לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > הסטוריה ותיעוד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 31-03-2008, 08:44
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בקיצור...
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי adinax שמתחילה ב "מאחורי הקיר האדום"

עד שיסימו להקים את קיר האטימות הסביבתי הזה - הדוידקה "חונה" במגרש שבין ציר הרצל ובי"ח שערי צדק.

במקום זה חנה עד לא מכבר הפסל "הרי ירושלים" של קאלדר - עד שהועבר אל מקומו הטבעי, בסמוך לצומת יד ושם, לפני כשבועיים.

בהקשר הזה צריך לציין גם שעמוד "נזכור" שעמד שנים רבות מול התחנה המרכזית - הועבר אל הרחבה שלמרגלות בימ"ש עליון, לטובת תחנת הרכבת שנבנית בכניסה לעיר, וככל הנראה לא תחובר בזמן הקרוב למסילת ברזל מן השפלה עקב תכנון מדוקדק מידי שהביא בחשבון מנהרות שמותאמות לרכבת חשמלית (ומאווררות פחות) ולא רכבת מונעת בדיזל, כמו זו שפועלת באופן מפתיע בארץ הקודש.

במקרה נזדמן לי לעבור במקום בדיוק כאשר סיימו להוריד את האנדרטה מן המשאית. תמונות נוספות - בקרוב.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 31-03-2008, 16:19
  ארדיכל ארדיכל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.07
הודעות: 1,097
חשמל ודיזל
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "בקיצור..."

לא ממש מדויק. רכבת ישראל אכן תכננה את המנהרה לירושלים (שתגיע, אגב, לא ממש לירושלים אלא 80 מטר מתחתיה, ומהרכבת יצטרכו לעלות בדרגנועים ו/או מעליות) עבור רכבת חשמלית. מי שאישר את המסילה, אנשי משרד הפנים, לא שאלו את עצמם שאלות רבות מדי לגבי המעבר מדיזל לחשמל.
במקביל לסלילת המסילה לירושלים, שבו אנשי רכבת ישראל למשרד הפנים, וביקשו שתאושר להם תכנית לחשמל את כל המסילות במרכז הארץ. עכשיו התחילו לחשוב שם ברצינות, והגיעו למסקנה משונה - שהם לא ממש מבינים למה זה טוב לחשמל את המסילות. מצד אחד זו קידמה, ופחות רעש, ופחות זיהום אויר, אך מצד שני - בכל נופי הארץ יפוזרו אלפי עמודים, וכבלים, וטרנספורמטורים, וכל מיני מרעין בישין.
אז הם פשוט לא מחליטים.
בשלב הזה מיהרו אנשי האוצר, שגם הם לא ממש להוטים לחשמל, ובדקו אם ניתן לעשות אחורה-פנה: אם אפשר לבטל את החישמול של המסילה לירושלים.
הם שכרו את שרותיה של חברה אמריקאית שמצאה כי אם לכל רכבת יהיו שני קטרים, ויהיו עוד כמה פירי איוורור, ניתן יהיה לגרור/לדחוף רכבות לירושלים בעלות של תוספת 6 דקות מנתב"ג לירושלים, גם במנועי דיזל.
כל הסיפור הזה עדיין מחכה להכרעת משרד הפנים. האוצר והירוקים מושכים לכיוון הלא-חשמול, הרכבת רוצה לחשמל, משרד התחבורה אדיש ומשרד הפנים מושך רגליים.
אף אחד לא חכם גדול בסיפור הזה, אבל אף אחד גם לא טיפש מובהק. זו דילמה קשה.
בכלל, למדתי שבסיפורי "חלם" כאלה, אין אף פעם טפשים גמורים. לעיתים לא ניתן היה לראות אז, או משם, את מה שרואים מכאן ועכשיו (וזו האמת לגבי הפשלה של הרכבת בהולץ); או שמדובר בדילמה שקשה להכריע בה; או שמישהו העיז ולקח סיכון מחושב, והגורל לא האיר לו פנים (ההצפה הגדולה באיילון, בשנת פתיחת הכביש). איש מאתנו לא היה מחליט אחרת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 31-03-2008, 21:44
  ארדיכל ארדיכל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.07
הודעות: 1,097
יש פשלות, אין טפשים
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ונוסיף לזה עוד כמה פרוייקטים"

זה היה המסר שלי. פשלות קורות, ותקרינה, בגלל אינסוף סיבות. אבל להסתובב בין חברים, ביום שישי בערב, ולהגיד "עד כמה מטומטמים הם יכולים להיות" זה לא ממש מדויק.
החלטות בסדרי הגודל הללו מתקבלות לאחר המון בדיקות, ולאחר שהן נבדקו ע"י המון אנשים. אז נורא קל לשבת בבית, על פיצוחים, ולרטון שההם שם מטומטמים. זה פשוט לא כך. ההם שם הם אנשים כמונו, מושחתים כמונו, טפשים כמונו, וכסת"חיסטים כמונו. גם התרבות הארגונית שלהם איננה שונה מזו הנהוגה בכל מקום עבודה אחר בארץ.אולי, בגלל שמדובר במיליונים, הם אפילו קצת יותר זהירים מזאתי שאחראית על קניית מהדקים.
אז למה בכל זאת קורות פשלות? בגלל הנסיבות. כי ברגע נתון אתה צריך לקבל החלטה, והנתונים שבידך מכוונים אותך להחליט כך ולא אחרת. ייתכן שכבר למחרת הנתונים השתנו, ונשארת עם המכנסיים למטה.
וכן. יש המון פשלות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:35

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר