לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-05-2008, 01:50
  Mare Mare אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.04.08
הודעות: 13
העובדה המטרידה ביותר בנוגע לאורי אבנרי היא הערצתו לדיקטטורים

ראשי > מדורים >

סופרים וספרים

על העולם הזה בלי משוא פנים


העובדה המטרידה ביותר בנוגע לאורי אבנרי היא הערצתו לדיקטטורים. הראל מעידה כי בשנת 1944, בעיצומה של מלחמת העולם, כתב אבנרי: "לשם הגשמת המהפכה יש ללמוד מלנין, מטרוצקי, ממוסוליני ובמיוחד מהיטלר"

הספר שלפנינו עוסק בשבועון 'העולם הזה' ובעורכו אורי אבנרי והוא מבוסס על עבודת הדוקטורט של המחברת ד"ר ניצה אראל, מהמחלקה להיסטוריה של אוניברסיטת ת"א. שם הספר לקוח מהסיסמה "בלי מורא בלי משוא פנים" אותה חרת 'העולם הזה' על דגלו.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.text.org.il/06_covers/0604062.jpg]


שורשיו של 'העולם הזה'
המחברת מציינת כי מלבד אורי אבנרי שהקדיש שעות רבות מזמנו להאיר את עיניה בנושאים שונים סייעו לה גם עיתונאים שעבדו ב'העולם הזה'. מן הראוי היה אפוא כי תתייחס ביתר רצינות לספר "העולם הזה" (טפחות, 1972) שכתב שלום כהן, ידידו ושותפו של אורי אבנרי, לאחר שרב אתו ופרש מהעיתון. בספרו הוא מגלה צדדים אפלים יותר באישיותו של אורי אבנרי כמו יצר מופרז לפרסום עצמי ונטייה לדיקטטורה. נציין כי ספרו של כהן הועלם מהחנויות ומהספריות הציבוריות (במערכת 'הצופה' נמצא תצלום שלו במלואו) והיו שאמרו כי ידו של אורי אבנרי הייתה בדבר. ספר זה, על אף שנכתב בכעס רב, ראוי לשמש כאבן פינה לכל מחקר על אבנרי ועיתונו שכן השניים צעדו יחדיו שנים רבות, ומי כשלום הכיר את אורי.

למעשה, אפילו השם 'העולם הזה' לא נקבע על ידי אורי אבנרי וחבריו, כי אם על ידי אורי אחר -אורי קיסרי. קיסרי יסד בשנת 1937 שבועון בשם 'תשע בערב' שהיה שבועון קליל ובידורי והתקשט, כמו 'העולם הזה' בסיסמה משלו. הסיסמה בה בחר קיסרי הייתה "ריתמוס החיים – דופק הזמן". בשבועון השתתפו טובי העיתונאים, הסופרים והמשוררים והוא היה נטול הטיה פוליטית. השתתפו בו אנשי ימין ואנשי שמאל, ורבים עשו מעל דפיו את ראשית צעדיהם בעולם העיתונות. בשנת 1946 שינה השבועון את שמו והפך ל'העולם הזה'. בספרו "זכרונות ליום מחר" (עם עובד, תשל") כותב קיסרי כי השם 'העולם הזה' זכה לאישורם של שלונסקי ואלתרמן: "שניהם מצאו את השם – שהוא רעיון שלי – טוב סביר ומלא ביטוי".

מאז עבר לידי אבנרי החזיק השבועון מעמד לאו דווקא בגלל עמדותיו הפוליטיות השמאליות, אלא בשל חלק הרכילות והפורנוגרפיה שבו. עובדה היא שכאשר בחרו אנשי השבועון להתמודד ברשימה לכנסת לא הצליחו לקבל יותר מאשר מנדט אחד בבחירות לכנסת השישית, ושני מנדטים בכנסת השביעית. בכנסת זו נבחרו אורי אבנרי ושלום כהן. כהן מתאר בספרו כיצד השתלט אבנרי על הסיעה וגרם לו לפרוש ולהקים סיעת יחיד. גם תמיכתו של אורי אבנרי בערבים לא עזרה לו ובקרב הציבור הערבי קיבלה רשימתו לא יותר מאחוז אחד מהמצביעים. כאשר רוב העיתונים החלו לפרסם תמונות וכתבות מחדר המיטות ירדה תפוצת ה'עולם הזה', ובשנת 1990 מכר אותו אורי אבנרי לאיש העסקים מחוגי הימין, אריה גנגר. העיתון המשיך להופיע עוד ארבע שנים בעריכת רפי גינת, כיום עורך 'ידיעות אחרונות', ובשנת 1994 נסגר.


עיתון מיוחד
העיתון של אבנרי לא בהכרח היה מקורי. רעיונותיו הפוליטיים של העורך התבססו על האידיאולוגיה הכנענית כמו גם על גישת מספר חברים בתנועה הרביזיוניסטית, בשורותיה צמח. 'העולם הזה' לא היה מקורי גם בפרסום חומרים זולים. קדם לו 'עיתון מיוחד' בעריכת אלכסנדר זאובר שהופיע בשנים 1934-1951. 'עיתון מיוחד' היה מיוחד לא רק בשמו, כי אם גם בכך שעסק בנושאים כמו מקרי רצח, גניבות, שחיתויות וסיפורים על חיי אישות של דמויות ביישוב. גם מפני זאובר חששו והיו שאמרו כי לעתים הוא מרוויח יותר מאנשים שאינו כותב עליהם, מאשר מאלו שהוא כותב עליהם. עיון בגיליונות 'עיתון מיוחד' אכן מצביע על דמיון לשבועון של אבנרי. משפסק 'עיתון מיוחד' להופיע, ירש את מקומו 'העולם הזה', שהפך מתרבותי, בעריכת קיסרי, לסנסציוני, תחת ידי אבנרי.

בהקשר זה מביאה המחברת מדבריו של עקיבא גוברין מסיעת מפא"י בכנסת השנייה שטען כי "הבחורים מ 'העולם הזה' מטמאים את האות העברית, שאבותינו מסרו עליה את נפשם". באותו מעמד ציטט עקיבא גוברין את שירו של חיים נחמן ביאליק 'ראיתיכם שוב בקוצר ידיכם' שבו גינה ביאליק את: "להקת חורצי עט ולשון, עדת נגועי אלוקים, אכולי משטמה ומזי קנאה". אראל גם מספרת על ניסיונה של מפא"י להוציא שבועון בשם 'רימון' שיילחם באבנרי ובעיתונו בשיטותיו שלו, אך הניסיון נכשל.



פוליטיקה ואמינות
אורי אבנרי הרשה לעצמו לנהל מדיניות חוץ פרטית, ונפגש עם פלשתינים בניגוד לחוק. בעיצומה של מלחמת לבנון יצא בלוית חברות מערכת 'העולם הזה' שרית ישי וענת סרגוסי לפגישה עם יאסר ערפאת בביירות הנצורה. במדינה מתוקנת כנראה היה מבלה את אחרית ימיו מאחורי סוגר ובריח, אך בישראל עברו בשתיקה על המעשה. בספרה כותבת ניצה אראל כי: "מבחינה ציבורית היתה הפגישה עם ערפאת שבירה של כל הטבואים הלאומיים. מעשה של בגידה לאומית. לגבי אורי אבנרי היא היתה שיאה של כתיבה עיתונאית ושל פעילות פוליטית רבת שנים" (עמוד 98).

בספר שלפנינו מתוארים מאבקיו של אבנרי בדוד בן גוריון, במפא"י ובשב"כ. למזלו, היו לו 'סוכנים' בכל המפלגות שבאמצעות השבועון סילקו חשבונות עם יריבים פוליטיים. אפילו למפלגות הדתיות היה סוכן אצל אבנרי. מתברר כי הרב שמואל הכהן אבידור שעבד ב'הצופה' וב'ידיעות אחרונות' והיה מעורכי השבועון הדתי 'פנים אל פנים', נמנה גם עם חברי מערכת 'העולם הזה'. מכיוון שרוב המאמרים ב'העולם הזה' חוץ משל העורך, לא נשאו את שם מחברם יכול היה הרב שמואל אבידור לכתוב בעילום שם מאמרים פוליטיים ולספק מידע על המתרחש במפלגות הדתיות.


שלום כהן, כמו גם עיתונאים אחרים שעבדו ב'העולם הזה' יצאו כנגד אבנרי וכנגד אמינותו. לטענתם, חלק מהעובדות שפורסמו ב'העולם הזה' לא היו ולא נבראו. חלק מהמכתבים למערכת לא נכתבו על ידי קוראים אלא על ידי עובדי המערכת ובכללם אבנרי. כהן מספר שהפחד של אנשים שונים מפני 'העולם הזה' תורגם לעתים למקור הכנסה. כך לדוגמא קיבל העיתון מודעות מ 'אגד' כדי שיימנע מפרסום השמצות על הנהלת החברה מטעם יריביה. שאלה נוספת בדבר אמינותו של אורי אבנרי עולה עקב נכונותו להתפשר על ערכיו ולמכור את 'העולם הזה', כשזה הפסיד כספים, דווקא לאריה גנגר המזוהה עם חוגי הימין השנואים עליו.

העובדה המטרידה ביותר בנוגע לאורי אבנרי היא הערצתו לדיקטטורים. אראל מעידה כי בשנת 1944, בעיצומה של מלחמת העולם, כתב אבנרי: "לשם הגשמת המהפכה יש ללמוד מלנין, מטרוצקי, ממוסוליני ובמיוחד מהיטלר, שידעו לרכוש באמצעות תעמולה ארגון של אוהדים, לבחור מתוכם תועמלנים, לערער את אמון ההמונים בשלטון באמצעות תעמולה, להשמיד את השלטון על ידי הארגון ולספק צמרת מנהיגות חדשה". דברים מצמררים אלו (עמוד 21 בספר) נכתבו בביטאונו של אבנרי 'במאבק', ששמו מזכיר את זה של ספרו של היטלר 'מיין קאמפ'. תכונה זו של אורי אבנרי כמו גם פעילותו הראויה לגינוי ב"גוש שלום" מעמידות באור שלילי את החלטת עירית ת"א לזכות אותו בפרס העיתונות על שם נחום סוקולוב.

כהערה, יש להצביע על מספר אי דיוקים בספר שלפנינו. הבולט ביותר הוא בעמוד 136 שם נמסר כי מפקד חטיבת גבעתי היה דוד אבידן. מפקד חטיבת גבעתי היה האלוף שמעון אבידן (קוך) ואין לו כל קשר למשורר דוד אבידן. בעמוד 324 מצוין כי השבועון 'עין בעין' היה שייך למפד"ל. הדברים אינם נכונים כלל.


בלי מורא בלי משוא פנים– אורי אבנרי והעולם הזה, ד"ר ניצה אראל, הוצאת מאגנס, 2006

http://www.hazofe.co.il/web/newsnew...ayon=2965&mador=

נערך לאחרונה ע"י Mare בתאריך 05-05-2008 בשעה 02:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 05-05-2008, 14:17
צלמית המשתמש של הפטריוט
  משתמש זכר הפטריוט הפטריוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.02
הודעות: 11,262
הערצת דיקטטורים...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Mare שמתחילה ב "העובדה המטרידה ביותר בנוגע לאורי אבנרי היא הערצתו לדיקטטורים"

אינה תופעה חדשה בשמאל או ייחודית לאורי אבנרי.
השמאל תמיד נהה אחרי דיקטטורים - מלנין וסטאלין, דרך מאו וקסטרו ופול פוט ועד לאחמדינג'אד וסדאם.
השמאל תמיד הגן עליהם מפני "המערב האימפריאליסטי" (מגוחך שלא להתייחס לאימפריה הקומוניסטית כמדינה אימפריאליסטית...).
אם מישהו היה מסתובב בימינו עם חולצה ועליה מודפס דיוקנו של גבלס הוא היה מושך תשומת לב, וכנראה מסיים אם הסיבוב בתחנת המשטרה הקרובה. אבל אף אחד לא יעיף מבט שני במי שמסתובב ועל חולצתו מתנוסס דיוקנו של צ'ה גווארה...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

"אין טעם שהכבשים יקבלו החלטה בזכות הצמחונות, כל עוד הזאבים אינם שותפים להשקפה זו."
ויליאם ראלף אינג'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 05-05-2008, 20:20
  עמי60 עמי60 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.09.05
הודעות: 1,470
" חולצה ועליה מודפס דיוקנו של גבלס "
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי הפטריוט שמתחילה ב "הערצת דיקטטורים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפטריוט
אינה תופעה חדשה בשמאל או ייחודית לאורי אבנרי.
השמאל תמיד נהה אחרי דיקטטורים - מלנין וסטאלין, דרך מאו וקסטרו ופול פוט ועד לאחמדינג'אד וסדאם.
השמאל תמיד הגן עליהם מפני "המערב האימפריאליסטי" (מגוחך שלא להתייחס לאימפריה הקומוניסטית כמדינה אימפריאליסטית...).
אם מישהו היה מסתובב בימינו עם חולצה ועליה מודפס דיוקנו של גבלס הוא היה מושך תשומת לב, וכנראה מסיים אם הסיבוב בתחנת המשטרה הקרובה. אבל אף אחד לא יעיף מבט שני במי שמסתובב ועל חולצתו מתנוסס דיוקנו של צ'ה גווארה...


אם מישהו היה מסתובב עם חולצה ועליה מודפס דיוקנו של גבלס ,סביר להניח ש 99.9% מהאנשים
לא היה יודע מי הדמות...
_____________________________________
האתר שלי :
http://sites.google.com/site/amotisrael/home

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 06-05-2008, 00:38
  Mare Mare אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.04.08
הודעות: 13
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי end__game שמתחילה ב "סוף סוף אדון אבנרי כתב משהו..."



הכחשת שואה בישראל

מאת: אלון דהן | | Nfc.co.il שואה וגבורה

היחס של גורמי שמאל לשואה, הכחשתה, ועיוות זיכרה לצרכים פוליטיים

▪ ▪ ▪
כולנו נפעמים, נרגזים ונרגשים, ובצדק, מן האפשרות שכמה עשורים אחרי האסון הגדול שבו הושמדו למעלה משליש מבני ובנות העם היהודי, יכול לקום מנהיג ולארח במדינתו, החברה באו"ם הידוע כארגון 'הומאני', ועידה של מכחישי שואה מדופלמים. רובם אירופאים, חלקם מארה"ב וחלקם יהודים. אומנם היהודים שבניהם, רובם מנטורי קרטא, הכריזו כיאינם מכחישי שואה, ובמעשה התמיכה שלהם בנשיא האירני יש כדי לשלול את הלגיטימציה מן התנועה הציונית ולא כדי לחלל את זכר הנרצחים.

במרחב הפסיכוטי הנפרש מהערצת הנאציזם ועד למחיקת זכר השואה כאידיאל פוליטי מוסרי, נפקד זכרם של כמה וכמה מן המנהיגים, החוקרים וההוגים הבולטים ביותר בשמאל הישראלי ולא בכדי. בדברים הבאים אבקש להזכיר לכולנו כי האיום האמיתי נמצא כאן, באוניברסיטאות החשובות בארץ ובקרב מנהיגי שמאל בולטים וחשובים. זה שאחמדניג'אד שונא יהודים ומבקש להקרין את השואה בשידור חוזר, בתמיכת 'העולם הנאור', זה לא מפתיע בעיני, וניתן למעשה לראות בכך המשך ישיר להערצת הנאצים שאפיינה את שייח אמין אל חוסייני, את נאצר, את ערפאת, את סאדת בצעירותו ואפילו את מנהיג הרש"פ הנוכחי, שקיבל בעבודת הדוקטורט שלו את עמדתם של מכחישי השואה המפורסמים ושהכניס לקוריקולום הפדגוגי של הרש"פ את 'הפרוטוקולים של זקני ציון' ואת 'מיין קאמפף' של היטלר. ואולם הערצת הנאציזם והכחשת שואה ע"י יהודים, בעבר ובהווה, היא הבעיה האמיתית המהווה סימפטום להזדהות החולנית של רבים מ'יהודי הרוח' עם צוררי ישראל.

הערצת הנאציזם בזמן השואה וביטוייה בהווה

התנועה הנאציונאל סוציאליסטית סחפה בגדולתה הפסיכוטית אינטלקטואלים רבים באירופה ומחוצה לה. לא מעט פילוסופים מצאו את עצמם נגררים אחר 'הפיהרר', ואינטלקטואלים רבים גיבו את תוכניותיו השטניות גיבוי פסאודו פילוסופי ופסאודו מוסרי. רבים נסחפו אחר הכוחנות הנאצית והאלהת המנהיג, הגזע, הדם והאדמה גם כאן, בארץ ישראל.

כמה מן הזרמים הידועים כ'כנעניים', אימצו לא מעט מוטיבים נאציים מובהקים כאשר באו לעצב את תוכניותיהם המדיניות. אביהם הרוחני של הכנעניים, המשורר רטוש, או אוריאל שלח, הביע עמדות שזוהו על-ידי מתנגדו הגדול, יוסף אוסטרמן - היום אורי אבנרי - כנאציים.

שני האישים חלקו השקפה דומה מאוד על עתיד האזור. שניהם הסכימו על כך שאין ולא היה עם יהודי מעולם, ושניהם הסכימו שפתרון בעיות המזרח התיכון יהיה בכינון אימפריה שמית גזענית, שתאחד את עמי המזה"ת על בסיס תרבות חדשה - התרבות העברית.

בעניין שלילת העם היהודי כותב אבנרי בספרו 'מלחמת היום השביעי' עמ' 134-136 את הדברים הבאים: "הציונות יצאה לדרך כשבלבה הרעיון שהיהודים בעולם מהווים אומה... ההיסטוריה הוכיחה שתיאוריה זו כוזבת... מסתבר, אפוא, שיהודי העולם אינם מהווים אומה... דבר זה היה דן את הניסיון הציוני לכישלון, לולא קרה בינתיים משהו בלתי צפוי: אומה חדשה אכן נולדה בארץ.

היום נראה כאילו היה הדבר בלתי נמנע... כשמעבירים מאות אלפי בני אדם לארץ חדשה, בעלת נוף ואקלים חדשים, שבה הם מדברים בשפה שקמה זה עתה לתחייה ומגיבים על אתגרים מדיניים וגופניים חדשים - או אז מוכן הכל ללידתה של חברה חדשה... אנו בני הציונות ובנותיה, מהווים אומה חדשה ולא חלק של היהדות העולמית... אנו בישראל אומה הננו, ללא ספק ובלי מנוס, לטובה או לרעה. אומתנו כוללת את כולנו, מדן ועד אילת. אך אין היא כוללת יהודי בברוקלין, בפריס או בבוקרשט, תהיה אהדתו למדינתנו וזיקתו אליה חזקים ככל שתהיה. ההבדל בין האבות היהודים ברחבי העולם, ובין הבנים הישראלים הוא הרבה יותר מאשר הניגוד המקובל בין הדורות. זו היא מוטציה... אנו אומה חדשה, 'האומה העברית'...".

האומה העברית של אבנרי באה לשלול כמובן כל יהודי בחו"ל ולהכיל מטבע הדברים כל ערבי 'במרחב'. אבנרי זיהה במונח 'המרחב השמי' את רוב המזרח התיכון. בתחושה של חשיבות טיפוסית יתירה קובע אבנרי כי: "כשהתחלנו להמיר את המונח 'אומה יהודית' במונח 'אומה עברית' הפסקנו גם לדבר על 'המזרח התיכון' והתחלנו להשתמש במונח 'המרחב השמי'..." (שם עמ' 143 - 144).

מובן שמונח זה מצלצל כמוכר לרגישי האוזניים שבין הקוראים. זה היה המונח בו השתמש היטלר כאשר ביקש לגיטימציה בין לאומית לכיבושיו הנאצי פשיסטיים. היטלר כינה את כל השטחים שכבש בכינוי 'המרחב הארי' או 'מרחב המחיה הארי'. כהיטלר הגדרת 'המרחב' של אבנרי נקבעה על בסיס גזעני מובהק, 'המרחב השמי' שייך לבני 'הגזע השמי' כשם ש'המרחב הארי' שייך לבני 'גזע הארי'.

הערצתו של אבנרי את הנאציזם קיבלה ביטוי קיצוני ומעניין במאמר תגובה שכתב לרטוש בביטאון הפריסאי Shem באוקטובר 1941, ואשר חלקו פורסם בספרו של יהושע פורת 'שלח ועט בידו'. בעמ' 182 מתואר מאמרו של אוסטרמן/אבנרי הצעיר כמאמר ששר שיר הלל "לשלב העברי בתולדות היהודים, שלב שבו שררו הגבורה ותאוות הנצחון והכיבוש. אחר כך גססה הרוח העברית, משום שניצחה היהדות שהיתה דת החלשים, ואילו חניבעל הגיבור העברי זוכה לתהילה.

כשהגיע מחבר המאמר (אבנרי) לעת החדשה, ציטט את עדיה גורביץ' שקבע כי אומה היא 'חבר בני אדם בעלי שפה אחידה, תרבות אחידה ושאיפה אחידה, חיים בשטח אחד שהם שולטים עליו ושהוא שולט עליהם בכל נימי נפשם ובכל שרירי גופם'. כמו כן הסביר כי הדם העברי התפרץ שוב כאשר התקומם על המציאות היהודית בצורת החסידות, ההתבוללות המרקסיזם והציונות. הציונות הלכה בכיוון הנכון, אך לא קם בה העוז להינתק מהדת היהודית, מהמרקסיזם, מהרכרוכיות הליברלית ואפילו מהגולה. היא טעתה באימוץ השם 'ציון', על כל מה שהוא מסמל, במקום 'עבר'...

אולם יוסף אוסטרמן התלהט יותר מדי, והביע את התפעלותו מאותן אומות אירופיות היוצרות לעצמן עתה 'מיתוס חדש, מיתוס מדיני, הדומה בכל המובנים לאמונתם המקורית. שוב עולה מוסר הגיבורים גאה, ושוב פורח פולחן הקורבנות העתיקים, המובאים עתה בשני מחנות הלוחמים, לאומה, לגזע וקודם כל למנהיג הלאומי, המסמל את מושג הגבורה והאחדות הלאומית.'

גם בקרב היהודים 'מתעוררת הקריאה הגדולה להתמרדות הדם העברי... היא דורשת את מחיקת פרק היהדות מלוחות הפלדה של הגזע העברי. היא דורשת את הרנסנס הנשגב, את התחדשות הגזע העברי...". הרטוריקה של אבנרי הצעיר מלאה בביטויים שהוכנסו ללקסיקון הנאצי ע"י אלפרד רוזנברג, האידיאולוג הראשי של היטלר. אבנרי עצמו לא הסתיר זאת, ובהמשך ספרו של פורת מצוטטת שיחה שהתקיימה בין אבנרי לרטוש ובה ביקש אבנרי מרטוש להיות אלפרד רוזנברג שלו. מכאן שאבנרי ראה את עצמו כהיטלר ואת רטוש כתועמלן הראשי, רוזנברג.

הדיבורים על חידוש 'הגזע העברי', על הצורך ב'פיהרר', בחידוש 'הגבורה ותאוות הניצחון' ועל הדם 'הפורץ' באו במאמריו של אבנרי בתוך הקשר כולל ברור בעל גוון אידיאולוגי קיצוני מובהק. אבנרי עמד בראש תנועה קיקיונית בשם 'הפעולה השמית', המקבילה לכמה וכמה תנועות גרמניות בשם 'הפעולה הארית'. הוא ערך עיתון שנקרא 'במאבק', כשברור שהיה כאן אימוץ מודע של שם ספרו של היטלר 'מאבקי', ופורת עומד על כך בספרו. מעטים נתנו דעתם לכך שבמשך תקופה ארוכה אבנרי הנהיג במפלגת היחיד שהקים מועל יד דומה למועל היד הנאצי.

את עיתונו, 'העולם הזה', שהיה מעין בית גידול פראי לגידולי הפרא העיתונאיים שהשתלטו לימים על התקשורת הישראלית, הוא עיצב באופן דומה הן בצורה והן בתוכן ל'דער שטירמער' הנאצי. הוא טרח לצרף יחדיו שערוריות פוליטיות עם תמונות עירום, בדיוק כפי שנהגו עורכי ה'דער שטירמער' הנאצי. רבים מבני הכת התמהונית הסובבים את אבנרי ורואים בו מעין 'גורו של שלום' ואדמו"ר לעת מצוא, יוצאים להגנתו בכל פעם שעולות הטענות הללו על כור מחצבתו של האיש. הוא הרי איש 'שלום', הם אומרים. נו טוף. עוד איש 'שלום' כזה ואבדנו.

אבל גם לשיטת חסידיו השוטים של אבנרי, מן הראוי לבחון כיצד הוא עצמו תיאר את ההיטלר הבא. בספרו 'סודות צלב הקרס' כותב אבנרי על ההיטלר הבא כי: "... לא יהיה לו שום דמיון להיטלר הראשון. לכן אין ללכת שולל אחרי דפוסים חיצוניים... אין לחפש את סימן ההיכר של הנאציזם במסגרת רעיונית מסוימת. הנאציזם הגרמני דגל בתורת הגזע... בתקופה אחרת, בארץ אחרת... עלול הנאציזם להופיע באדרת אידיאולוגית הפוכה, ואף לדגול באנטי גזענות קיצונית..." (הובא אצל: אהרן בכר, 'הנדון: אורי אבנרי דיוקן פוליטי', עמ' 63 ואילך).

אהרן בכר, יד ימינו בעבר ולימים מבקרו הנוקב של אבנרי, קבע בספרו הנזכר בעמ' 66-67 כי: "אבנרי... שואב את השראתו ממקורות היניקה של התרבות הגרמנית, של ההווי הרוחני של גרמניה עם כל מה שקשור בכך... הקצוות השמאליים של תנועתו טוענים לא פעם כי מנהיגם היה מטיב לעשות אילו חקר והתעניין יותר בלנין מאשר בהיטלר או ברייך השלישי. אחרים טוענים... כי אותן תופעות בהן התעניין ואותן חקר בצורה יסודית ושיטתית הותירו בו את רישומן... העמדות הפוליטיות שלו אינן ערובה או הוכחה לכך שהוא נקי מהשפעות כאלה... אבנרי עצמו טוען:...היטלר חדש היה מגדיר את עצמו כאנטי נאצי קיצוני...". כלומר אבנרי סבר כי היטלר הבא יעמוד בראש תנועת 'שלום' וכי הנאציזם הבא יתנער מכל גילויים של גזענות וישנה כליל את הרטוריקה האלימה שאפיינה אותו תוך שהוא מאמץ רטוריקה חדשה - של זכויות אזרח, אחוות עמים ושלום. תחשבו על זה כשאתם מיחסים לאבנרי נטיות שלום מופרזות. אגב, לא בכדי ביומניו המזוויעים של ד"ר מנגלה, שהכריז על נאציותו עד יום מותו, מובעת הערצה בלתי מסותרת ל'עניין הפלשתיני' ול'תוכניות השלום' של השמאל הישראלי כמו עולים הדברים בקנה אחד עם האידיאולוגיה של ד"ר מוות. ניסיון ההשכחה ומחיקת זיכרון השואה

http://www.nfc.co.il/Archive/003-D-...ml?tag=11-16-47
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:01

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר