לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 14-04-2008, 22:26
צלמית המשתמש של דוד שמואל
  דוד שמואל דוד שמואל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 1,583
טנקים שהשתתפו במלחמת יוה"כ – השוואה

הנושא של "שוט-נגד מגח" עלה בשרשור קודם. חשבתי שכדאי לבצע השוואה כזאת לגבי הטנקים העיקריים שהשתתפו במלחמת יום כיפור משני הצדדים. בחרתי להתמקד בטנקים הבאים:
  • שוט קל
  • מגח 3
  • מגח 6
  • T-55
  • T-62
הזמן שחלף מאז 1973 מעניק פרספקטיבה והטנקים המדוברים שודרגו עמוקות מאז ורובם כבר אינם בשירות כך שהדיון בהם אינו בעייתי.

הקטגוריות בהם יש לבחון לדעתי את הטנקים הן: מיגון, ניידות, עצמת אש-תותח, עוצמת אש מקלעים, הנדסת אנוש ואמינות.

נתחיל במיגון:

כל הטנקים היו חדירים למטענים חלולים ובנושא זה איני רואה הבדל. בנוגע לח"ש

הטנקים הרוסיים הם הפחות ממוגנים, הניסיון הראה שהם חדירים גם בטווחים רחוקים. בעיה נוספת שלהם היא מכלי הדלק החיצוניים שהכילו במקרים רבים דלק גם בשדה הקרב ותרמו לפגיעות של טנקים אלה. גורם לטובת הרוסים הוא הגודל הפיזי הקטן של הטנק. יתרון זה מתקזז עם זווית ההגבהה הקטנה של התותח שמחייב חשיפה גדולה יותר בעמדות. יתרון של הטנקים הרוסיים הוא המיסוך העצמי שלא היה קיים אז בטנקים המערביים

המגח הוא טנק כבד וממוגן כאשר למגח 6 שריון חזית צריח יותר גדול (כנראה על חשבון הצדדים) נקודת תורפה של המגח (ב73) היא הדליקות של השמן ההידראולי שגרמה לטנקים להתלקח.

השוט גם הוא טנק כבד וממוגן. הפלדה המעורגלת בתובה והשריון בצריח נתנו כנראה מיגון טוב יותר מהמגח. פלטות הבזוקה ותאי הזיווד בצריח מעניקים מיגון נוסף נגד מטענים חלולים (אם כי נחדרו ע"י הסאגרים) אי שימוש בשמן הידראולי ואי אחסון תחמושת מעל טבעת צריח תרמו גם הם לשרידות. טנקים שנפגעו לא תמיד נדלקו, וניתן היה להחזירם לשירות.

דירוג המיגון שלי הוא:
  1. שוט
  2. מגח 6
  3. מגח 3
  4. T-62
  5. T-55
ניידות:

המגח הוא טנק זריז ונוח לנהיגה. בסיני היה לו יתרון ניכר על השוט שנטה לפרוס בחולות והיה יותר איטי. בשטח הררי לעומת זאת העבירות של השוט היתה גדולה בהרבה.הטנקים הרוסיים תפקדו יפה בשתי הזירות.
הדירוג:
  1. T-62
  2. T-55
  3. מגח
  4. שוט
עוצמת אש-תותח:
למגח היתה מערכת בקרת האש המשוכללת ביותר עם מד-טווח אופטי ומחשב בליסטי. לשוט היתה מערכת מכנית ידנית (תוף טווחים) ללא מד טווח. גם לטירן הייתה מערכת טלסקופ לא מתוחכמת.

תותח השריר עלה בהרבה על תותח ה100 מ"מ של הT-55 בזכות תחמושת החש מנעל שלא הייתה (בתקופה ההיא) באחרון (נדמה לי שגם חלול לא היה להם).

לT-62 היה תותח 115 מ"מ חלק קדח בעל פגז חש מנעל (חץ) מהיר ביותר ותחמושות נוספות מיוצבות סנפירים, ללא ספק זהו התותח הטוב ביותר בטנקים הנסקרים. המהירות הרבה של הח"ש אפשרה ירי מדויק מאד לטווחים בינוניים גל ללא מדידת טווח מדויקת.

השוט והמגח 3 חסרו מערכות כינון א-א שהיו במגח 6 ובטנקים הרוסיים. לטנקים אלה היה יתרון גדול בלילה. הדירוג:
  1. T-62
  2. מגח 6
  3. מגח 3
  4. שוט
  5. T-55
עצמת אש מקלעים:
  1. למגח ולשוט היו מקלעי 03 שחייבו מיומנות בתפעול וטיפול אבל אפשר היה לירות בהם. למגח 6 היו מקלעים שלא התאימו לתנאי מדבר ולא תפקדו (עד שהוחלפו לקראת סוף המלחמה) לטנקים הרוסיים היו מקביל ונ"מ (12.7) שעלו על מקביליהם המערביים. למגח 3 לא היה מייצב, מה שהקשה על תפעול המקביל. הדירוג:
  2. T-62
  3. T-55
  4. שוט
  5. מגח 3
  6. מגח 6
הנדסת אנוש:
הטנקים האמריקאים היו מרווחים ונוחים. השוט היה פחות נוח אבל סביר. הטנקים הרוסיים הקשו על תפעול לזמן ארוך ממספר שעות עקב הצפיפות בהם וחוסר תשומת לב בתכנון (טעינה ביד שמאל). הדירוג:
  1. מגח 6
  2. מגח 3
  3. שוט
  4. T-62
  5. T-55
אמינות:
הטנקים האמריקאים היו אמינים (עם עדיפות למגח 6 [ללא המקלעים]) את הבעיה הרצינית שלהם היוו מוטות הפיתול שנטו להישבר). מערכת הצידוד בצריח של השוט הייתה בלתי אמינה ונטתה להתקלקל. הטנקים הרוסיים נחשבו לאמינים. דירוג (לוקח בחשבון גם את גיל הטנקים):
  1. מגח 6
  2. T-62
  3. מגח 3
  4. T-55
  5. שוט.
לגבי הדירוג הכולל קשה לשקלל. יש טנקים עם יתרונות בולטים וחסרונות בולטים לא פחות, ויש טנקים מאוזנים יותר. אני אישית בחרתי במגח אחרי הטירונות אבל הגעתי לשוט עליו שרתתי כ25 שנה ואהבתי אותו.

אשמח לשמוע את חות דעתכם.

נערך לאחרונה ע"י דוד שמואל בתאריך 14-04-2008 בשעה 22:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 15-04-2008, 11:38
  Elad E Elad E אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.05
הודעות: 2,074
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "הקומקום החשמלי היה חלק..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי דוד שמואל
הקומקום החשמלי היה חלק מהזיווד בשוט מטאור, הוא היה עובד על שקע 24. בשוט קל לא קיבלנו אותו אף פעם למרות שלא הייתה בעייה לתפעל אותו. הטעם של אז העדיף קפה שחור, בשוט מטאור ניתן היה לשים קופסת שימורים עם מים ליד מפלט מנוע העזר (מנוע מוריס מיני) בטיפול לפני תנועה. עד סוף הטיפול המים רתחו. בשוט קל נאלצנו להסתפק במדורות ומאוחר יותר בגזיות.


מעניין מאוד.
שמעתי על מנהג חימום מנות קרב אמריקאיות על פלטת מנוע.
למרות ההעדפה לקפה שחור אני חשבתי על הקומקום יותר מבחינת הכנת תה בעת שהייה ארוכה בתוך הטנק, בתנאי קור וסתם כאמצעי לשמור על עירנות במארבי ארטישוק (או איך שלא קראו להם לפני המצאת הארטישוק).

מה היו השימושים של מנוע העזר? התנעה?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 15-04-2008, 20:48
צלמית המשתמש של דוד שמואל
  דוד שמואל דוד שמואל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 1,583
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Elad E שמתחילה ב "[QUOTE=דוד שמואל]הקומקום..."

מנוע העזר שימש אכן להתנעה. המנוע של המטאור לא היה רוצה להניע בבוקר והמצברים היו נגמרים מהר (היו פחות מצברים מאשר בשוט קל). בתחילת התל"ת היו מדליקים את מנוע העזר, ורק אחרי פתיחת פלטות מנוע ובדיקת נוכחות שמן היו מניעים את המנוע הראשי. דרך אגב, במטאור היו רדיאטורים ששמרו על החום כל הלילה. התמסורות היו ישרות (בניגוד לגיבנת בשוט קל) והשינה על התמסורות בלילות קרים היתה חוויה נעימה (יחסית לשינה במקום אחר בטנק.

הנהג והטען בטנק הזה עבדו קשה. לטנק היו מוטות היגוי, חמישה מהלכים קדימה ושניים אחורה. המהלכים לא היו מסונכרנים והיה צורך במיומנות (או בפטיש קילו כמיטב המסורת) כדי להחליף מהלך. לטען לא היתה ריצפה סובבת, לטנק היתה ריצפה ישרה שמתחתיה אוחסנו פגזים בזוגות.הטען המסכן היה צריך לרוץ אחרי המקלע או לתפוס טרמפ על קרוניות התחמושת שהיו צמודות לדופן עם אפשרות תנועה על מסילה (שנשארה גם בשוט קל אבל ללא תפקוד).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 15-04-2008, 11:42
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
מספר הערות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "טנקים שהשתתפו במלחמת יוה"כ – השוואה"

ראשית, סקירה יפה מאוד ומעניינת.

הנדסת אנוש.
בטנקים המזרחיים מפנה הגזים הותקן בשליש הקדמי של הקנה ועל כן פינה פחות גזים אחרי הירי מה שגרם לעליה בגזים בחלל הצריח.
קראתי בעבר צוותי טנקי T שנמצאו במצב של חולשה עד כדי ערפול חושים עקב חשיפה מתמשכת לגזים אחרי ירי מתמשך.

זחלי הוויקרס איפשרו נסיעה נוחה יותר לעומת זחלי הכריסטי של הטנקים המזרחיים, אבל היה לזה מחיר...ראו בסעיף עבירות.

כח אש.
בטנקים הישראלים השתמשו בשלושה מקלעים בעוד שבטנקים המזרחיים לא היה מקלע לטען ברוב המקרים, אולי זה קצת פיצה על השימוש ב 0.3 הנוראי.
יש לציין את המקלע תובה הקבוע ב T-55-54 אשר פנה תמיד לשעה 12 ללא יכולת כיוון ביחס התובה, ניתן לכוון אות ע"י ניהוג כל התובה בלבד, סוג של קוריוז מעניין וממש לא שימושי.
שימוש במקלעים הכבדים של המט"ק בטנקי המזרחיים הקשה על ירי בטוח קצר.

ייצוב, אם אינני טועה ב 73 ה T 55-54 לא היו מיוצבים כלל מה שמנע ירי בתנועה, בקשר ל T62 אני לא בטוח.

בק"ש המערכות האנלוגיות בטנקים הישראלים נחשבו למדוייקות יותר וקלות יותר להפעלה.

עבירות
זחלי הכריסטי של הטנקים המזרחיים ידועים כבעלי נטיה נמוכה בהרבה לפריסה, אבל ע"ח נוחות נסיעה.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 15-04-2008 בשעה 11:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 15-04-2008, 16:18
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
יש ויש מקלע תובה
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Elad E שמתחילה ב "כתוב שמדובר רק ב-T-54 ועדיין..."

אין לי תמונה בנמצא אבל אכן היה מקלע תובה ואני ראיתי במו עייני את החור שבתובה במספר מקרים.

יפתח, נכון שבמקור היה מקלע תובה ב T55-54 ׁ (לא בצה"ל)
והנה סקירה של יוספון, בתחתית יש סקירה על ה T55 ציטוט ממנה:
הטנק – T 55
תוצרת – רוסיה
קוטר תותח – 100 מ"מ מפנה גזים בקדמת התותח , שיפורים קלים במזקו"ם
אנשי צוות – 4
משקל – 36
אמר"ל – זרקור א"א לתותחן
יש מקלע תובה (לנהג) + מקלע נ"מ למפקד 12.7 מ"מ
יש שיפור תוצרת אוקראינה (חליפה) כוללת מיגון ריאקטיבי (בעיקר בחזית) שרוול טרמי לתותח , תותח חלק קדח (מאפשר ירי טילים) מד טווח לייזר , מע' ראיית לילה א"א ועוד (נגנב מישראל ששיפרה טנקים כאלה עבור מדינות בגוש המיזרחי – לא ניתן לפרט)

מתוך ויקיפדיה T54-55

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 15-04-2008 בשעה 16:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 15-04-2008, 17:55
צלמית המשתמש של Pashut Shiryoner
  Pashut Shiryoner Pashut Shiryoner אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.03.05
הודעות: 490
מקלעים, ייצוב ועוד...
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "מספר הערות"

מקלע טען נוסף אצלנו כלקח מיום כיפור (ולפיכך - הותקן אחרי המלחמה)

הייצוב בטנקי ה- T קיים ומצויין (חשמלי בצידוד - הידראולי בהגבהה). ב- T-62 קיימת מערכת ירי בחליפה (בתנועה) - הרבה מאד זמן לפני שאנחנו ידענו מה זה...

עדיין לא היו מערכות בק"ש ביום הכיפור. תנופת הפיתוח של הבק"ש החלה לאחר המלחמה (וזו הזדמנות נפלאה לומר תודה לאל"מים במיל' אפי וולך, אריה ויסמן ושאול נגר על תרומתם המכרעת. סליחה מראש למי שלא הוזכר...)

מפנה הגזים ב- T-55 אכן בקצה הקנה ואכן פחות יעיל מה- 105 מ"מ. הרוסים נלחמים עם מדפים סגורים - לא זוכר שמישהו מת מגזי הפליטה בצריח... גם הטען והתותחן שלי (T-55 עם 100 מ"מ) חיים נושמים ובועטים לאחר ירי מאות כדורים (אז עוד התאמנו...) ולמרות שכבר לא כל-כך צעירים...

הנסיעה בטנקי ה- T - למרבה ההפתעה נוחה מאד בקרקע חולית (יותר ממגח !!) וסבירה בסלעית.
_____________________________________
Pashut Shiryoner
לא פחות ולא יותר

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 15-04-2008, 23:10
צלמית המשתמש של zragon13
  zragon13 zragon13 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.09.05
הודעות: 1,280
הדליקות של השמן ההידראולי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "טנקים שהשתתפו במלחמת יוה"כ – השוואה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי דוד שמואל

נקודת תורפה של המגח (ב73) היא הדליקות של השמן ההידראולי שגרמה לטנקים להתלקח.





I've long heard that the Patton tanks got a terrible reputation for catching on fire when hit during the 1973 war due to the low flash point of the "cherry juice" hydraulic fluid


But according to this site which is usually quite reliable: http://www.israeli-weapons.com/weap...eli_Service.htm
After the War of Attrition (1968-1971)
Israel received additional 150 M60A1 tanks from the US in 1971.
By 1973, about 800 modernized M48 were in service, and non-flammable hydraulic fluid was first introduced.


So did the Patton tanks in Yom Kippur already use the improved fluid, and if not, why, since this serious vulnerability was already well known from combat experience gained during the Six-Day war more than six years earlier
!!?

_____________________________________
Sorry for the English... I was a bad student in Hebrew school
אבל אפשר לענות לי בעברית


נערך לאחרונה ע"י zragon13 בתאריך 15-04-2008 בשעה 23:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 16-04-2008, 20:54
צלמית המשתמש של דוד שמואל
  דוד שמואל דוד שמואל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 1,583
טנקים נוספים במלחמת יום כיפור
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי offerd שמתחילה ב "אומנם לא מרכזי אבל לחם - השרמן"

במלחמה השתתפו גם T-54 במצרים וסוריה ושרמן שוט מטאור וטיראן4/5 מהצד הישראלי. לא דנתי בהם מאחר וברור שהם נחותים מכל הטנקים האחרים. ההשמטה שלי אינה מפחיתה מחשיבותם של הטנקים האלה במלחמה. טנקי ה T-54 היו חלק גדול מסד"כ הטנקים בדוויזיות החי"ר הערביות. אצלנו השוט מטאור והשרמנים היו חלק גדול (ביחד-החלק הארי) של הטנקים שהוקצו לרמת הגולן ובלעדיהם לא היינו מנצחים. בחזית הדרום היו השרמנים חלק גדול מהכוחות הבולמים אחרי ה15 באוקטובר. בכך הם איפשרו לכוחות אוגדות 143, 162 ואח"כ 252 לצלוח את התעלה. הטיראנים השתתפו גם הם ככוחות בלימה בחזית הדרום. בניגוד לשוט מטאור ולשרמנים שנתנו 150% ממה שניתן היה לצפות מהם, הטיראנים יכלו לדעתי לעשות יותר. הטנק הזה התאים במיוחד למבצעי נחיתה עקב גודלו ומשקלו הקטנים ועקב הבלבול שהופעתו הבלתי צפוייה היתה יוצרת. מבצעים כאלה תוכננו אך לא בוצעו. טנקי הT-55 המוסבים שמרו כנראה על יכולת ראיית הלילה אך הם לא נוצלו בכיוון זה.

השוט מטאור היה טנק ממוגן אך בכל אספקט אחר סבל מנחיתות. מערכותיו היו בלתי אמינות בצורה קיצונית. המנוע נטה להדלק, מערכת הצידוד הייתה בתקלה תמידית עם הפסקות קצרות, והבלמים היו הולכים לאיבוד בירידות. (מעניין שההודים שהיה להם צנטוריון MK-7 היו דווקא מרוצים ממנו. היה הבדל כזה גדול בין הדגמים או שאנחנו קיבלנו את כל הטנקים החיגרים והפיסחים שהבריטים מצאו?). מגבלה חמורה נוספת של המטאור היא הטווח הקצר שלו עקב צריכת הבנזין הגבוהה. עקב דליקות הבנזין לא היה בטנק מיכל דלק קדמי (במקומו היה מיכל מי שתייה עם ברז ליד תא 24) והטווח היה קצר ביותר (אאל"ט פחות מ200 ק"מ). עומס העבודה על הטען והנהג היה גבוה ביותר. החלפת מנוע או ממסרת בטנק ארכה שעות ארוכות, העומס על אנשי הצוות היה כאין וכאפס לעומת זה של החוליות הטכניות. כדי להתגבר על חסרונות הטנק תוכנן השוט-קל והטנקים שנשארו בתצורת מטאור תוכננו לעבור הסבה בהמשך. במלחמה תפקד הטנק הרבה יותר טוב מהצפוי ומילא חלק מכריע בהדיפת הסורים מדרום הרמה. יש לזקוף זאת לזכות הצוותים ואנשי החוליות הטכניות ולזכות ה"נשמה" שכנראה יש לטנק הזה.

השרמנים בדיגומים M-50 וM-51 תוכננו לעמוד מול הT-34 והT-54 בהתאמה בתקופה שצה"ל לא יכל להשיג טנק בינוני אחר (אז עוד קראו לזה כך). לM-50 היה תותח 75 מ"מ צרפתי שהתבסס על התותח הגרמני המפורסם של הפנתר, התותח היה עדיף על זה של הT-34 . הM-51 התבסס על התותח של AMX-30 עם שינויים שנועדו להתאימו לצריח השרמן הקטן. המנוע הוחלף לדיזל קאמינס בהספק של 460 כ"ס לפי מיטב ידיעתי גם הM-50 צוייד במנוע הזה בתקופה האמורה. החיסרון העיקרי של הטנק היה המיגון הנמוך שהיווה בעייה כבר במלח"הע השנייה לכך התווספה הצללית הגבוהה מאד שנבעה מציר ההנע שעבר מהמנוע האחורי להינע הקדמי. הניידות עם מנוע הדיזל הייתה טובה ולמרבה ההפתעה גם האמינות הייתה טובה. לטנק היה מקלע תובה שתרם את חלקו בהסתערות. הבונוס הגדול היה איש הצוות החמישי שיכל להחליף את הנהג או הטען ובכך להקל את העומס ולשפר את התפקוד במקרה של פגיעה באיש צוות. במלחמת יום כיפור השרמנים ציידו גדודים פיקודיים וגדודי טנקים בחטיבות חרמ"ש. רוב הטנקים היו M-50 עם תותח שלא יכל לחדור את טנקי האויב בטווח שעלה על כמה מאות מטרים. הM-51 לעומת זאת צוייד בתותח שכלל תחמושת חלול שפותחה עבור הAMX-30 כחימוש נ"ט עיקרי. תחמושת זאת הכילה מיסוב פנימי למניעת האפקט ההרסני של סחרור הפגז על חדירת המטען החלול (בניגוד לפתרון האמריקאי שכלל טבעת החלקה למניעת סחרור ומבנה מוזר שנועד לתת יציבות אוירודינמית לפגז הבלתי מסוחרר). הפגז הצרפתי היה יעיל לטווחים ארוכים יותר מהאמריקאי. השאלה היא האם האמברגו הצרפתי לא פגע במצאי התחמושת?. לסיכום: השרמן M-50 היה נחות לעומת הטנקים האחרים ולא יכל להיות יריב ראוי להם.
הM-51 יכל להתמודד איתם מתוך נחיתות מסויימת. ברמת הגולן היו מקרים ששרמנים ניצחו יחידות של T-62 !!!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 16-04-2008, 23:05
צלמית המשתמש של zragon13
  zragon13 zragon13 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.09.05
הודעות: 1,280
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "חדש לי, האם תוכל להרחיב?"

from the defunct Ugda Yehuda website:
http://www.gal-ed.org.il/ogda720/In...w.aspx?id=33764

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים מנתה החטיבה כ-50 טנקים, חלקם לא תקינים, זחל"מים, ג'יפים ואמבולנסים, חלקם נעדרי מערכות קשר. החטיבה הוצבה באוגדתו של קלמן מגן שהוקמה בחיפזון במרחב בלוזה, בקטע הצפוני של התעלה. משימתה הראשונה של החטיבה הייתה ליצור "קו בלימה" מול קנטרה.

ביום הקרב הראשון ניהלה החטיבה קרבות שיריון והשמידה 38 טנקי אוייב. קו הבלימה נתפס ויוצב. ביום השני השמידה החטיבה 5 טנקים מצריים ולקחה בשבי טייס מצרי שמטוסו הופל מעליה. ב-11 באוקטובר, לאחר שהמצרים תקפו את אחד התעוזים שבגזרת החטיבה, התפתח קרב במהלכו הושמדו 3 טנקי אוייב. כוח חרמ"ש נתקל בקומנדו מצרי חמוש בנשק נ"ט והתפתח מרדף בו נהרגו 54 חיילים מצריים. ב-14 באוקטובר, ניטש הקרב הקשה ביותר שניהלה החטיבה. בחיפוי הרעשה ארטילרית, פתחו טנקים מצריים מסוג טי - 62 בהסתערות. מפקד החטיבה הניח לאוייב להתקדם עד לטווח של 800 מ' ואז, במטח אש ראשון, פגעו השרמנים ב9 טנקים מצריים. עד תום יום הקרב הושמדו עוד 33 טנקי אוייב. ב-17 באוקטובר, ביימה החטיבה התקפה לאורך הגזרה. רשת הקשר העבירה דיווחים כוזבים על כיבוש יעדים מצריים. הארטילריה המצרית מיהרה להגיב באש על היעדים המצריים שלא נכבשו כלל ועיקר.
_____________________________________
Sorry for the English... I was a bad student in Hebrew school
אבל אפשר לענות לי בעברית

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 02-04-2022, 14:51
  HSI HSI אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.11.16
הודעות: 726
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי helpy4 שמתחילה ב "לא מבין את ההשוואה - הרי לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי helpy4
לא מבין את ההשוואה - הרי לא היה לנו עימות רציני עם T62

תקנו אותי אם אני טועה אבל T62 הצטרף ללחימה רק בגיזרה הדרומית באזור לקקן
ושם הם חטפו חזק ואחר קרב קצר הם נסוגו לארמיה שלישית
אז ככה שקשה להשוות בין טנקי מערכה שנלחמו שבועיים לבין טנק שהציץ ונפגע
מעבר לקרב הזה (בין ה-14 ל16 לחודש) לא נזכר בעוד קרב


אמנם מרבית הטנקים בצבאות מצרים וסוריה היו מדגמי ה T-54/55, אבל בשתי החזיתות, בעיקר בסורית, האויב עשה שימוש ניכר גם בטנקי T-62.

בצבא סוריה סד"כ ה T-62 בפרוץ המלחמה היה שקול לכ-3 חטיבות שריון, מהן שתי חטיבות (76 ו-91) בדיוויזית שריון 1 ועוד 3 גדודי טנקים בכוח רפעת אסד. דיוויזיה 1 הושמדה בלחימה בין ה-7 ל-10 באוקטובר במרחב שבין חושניה לנפח ושרידיה המעטים נסוגו לעבר כודנא. בלחימה בעמק הבכא, ב-9 באוקטובר, הושמד לפחות אחד מגדודי הטנקים של כוח אסד.

בצבא מצרים סד"כ ה T-62 מנה שתי חטיבות שריון עצמאיות. הללו צלחו את התעלה יחד עם דיוויזיות החי"ר, חטיבה 15 ת"פ דיוויזיה 18 בגזרת קנטרה וחטיבה 25 ת"פ דיוויזיה 7 בגזרת ציר הג'ידי. שתי החטיבות השתתפו במספר קרבות לאורך המלחמה וספגו אבדות כבדות. הקרב עליו כתבת, במהלכו הושמדה כמעט לחלוטין חטיבה 25 על גדת האגם המר, נערך ב-17 באוקטובר במסגרת ניסיון מצרי לתקוף את ראש הגשר הצה"לי מדרום.

יתר על כן, במהלך המלחמה סיפקו הסובייטים טנקי T-62 רבים נוספים הן לסוריה והן למצרים בדרך הים. אינני יודע האם הספיקו לשמש בלחימה טרם הפסקת האש, אולם לפחות נראה כי הסורים לא נצטרכו לטנקי ה T-34 שהיו באחסנה, למרות אבידותיהם הכבדות.

זכור גם כי לאחר המלחמה קלט צה"ל עשרות רבות של טנקי T-62 שלל וכינה אותם טירן 6. ראשית הוסב גדוד 96 משוט קל לטירן 6 וצורף לחטיבה 889 בפקמ"ז. לאחר מכן הוקם גדוד נוסף (315) ושני הגדודים הוצבו בפצ"ן כחלק מחטיבה 320.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 02-04-2022, 15:40
  HSI HSI אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.11.16
הודעות: 726
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי HSI שמתחילה ב "[QUOTE=helpy4]לא מבין את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי HSI
אמנם מרבית הטנקים בצבאות מצרים וסוריה היו מדגמי ה T-54/55, אבל בשתי החזיתות, בעיקר בסורית, האויב עשה שימוש ניכר גם בטנקי T-62.

בצבא סוריה סד"כ ה T-62 בפרוץ המלחמה היה שקול לכ-3 חטיבות שריון...

בצבא מצרים סד"כ ה T-62 מנה שתי חטיבות שריון עצמאיות...


טבלת סד"כ הטנקים במצרים, סוריה, ירדן ועיראק מתוך מסמך סיכום עוצמה חודשי של צבאות ערב נכון ל-1 באוקטובר 1973. המסמך פורסם בין תיקי ועדת אגרנט באתר המרכז למלחמת יום הכיפורים.
בטבלה נכתב כי בידי הסורים 300 טנקי T-62 ואילו בידי המצרים כ-200. ישנן גם שגיאות בטבלה, ממנה עולה כי הצבא הסורי לא היה מצויד כלל במשחיתי טנקים SU-100, אולם נמצאו ברשותו דווקא 20 טנקים כבדים T-10.

נערך לאחרונה ע"י HSI בתאריך 02-04-2022 בשעה 15:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:13

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר