31-03-2008, 16:19
|
|
|
חבר מתאריך: 25.08.07
הודעות: 1,097
|
|
חשמל ודיזל
לא ממש מדויק. רכבת ישראל אכן תכננה את המנהרה לירושלים (שתגיע, אגב, לא ממש לירושלים אלא 80 מטר מתחתיה, ומהרכבת יצטרכו לעלות בדרגנועים ו/או מעליות) עבור רכבת חשמלית. מי שאישר את המסילה, אנשי משרד הפנים, לא שאלו את עצמם שאלות רבות מדי לגבי המעבר מדיזל לחשמל.
במקביל לסלילת המסילה לירושלים, שבו אנשי רכבת ישראל למשרד הפנים, וביקשו שתאושר להם תכנית לחשמל את כל המסילות במרכז הארץ. עכשיו התחילו לחשוב שם ברצינות, והגיעו למסקנה משונה - שהם לא ממש מבינים למה זה טוב לחשמל את המסילות. מצד אחד זו קידמה, ופחות רעש, ופחות זיהום אויר, אך מצד שני - בכל נופי הארץ יפוזרו אלפי עמודים, וכבלים, וטרנספורמטורים, וכל מיני מרעין בישין.
אז הם פשוט לא מחליטים.
בשלב הזה מיהרו אנשי האוצר, שגם הם לא ממש להוטים לחשמל, ובדקו אם ניתן לעשות אחורה-פנה: אם אפשר לבטל את החישמול של המסילה לירושלים.
הם שכרו את שרותיה של חברה אמריקאית שמצאה כי אם לכל רכבת יהיו שני קטרים, ויהיו עוד כמה פירי איוורור, ניתן יהיה לגרור/לדחוף רכבות לירושלים בעלות של תוספת 6 דקות מנתב"ג לירושלים, גם במנועי דיזל.
כל הסיפור הזה עדיין מחכה להכרעת משרד הפנים. האוצר והירוקים מושכים לכיוון הלא-חשמול, הרכבת רוצה לחשמל, משרד התחבורה אדיש ומשרד הפנים מושך רגליים.
אף אחד לא חכם גדול בסיפור הזה, אבל אף אחד גם לא טיפש מובהק. זו דילמה קשה.
בכלל, למדתי שבסיפורי "חלם" כאלה, אין אף פעם טפשים גמורים. לעיתים לא ניתן היה לראות אז, או משם, את מה שרואים מכאן ועכשיו (וזו האמת לגבי הפשלה של הרכבת בהולץ); או שמדובר בדילמה שקשה להכריע בה; או שמישהו העיז ולקח סיכון מחושב, והגורל לא האיר לו פנים (ההצפה הגדולה באיילון, בשנת פתיחת הכביש). איש מאתנו לא היה מחליט אחרת.
|