23-04-2008, 14:15
|
מנהל פורום מוטוריקה ורכב
|
|
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 3,894
|
|
הרדיאטור אחראי על קירור המנוע בכך שהוא מקרר נוזל קירור.
כאשר הטרמוסטט סגור אז הוא חוסם מעבר מים לרדיאטור, ואז המנוע מתחמם לטמפ' עבודה, אחרי שהמנוע מתחמם לטמפ' עבודה הטרמוסטט נפתח, כדי שהמים יזרמו לרדיאטור ותהיה סרקולציה ז"א המים החמים שבמנוע עוברים לרדיאטור, מתקררים ואז חוזרים למנוע כאשר הם קרים, אחרי כמה מחזורים כאלה שהנוזל קירור חוזר למנוע קר הטמפ' של המנוע עלולה לצנוח, וזה בעיקר בדרכים בנעירוניות ביגלל שיש רוח במהירות גבוהה והמנוע עלול להיתקרר, אז כאשר הטרמוסטט מרגיש ירידה בטמפ' ממה שצריך להיות, הוא מיד נסגר ושום מחמם את המנוע.
כל שינוי קטן בטמפ' הטרמוסטט מיד מגיב ומווסת את חום המנוע.
שהנוזל קירור חם מידי הוא נפתח כדי לקרר אותו, יש כמה מחזורים שהנוזל עובר במנוע אחרי שהוא מקרר את המנו הטרמוסטט שוב נסגר כדי לחמם ככה וכן הלאה.
בקיצור כל כמה דקות יהיה שינוי בטרמוסטט פעם הוא סגור, פעם הוא פתוח חלקית ופעם הוא פתוח עד הסוף
המהירות של זרימת נוזל קירור קובעת את הטמפ' וגם המהירות של הרכב, ככל שתיסע יותר מהר ככב יהיה יותר רוח= לקרר.
שתעצור ברמזור המנוע מתחמם כי אין תנועת אוויר אז הוא יפעיל מאווררים והטרמוסטט יפתח.
יקיר.
נערך לאחרונה ע"י yakir1111 בתאריך 23-04-2008 בשעה 14:18.
|