רק שקית אחת פחות" - לבקש שימוש בשקית בד זה כבר לא "רק "!
5. בשלב הבא מתוכנן קידום נושא שקיות הרב שימושיות.
פרטים נוספים תוכלו למצוא בדיון מטה... אם יש לכם רעיונות כיצד לקדם את הקמפיין אתם מוזמנים...
ושוב, אל תשכחו... שקית אחת פחות...
לפרטים נוספים ולסרטון על הקמפיין עם שחר פאר -
http://shout.co.il/campaign.asp?Id=6528&m=sakit
_____________________________________
|