08-07-2008, 18:13
|
מנהל פורום מוטוריקה ורכב
|
|
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 3,894
|
|
תלוי במנוע, יש מנועים שהטרמוסטט מונע את היציאה מהבלוק, ויש מנועים שהטרמוסטט מונע את הכניסה לבלוק.
בכל מיקרה תמיד הרדיאטור ומעברי המנוע יהיו מלאים בנוזל קירור ללא קשר לטרמוסטט.
אתן לך הסבר טוב יותר לאופן פעולת הטרמוסטט:
הטרמוסטט הוא חלק מתכתי שסותם את מעבר הסירקולציה של נוזל הקירור בין המנוע לרדיאטור, כאשר המנוע קר.
שהמנוע מתחיל להתחמם הנוזל קירור גם מתחמם, בתוך הטרמוסטט יש שעווה מיוחדת שנמסה בטמפ' מסויימת (תלוי איזה איזה מנוע לכל מנוע מותאם טרמוסטט), כאשר נוזל הקירור מגיע ל85-80מעלות(בדרך כלל), הטרמוסטט מתחמם והשעווה נמסה בתוך הטרמוסטט, עם החום השעווה מתרחבת ופותחת את הטרמוסטט שלמעשה הוא שסטום שניפתח בחום, שהטרמוסטט ניפתח נוצרת סירקולציה מלאה בכל מעברי המים במנוע לבין הרדיאטור, כאשר נוזל הקירור מתקרר השעווה בטרמוסטט מתכווצת חזרה ומתקשה ושוב הטרמוסטט ניסגר.
למשל בנסיעה מהירה כ80 קמ"ש המנוע מתקרר ולכן הטרמוסטט ניסגר כדי שהמנוע לא יתקרר יותר מידי.
חשוב לשמור על חום מנוע תקין (ברוב המנועים 90מעלות) מנוע שעובד על קר צורך הרבה יותר דלק,המנוע לא סוחב טוב, בנוסף נוצר בלאי מוגבר.
יקיר.
|