לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 13-05-2008, 17:26
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "חידת זיהוי מטוס"

אז ככה:
אני מאמין שהפתרון לחידה השנייה קשור ל USB (ובגלל זה הרמז שנתתי): Upper-Surface Blow, כינוי לקונפיגורציה בה המנועים מורכבים כך שצינורות הפליטה שלהם ממוקמים מעל משטחה העליון של הכנף. היתרון הוא שכאשר המדפים מוטים כלפי מטה גזי הפליטה "נצמדים" (אפקט קואנדה, Coanda Effect. אפשר להריץ חיפוש בגוגל או בפורום למידע נוסף) לכנף ובכך תורמים ליצירת עילוי נוסף מה שכמובן עוזר לקצר את ריצת ההמראה כיאה למטוס STOL. הקשר ל"אויב": סדרת ה AN-72\74 בנויה באותה השיטה, ממש בדומה ל YC-14, ה"יריב" של ה YC-15 שבתמונה שפותח האשכול העלה.

איור המדגים את עיקרון ה USB ואפקט קואנדה:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/images/amst-flaps.gif]
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 13-05-2008, 18:39
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,205
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "חידת זיהוי מטוס"

מגלובל סקיוריטי http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/c-14.htm:

בשנות ה- 70 התובלה האווירית האמריקאית התבססה על תובלה מארה"ב לשדות תעופה קבועים וגדולים במטוסי סטארליפטר וגלאקסי, ומשם הפצה לשדות קרובים לשדה הקרב בהרקולסים.
בראשית שנות ה- 70, עם הכניסה לשירות של הגלאקסי, עלה צורך להחליף את ההרקולס המתיישן במטוס עם קיבולת גבוהה יותר, היכול לנחות בשדות קטנים יותר.
מכרז ה-( AMST (Advanced Medium STOL Transport, דרש יכולת טיסה הלוך ושוב עם מטען של 27,000 ליברות למרחק של 500 מייל, עם המראה ונחיתה משדה באורך 700 מ'. ההרקולס של אותם ימים דרש מסלול כפול בערך למתאר זה. למכרז התייצבו שני מתמודדים:
YC-14 של בואינג , ו- YC-15 של מקדונל-דגלאס. שניהם השתמשו בהטיית גאזי הפליטה מהמנועים ע"י הכנפיים כלפי מטה להגדלת העילוי (כך שמהירות ההמראה/ נחיתה תקטן, ומרחק ההמראה/ נחיתה יתקצר).
ה- YC-14 השתמש בשני מנועים המותקנים מעל חזית הכנף, בשיטה הנקראת USB- Upper surface Blown flap שנחקרה באינטינסיביות ע"י נאס"א מאז שנות ה-50'; ה- YC-15 השתמש בארבעה מנועים בתצורה רגילה, עם דשים חיצוניים EBF- Externally blown Flaps לאורך רוב הכנפיים.

ביצועי שני המטוסים עלו על הדרישה המבצעית; אלא שבאותו זמן תקציבי חהא"א הוטו לפיתוח מפציץ ה- B1B, ובמקביל הדרישה למטוס תובלה חדש עודכנה למטוס בעל יכולת נשיאה גדולה יותר לטווח גדול יותר, בעל יכולת STOL מועטה יותר (שיוכל לשאת כוחות מארה"ב ישר לזירת הלחימה). מטוס זה פותח מה- YC-15 ל- C-17, שנכנס לשירות רק ב- 93' (12 שנות פיתוח- המון למטוס שכבר הוכח טכנולוגית).

באופן מפתיע, בשנת 77' (כשנה לאחר חשיפת ה- YC-14) טס בבריה"מ מטוס דומה באופן חשוד- האנטונוב-72;
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-72

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מה שמעיד על היקף החדירה של הריגול התעשייתי הסובייטי לגופי הפיתוח בארה"ב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 14-05-2008, 13:20
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,205
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[font=Verdana]מגלובל סקיוריטי..."

אגב, התחום שבין ההרקולס ל- C17 מתחמם בשנים האחרונות:
- צבאות עוברים לנגמש"ים כבדים וממוגנים, שכבר לא נכנסים להרקולס- אבל לא מעוניינים לרכוש C17 ב- 240 מיליון דולר למטוס. צבא ארה"ב מצטייד בכמויות גדולת של סטרייקרים (יבילים בהרקולס לטווח קצר) ו- MRAP (חורגים ממידות ההרקולס); כלים כאלו יבילים ב- C5 גלאקסי (כ- 50 בשירות, מזדקן ובעלי נתוני שמישות נמוכים) וב- C17 (כ- 190 מתוכננים, עמוס במשימות שמערך ה- C141 סטארליפטר ביצע), כך שיש שוק ל- C17 נוספים או למטוס בינו להרקולס.
- איירבוס עומדים להציג את ה- A400M, בעל נפח פנימי גדול פי 2 בערך מההרקולס, בעלות של כ- 90 מיליון דולר: מה שצפוי לעודד את החברות בארה"ב להעמיד מתחרה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:24

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר