לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 06-06-2008, 16:09
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "אתה חושב אחרת? :)"

הכותרת של התגובה הזאת והתגובה הזאת ממחישות את דעתי בצורה הטובה ביותר.
מה עוד, שכותב הכתבה לא מביא שום סימוכין לטענותיו. סימוכין מבחינתי במקרה הזה יהיה נפח תנועה של מטוסים בשני השדות ומקרים שקרו בעבר (תאונות שקרו באמת, לא בדימיון של התקשורת ולא "כמעט" תאונות).

עריכה:
החלטתי לחסוך לכותב הכתבה קצת עבודה. בטהרן ישנם שני שדות תעופה ראשיים, Mehrabad ו Imam Khomeini International הגדול יותר. ב Mehrabad ארעו 4 תאונות גדולות ב 20 השנים האחרונות שהסתכמו ב 3 הרוגים.

ב Imam Khomeini International ארעו 2 תאונות משנת 2007. אף אחד לא נהרג, אבל אחת התאונות הייתה התנגשות של A340 של לופטהנזה וA330 של KLM. מספר ההרוגים יכול היה להגיע לסביבות ה 300-400 בקלות.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 06-06-2008 בשעה 16:27.
חזרה לפורום
  #11  
ישן 13-06-2008, 17:19
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
"מרחק מסוכן"?
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Kartman שמתחילה ב "את האמת שלפעמים אני נמצא בימי..."

בלי לפגוע, יכולת ההבחנה וההערכה מהקרקע - מוגבלות מאוד, מה גם שאין לך מהקרקע את ה"תמונה המרחבית" של ההפרדות הללו.
מה שככל הנראה ראית הוא מצב שגרתי בנתב"ג: מטוס ממתין להמראה בתחילת מסלול 26 (לכיוון מערב) בעוד שמטוס נוחת על מסלול 12 (לכיוון מזרח), מסלול שחוצה את מסלול 26 בסופו (של 26). הממריא מקבל אישור המראה כאשר הנוחת נמצא ממש בסופו של הפיינל, תוך הבהרה שיש מטוס נוחת. וזו הפרדה מספקת בהחלט.

ואפילו להיפך: נתב"ג "ידוע לשמצה" בקרב הטייסים הפועלים בו (אליו וממנו) שההפרדות בו גדולות מאוד ולכן נוצרים לעיתים תכופות "פקקים" - מטוסים ממתינים דקות ארוכות להמראה מפני שמטוסים אחרים נמצאים מיילים אחדים מהשדה בדרכם לנחיתה.
תמונות כמו זו וזו (מתוך Airliners.net), מראות שכיחים בשדות תעופה רבים, לא רואים בנתב"ג בשל ההפרדות היחסית-גדולות שנהוגות בו.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום
  #14  
ישן 13-06-2008, 18:38
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Kartman שמתחילה ב "אני מתכוון שמטוס אחד ממריא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Kartman
אני מתכוון שמטוס אחד ממריא לכיוון מערב, בו''ז מטוס מגיע מכיוון מערב לנחיתה מכיוון מזרח.. ואז קורה מצב שהם מצטלבים וההפרש גבהים ביניהם לא רב בכלל.

תקרא שוב את ההסבר שלי.
הפרש גבהים הוא לא הקריטריון היחיד. אחרת (בהקצנה כמובן...) - בעת שמטוס מגיע לנחיתה והוא בפיינל קצר, אף מטוס לא יסיע על הקרקע כיוון שהפרש הגבהים בין המטוס הנוחת לבין כל המטוסים הנוחתים הוא קטן מאוד... :-)

במצב שתיארת, המטוס הנוחת נוגע במסלול 12 כשהמטוס השני רץ על 26. המטוס הנוחת חלף כבר את "ציר" 26 ולכן למעשה זנבו מופנה אל עבר הממריא, כך שאין פה פוטנציאל להתנגשות.
אם הממריא ייאץ להפסיק המראה - יש לו מסלול שלם לפניו, נקי לטובת הפסקת ההמראה.
המטוס הנוחת רץ על מסלול 12 בכיוון מתרחק מהממריא כך שגם כאן אין שום בעיה.

עצם זה שהמטוס הממריא עובר כמה מאות רגליים מעל הפיינל למסלול 12 - אין עם זה בעייה עקרונית כל עוד אין מטוס שנמצא בסביבת הפיינל הזה באותו רגע.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום
  #18  
ישן 13-06-2008, 19:08
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
גם, אבל לא רק
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "בתשתית אווירית את מתכוון..."

מדובר בנתיבי הטיסה, הכמות שלהם, הרוחב שלהם וההפרדות שלהם (גם רוחביות וגם אנכיות) מתשתיות אחרות.
הצפיפות של המרחב האווירי שלנו "ידועה לשמצה". כל פינה אפשרית של שמי הארץ מנוצלת, בכל גובה. את המרחב האווירי מנהל למעשה חה"א, כאשר בתוכו יש חלק מהמרחב שמיועד לתעופה האזרחית. חלק זה הוא מוגבל מאוד בגודלו ונמצא בקירבה גדולה מאוד למרחב האווירי ה"צבאי".
עוד אלמנט יחודי-יחסית לישראל שמוסיף לצפיפות: העובדה שאנחנו "מדינת קצה" מבחינת נתיבי הטיסה. מעטים המטוסים שחולפים מעל שמי ישראל בדרכם ליעדים שאינם ישראל. הסיבה היא, כמובן, המדינות השכנות לנו. רוב-רובם של המטוסים המגיעים לישראל מנמיכים אליה לנחיתה. והמשמעות היא עומס על הרבה "פרוסות גובה" (וזאת לעומת מטוס שמגיע בגובה 35, נניח ושומר את הגובה הנ"ל למשך כל החצייה של המרחב האווירי).
דוגמה לצפיפות של המרחב האזרחי - פרוזדורי הכניסה והיציאה לישראל מכיוון מערב מוגדרים מאוד ואין "שפיל" גדול סביבם.
דוגמה נוספת - המרחב האווירי של נתב"ג צמוד מאוד למרחבים צבאיים מחד ולנתיבי ראייה נמוכים מאידך. מי מאיתנו לא ישב בחוף הים בת"א בעוד מטוסי נוסעים מנמיכים לנחיתה בנתב"ג ממערב למזרח, כאשר מתחתיהם ניתן לראות מטוסים קלים טסים מדרום לצפון או להיפך על קו החוף?
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:03

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר