לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-04-2008, 14:12
צלמית המשתמש של צנחן1
  צנחן1 צנחן1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.05
הודעות: 4,584
כתבה מודיעין תחרותי-עסקי

זה לא ממש צו"ב, אולם השיטות דומות ומי שלומד את האחד יוכל ליישם טוב יותר את השני, לפיכך אני ממליץ לכל מי שמתעניין במודיעין או עובד בתחום לקרוא את הכתבה, ולאחר מכן להשתמש בקישור המצורף למטה המביא אתכם אל ספר הלימוד של התחום (הבנוי בצורה של ויקי), חומר מרתק.


ציטוט:

המודיעין עולה על אזרחי

ההיערכות האסטרטגית אל מול מתחרה עסקי די דומה לאיסוף מודיעין למבצע. יש חברות שנעזרות במנהלי מודיעין כדי לפצח את היריב ולגבור עליו - ויש שנעזרות בריגול תעשייתי. הראשונים עושים שימוש מתוחכם במידע חוקי וזמין, האחרונים לפעמים גם נוברים בזבל
נעה גרטי

איך מפצחים את הקוד של המתחרה, איך מקדימים אותו בכמה צעדים, איך מביסים אותו במערכה הבאה או מונעים ממנו לנצח בה, ומה, למען השם, עובר במוחו הקודח? כמעט בכל חברה מתכנסים להם מדי שבוע מיטב המוחות האסטרטגיים ומנסים לענות על השאלות האלה, ויש מי שכבר גילו את התחמושת: המודיעין העסקי או התחרותי. אגב, ייתכן שאפילו בחברה שאתם עובדים בה יש מנהל מודיעין (CCIO — Chief Competitve Intelligence Officer), ואתם בכלל לא ידעתם שאתם כאלה.

חזי לדר, תת־ניצב בדימוס, בעבר ראש מחלקת המודיעין במשטרה וכיום יו"ר הפורום הישראלי למודיעין תחרותי (פימ"ת): "חברות רבות מעדיפות שלא לחשוף את הפונקציה הזאת, ועל כן מצניעות את מנהל המודיעין מאחורי התארים 'מנהל אסטרטגיה', 'מנהל פיתוח עסקי' או אפילו 'מנהל השיווק'".

כלי ניהולי

"מודיעין תחרותי הוא כלי ניהולי שבא לשפר את יכולות הפירמה", אומר לדר. "יש חברות שבהן המנהל קורא באדיקות חומרים באינטרנט, וגם זה סוג של איסוף מודיעין, ויש חברות שמעסיקות מידענים". אך לא על האינטרנט לבדו. העובדים עצמם הם מקור חשוב, הוא מסביר, שכן הם מתחככים בזירה העסקית ובמתחרים מחוץ לחברה.

לדר, המייעץ לחברות בתחום המודיעין התחרותי, מודה כי בקשה של מנהל לקבל מידע על מה שעובר בראשו של המתחרה אינה ריאלית. "עבודת המודיעין בנויה כפאזל. מדובר באיסוף חלקי המידע והרכבתם לתמונה. האתגר הוא לאסוף כמה שיותר חלקים בדרך לגיטימית, ולהשלים את החסר בתבונה".

הצורך במודיעין אמנם רווח מאוד בחברות הייטק ותקשורת, אך נעשה בו שימוש רב גם בתעשיות הביטחוניות ובתעשיות המזון והביגוד. בבגיר ובדלתא, למשל, יש ממונים על התחום. גם חברות סטארט־אפ - בעיקר בתחום הרפואי - נדרשות תכופות להיעזר במודיעין תחרותי.

דרכי איסוף המודיעין רבות. לקוחות החברה, למשל, הם מקור אינפורמציה עליה, וכך גם ספקים, מובילים או נהגים. כולם יכולים לספק מידע מהותי, למשל על האפשרות לקנות חומרי גלם בחצי מחיר במקום מסוים.

"כשאני רוצה ללמוד על חברה, אני קורא, למשל, את הודעותיה לעיתונות, ומי שיודע לקרוא מוצא דברים בין השורות. ניתן להסיק על פרופיל מקבל ההחלטות לפי אופן התנהלותו בתפקידים קודמים, ובמקרים שבהם חברות היו בעבר שותפות לפרויקט מסוים, וכיום הן מתחרות, הרי שדרך התנהלותן כבר ידועה ומוכרת", מוסיף לדר.

"הדיסציפלינה של המודיעין בעסקים קיימת בעולם כ־25 שנים, וכפי שמפקד לא יוצא לקרב בלי קצין מודיעין, כך גם מנכ"ל חייב להצטייד בכזה. אך בארץ התחום עדיין לא נטמע, ואחד מתפקידי הפורום הוא להפוך את התחום למקצוע שנלמד באקדמיה", אומר לדר.

"נושא המודיעין התחרותי צריך להילמד באקדמיה דווקא בתוכנית לניהול ולא בתוכניות מידע או דומותיהן, משום שמנהלי חברות הם הלקוחות הטבעיים של התחום", טוענת ד"ר דפנה רבן, המלמדת קורס במודיעין תחרותי מקוון באוניברסיטת חיפה. רבן מסבירה שה־web 2.0, המאפשר לכל משתמש להעלות מידע לאינטרנט, נתן דחיפה אדירה למודיעין המקוון. רבן עשתה שימוש בכך ויצרה בתוך שלושה חודשים בעזרת 130 הסטודנטים שלה ספר מקוון (http://ci.haifa.ac.il), שהוא כיום ספר הלימוד הישראלי היחידי בתחום המודיעין התחרותי.

מידע ששווה הון

מאיר דויטש, בעבר מנהל המודיעין התחרותי בקומברס, מסביר שבמסגרת עבודתו ניתח את האסטרטגיות של מתחרות, כמו אריקסון, נוקיה, Openwave ואמדוקס. "צריך לנסות להבין את החוזקות, החולשות, המניעים והיכולות, ולהסיק מהם על המהלכים העתידיים". לדוגמה מספר דויטש על מתחרה שמכר אחת מחטיבותיו, ובעקבות פעולת מודיעין של קומברס החברה נערכה לעוט על השווקים ולמשוך את הלקוחות אליה. "מדובר היה בשיפור של עשרות אחוזים ברווח", הוא מספר. דויטש, המכהן כיום כמנהל המחקר השיווקי בחברת MODU, מסביר כי לא הוקמה בה חטיבה של מודיעין תחרותי משום שהיא עדיין קטנה מדי.

דורון ענבר, שהיה מנכ"ל ECI טלקום, חולק על דויטש: "למודיעין התחרותי יש חשיבות גם בשלבים הראשונים להקמת חברה, עוד בטרם יצירת האסטרטגיה. כמות המידע שצריך לנתח היא אדירה, אך עדיין לא מצדיקה העסקת אנליסטים או ביצוע סקרים. דרושה פרספקטיבה חיצונית ואובייקטיבית על המתחרים, בדומה לציור אמפרסיוניסטי, שבמבט קרוב רואים בו רק נקודות־נקודות, וממרחק מתגלה התמונה כולה". כשמדובר בחברות ותיקות הצורך במודיעין התחרותי אחר, מסביר ענבר: "בשנים האחרונות ECI הלכה ב־Elephant Trail, השביל שבו הולכות ענקיות כמו אלקטל־לוסנט, נוקיה סיסקו ואחרות, והחוכמה היא ללכת במסלול הזה בלי שהן ידרסו אותך. לדוגמה, ב־ECI הבנו שיש צורך לצאת מתחום המוצרים האלחוטיים. המודיעין הראה לנו שבנקודת זמן מסוימת היה לנו יתרון יחסי בתחום, אך שהוא עומד להיעלם, ולאורך זמן לא נוכל להביא ייחודיות. לכן קיבלנו החלטה אסטרטגית בעניין, שלדעתי היתה נכונה".

שינויים קשים למנכ"ל

חנן גפן, תא"ל במיל', בעבר מפקד יחידה 8200 וכיום יועץ בתחום המודיעין התחרותי שיעץ גם ל־ECI, מביא כדוגמה החלטה קריטית שחברות התקשורת המערביות נאלצו לקבל. "כשהחברות הסיניות שברו את כללי המשחק והחלו להוריד מחירים באופן אגרסיבי, עמדה על הפרק השאלה אם מדובר במצב חדש בשוק, או שמא בטקטיקה תחרותית קצרת טווח. לאור עבודת המודיעין, התברר שהסינים פעלו לפי מנגנון מושכל לטווח ארוך, והחברות במערב הגיבו מהר כדי להישאר במשחק ועברו לאאוטסורסינג בסין".

המודיעין התחרותי, המורכב ברובו מאיסוף מידע והסקת מסקנות ממנו בעזרת אנליסטים, הולך ונעשה יותר אקטיבי, אומר גפן, והדוגמה המובהקת לכך היא בתהליכי גיוס עובדים. "זכור, למשל, המקרה שבו גייסה פולקסווגן את חוזה איגנסיו דה אריורטואה, שהיה מנהל בכיר בג'נרל מוטורס. כך, בעצם, השיגה את היתרון האדיר של ניסיונו בחברה המתחרה. זה שיקול שמנחה חברות רבות, ויש חברות שעושות זאת באופן יותר יזום ומכוון", מסביר גפן.

"להערכתי, הצורך בגוף מודיעין תחרותי רק ילך ויגדל, פשוט משום שמחיר הטעות יקר מדי", אומר גפן. "משבר הסאב־פריים, לדוגמה, הגיע לממדיו משום שלא היה שום מנגנון בקרה. השחקנים בשוק היו שבויים בקונספציה, בעוד שדרוש מנגנון מסודר המצביע על נקודות העיוורון. חברות מורגלות להחליט על אסטרטגיה ולצאת לדרך, אך השינויים בשוק מחייבים לבצע שינויים באותן החלטות אסטרטגיות — דבר שלא קל למנכ"לים לעשות. תפקידו של היועץ למודיעין תחרותי הוא לתת את הזווית שמחוץ לתהליך קבלת ההחלטות בחברה, שכן הוא משוחרר מכבלי הקונספציה ומהאסטרטגיה שנקבעה".

אך מי שחושב שהמודיעין יספק לו פתרונות של זבנג וגמרנו טועה. "המגבלה הגדולה של המודיעין התחרותי היא שמדובר בתהליכים ארוכי טווח", מסביר גפן. "כשאנשי המכירות, לדוגמה, הנמצאים לקראת סוף עסקה, מבקשים מאיש המודיעין להצביע על חיסרון שיש למוצר המתחרה, כדי שיוכלו לציין זאת בפני הלקוח, הוא לא יוכל לספק תשובה בתוך 24 שעות. דרושה הכנה מראש ועבודה".

מחפש את הפרצות

הכמיהה להשיג מידע על מתחרים חוצה, לעתים, את גבולות החוק. "המונח ריגול תעשייתי נחשב למילה גסה, בעלת קונוטציות שליליות, אך דברים יכולים גם להיעשות בצורה חוקית ולגיטימית", אומר עירד תמיר, הבעלים של טי.ג'י חקירות ובינה עסקית. "בעולם של היום השגת אינפורמציה שתקצר את תהליכי הפיתוח, בכל ענף כמעט, היא חיונית ושוות ערך לזמן ולכסף". במכללת קריית אונו הסכימו עם הטענה הזו, ומצאו לנכון לשלב בתוכנית לימודי הניהול קורס בנושא ריגול עסקי בהנחיית תמיר.

להבדיל מן המודיעין התחרותי, כאן מדובר בדרכי פעולה אקטיביות. "היכן שיש חומר אנושי יש גם פרצות. אין מידע שלא ניתן להשיגו, והדרכים לאסוף מידע הן רבות", אומר תמיר. "אפשר לבנות פרופיל של אדם באמצעות בדיקת הפסולת שבפח הזבל שלו. זה אמנם נשמע נדוש, אך באמצעות אינפורמציה כזאת אפשר להתקרב אליו, לאתר נקודות תורפה ולשתול עובדים בחברה שלו שישיגו את המידע הדרוש. לחלופין, ניתן בקלות יחסית לאתר פרצות דרך שירותי הניקיון במשרדים, האזנה לעובדים שיוצאים לארוחת צהריים ומדברים על ענייני עבודה, נהגים או מזכירות". כולם מהווים קצה חוט ואפשרות חדירה לחברה, או לפחות להשגת רשימת הלקוחות שלה, אומר תמיר.

מקור



ספר הלימוד על מודיעין תחרותי
_____________________________________
! This is Sparta

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 27-04-2008, 16:20
צלמית המשתמש של Golden Paths
  Golden Paths Golden Paths אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.07
הודעות: 630
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי gps שמתחילה ב "לא היתי נוגע בתחום הזה שלדעתי..."

תהליכי הניתוח העסקי וצבירת המידע דומים בחלקם לתהליכים של מודיעין צבאי. Humint, sigint ודומיהם קיימים גם בעולם העסקי. ההבדל המרכזי הוא בניתוח שרשרת ערך החברה ובחירת אסטרטיגיה מתאימה כדי להתגונן בפני חוזקות המתחרים ותקיפת חולשותיהם. בשונה מניתוח מערכת צבאית, שם התהליך שונה עקב השוני במבנה ההיררכיה, ביזוריות, יתירות ואופן הפעלת הכוח בנקודות תורפה הנבחרות. נדיר לראות בעולם העסקי ניסיונות חיסול ממשיים אם כי תופעות של הכפשת מתחרים ויריבים שמתרחשות תדיר בעולם העסקי קיימות גם בקרב אירגוני מודיעין. בעיקר בתחום Humint. נקודה דומה מאוד היא Techint (מודיעין על מערכות נשק) המקבילה להנדסה לאחור של מוצרי המתחרים.
נושא נוסף הוא איסוף מידע ממקורות גלויים (דוגמת פורום מסויים ). ככל שאני מבין, יותר קל לאסוף מידע בקרב מערכות ביטחון במדינות דמוקרטיות עקב חוקי הפצת מידע, יחסי שלטון-צבא, צבא-תקשורת וכדומה. דוגמא קלאסית לכישלון בניהול יחסים כאלו וכתוצאה מכך, יצירת צינור מידע זמין הוא מלחמת לבנון השנייה. אני לא מתכוון רק ליחסי דוב"צ-כתבים אלא להתפתחות תופעת יחסי כתבים-מפקדים שחיזקה את צינור איסוף מידע זה. בעולם העסקי, הצינור המרכזי הינו דו"חות כספיים למיניהם ומכתבים למשקיעים. דוגמא מסויימת שעולה בעיני היא אנרון שהשמשה בצינור זה כדי להפיץ דיסאינפורמציה בקרב המשקיעים והמתחרים על מצבה הפיננסי.
_____________________________________
The Chrismas Truce

המשכיל בעת ההיא, ידום. (ספר עמוס, פרק ה' פסוק יג')

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 27-04-2008, 18:02
צלמית המשתמש של gps
  gps gps אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,342
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Golden Paths שמתחילה ב "תהליכי הניתוח העסקי וצבירת..."

נישאר לי קצת יין מליל הסדר.....אז אולי כשאני אתפקח אני יכחיש את כל מה שאני כותב פה!

מודיעין עיסקי מעולם לא יהיה משהו בונה
היתרון היחיד שלו טמון באפשרות לבלום עיסקאות או מצגי שווא.
השיטות הם דומות וזהות לחלוטין למודיעין קרבי,לעומת זאת הפילוסופיה שעומדת בבסיסן שונה לחלוטין.

טעות היא לחשוב שאין חיסולים בתחום העיסקי,גם אם הם לא פיזיים הם טכנית זורקים אנשים הביתה וגודעים מקורות פרנסה.
לא מדובר בפייר-פייט,מעבר לפשע שניקרא "הינדוס אחרונית" נעשה שימוש באמצעים שלעיתים מזכירות פשע מאורגן.

הייתי בניגוד לרצוני שותף לזמן קצר לתהליך מבויים שבסופו התוצאה המצופה היא "הפרטה",יצירת סיטואציות כלכליות מלאכותיות בחסות המחוקק,הפעלת לחץ על נציגי עובדים,שיתוף פעולה בין גופים שלכאורה סותרים את מטרותיהם....והכל בחסות בית המחוקקים הישראלי.

רמת הגועל וחוסר האנושיות בהחלטות ה"כלכליות" הללו גרמו לי להעיף את עצמי לכל הרוחות מהתהליך הזה וזו היתה טעות מספר 2 כי את מקומי תפס מחליף "לחיץ".

יש הבדל משמעותי בין להוריד מישהו ע"מ להציל חיים לבין "להוריד" מישהו תמורת עוד בוחטה של שטרות עבור המשקיעים.

בהיבט הביטחוני השאיפה היא לשמור על הקיים ואילו בהיבט הכלכלי היא לבלוע עוד...עוד....עוד.....עוד
איך לכל הרוחות הם אף פעם לא מקיאים מהכמויות.

לצערי המודיעין העיסקי הוא חלק ממערכת הסירוס הזו של תיאוריית השוק החופשי.....אבל זו רק דעתי
בכל מיקרה הקישור למדריך עדיין נמצא בהודעת המקור.

אגב מקורות גלויים-היום יש מערך שלם של איסוף מידע עיסקי הרבה לפני שמגיעים לצעדים קיצוניים אפילו כמו "הרמת מסך"
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 27-04-2008, 18:27
  shalom77 shalom77 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.10.03
הודעות: 389
כדאי באמת שתתפכח
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי gps שמתחילה ב "נישאר לי קצת יין מליל..."

העובדה שהיתה לך חוויה אישית לא טובה הקשורה במודיעין עסקי (אם אני מבין נכון) לא מהווה סיבה לפסול את כל התחום, כמו לטעון ש- "ארטילריה בעיקרון זה בולשיט, כי במלחמה ביקשתי סיוע אש ולא קיבלתי ועקב כך ספגתי אבידות" [סתם לצורך האנלוגיה].
עכשיו לגופו של עניין: מודיעין עסקי הוא קודם כל עובדה קיימת, לא מגמה או טרנד שאפשר להתווכח על יתרונותיו וחסרונותיו, אלא חלק ממאפייני הסביבה. כמו לגבי כל היבט של העולם העסקי, צריך מנהל לשאול את עצמו אם הוא נעזר באמצעי הזה ואיך, או לא. זהו. בחרת לא להיעזר (אני לא מאמין שיש מישהו שלא נעזר, אבל ניחא) - זכותך. אל תקטר אחר כך כשתופתע על ידי המתחרים/ השותפים/ הרגולטור. בחרת כן להשתמש (אני בעד, כמו שהבנתם, גם כי אני קרוב לתחום) - צריך מנהל להגדיר למודיעין שלו, כמו בצבא, מהם הצי"חים שצריך ומהם הקווים האדומים שהוא לא מוכן לעבור. פעם האזנות סתר עסקיות היו העסק המלוכלך, אחר כך הגיעה משפחת האפרתי עם התוכנה שלהם שהפילה הרבה מנהלים - כל פעם יש משהו חדש. אגב, השיטה העתיקה בעולם של חיטוט בפחי האשפה שבחצר המשרדים של המתחרים תמיד מעלה מידע חשוב. נסו ותיווכחו (אם זה ברשות הרבים בכלל אתם אפילו לא עוברים על החוק .
לדעתי מנהל צריך לזכור שהמידע הרב ביותר מסתובב בתוך הארגון שלו, ואת המידע הזה צריך לדעת ללקט, להעריך ולנצל. מידע שהעובדים קולטים בזמן עבודתם, אם זה בעת סידור המדפים בסופר אצל חברות המזון או בעת ביקור ב- cebit אצל חברות ההייטק - המון מידע גלוי מסתובב ולרוב לא יודעים בארגון לנצל אותו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 27-04-2008, 20:51
צלמית המשתמש של Golden Paths
  Golden Paths Golden Paths אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.07
הודעות: 630
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי gps שמתחילה ב "נישאר לי קצת יין מליל..."

אם תרשה לי להחזיר את השרשור לתחום צו"ב..

מודיעין עסקי (ובזה נכלל גם ריגול תעשייתי) הוא כלי עזר לתהליך קבלת החלטות איכותי בקרב הדרג הניהולי הבכיר בחברה. בדומה לתחום המודיעין הצבאי/בטחוני שם המודיעין אמור להבהיר את תמונת המצב כפי שמשתקפת ברמה האובייקטיבית (מודיעין מטרות, האזנות וכדומה) וכפי שמשתקפת ברמה הסובייקטיבית (מודיעין כוונות, מחקר פסיכולוגי, סוציולוגי והפקת מסקנות ע"ב מחקר זה). גם בתחום המודיעין העסקי וגם במודיעין הצבאי, ישנם מעשים העוברים על חוקים כאלו או אחרים. ההבדל המשמעותי הוא שמודיעין עסקי יעבור על חוקי אותו המשק בו ישנם עסקים או אינטרסים לחברה ואילו מודיעין בטחוני לרוב יעבור על החוקים של המדינה הזרה (חוקים כנגד ריגול, בטחון מידע, בגידה במולדת היה והסוכן הוא בעל אזרחות מקומית). בארה"ב ישנה הקפדה חוקתית בנושאי תחומי האחריות של ארגוני מודיעין כאלו ואחרים. זה לא הפריע לCIA לעשות ניסויים על אזרחי ארה"ב בשנות ה-50 וה-60, לחטוף בעלי אזרחות זרה ממדינות ריבוניות לטובת צורך כזה או אחר ואפילו לסייע בחקיקת חוקים הגובלים בהפרת החוקה האמריקאית (ברוחה, לא בלשונה) בנוסח מפרץ גאונטנמו. אם תיקח את אמרת קלאוזוביץ' בנושא הפעלת כוח גלוי כהמשך ישיר לאמצעים דיפולמטיים ומדיניים ותשליך אותו על העולם העסקי תגלה דימיון רב. במיוחד אם האינטרס הממשלתי נושק לאינטרס הציבורי. לדוגמא, ביטול חקירת השוחד שניתן במהלך העסקה למכירת מטוסי יורופייטר לסעודיה, איראן-קונטרס, מכירת הפאלקון בשווקים הבינלאומיים מול וידג'טייל האמריקאי או אפילו הפעלת מערכי איסוף מידע דוגמת אשלון לטובת אינטרס עסקי (הוכחש ע"י הרשויות).
תגיד לי מה ההבדל בין חברה מסחרית שעוקבת אחרי איש עסקים, מגלה ליכלוך כזה או אחר ומוציאה אותו מהמשחק ובין ארגון ביון שעוקב אחרי איש קשר של יצרנית נשק כביכול במטרה לגלות האם הוא סוחר עם ארגוני טרור ולמעשה לעקוץ ממנו את הביד העדכני של מתחרה אירופית לריית'יאון או בואינג?
_____________________________________
The Chrismas Truce

המשכיל בעת ההיא, ידום. (ספר עמוס, פרק ה' פסוק יג')

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 27-04-2008, 23:40
צלמית המשתמש של gps
  gps gps אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,342
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Golden Paths שמתחילה ב "אם תרשה לי להחזיר את השרשור..."

זה הרבה יותר בהיר כשאתה משליך את הדילמה על מערכות הנושקות לעסקים-ביטחון,קל יותר להסביר למה אני רוצה עליונות לצד אחד ושאיפה לחנוק את המשאבים לצד המתחרה מתוך היבט ביטחוני.
לא בכדי ברמה ממלכתית יש הרבה יותר הגנות לעוסקים במלאכה.

חברות ניסחרות בורסה או ציבוריות מספקות מידע עפ"י חוק לכל הקשור לנתונים הפיננסיים שלהן,מה נישאר....לחפש את מה שהחוק איפשר להן לשמור בסוד.

בתחום העיסקי יש סקאלה שלימה של בחני לאקמוס,המידע שנאסף לא בא לשרת אינטרס כללי אלא מידע תפור.
אין לי שום אינטרס שמחלבה א' תהרוס קו-ייצור חדש למחלבה ב' וע"י כך תמוטט אותה,כי אז נישאר עם מחלבה א' וזו תעשה ככל העולה על רוחה עם או בלי רגולטור לאחר שתרכוש את מחלבה ב' בעיסקת "הצלה" שתאושר ע"י בית המשפט כחברה בפירוק.וסיטואציה כזו יכולה לקרות רק במקום שאווירת "חיוך בעלי המניות" קובעת.

בגדול ולהבדיל אלף אלפי הבדלות אתה לוחץ על ההדק וביצעת הרג,הטכניקה זהה פחות או יותר, המניע הוא ההבדל בין סוגי הירי.

אגב אם לא הובן גם אני "קרוב" לתחום והשיטות מוכרות לי,אף חוקר פרטי או רו"ח שעוסק באיסוף כזה לא חושב שהוא פועל בתחום הלבן של החוק ומידע אינו מושג בהסכמה או בצו בית משפט.
מידע לא יוצא מפחי-זבל,בחברות יש נוהלי אבטחת מידע נוקשים וברורים כולל מגרסות ותיעוד ניירת.
רוב המידע מושג בהתחזות או מידע פנימי תמורת שלמונים או כנקמה או במיקרה הטוב יד-שנייה באישור האובייקט הנעקב.
תבין, המידע הנאסף אינו נידרש להיות מוצג בבית משפט ולעמוד בחוקי צנעת הפרט וסודיות,ההקפדה על דרך השגתה אינה הכרחית והשאלה האם רמיסת חוק כזה או אחר למען מטרה שאינה לשרות הכלל היא אכן טובה.

עסקי האיסוף מבוססים מתוך הסכמה הדדית ושיתוף פעולה של גופים פיננסיים, לכאורה כדרך הגנה מול נוכלים ובעצימת עין מול חוק הפרטיות.

מודיעין עיסקי הוא שם מכובד לתהליך מתמשך של דליית מידע אנושי באמצעים טובים או לא כל-כך והס מלהזכיר אמצעי האזנה והשתלת עובדים שהרי המהלכים הללו לא חוקיים.

פרשת ווטרגייט המפורסמת היא לא יותר מפן אחד של הריגול העיסקי ולצערי היו גם ורסיות מקומיות.

לדוגמה:לישיבה מכרעת מכניסים מחלקת-תה מגוייסת עם מכשיר ציטוט בעגלה (אמיתי)

ואם רצית לחזור לעיניין הצו"ב הרי לך - הסיפור של אפרתי והטרויאני לא היה מתפוצץ אלמלא העיניין גלש לתחום הביטחוני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 28-04-2008, 21:17
צלמית המשתמש של Golden Paths
  Golden Paths Golden Paths אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.07
הודעות: 630
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי gps שמתחילה ב "זה הרבה יותר בהיר כשאתה משליך..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי gps
תבין, המידע הנאסף אינו נידרש להיות מוצג בבית משפט ולעמוד בחוקי צנעת הפרט וסודיות,ההקפדה על דרך השגתה אינה הכרחית והשאלה האם רמיסת חוק כזה או אחר למען מטרה..

תרשה לי להיות קצת ציני ולהסיט את המשפט שלך לכיוון אחר.. תחשוב על מידע הנאסף על גורם החשוד בטרור. מטרת האיסוף לגיטימית וראויה. האם טילטול קביל כדרך איסוף מידע? לעיתים רחוקות ביותר וגם אז הוא אמור להיות באישור גורמים שאינם חלק מהזרוע המבצעת. האם ההפרדה אכן מתרחשת בכל מקום ובכל הזדמנות?

ציטוט:
במקור נכתב על ידי gps
ואם רצית לחזור לעיניין הצו"ב הרי לך - הסיפור של אפרתי והטרויאני לא היה מתפוצץ אלמלא העיניין גלש לתחום הביטחוני.

ספציפית במקרה זה אני מכיר את חלק מהנפשות הפועלות. הגילוי של תוכנת הריגול ע"י המשטרה לא נעשה כחלק מחקירה בטחונית. הגילוי ע"י המשטרה נעשה כחלק מחקירה בהקשר של בני הזוג ז'קונט.
_____________________________________
The Chrismas Truce

המשכיל בעת ההיא, ידום. (ספר עמוס, פרק ה' פסוק יג')

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 28-04-2008, 23:56
צלמית המשתמש של gps
  gps gps אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,342
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Golden Paths שמתחילה ב "[QUOTE=gps] תבין, המידע הנאסף..."

לגבי השאלה הראשונה - לא בציניות לא רק טלטול גם בעיטה בביצים אם צריך וללא אישור,במלחמה מול הזמן צריך לקחת ריזיקת צל"ש-טר"ש.

לגבי השניה - אני לא מקורב לשום גורם ,אבל......היה שם איזה סיפור על מים ו3 "תיירים" בלתי צפויים במחוזותינו,אם הסיפור אינו ידוע לך כמקורב,קבל ביטול כניראה שלא היה ולא ניברא.

אני אתן לך דוגמה פשוטה ויום יומית
רכב ביטחון כמו אמבולנס שחוצה צומת ברמזור אדום,עובר עבירה נקודה.....אבל יש לו הגנות כי הוא מציל חיים
מונית שתחצה צומת ברמזור אדום ע"מ להשיג נוסע לפני המתחרה שלו, נהגה צריך להיות מועמד אל הקיר.

הוא נכנס בצהוב......בדיוק התחלף לאדום........משאית הסתירה לי............ זה תחום אפור

שניהם עברו עבירה,ההבדל הוא המטרה.

בעולם שבו הפסקנו לחשוב בשחור ולבן איבדנו מזמן את הכושר להבדיל בין גווני האפור,החשיבה האפורה מביאה לענישה אפורה,רצח שהופך להריגה בעיסקת טיעון נובע מעיוורן מוחלט של התחום האפור.....

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


יש כלים פרודוקטיביים לביסוס אסטרטגיות עיסקיות והפשוטים שבהם שרות לקוחות וסקרי שוק
אני לא חי בסרט,הריגול והריגול הנגדי ואין זה משנה איזה כינוי משודרג הפעולה מקבלת מזינים האחד את השני לתעשיה קיימת ומשגשגת כמו להמציא מחלה ותרופה ויש לך את ההרכב המנצח לעושר.
זה אכן כמו שהזכירו כעובדה.
מבחינתי האישית זה תמיד ישאר שחור-לבן מנכ"ל "טורף" שיעשה שימוש בחומר שהושג שלא כדין מול יריביו צריך לשלם את העונש ממש כמו אותו החוקר שדלה אותו,הרי בגדול אותם אנשי שטח משמשים "פייר וואל" בין ההנהלה וביצוע העבירה.

לילה טוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 28-04-2008, 13:34
  קבוצת_אידאה קבוצת_אידאה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 145
באופן חוקי לחלוטין
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צנחן1 שמתחילה ב "מודיעין תחרותי-עסקי"

פונה חברה המעונינת למצוא אצלה פרצות אבטחה ,אנו ממלאים לה טופס הצהרה בה היא מרשה לבצע כל פעולה חודרנית למערכותיה.
ריגול נגדי/תעשייתי הוא לגיטמי לחלוטין והחוקים אינם שחור ולבן,וכמו בכל חוק יש את הצבעים האחרים ..גווני האפור...ובגיבוי עו"ד מפולפל הכל אפשרי.
וכמו שאני מספק אבטחת מידע אני מספק גם כלים לתקיפה המגנים על לקוחותי.
מניח שגם אתה ,בהנחה שאתה בעל עסק/אירגון הייתי מעוניין שיהיו לך הכלים המתאימים להגן על סביבתך
העיסקית/אירגונית ,הטובים ביותר.
שבוע מצויין גם לך.
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.inoutstar.com/thumbs/90/Imperator-Gaius-Julius-Caesar-Divus-378.jpg]

כל מה שאפשרי, כבר נעשה. כל מה שבלתי אפשרי - ייעשה!-גאיוס יוליוס קיסר.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 24-10-2010, 11:31
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,674
סדנאות בנושא מודיעין עסקי - אינני קשור למארגנים או למדריכי הסדנאות וזו לא פרסומת...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צנחן1 שמתחילה ב "מודיעין תחרותי-עסקי"

לאחר הערת האזהרה הנ"ל - שתי סדנאות מעניינות:

http://www.technologies.co.il/beta/...ence.aspx?Id=47

תשומת לב לכיתוב בכותרת "בוגרי קהילת המודיעין", ולזיהוי בתחתית העמוד - יוצאי שב"כ.

כמה דברים המעניינים ונוגעים לאשכול ישן זה שהפוטנציאל בו טרם מוצה, והאמורים להיות נדונים בסדנאות:

• מהו מודיעין?
• מה ייעוד המודיעין?
• מהו מודיעין עסקי וריגול תעשייתי?
• מהם ההבדלים בין מודיעין עסקי וריגול תעשייתי?
• מדוע ארגון עסקי צריך מודיעין?
• מי עוסק באיסוף מודיעין עסקי?
• טכנולוגיה באיסוף מודיעין-עידן המהפכה הטכנולוגית.
• כלי איסוף מודיעיניים אינטרנטיים, השימוש והסיכון בהם.
• מודיעין עסקי הלכה למעשה-איסוף מודיעין ממקורות מגוונים.
• מתודולוגיה של תכנון האיסוף המודיעיני ומימושו כיתרון
עסקי תחרותי.
• Case study- ניתוח אירוע באיסוף מודיעין.

• הכרה, חשיפה ותרגול של כלים מודיעיניים.
• תרגול מיומנויות לאיסוף מודיעין.
• יישום הכלים המודיעיניים בהתייחס לסביבת הארגון.
• כלי איסוף ממקורות אנושיים והאינטגרציה עם המקורות
הדוממים.
• תרגול מודל בניית תוכנית איסוף מודיעין- הגדרת המידע
הנדרש, הדרכים להשגתו, אופן עיבודו והשימוש בו.
• מודל ה-SWOT בשירות המודיעין.
• קביעת מדרגי סדר עדיפות באיסוף מודיעין.
• מיומנויות בתקשורת בין-אישית הרלוונטיות לאנשי מודיעין
(הצגת העקרונות):
- אומנות הראיון והתשאול.
- שפת גוף.
- זיהוי שקר ואמת.
• תרגיל סיכום-מיני סדנא: עבודה בצוותים, מימוש
מודל SWOT מודיעיני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:30

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר