30-05-2008, 20:15
|
|
|
חבר מתאריך: 18.02.08
הודעות: 44
|
|
מסוקים ו אוטורוטציה
רציתי לשאול כמה שאלות לגבי אופן הפעולה של המסוק ושל הרוטורים.
במסוק, עד כמה שאני מבין, רוטור הזנב קיים כדי למנוע סבסוב (לא רצוני) של המסוק.
למיטב הבנתי אם לא היה קיים רוטור אחורי המסוק היה מסתובב סביב עצמו (בכיוון המנוגד לכייון סיבוב הרוטור). איך שאני מבין את המצב, כאשר הרוטור מסתובב יש לגוף המסוק נטייה להסתובב בכייון הנגדי.
מדוע מצב זה קורה?
שאלה הבאה. על מנת לסבסב את המסוק, לחיצה על פאדל מסויים - מקטינה את הפסיעה של להבי הרוטור האחורי או מקטינה את הסל"ד? אותה השאלה לגבי מסוק בעל 2 רוטורים ר.אשיים המסתובבים בכייונים מנוגדים (אני מניח כי כאן יש לצורך להקטין את הסל"ד)
שאלה שלישית לגבי אוטורוטציה. במצב שהמסוק טס בצורה רגילה, הרטוטר "שואב" אוויר מעליו ודוחף אותו כלפי מטה, לכן נוצר עילו המרים את הרוטור ואת גוף המסוק כלפי מעלה.
במצב של אוטורוטציה האויר זורם דרך הרוטור בצורה ההפוכה, מלמטה למעלה, כתוצאה מהנפילה.
על מנת שהאויר יזרום מלמטה למעלה, והרוטור ימשיך להסתובב באותו הכייון יש צורך להפוך את הפסיעה של הלהבים לכייון ההופכי כביכול, ב 90 מעלות? תקנו אותי אם אני טועה.
השאלה הנוספת האם העבודה כי האויר זורם בצורה הפוכה ממצב של טיסה רגילה, לא יוצרת מצב של עילו הפוך? ז"א רק תורמת לנפילה של המסוק?
אודה לכם את תוכלו להסביר לי ולתקן אותי בנקודות השונות.
|