לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-05-2008, 01:23
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,801
מידע בואינג 747 נשבר לשניים בהמראה

המטוס של חברת Kalitta Air (יושבת במדינת מישיגן, ארה"ב) היה אמור להמריא לבחריין אתמול בצהריים בנמה"ת Zaventem, בלגיה. במהלך האצה המטוס החליק מהמסלול, ונשבר לשניים. רשימת הנפגעים הסתכמה בארבעה פצועים קל בלבד מתוך חמשת אנש"צ.

עקב העובדה שמיכלי הדלק בכנפיים היו מלאים, הכבאים כיסו את כנפי המטוס בקצף מיוחד כאמצעי זהירות למניעת התלקחות. Ynet מוסיף "התאונה אירעה במסלול המראה 220, הסמוך לקו הרכבת העובר בתוך הטרמינל. הדובר הוסיף כי משיקולי ביטחון, הוחלט להפסיק את תנועת הרכבות אל הנמל וממנו - אך התקרית לא השפיעה על תנועת המטוסים בשדה התעופה."

האתר Aviation Herald מוסיף פרטים על הטיסה: מדובר בטיסה K4-207 בקו קבוע בריסל-בחריין, והמטוס נשא 77 טון מטען שחציו הוגדר "מטען דיפלומטי" (רכבים דיפלומטיים, דואר, ציוד וכו').

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אתר התאונה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המטוס בימים טובים יותר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הכתבה באתר Aviation Herald
ניתן להריץ חיפוש באתר airliners.net על מספר המטוס, יש תמונות איכותיות של אתר התאונה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

חזרה לפורום
  #5  
ישן 27-05-2008, 17:39
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
פירוט והסבר
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי CataliZe שמתחילה ב "לפי מה שאני יודע ה V1 כבר..."

הפסקת המראה - קשה להגדיר במדוייק "מתי משתמשים בו", אבל ניתן לומר באופן כללי שהפסקת המראה מבוצעת כאשר לא בטוח / לא ניתן להמשיך את ההמראה ו/או לקחת את המטוס לאוויר.
מה הכוונה? לרוב מדובר בתקלות מסוימות שמופיעות בהמראה, אך ישנם גם מקרים בהם מגדל הפיקוח יכול להורות על הפסקת המראה.

התהליך עצמו הוא תהליך עליו מתאמנים הרבה (בסימולטור כמובן) ולקראת כל המראה הוא מתודרך בצוות.
ברוב חברות התעופה קיימים נהלי עבודת צוות (קרויים בעגה המקצועית SOP = Standard Operating Procedures), בהם מופיעים בד"כ תפקידיו המדוייקים של כל איש צוות בהפסקת המראה. בכך מייצרים סטנדרטיזציה בקרב כל הצוותים, כך שאם הטייס דני טס היום עם הטייס מנשה ומחר עם הטייס יעקב - כל הצוותים יבצעו את התהליך הנ"ל (ותהליכי "חירום" אחרים) באותה הצורה.

בנוגע לשאלה לגבי V1:
אכן, מהירות V1 (או "מהירות ההחלטה") מחושבת לפני כל המראה, מתודרכת בצוות ובמטוסים מודרניים היא גם מופיעה על מחוון המהירות. היא תלויה במספר פרמטרים כמובן, ביניהם אורך המסלול, משקל המטוס, "סוג" ההמראה (כוח מלא/מופחת), טמפרטורה חיצונית, רוח ועוד ועוד. אני מניח שניתן למצוא פירוט בוויקי.

מהות V1 - כל עוד המטוס עדיין לא הגיע אליה (במהלך ההאצה על המסלול), הפסקת המראה תסתיים בלי שהמטוס "יגמור מסלול" (בהנחה שהיא תבוצע באופן סביר כמובן...). מעליה - אם הצוות יפסיק המראה הוא "יגמור מסלול" ולכן מעליה מתדרכים לקחת את המטוס לאוויר.

ל-CataliZe:
ראשית, מהיכן הסקת שהמטוס הפסיק המראה אחרי V1? כל מה שאני הצלחתי להבין מהמאמר ב-Aviation Herald, הוא שהמטוס ירד משולי המסלול (רוחבית) ואח"כ חזר אליו.
שנית, לשאלתך: אכן לא מומלץ כלל להפסיק המראה אחרי V1. במקרים חריגים מאוד, הצוות יכול להחליט שבשום אופן אסור לקחת את המטוס לאוויר, מה גם שייתכן מסלול מאוד ארוך שמאפשר הפסקה אחרי V1. ברור שבמקרה הנ"ל - של 747 - לא תמצא בעולם הרבה שדות בהם יש מסלול כ"כ ארוך שמאפשר הפסקת המראה אחרי V1...
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום
  #6  
ישן 27-05-2008, 22:41
צלמית המשתמש של CataliZe
  CataliZe CataliZe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.03.07
הודעות: 1,123
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב "פירוט והסבר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי haboob
ל-CataliZe:
ראשית, מהיכן הסקת שהמטוס הפסיק המראה אחרי V1? כל מה שאני הצלחתי להבין מהמאמר ב-Aviation Herald, הוא שהמטוס ירד משולי המסלול (רוחבית) ואח"כ חזר אליו.
שנית, לשאלתך: אכן לא מומלץ כלל להפסיק המראה אחרי V1. במקרים חריגים מאוד, הצוות יכול להחליט שבשום אופן אסור לקחת את המטוס לאוויר, מה גם שייתכן מסלול מאוד ארוך שמאפשר הפסקה אחרי V1. ברור שבמקרה הנ"ל - של 747 - לא תמצא בעולם הרבה שדות בהם יש מסלול כ"כ ארוך שמאפשר הפסקת המראה אחרי V1...


ראשית, תודה לך על ההסבר המפורט.
לגבי המסקנה שהם ביטלו אחרי הV1, זה שהם אכן יצאו מחוץ למסלול ומה שבעצם אומר הV1
זה נקודת אל חזור, קרי, עד לV1 המטוס בטח יעצר לפני סוף המסלול ולא יצא מגבולותיו, זוהי ההגדרה של V1.
מכאן, הסקתי שהמטוס ביטל אחרי V1.
בתודה, יאן.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
202 נוב' 08

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:35

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר