13-06-2008, 19:08
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
|
|
גם, אבל לא רק
מדובר בנתיבי הטיסה, הכמות שלהם, הרוחב שלהם וההפרדות שלהם (גם רוחביות וגם אנכיות) מתשתיות אחרות.
הצפיפות של המרחב האווירי שלנו "ידועה לשמצה". כל פינה אפשרית של שמי הארץ מנוצלת, בכל גובה. את המרחב האווירי מנהל למעשה חה"א, כאשר בתוכו יש חלק מהמרחב שמיועד לתעופה האזרחית. חלק זה הוא מוגבל מאוד בגודלו ונמצא בקירבה גדולה מאוד למרחב האווירי ה"צבאי".
עוד אלמנט יחודי-יחסית לישראל שמוסיף לצפיפות: העובדה שאנחנו "מדינת קצה" מבחינת נתיבי הטיסה. מעטים המטוסים שחולפים מעל שמי ישראל בדרכם ליעדים שאינם ישראל. הסיבה היא, כמובן, המדינות השכנות לנו. רוב-רובם של המטוסים המגיעים לישראל מנמיכים אליה לנחיתה. והמשמעות היא עומס על הרבה "פרוסות גובה" (וזאת לעומת מטוס שמגיע בגובה 35, נניח ושומר את הגובה הנ"ל למשך כל החצייה של המרחב האווירי).
דוגמה לצפיפות של המרחב האזרחי - פרוזדורי הכניסה והיציאה לישראל מכיוון מערב מוגדרים מאוד ואין "שפיל" גדול סביבם.
דוגמה נוספת - המרחב האווירי של נתב"ג צמוד מאוד למרחבים צבאיים מחד ולנתיבי ראייה נמוכים מאידך. מי מאיתנו לא ישב בחוף הים בת"א בעוד מטוסי נוסעים מנמיכים לנחיתה בנתב"ג ממערב למזרח, כאשר מתחתיהם ניתן לראות מטוסים קלים טסים מדרום לצפון או להיפך על קו החוף?
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "
- Albert Einstein
|