02-05-2008, 11:50
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.01.07
הודעות: 1,029
|
|
רכב היברידי לא מחובר לשקע ולכן לא מצריך הטענה (הוא מטעין את עצמו) ולכן לא מעלה צריכת פחם בתחנות הכוח.
כיום אין בארץ רכב המונע על ידי חשמל בלבד ככל הידוע לי (חוץ מהטוסטוס של אברום בורג)), אולם המגמה בעולם היא לייצר ולהסב רכבים להנעה על ידי חשמל בלבד.
למשל, הדגם הבא של הטויוטה פריוס אמור להיות בעל אפשרות לחיבור לשקע להטענה ללא נסיעה.
מצב בו רכב מוטען על ידי חשמל שהוא לא מייצר בעצמו גורר בהכרך ייצור חשמל זה עבורו.
היות והחשמל מיוצר בתחנות הכוח שלנו, המונעות על ידי דלקי פחם / מזוט / גז, הוא בהכרח מעלה את צריכה הדלק של התחנה.
אבל!
היתרון הגדול שכן מקבלים בשימוש ברכב המונע על ידי חשמל הוא רב.
הוצאת זיהום האוויר ממרכזי הערים. (תארו לכם פקקי תנועה ללא ריחות אגזוז! - תפתחו חלון, מספיק עם המזגן באוטו....)
כאשר מייצרים זיהום במקום אחד הרבה יותר קל לשלוט עליו מאשר כאשר הוא מפוזר.
הרבה יותר קל (וזול ונוח) לנתר את רמות הזיהום של ח"ח ולהכריח אותה להתקין טכנולוגיות סינון חדשות
או להשתמש בדלקים מזהמים פחות מאשר לרדוף אחרי נהגים שיעשו בדיקת זיהום אויר לאוטו שלהם.
רכבים ישנים מייצרים זיהום אויר גדול יחסית (ישנים זה גם משנת 97 חברה...), והדלק אשר מתדלקים בו בארץ אינו ברמה הגבוהה ביותר שיש.
הדלק הכי נקי שיש בארץ הוא מדירוג יורו 4 (וגם לזה עברנו לא מזמן כל כך), בעוד באירופה משתמשים בדלק מדירוג יורו 5. (בארה"ב גם יורו 4)
חשוב לדעת כי שימוש ברכב המונע בדלק יורו 5 מזהם פחות מרכה המונע בגז!
בקיצור, יש יתרונות רבים לרכב חשמלי. חסרה תשתית, רצון, סבסוד, הבנה ורוח טובה של מנהיגינו.
_____________________________________
Keep your mouth shut and your pen dry until you know the facts!
|