לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-05-2008, 11:44
צלמית המשתמש של Kobmyster
  Kobmyster Kobmyster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.05
הודעות: 530
ניסיון ראשון בסטודיו ביתי

עם כזה אתגר, איך אפשר שלא לנסות ולהצטרף לזרם?

מצורפות 3 תמונות. כולן צולמו באותו אופן:
1. D300 ע"ג חצובה, צילום ידני כשמה שהשתנה היה מפתח הצמצם (כדי לשלוט בעצמת האור הנכנס מהפלאש).
2. עדשת ניקון 105VR, פוקוס אוטומטי.
3. פלאש SB-800, ע"ג מעמד, כשעליו מפזר קטן ומכוון לכיוון מרכך (בד ציור גדול ומתוח). הפלאש הופעל ע"י הפלאש הפנימי של המצלמה כאשר את האור חסמתי כך שלא יגיע לאוביקט בעזרת עיתון (כן, קדמה טכנולוגית, אני יודע... כבל סנכרון זה השלב הבא).

1. עריכת LEVEL1 והורדת רעשים (הערה בהמשך):
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

EXIF Information

2. עריכת LEVEL1 בלבד:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

EXIF Information

3. עריכת LEVEL1 בלבד:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

EXIF Information

4. תמונה של ה"סטודיו":
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כמה הערות נוספות:
1. בתמונה הראשונה הבסיס שרוף, זה לא אמור לקרות בסטודיו כשאתה שולט על כל תנאי האור...
2. אני אישית לא מצליח לעבוד עם RAW ב-D300. כמות הרעש שנוצרת בלי לעבור במסנן הרעשים של המצלמה כל כך גדולה, שזה הופך את עיבוד ה-RAW למלחמה בין פרטים בתמונה לבין רעש. צריך להודות שהעבודה של המצלמה בעיבוד התמונה ל-JPG נותנת תוצאות מדהימות (שימו לב לתמונות המצורפות, ה-2 האחרונות עובדו מ-JPG באיזו יחסית בינוני והן חלקות לגמרי, מה שרואים זה את הנקודות של הבריסטול ולא רעש) מה שהופך אפילו חסיד RAW כמוני לאחד שמפסיק לעבוד עם זה...

זהו, אשמח לתגובות והצעות לשיפור.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 02-05-2008, 12:12
צלמית המשתמש של Sagi-i
  משתמש זכר Sagi-i Sagi-i אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.01.05
הודעות: 1,805
שלח הודעה דרך ICQ אל Sagi-i שלח הודעה דרך MSN אל Sagi-i Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Kobmyster שמתחילה ב "ניסיון ראשון בסטודיו ביתי"

לא טוב, לא טוב.
נתחיל בכך שסידור הפלאש לא טוב ולא תורם לתמונה, קודם כל עדיף בלי הדפיוזר על הפלאש.
דבר שני תכוון אותו לתקרה על מנת שיחזור על האובייקט ויאיר אותו בצורה מירבית, כאן האור בא מהצד וגורם לצללית שלא תורמת.
האיזון לובן לא טוב וכל התמונות בגוון צהבהב-ירוק
למה הרגישות כל כך גבוהה? בצילום סטודיו אתה צריך לעבוד על כמה שפחות אס"א מכיוון שאתה זה ששולט בתאורה, אין שום סיבה מוצדקת לאס"א 1000.
חוץ מהתמונה הראשונה שכנראה הפלאש שרף שם חלקים ממנה, בשנייה ובשלישית הפוקוס לא על כל האובייקט ואולי יש צורך לסגור עוד קצת צמצם.
עוד דבר אחד אחרון, בצילומי סטודיו תנסה למצוא תפאורה למוצר שתמשוך ותעניין יותר מסתם פריט על רקע, תנסה לקשט בכל מיני דברים על מנת להוסיף קצת עניין ויופי, התמונות ככה מאוד בנאליות ומשעממות.

מקווה מאוד שתיקח לתשומת ליבך את ההערות ובלי להעלב.

בהצלחה לפעם הבאה.
_____________________________________

My Gallery

Nikon D80 + D60 + Nikkor 17-55 2.8 + Sigma 17-70 2.8-4.5 macro + Nikkor 70-300VR AF-S 4.5-5.6 + SB-800



נערך לאחרונה ע"י Sagi-i בתאריך 02-05-2008 בשעה 12:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 02-05-2008, 20:17
צלמית המשתמש של Kobmyster
  Kobmyster Kobmyster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.05
הודעות: 530
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Kobmyster שמתחילה ב "ניסיון ראשון בסטודיו ביתי"

קודם כל - תודה על התגובות הענייניות והמלמדות. כמה שאלות בעקבותיהן:
1. למה עדיף בלי הדיפיוזר על הפלאש? מה היה ההבדל? חשבתי שבכך שאני שם אותו, מקור האור שלי הופך לגדול יותר ובכך ההחזר מבד הציור יהיה גדול יותר.
2. אני לא יודע להסביר את זה, אבל הפלאש היה בעוצמה מירבית ועדיין לא היה מספיק אור. סגירת הצמצם הייתה כדי לקבל בפוקוס את כל הדמות וגם זה לא עזר. אם לא להרים את הרגישות, הפתרון הוא מהירות תריס איטית יותר. כדאי לרדת לחשיפות ממש ארוכות של שניה-שניה וחצי? איך יכול להיות שה-SB-800 לא נתן מספיק אור במצב כזה?
3. בהמשך לשאלה הקודמת - באיזה מצב כדאי לעבוד עם הפלאש בצילום בתנאים שתיארתי? האם לשים אותו במנואל כסלייב או שיש שיטה טובה יותר?
4. איך מומלץ לסדר תאורה במצב כזה? אם הייתי שם פלאש מאחורי מפזר רציני יותר (סופטבוקס מאולתר, או כמה דפים חצי שקופים) ואת הרפלקטור (בדמות בד הציור) מהצד השני, זה היה טוב יותר? - מצורפת דוגמה למה שאני מתכוון בצורה נוחה יותר..

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תודה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 02-05-2008, 22:03
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Kobmyster שמתחילה ב "קודם כל - תודה על התגובות..."

עוצמת הפלאש לא הספיקה אולי כי הוא היה רחוק מדי ממחזיר האור, ומחזיר האור רחוק מהפיסלונים? המרחק מבזבז אור ויתכן כי אפילו כשהפלאש היה בעוצמה מקסימלית, בגלל המסלול הארוך, רוב האור התבזבז בדרך.

בדוגמה המאוירת שלך, אפשר לראות עבודה נכונה עם פלאש כאשר הוא עובר ריכוך ישיר (בדומה לסופט-בוקס).
הבעיה עם הרפלקטור מהצד השני הוא שעוצמת האור שמראש תגיע אליו תהיה חלשה וכך גם ההחזר. מה שאומר שאתה תקבל צד אחד מואר יותר וצד אחד מואר פחות (אולי זה מה שאתה מנסה להשיג, פשוט שתבין שלא תקבל תאורה אחידה כך).
רק שים לב לשים את הפלאש במרחק נכון מהסופט בוקס, ולא צמוד. קח טיפים מפה:
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=373088
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 03-05-2008, 19:15
  amonsito amonsito אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.01.06
הודעות: 2,973
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Kobmyster שמתחילה ב "ניסיון ראשון בסטודיו ביתי"

תרשה לי להוסיף משהו... בנוסף לעצות של מתן.

תשים לב שהוספת הדיפיוזר אומנם עוזרת לפזר את האור, אבל מקור אור איכותי נמדד בגודל שלו, ובמרחק מהאובייקט, וכמובן שישנם יחסים בין גודל האובייקט לבין גודל מקור האור וקרבתו.
אני במקומך, הייתי מאלתר מטרייה ומצפה את הפנים שלה בחומר לבן, כמו ניירות.. ומכוון את המבזק אליו. מקור האור הופך להיות המטריה עצמה, שהיא מאוד גדולה, כמו כן תקפיד על קרבה לאובייקט שלא יהיה רחוק מידי ואז, הצל שוב הופך לחד.
לפי הצילומים שהעלת, הצל קופץ לפנים ולא לאחור, כך שעוצמת האור מאחור גבוהה יותר, נניח מהרפלקטור שהנחת מלפנים.
מה שאני מציע זה לשים את מקור האור העיקרי המיין כמו שקוראים לו, מלפנים אך להסיט אותו הצידה, אנחנו לא רוצים לגרום להשטחת האובייקט, חלקים מוצלים עוזרים למוח האנושי כרמזים לעומק.
בנוסף אני מציע מקור אור נוסף חלש יותר, אפשר גם להשתמש במנורת שולחן החיסרון היחידי הוא טמפרטורה שונה של האור אבל אתה תמיד יכול לשים צלופן שיתן צבע אחר.. מצידו השני, שיתן "קיקר" לאובייקט.. כלומר מקור אור נוסף שישכלל את הארת האובייקט, בכך שיתן הפרדה בין הרקע לאובייקט.
צריך לנסות.. קצת קשה לדבר על תאורה מבלי לראות.
_____________________________________
עמוס טרבולסקי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י amonsito בתאריך 03-05-2008 בשעה 19:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:15

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר