לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 03-06-2008, 18:21
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,239
מידע חיה"א יחליף את מנועי המטוסים שקורקעו (nrg)

לא מצאתי את האשכול המקורי בנושא הריחות החריפים בתא הטייס של הסופות, המוצא הישר מוזמן לשרשר עידכון זה לאותו אשכול:
ציטוט:

חיה"א יחליף את מנועי המטוסים שקורקעו


ההחלטה על החלפת מנועים ב-8 מטוסי אף-16 iשקורקעו עקב מציאת חומר מסרטן התקבלה לאחר הערכה כי הסיבה נעוצה בשמן במנוע


אמיר בוחבוט | 1/6/2008 12:48
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/include/img/article_toolbar_comment.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/include/img/article_toolbar_suitcase.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nrg.co.il/images/nrg/include/img/article_toolbar_print.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/include/img/article_toolbar_write.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/include/img/article_toolbar_send.gif]

חיל האוויר יחליף לשמונה מטוסי F16I את המנועים לאחר שבסוף השבוע שעבר הוגשה מסקנה של וועדה שבחנה את הנושא כי הגורם להימצאות חומר מסרטן בתא הטייס של המטוסהוא תוצאה ישירה של השמן שנמצא במנוע, ולאחר שבשני מטוסים כבר הוחלפו המנועים.

"השמן במייסבים הוא הגורם לבעיה בתא הטייס", אמר קצין בכיר בחיל האוויר. "בחנו נזילות ואת המנוע ממספר כיוונים. אך זוהי לא מסקנה סופית. אנחנו עדיין בתהליך". לאחר ההחלטה של מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף אליעזר שקדי, להחזיר את המטוסים המקורקעים לאימונים, נותרו עשרה מטוסים מקורקעים. לאחרונה הוחלפו לשניים מהן מנועים והם הוחזרו לפעילות אימונים. קצין בכיר בחיל האוויר אישר כי על פי החלטת הוועדה ובאישור בכירים בחיל, הוחלט להחליף את כל שמונת המנועים של המטוסים המקורקעים.

"זו לא סוגיה בטיחותית ולא סוגיה מבצעית, כי בפועל המטוסים יכולים לטוס אבל האנשים חשובים לנו יותר מהכל", אמר קצין בכיר בחיל. "למען הסר ספק קרקענו את המטוסים ובקרוב יוחלפו להם המנועים עד אז הם לא יטוסו למרות שאין מניעה בפועל".

לאחר ההחלטה להחזיר את המטוסים לטיסות אימונים, הוחלט להגביל את שעות הטיסה ואת הגובה. לאחרונה


אף הוחלט כי לרשות אנשי צוות האוויר תעמוד האפשרות לבחור בטיסה עם מסנן מיוחד בתא הטיס או עם אפשרות לחמצן מלא. "הצעד הבא הוא חלוקת מסננים לכלל המטוסים", הסביר הקצין הבכיר. "אני רגוע גם מבחינה מבצעית וגם מבחינה בריאותית, ונעשה הכל על מנת להסיר ספק ולו הקטן ביותר, ונמשיך לעקוב אחר המטוסים".

שמונת מטוסי F16I נותרו מקורקעים בעקבות פרשת הימצאות החומר המסרטן בתא הטייסים בבדיקות שנעשו, בעקבות תלונותיהם של הטייסים על גירויים בעיניים ובקנה הנשימה. בחיל האוויר הוקמה אז וועדה בראשה עמד קצין בדרגת תא"ל שבחנה את הטענות בכמה תחומים.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/741/229.html
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 04-06-2008, 09:35
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
נראה לי שכל התיכתובת הנ"ל נובעת מאי הכרת המערכת החדשה
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "רות."

ובכן, האירוע הבעייתי במערכת הנשימה של טייסי הסופה נבעה מהחידוש של אי שימוש בבלוני חמצן במטוס זה. כך שהכל כאן בהחלט קשור למערכת הדיחוס ולכן למנוע.
וכדי שלא תחשבו שאני מגלה כאן סוד חדש, הנה ציטוט מכתבה שהופיעה בביטאון חיל האויר לקראת הגעתן של הסופות הראשונות לארץ:
"אחד החידושים המעניינים הוא מערכת דיחוס חמצן ייחודית. עד כה מערכות הדיחוס היו מבוססות על מיכלי חמצן שמולאו מחדש לאחר כל טיסה. בלעדיהם, לא יכול הטייס לנשום מעל גובה של 10,000 רגל. "מערכת דיחוס החמצן שמותקנת במטוסי הסופה תייצר בכוחות עצמה את החמצן מהאוויר שיוזרם אליה ממערכת מיזוג האוויר", מסביר רס"ן שלומי. "מלבד העבודה שנחסכת מהחיילים מדובר גם ביתרון מבצעי מובהק, כיוון שהמערכת חוסכת את מילוי המיכלים ומקצרת את זמן ההמתנה בין טיסה לטיסה".
http://www.iaf.org.il/Templates/Jou...=50&docID=18384
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 04-06-2008, 20:10
  avinoam549 avinoam549 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.09.04
הודעות: 815
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי elvis1977 שמתחילה ב "תא הטייס מדוחס."

יערי צודק.מתחילת הבדיקות שנערכו במטוסים נפל החשד על יחידת יצור החמצן במטוס (ראו מסר שלי בשירשור הקודם בנושא).איני מכיר את המערכת שבה מדובר,שהיא,כאמור מיוחדת למטוסי הסופה,אבל אני משער,ואולי אני גם טועה, שאם היא מיצרת חמצן ממע' הדיחוס של המטוס,וזו לוקחת אויר מהמנוע (מה שנקרא בשפה המקצועית ENGINE BLEED AIR) בדרך כלל מאיזור המדחס,כנראה שאדי שמן חמים ממערכת השימון של מנוע ה-F100-PW-229 של המטוס (והשמן מאד חם בזמן הטיסה) הגיעו למע' הדיחוס ומשם למע' יצור החמצן.כאחד שעבד שנים רבות כמנוען עם שמן המנוע הזה שהוא מוצר צה"ל 1250 ולפי מפרט MIL-PRF-23699 אני יכול להעיד שהשמן הזה הוא מוצר כימי רעיל ויכול לגרום לצרות צרורות אם נחשפים לו לפרקי זמן ארוכים ללא מיגון מתאים וללא שטיפה יסודית,והטכנאים והמנוענים מוזהרים ומתודרכים בנושא. אינני יודע אם החלפת המנועים פתרה את הבעייה.עם חיל האויר פיתרונים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:35

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר