לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 07-06-2008, 22:57
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "אכן היו לו תכונות יוצאות דופן"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yaari
את נושא הראיה ציינת. הוא גילה מטוסים בטווחים כפולים לעומת האחרים. יתרון עצום בתחילת קרב.
גם הרקע שלו כמדריך צניחה (לא התקבל בתחילה לקורס טיס בגלל בעיה מסויימת בלב), שכלל גם צניחות חופשיות, תרם לו מאוד בעיקר בתמרונים מורכבים במישור האנכי. אבל כדי להגיע להישג שהוא הגיע היה דרוש הרבה יותר מכך והכוונה הינה לאומץ הלב היוצא דופן שלו.
אגב, עד כמה שזכור לי, במלחמת יום הכיפורים הוא היה בעיקר בתפקיד מטה כך שהוא לא טס בכל ימי המלחמה (בעיקר לא בימים הראשונים) ובכל זאת הפיל למעלה מ 10 מטוסים באותה מלחמה. תארו לעצמכם שהוא היה טס בכל הימים.

לדעתי האישית אין לענין הצניחות כל יתרון בקרב אויר...
שאר הדברים אני מסכים לחלוטין...
וגם את ההפלה שלך ראיתי בשבוע שעבר במועדון החדש של כתומי הזנב....הדברים נכונים לא רק לגיורא, אלא ללוחמי אויר לא מעטים נוספים...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 08-06-2008, 13:27
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "אכן היו לו תכונות יוצאות דופן"

אפשטיין היה במלחמת יוה"כ כארבעה ימים בלבד, למיטב הבנתי, במטה.
בערב המלחמה הוא היה בכוננות יירוט בביר-גפגפה, וביום כיפור הוא הוחזר למטה. אחרי שלושה ימי עבודה רצופים הוא נשלח למנוחה ולטייסת שלו, והפיל תוך שבועיים 12 מטוסים, ארבעה מהם בקרב אחד, שלושה בקרב אחר.
בכל מקרה, כך על פי "עליונות אווירית" של אהוד יונאי.

אגב, הוא לא היחיד בחיל עם הפלה של שלושה מטוסים באותו קרב, ואם אני לא מאוד טועה יש טייס בשירות פעיל שהפיל ארבעה מטוסים בקרב אחד.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 05-02-2012, 09:56
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "איתן סטיבה בחדשות ערוץ 2"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong1
הייתה עליו אתמול כתבה בחדשות או ביומן... חגג את פרישתו מטיסה בגיל 55 במבנה עם הבן שלו, גם כן טייס F-16. הראו גם את לוח ההפלות שלו בטייסת - 4 מטוסים ומסוק גאזל סורי. כבוד.

בלוח ההפלות של הטייסת הראו את 4 ההפלות שהפיל באותה גיחה (כולל מסוק הגאזל).
לא הראו את ההפלה החמישית, שלפי הכתבה בוצעה בגיחה אחרת באותו יום (ומכאן, על פי הכתבה, השיא הייחודי של 5 הפלות ביום אחד).
הנה קישור לכתבה:
http://www.mako.co.il/news-channel2...c6944531018.htm

תיאור הקרב (http://news.walla.co.il/?w=/2680/1674210 ):
"מבחינת סטיבה, הכל התרחש בשלושת הימים שאחרי תחילת מבצע "ערצב 19" - ב־9 ביוני 1982 - שבמהלכו השמיד חיל האוויר הישראלי את מערך טילי הקרקע־אוויר של צבא סוריה והפיל לא פחות מ־82 מטוסים סוריים."הייתי חלק ממבנה בטיסת פטרול", מספר סטיבה, כשהבחנתי פתאום בכמה מטוסים מתחתינו. כשהבנתי שאלה מטוסים סוריים, התחלתי לצלול לעברם. עד הרגע האחרון הם לא ידעו שהסוף שלהם מתקרב. הכל היה מהיר מאוד, לא יותר מ־45 שניות".
תאר את רגעי הקרב, ההיתקלות עצמה.
"זה היה בשישי אחרי הצהריים, בסוף השבוע שבו התחילה המלחמה. פיטרלנו ארבעה אף-16 במבנה, כשהמכ"מ שלי ננעל על מטרה. כשמכ"מ ננעל הוא נותן לטייס את כל הפרטים על המטרה – את המרחק מהמטוס, את הגובה. זיהיתי את המטרה טסה מתחתי בגובה נמוך, חוצה את הגבול מסוריה מערבה לתוך לבנון. התנתקתי מהרביעייה והתחלתי להתקרב למטרה. זיהיתי שזה מיג-23 שמגיע לתקוף את כוחותינו בגובה נמוך. התקרבתי אליו ויריתי לכיוונו טיל. הגעתי מצפון, כך שהוא בכלל לא ידע שיורים עליו. ראיתי את הטיל יוצא ממני. המיג כבר היה בגובה של 30 מטר מעל הקרקע, ממש קרוב לתקיפה. כשהטיל פגע בו היה פיצוץ מאוד גדול, ובעוד אני מסתכל אני קולט פתאום את בן הזוג שלו, עוד מיג, עובר מתחתי, כנראה ניסה לחזור לכיוון סוריה.

"פניתי פנייה חדה מאוד, של תשעה ג'י, כדי להתייצב מאחוריו, והייתי כל כך קרוב אליו - שהייתי ממש בתוך זרם הסילון שלו, מה שגרם לרעידות במטוס שלי. רציתי לירות בו עם התותח אבל לא יכולתי בגלל הרעידות. התרחקתי למרחק של 600-700 מטר ויריתי טיל ישר לתוך המנוע. המטוס נמרח לרצפה לאורך איזה חצי קילומטר של שדות ירוקים.
"משכתי למעלה ואז גיליתי על האף עוד זוג מטוסים. הם היו קצת יותר גבוהים, בגובה 300 מטר בערך. פתחתי מבערים וגיליתי שאלה שני סוחוי-22 שטסים מזרחה. אחד הצליח לברוח לתוך סוריה, אבל השני ניסה להתחמק ממני ועשה פנייה חדה ימינה. הצלחתי להיכנס מאחוריו בגובה של 150 מטר, וכיוונתי אליו תותח. יריתי במשך לא יותר מחצי שנייה, ובגלל שהייתי בטווח קצר מאוד של 100 מטר ראיתי את הפגיעות של הכדורים, ממש ניצוצות. שנינו צללנו מטה, בכיוון של 90 מעלות לכיוון הקרקע, והוא התרסק. אני נחלצתי מהצלילה בפנייה חדה מאוד מעלה.
"חזרתי למבנה, והתברר לי שבינתיים גם החבר'ה האחרים הפילו מטוסים. בסך הכל המבנה שלי הפיל שמונה מטוסים, מתוכם שלושה 'שלי'. המשכנו לפטרל עוד כמה דקות ואז המכ"מ ננעל פתאום על מטרה איטית, מטוס קל או מסוק. התקרבנו והצלחנו לזהות שזה מסוק גאזל. הוא ממש ניסה להתחמק מאיתנו לתוך ואדי בבקעת הלבנון. היינו מעליו וניסינו להגיע לעמדת ירי. ברגע מסוים הוא התיישר ושיגרתי לעברו טיל. המסוק היה קרוב לאדמה וראיתי איך הטיל פוגע ונכנס. המסוק התפוצץ, ממש כדור של אש שנעלם בתוך שנייה. זה היה מחזה מדהים. פתאום לא נשאר ממנו כלום"."

המעניין הוא שבתיאור הנ"ל הוא מתאר הפלת שני מיג 23 ו 1 סוחוי בעוד שבלוח ההפלות של הטייסת יש לו בגיחה זו הפלת 1 מיג 23 ושני סוחוי.
בשני מקומות שבהם איתרתי לוח הפלות, ראיתי שההפלה הנוספת של סטיבה היתה של מיג 23 יומיים לפני הפלת הרביעיה ולכן לא ברור לי כיצד התקבל השיא שעליו דובר בכתבה (5 הפלות ביום אחד).
לוח הפלות טייסת 101:
http://www.sky-high.co.il/134771/%D...%95%D7%A0%D7%94
אם למישהו יש מידע יותר מדוייק מהנ"ל (שיכול לפתור את הבעייתיות שהעליתי) - אשמח אם יעדכן.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 05-02-2012 בשעה 10:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 10-02-2012, 17:04
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=strong1]הייתה עליו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yaari
בלוח ההפלות של הטייסת הראו את 4 ההפלות שהפיל באותה גיחה (כולל מסוק הגאזל).
לא הראו את ההפלה החמישית, שלפי הכתבה בוצעה בגיחה אחרת באותו יום (ומכאן, על פי הכתבה, השיא הייחודי של 5 הפלות ביום אחד).

המעניין הוא שבתיאור הנ"ל הוא מתאר הפלת שני מיג 23 ו 1 סוחוי בעוד שבלוח ההפלות של הטייסת יש לו בגיחה זו הפלת 1 מיג 23 ושני סוחוי.
בשני מקומות שבהם איתרתי לוח הפלות, ראיתי שההפלה הנוספת של סטיבה היתה של מיג 23 יומיים לפני הפלת הרביעיה ולכן לא ברור לי כיצד התקבל השיא שעליו דובר בכתבה (5 הפלות ביום אחד).
אם למישהו יש מידע יותר מדוייק מהנ"ל (שיכול לפתור את הבעייתיות שהעליתי) - אשמח אם יעדכן.

ובכן, להשלמת המידע: לסטיבה יש 4 הפלות ב 11/6/1982 מיג 23, שני סוחוי 22 ומסוק גאזל, בדיוק כמו שמופיע בלוח ההפלות על קיר הטייסת. בנוסף יש לו חצי הפלה של מיג 23 ב 9/6/1982.
לא ברור מי ומתי המציאו את השיא של 5 הפלות ביום.
ייתכן שכתב הטלביזיה ציטט מהכתבה ב"הארץ" מ 2008 . כבר שם מופיעה הטעות:
http://www.haaretz.co.il/misc/1.1317770
"הפעם היה זה סטיבה שהפיל חמישה מהם באותו יום - ארבעה בגיחה אחת."
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 06-02-2012, 21:31
  ykantor ykantor אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.07.05
הודעות: 593
השרשור הזה מאוד מענין. מזכיר לי את סיפורו של ג'ורג' ברלינג
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "ב"קרבות אויר 2" על הקרב המפורסם של גיורא אפשטיין"

Beurling was recognized as..., as "The Falcon of Malta" ...", having shot down 27 Axis aircraft in just 14 days over the besieged Mediterranean island
...
Beurling developed the habit of only engaging enemy aircraft at 250 yards or less — a range at which many other pilots would be breaking away.

Beurling to develop a marked skill at deflection shooting

Beurling owed his spectacular success to :
-remarkably good eyesight and
-the ability to "toss his Spitfire" into violent combat manoeuvres. If jumped from behind, he would pull back on the stick of his Mk VC Spitfire so hard that the aircraft would enter a violent stall, flick over and spin. This was a hard, sudden and very dangerous act for the enemy fighter on his tail to follow. Beurling would also ram both ailerons and rudder into a sudden and violent turn, causing his Spitfire to flip over and drop like a stone. Only a very experienced (or crazy) pilot would pull such stunts more than once or twice. Beurling made them a matter of habit. He knew that the Spitfire could be nursed out of such self-induced trouble and get him home safely
...
But Beurling was not invincible; he was shot down four times over Malta
מלטה היתה במצור והתנאים היו קשים.
The enervation of daily combat combined with the effects of the poor rations and dysentery were telling


ויש גם קשר ישראלי. ברלינג קיבל דרגת סגן לאחר מותו ונקבר בחיפה.

יהודה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:17

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר