לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #16  
ישן 16-05-2008, 11:30
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "עובדותיך אינן נכונות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
במקרה הסטרטו שנפגע מטיל, דווקא איש צוות אוויר, חנניה גזית המכונן, הצליח לצנוח, בעוד שכל שאר המפעילים (וגם הצוות) לא הצליחו.
אני מניח שאתה מבין שכאשר מטוס תובלה נכנס בהר, כמו שלצערנו קרה שלש פעמים (אם איני טועה) לא תצפה שיצנחו.
אני מודה לך שאתה מרשה לי לחלוק עליך.

לא ברורה הנימה המתנשאת שלך והרצון הלא ברור להוכיח משהו בתחום שאני לא מבין בכלל למה אנו מתווכחים עליו ומדוע אתה נטפל לקטנות ולא למהות (וגם בקטנות אתה טועה)..
לגבי המהות: הגם אם מה שאתה כותב היה נכון, הרי דוגמה אחת ב50 שנה לא ממש סותרת את הנחת היסוד שעליה חלקת עלי...צוות אויר (אוות אויר= האנשים שמטיסים או מנווטים את כלי הטייס) לא ממש יכולים בחיים האמיתיים לצנוח ממטוס תובלה או מסוק, כן, היו מקרים איזוטריים ב100 שנות התעופה אבל הם בודדים ומרוחקים עד מאוד...
לגבי הקטנות: חנניה גזית לא שימש כאיש צוות אויר בגיחה זו, אלא כעזר צוות אויר (תפקידי המכונאי מוטס, בקר מוטס וכו' למינהם), הוא היה המכונאי המוטס, הוא היה איש עזר- שאם קראת את הודעתי הראשונה, ציינתי בפירוש שלהם זה יותר רלוונטי...את ההסברים למדוע כל העסק עובד ככה, אין לי כוח להסביר במיוחד לאור הויכוחים המיותרים כאן בפורום בנושאים לא רלוונטים...
אתה מוזמן להמשיך לחלוק עלי, רק אני ממליץ שזה יהיה בתחומים ההיסטוריים שבהם אתה מומחה ולא בתחומי תעופה צבאית שבהם אתה לא...
בברכה,
אמיל
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 16-05-2008, 11:59
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "בינתיים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
אין תאונות נוספות שבהן ניתן היה (לצערנו) לבחון למי היה יותר קל לצאת.
מטוס תובלה שנכנס בהר - אי אפשר לצנוח ממנו.

שיהיה לך רק טוב. לי איך חשק בויכוח למען הויכוח.

זה בדיוק מה שכתבתי! אין תאונות שיכולנו לבדוק את העניין כי ב50 שנה רק תאונה אחת היתה רלוונטית= כמעט לא ניתן בחיים האמיתיים לצנוח ממטוס תובלה או מסוק...זה פשוט כמעט ולא קורה,אין כמעט תאונות כאלה, ב50 שנה היתה רק תאונה אחת שניתן היהי לצנוח ממנה (ולא ניכנס עכשיו לויכוח אם צנח ממנה הצוות אויר או לא..)...
נדמה לי שמה שכתבת כאן ראוי לתגובה שאתה בעצמך כתבת לגבי הלוגיקה של קבוצה-אידאה למטה בשירשור...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe


נערך לאחרונה ע"י emile-a בתאריך 16-05-2008 בשעה 12:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 16-05-2008, 14:07
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "אמיל ויאשה, תעשו בבקשה היכרות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוסיפון
אמיל ויאשה, תעשו בבקשה היכרות בת.ד. הפרטית.
אמיל, כפי שאתה בר סמכא בכל הקשור לתעופה קרבית בצה"ל יאשה הוא בר סמכא בתחום התובלה (ואולי אפילו יותר...)

ראשית, מכל מיני סיבות שאין זה המקום לפרט, אני לא רואה עצמי בר סמכא בפורום זה על שום נושא.
שנית, לא הבנתי מה אתה כותב על יאשה, שהוא בר סמכא בתחום טיסות תובלה?....אני מעריך את הידע שלו בתחומים ההיסטורים ואת הידע הכללי שלו בתחומים רבים אחרים, אבל אם הוא לא איש צוות אויר מאיזה שהוא סוג אז הוא לא בר סמכא בתחום, אין פרופסורים במשפטים ללא תואר במשפטים, אין פרופסורים לביולוגיה שאינם ביולוגים ואין ברי סמכא בתחום טיסות התובלה שאינם טייסים (ואין כאן דיון על היסטוריית תעופה אלא על תעופה פר אקסלנס: מה הסיכוי שצוות אויר במטוס תובלה יוכלו להישתמש במצנחיהם..חד וחלק..).
ואם הוא כן איש צוות אויר של מטוסי תובלה, נא באמת ישלח לי מייל בפרטי ונלבן את הסוגיה, כנראה שיש כאן אי הבנה של אחד מאיתנו..
אין כל זה בה לפגוע מהערכתי הרבה לידע שלו או לתרומתו הרבה לפורום, כי אם רק על השירשור הנוכחי...
אמיל
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 16-05-2008, 11:50
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "מכל המלל שלך, שאינו מעניין ואינו מדויק"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
ובכלל לא מתייחס לנקודות, תרשה לי לצחוק

מהמשפט האחרון שלך......

(ולצורך הדיוק ההסטורי, חנניה גזית היה מכונן. בסטרטו אין "מכונאי מוטס")

גם ביטאון חיל האויר וגם הספר חליפת לחץ מתייחסים אליו כאל המכונאי המוטס...מכיוון שהם ידועים בכך שהם לא תמיד מדייקים, אני מוכן לבדוק זאת בעצמי, ולחזור עם תשובה מוסמכת...ואתה מוזמן להפנות למידע שמציין שהוא היה מכונן.
לגבי המהות: הגם אם היה מכונן ומכונן מקבל כנפיים והינו "צוות אויר" הרי שלצורך העניין (ולא פירטתי בהודעתי הראשונה כי לא ידעתי שזה יגרר לויכוח שכזה..) מכונן הינה יותר קרוב לצוות עזר, הוא לא מטיס את המטוס בפועל, הוא יושב יותר קרוב לפתחי המילוט וכו'...קל לו הרבה יותר לנטוש מאשר לצוות אויר הקלאסי- טיייס וטייס משנה.....ובכל זאת, למען הדיוק והמקצועויות- אני אבדוק את עניין חנניה גזית, בכל מקרה זה לא משפיע על מהות הויכוח.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 08-09-2008, 13:30
  TSABARIB TSABARIB אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.08.06
הודעות: 101
ביום הזיכרון האחרון היה כנראה ראיון איתו.
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=YHS]ובסטרטו, כמו גם..."

ביום הזיכרון האחרון היתה כתבה באחד העיתונים (ידיעות או מעריב) על מספר חיילים ששרדו סיטאציות בהן כל אנשי הצוות האחרים נהרגו (טנק בנצרים, נגמ"ש ביום כיפור ועוד) ובינהם סיפור וראיון של אחד שצנח ממטוס תובלה ואף אחד אחר לא צנח. (עד כאן בטוח. מכאן ואילך רסיסי זיכרון מהכתבה הוא עבר על פני לפחות שני אנשים שהיו יותר קרובים ממנו לפתח המילוט וקרא להם אבל הם לא באו. אם אני זוכר נכון, הוא הגיע מהקוקפיט והוא הכיר הכי טוב את המטוס ואת הגישה לפתח המילוט המשני.(מזכיר שוב-רק רסיס זיכרון מהכתבה) אם תמצאו את הכתבה היא תשפוך הרבה אור על הדיון (שבמהותו הוא מאוד מעניין). יש אזכור של הארוע בביטאון חיל האויר כאןhttp://www.iaf.org.il/Templates/Fli...1&docType=EVENT
ותאור חלקי מפיו של חנניה. בכתבה שאני קראתי הוא הרחיב הרבה יותר.

נערך לאחרונה ע"י TSABARIB בתאריך 08-09-2008 בשעה 13:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 16-05-2008, 12:24
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
שתי צניחות ממסוקי יסעור
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=YHS]"מהם בתכלס אי אפשר..."

במקרה הכנסתי השבוע מאמר ל"מרחב אווירי 2006" על תאונת יסעור 41, בו שני המכונאים המוטסים צנחו בהוראת הטייסים (שפי ודגן). אני מוכן לבדוק עם שפי האם הם תכננו לצנוח והאם זה אפשרי לדעתו.

גם ביסעור שהופל מעל אום חשיבה ביוה"כ צנחו שני מפעילים.

הבעיה במסוקי תובלה ובמטוסי תובלה לרוב איננה האם יש אפשרות טכנית לצנוח, אלא מה המטען - אם יש כוח קרקעי בכלי הטיס ברור שהצוות לא ינטוש אותו וישאיר את הנוסעים (אא"כ זה קרנף מלא צנחנים ...). אם מדובר בטיסה אחרת בה יש רק צ"א/צע"א/אנשי צוות מוטסים אחרים, הברירה שונה. לצערנו עד היום כל התאונות במסוקים ארעו בגובה נמוך יחסית כך שהאפשרות לא עלתה כלל לדיון ....

ואגב, אמיל - חנניה גזית היה מכונן, לא מכונאי מוטס. תבדוק ב"חליפת לחץ", ואם תתעקש אני אסרוק כתבה אתו מהעתון ביום הזיכרון האחרון.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 16-05-2008, 12:31
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "שתי צניחות ממסוקי יסעור"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
במקרה הכנסתי השבוע מאמר ל"מרחב אווירי 2006" על תאונת יסעור 41, בו שני המכונאים המוטסים צנחו בהוראת הטייסים (שפי ודגן). אני מוכן לבדוק עם שפי האם הם תכננו לצנוח והאם זה אפשרי לדעתו.

גם ביסעור שהופל מעל אום חשיבה ביוה"כ צנחו שני מפעילים.

הבעיה במסוקי תובלה ובמטוסי תובלה לרוב איננה האם יש אפשרות טכנית לצנוח, אלא מה המטען - אם יש כוח קרקעי בכלי הטיס ברור שהצוות לא ינטוש אותו וישאיר את הנוסעים (אא"כ זה קרנף מלא צנחנים ...). אם מדובר בטיסה אחרת בה יש רק צ"א/צע"א/אנשי צוות מוטסים אחרים, הברירה שונה. לצערנו עד היום כל התאונות במסוקים ארעו בגובה נמוך יחסית כך שהאפשרות לא עלתה כלל לדיון ....

ואגב, אמיל - חנניה גזית היה מכונן, לא מכונאי מוטס. תבדוק ב"חליפת לחץ", ואם תתעקש אני אסרוק כתבה אתו מהעתון ביום הזיכרון האחרון.

צניחות המכונאים המוטסים (ללא הטייסים) מוכיחות את מה שאני ציינתי....
לגבי חנניה, אני מחזיק בידי את חליפת לחץ וכתוב שהוא המכונאי..אבל לאור ריבוי הדעות/ מקורות הסותרים כאן אני כבר לא מוכן להאמין ברגע זה לשום מקור פרט למסמכים הרשמיים שאותם אני אבדוק כשיהיה לי זמן...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 16-05-2008, 18:13
  YoramC YoramC אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.04
הודעות: 282
צניחתו של חנניה גזי
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=amirsgv]במקרה הכנסתי..."

עד היום הייתי משתתף סביל בפורום - רק קראתי, לפעמים החכמיתי.
אבל בנושא צניחתו של חנניה גזי (זו לא טעות דפוס - זה היה שמו בזמנוו, אלא אם כן "עבירת" אותו)
אני יכול לספר משהו - שירתתי בזמנו יחד עם חנניה גזי באותה הטייסת, (הייתי מכונאי בזמנו) אני מכיר אותו אישית. והוא אכן היה המכונן באותה הטיסה. המכונן במטוסי תובלה ישב בקוקפיט מאחורי הטייסים. חנניה על אף שהוא "תימני" במוצאו היה "יקה" קפדן ביותר, ומדקדק בפרטים, ביחוד בהוראות ביטחון.
לכל טיסה מבצעית היה עולה עם המצנח חגור על גבו. הסיפור שנשמע בזמנו בטייסת היה שחנניה היה איש הצוות היחיד שהיה חגור במיצנח. שאר אנשי הצוות עלו עם המצנחים ביד, והניחו אותם בכל מיני מקומות בקוקפיט. (זה לא נוח במטוס תובלה להטיס חגורים במיצנח...) לאחר שהמטוס נפגע מטיל, חנניה היה היחיד שהמצנח היה חגור על גבו ויכל לצאת מהמטוס.
אתם יכולים לתאר לעצמכם את האפשרות לחפש מיצנח ולחגור אותו במטוס מיסתחרר אחרי פגית טיל.
לצערנו הרב, התוצאות היו טרגיות לאנשי הצוות מלבד חנניה. אני מקווה שהלקח הזה ועוד לקחים משליחת מטוס איטי ולא ממוגן לשליחויות באיזור רווי טילים נילמדו מאז.
שיהיה לכם יום יפה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 05-09-2008, 23:37
  צנחן77 צנחן77 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.07.08
הודעות: 665
המד"צ הוא סמי רפאל
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי noamlaw שמתחילה ב "יש מקרה ידוע שצנחן נתפס בזנב..."

שקיבל צל"ש על החילוץ המסובך באויר בזמן הטיסה
לצנחן שנתפס קוראים ג'ורג'י (גם הוא קיבל צל"ש)
יותר מאוחר הומרו הצלשי"ם לעיטור המופת אאל"ט

וחוץ מזה נועם, לא הבנתי למה קורס צניחה הוא מיותר עבור טייסי קרב
אמנם ההסבר שלך על כסא המפלט מסביר את נושא הקפיצה מהמטוס,
אבל מה לגבי הנחיתה ? (מן הסתם, החלק החשוב יותר בהצלחת הצניחה)

מה מצפים ממפקד חיל האויר (או כל טייס ש"מסביר" לנו שלא חייבים קורס צניחה)
שיפליט את עצמו בשלום מהמטוס בשעת הצורך,
אבל אח"כ, חלילה ינחת/יתרסק כמו שק תפו"א על הקרקע ?
או שמא החבר'ה המוכשרים האלה כבר ילמדו באויר איך צריך לנחות בשלום
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 16-05-2008, 10:49
  noamlaw noamlaw אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.06
הודעות: 3,778
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי ziv1il שמתחילה ב "אפשר לחשוב כולה כנפי צניחה"

אז סתם שתבין:
הקורס לא קל. הקפיצות במתקני האימון מייגעות. נפלתי יותר מפעם אחת על הגב וכמעט שברתי אותו.
מישהו החליט להצית את הבסיס כמעט כל שני וחמישי אז נאסרה היציאה מהבסיס ורותקנו ימים ארוכים עד שמצאו את השובב שניסה לשרוף אותנו כדי אחר כך לבוא ולכבות ראשון...
הציפייה על המסלול מרגשת ומפחידה כאחד. מי יודע מי בכלל קיפל לך את המצנח, שלא לדבר שעם שק חזה הדבר הזה כבד בקושי אתה זז. [ראה בהמשך קנה של מק"כ במשקל 14 קילו צולל למטה בניסיון לחסל אותך..].
הטיסה קשה מנשוא ואם אתה ראשון בדבוקה את רואה את השטח [אם זה ביום] בגובה של 400 מטר ומולך שני מנועים שמסתובבים כמו מכונת כביסה ענקית והרעש או הרעש [הו האימה] הרקולס כבר אמרנו??.
ואם אתה יחד עם קורס של תלפיות אתה רואה מראות מלבבים [ארוחת הבוקר על רצפה, צעקות ויללות כבושות].
זינקת [נדחפת]..המצנח נפתח [לא זוכר מה קרה] נפלת על שיח גדול כזה ודוקר. אתה צריך להחלץ ואף בן ז.. לא מגיע לשחרר אותך. החבר שלך שמשקלו משקל נוצה ממשיך לדאות החוצה משטח הנחיתה. צריך אחר כך נ"נ להביא אותו.
...[מקום אחר..]
המד"צ בדיוק עזב את הנקודה בה הניח אור-1 [פנס] כדי לסמן את שטח הנחיתה כאשר ההצנחה החלה.
שניות לאחר מכן נשמעה חבטה אדירה.
קנה של מק"כ ננעץ כמעט עד למחציתו באדמה היכן שהלה עמד.
עד כאן.
אז אל תזלזל בקורס הצניחה. שהיום בחיים לא הייתי מעז לעבור.
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י noamlaw בתאריך 16-05-2008 בשעה 11:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:57

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר