לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-04-2008, 05:54
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
אימייל משעשע שקיבלתי, נראה מתאים לפורום הזה.



Remember it takes a college degree to fly a plane, but only a high school
diploma to fix one, a reassurance for those who fly routinely in our jobs.

After every flight, Qantas pilots fill out a form, called a 'gripe sheet,'
which tells mechanics about problems with the aircraft. The mechanics
correct the problems; document their repairs on the form, and
then pilots review the gripe sheets before the next flight.

Never let it be said that ground crews lack a sense of humor. Here are some
actual maintenance complaints submitted by Qantas' pilots (marked with a P)
and the solutions recorded (marked with an S) by maintenance
engineers.

By the way, Qantas is the only major airline that has never, ever, had an
accident.



P: Left inside main tire almost needs replacement.

S: Almost replaced left inside main tire.



*************

P: Test flight OK, except auto-land very rough.

S: Auto-land not installed on this aircraft.

**************

P: Something loose in cockpit.

S: Something tightened in cockpit.

**************

P: Dead bugs on windshield.

S: Live bugs on back-order.

**************

P: Autopilot in altitude-hold mode produces a 200 feet per minute descent.

S: Cannot reproduce problem on ground.

**************

P: Evidence of leak on right main landing gear.

S: Evidence removed.


**************

P: DME volume unbelievably loud.

S: DME volume set to more believable level.

***************

P: Friction locks cause throttle levers to stick.

S: That's what friction locks are for.

***************

P: IFF inoperative in OFF mode.

S: IFF always inoperative in OFF mode.

***************

P: Suspected crack in windshield.

S: Suspect you're right.

***************

P: Number 3 engine missing.

S: Engine found on right wing after brief search.

***************

P: Aircraft handles funny.

S: Aircraft warned to straighten up, fly right, and be serious.

**************

P: Target radar hums.

S: Reprogrammed target radar with lyrics.

***************

P: Mouse in cockpit.

S: Cat installed.

***************

And the best one for last..................


P: Noise coming from under instrument panel. Sounds like a midget pounding on something with a hammer.

S: Took hammer away from midget.
_____________________________________
טל

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:07

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר