27-05-2008, 17:39
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
|
|
פירוט והסבר
הפסקת המראה - קשה להגדיר במדוייק "מתי משתמשים בו", אבל ניתן לומר באופן כללי שהפסקת המראה מבוצעת כאשר לא בטוח / לא ניתן להמשיך את ההמראה ו/או לקחת את המטוס לאוויר.
מה הכוונה? לרוב מדובר בתקלות מסוימות שמופיעות בהמראה, אך ישנם גם מקרים בהם מגדל הפיקוח יכול להורות על הפסקת המראה.
התהליך עצמו הוא תהליך עליו מתאמנים הרבה (בסימולטור כמובן) ולקראת כל המראה הוא מתודרך בצוות.
ברוב חברות התעופה קיימים נהלי עבודת צוות (קרויים בעגה המקצועית SOP = Standard Operating Procedures), בהם מופיעים בד"כ תפקידיו המדוייקים של כל איש צוות בהפסקת המראה. בכך מייצרים סטנדרטיזציה בקרב כל הצוותים, כך שאם הטייס דני טס היום עם הטייס מנשה ומחר עם הטייס יעקב - כל הצוותים יבצעו את התהליך הנ"ל (ותהליכי "חירום" אחרים) באותה הצורה.
בנוגע לשאלה לגבי V1:
אכן, מהירות V1 (או "מהירות ההחלטה") מחושבת לפני כל המראה, מתודרכת בצוות ובמטוסים מודרניים היא גם מופיעה על מחוון המהירות. היא תלויה במספר פרמטרים כמובן, ביניהם אורך המסלול, משקל המטוס, "סוג" ההמראה (כוח מלא/מופחת), טמפרטורה חיצונית, רוח ועוד ועוד. אני מניח שניתן למצוא פירוט בוויקי.
מהות V1 - כל עוד המטוס עדיין לא הגיע אליה (במהלך ההאצה על המסלול), הפסקת המראה תסתיים בלי שהמטוס "יגמור מסלול" (בהנחה שהיא תבוצע באופן סביר כמובן...). מעליה - אם הצוות יפסיק המראה הוא "יגמור מסלול" ולכן מעליה מתדרכים לקחת את המטוס לאוויר.
ל-CataliZe:
ראשית, מהיכן הסקת שהמטוס הפסיק המראה אחרי V1? כל מה שאני הצלחתי להבין מהמאמר ב-Aviation Herald, הוא שהמטוס ירד משולי המסלול (רוחבית) ואח"כ חזר אליו.
שנית, לשאלתך: אכן לא מומלץ כלל להפסיק המראה אחרי V1. במקרים חריגים מאוד, הצוות יכול להחליט שבשום אופן אסור לקחת את המטוס לאוויר, מה גם שייתכן מסלול מאוד ארוך שמאפשר הפסקה אחרי V1. ברור שבמקרה הנ"ל - של 747 - לא תמצא בעולם הרבה שדות בהם יש מסלול כ"כ ארוך שמאפשר הפסקת המראה אחרי V1...
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "
- Albert Einstein
|