"סרוגים" עלתה אתמול למסכים של יס, [וגם במספר אתרי אינטרנט].
לאלה שראו..
אומנם קצת מוקדם מלקבוע..אבל..
איך התרשמותכם הראשונה מהסדרה?
האם אליעזר שפירא, במאי הסידרה מייצג אותנו כראוי?
דברו ושתפו. (:
http://yes.walla.co.il/?w=1/7530
כשיהיה לי זמן אני אראה ואגיד מה דעתי (למרות שאני לי ממש נמצאת בשלב הדייטים בחיי)
מהראיון שהיה עם חוה דיבון, אחת מיוצרות הסרט, במוסף "דיוקן" של מקור ראשון, נשמע שהיא השתדלה להציג את המציאות כמו שהיא בלי לעורר פרובוקציות [קישור לכתבה].
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י cookoorookie בתאריך 24-06-2008 בשעה 15:58.
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי uninstall שמתחילה ב "לא בשלב הדייטים? את כבר בת..."
שתי בנות מהשכבה שלי כבר אימהות P:
אחת מהן ויתרה על שנת הלימודים הנוכחית בגלל הלידה.
את הנשואות והמאורסות אני כבר לא מצליחה לספור...
אני רוצה לפחות לסיים שנה א' באוניברסיטה, ואז אני כבר אהיה בת 21 כמעט
אבל מי יודע, אולי אני אפגוש איזה סטודנט נחמד עוד לפני כן ו...
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י cookoorookie בתאריך 24-06-2008 בשעה 18:55.
אני עדיין בשוק בזה שאחותו של חבר שלי התחתנה לא מזמן (והיא בת 18), ואת מביאה לי מקרה כזה?
באיזו חברה מעוותת אנחנו חיים?
ולגבי סרוגים: מאוד מעניין אותי לראות את הסדרה, בעיקר מפני שאני מתחיל לחשוב על הנישואין ועל היחס אליהם בציבור הדתי (לא בהקשר המעשי).
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time
דעתי על נישואים בגיל צעיר היא כבר לא חד משמעית כמו שהייתה לפני כמה חודשים.
כמו בכל הדברים בחיים בכלל ובחיי הדתיים הלאומיים בפרט, גם כאן ישנה מורכבות.
יותר ויותר בנות בגילי שאני מכירה מתחתנות, ולרוב לא מדובר בבנות תמימות או טיפשות, אלא בבנות שכבר יודעות מה הן רוצות מהחיים שלהן. אם פעם ריחמתי על חברות שהתחתנו, היום אני שמחה בשמחתן.
ואם לחזור לנושא שפתח את האשכול, לדעתי צורת החיים המתוארת בסידרה (והקיימת במציאות) מעוותת יותר מנישואים בגיל צעיר.
עבורי קיימת בנושא הנחת יסוד בסיסית: למרות שבנות מתבגרות מהר יותר מבנים, ולמרות שהן יכולות לחשוב שהן יודעות מה הן רוצות בחיים, אדם בגיל 18-19 הוא עדיין ילד! אין מה להשוות לבגרות הנפשית שתהיה לו בעוד שלוש שנים, ועל הפרספקטיבה שהוא יקבל על החיים. זו חוכמה קטנה מאוד לדעת "מה אני רוצה בחיים" כשאין לך שום ניסיון ממשי בחיים האמיתיים.
בנוסף, יש גם את הפן הפרקטי. אני לא מבין איך אדם מסוגל להתחתן לפני שיש לו (ובדר"כ גם לבן זוגו) הכשרה או עבודה קבועה, מקום מגורים נורמאלי וכד', על אחת כמה וכמה כשמביאים ילדים מוקדם.
כל ההתנגדות הגדולה שיש לי מנישואים בגיל בצעיר נובעים משני עקרונות הבסיס הללו.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "אין כאן שום שאלה של רחמים"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
יש גם את הפן הפרקטי. אני לא מבין איך אדם מסוגל להתחתן לפני שיש לו (ובדר"כ גם לבן זוגו) הכשרה או עבודה קבועה, מקום מגורים נורמאלי וכד', על אחת כמה וכמה כשמביאים ילדים מוקדם.
כל ההתנגדות הגדולה שיש לי מנישואים בגיל בצעיר נובעים משני עקרונות הבסיס הללו.
א. אמנם אני עוד לא בת 20, אבל כבר הספקתי ללמוד שההשפעה שלי על מצבי הכלכלי היא חלקית בלבד.
לדוגמה - יכולים להיות 2 בני זוג בעלי השכלה ועבודה שמוציאים את כל כספם וחסכונותיהם על טיפולי פוריות.
כך שצריך לקחת את המצב הכלכלי בחשבון, אבל לא להגזים עם זה. אפשר להתחתן גם באמצע הלימודים.
ב. למרות שאני עדיין חושבת שמבחינת הבגרות הנפשית נישואים מוקדמים מתאימים רק למעטים (בעיקר בגלל תחושת הפספוס של שנות הרווקות העלולה להיווצר בשלב מאוחר יותר בחיים), אני יכולה להבין למה אנשים עושים את זה, מבחינה רגשית.
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י cookoorookie בתאריך 29-06-2008 בשעה 19:05.
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי cookoorookie שמתחילה ב "[QUOTE=yishain11]יש גם את הפן..."
לגבי המצב הכלכלי: אין הכוונה לאיך תבזבזי את הכסף שלך, אלא מאיפה תשיגי אותו. איך אדם יכול להיכנס לתוך מחויבות משפחתית (ועל אחת כמה וכמה כשיש לו ילדים) בלי שיש לו דרך רצינית וקבועה לפרנס את עצמו? להיכנס למערכת כזו בלי שום הכנה מוקדמת נראית לי כמו שגיאה.
לגבי הרגש: לא מעניין אותי כמה אדם צריך משהו רגשית, הוא צריך לעשות חושבים לפני שהוא עושה משהו בסדר גודל כזה. מה הטעם להיכנס לתוך נישואים אם אין לך מושג מה זה אומר להיות בלחץ של עבודה או לימודים, מה זה לגדל ילדים בתוך הלחץ הזה, בלי לדעת איך לדאוג לביטוח לאומי או איך לבצע פעולות בנקאיות- ובקיצור, בלי שום נסיון חיים ממשי?
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time
לגבי המצב הכלכלי: אין הכוונה לאיך תבזבזי את הכסף שלך, אלא מאיפה תשיגי אותו. איך אדם יכול להיכנס לתוך מחויבות משפחתית (ועל אחת כמה וכמה כשיש לו ילדים) בלי שיש לו דרך רצינית וקבועה לפרנס את עצמו? להיכנס למערכת כזו בלי שום הכנה מוקדמת נראית לי כמו שגיאה.
לגבי הרגש: לא מעניין אותי כמה אדם צריך משהו רגשית, הוא צריך לעשות חושבים לפני שהוא עושה משהו בסדר גודל כזה. מה הטעם להיכנס לתוך נישואים אם אין לך מושג מה זה אומר להיות בלחץ של עבודה או לימודים, מה זה לגדל ילדים בתוך הלחץ הזה, בלי לדעת איך לדאוג לביטוח לאומי או איך לבצע פעולות בנקאיות- ובקיצור, בלי שום נסיון חיים ממשי?
לגבי המצב הכלכלי.. באחד המקומות שהייתי בהם היה כתוב באחד מלוחות המודעות ליד בית המדרש משהו ברעיון כללי כזה(ואני די מסכים עם זה, ולדעתי זה יכול גם להשליך על עניין הנישואים בגיל "צעיר"): לגבי הבאת ילדים לעולם בגיל צעיר, אף פעם הזמן לא יהיה מתאים, תמיד יהיה לחץ בעבודה/לימודים, לרוב יש לנו דאגות פיננסיות לא משנה בני כמה אנחנו, אתה אף פעם לא יכול להיות מוכן במאת האחוזים, אבל פשוט צריכים לעשות את זה..
מעבר לזה, אני לא יודע מי אתה ומה הניסיון שלך, אבל אולי השד לא כזה נורא? אולי מגזימים עם הלחץ וכל המסביב, וזה סה"כ דבר שאם מתאימים את עצמך אליו, אפשר להסתדר איתו לא רע?
לגבי הרגש (ופה אני נכנס בעיקר למשהו שנכתב למעלה): חיי הרווקות כפי שמוצגים כיום, עוברים המון גלוריפיקציה כדי שיראו מה שהם לא.. חיי רווקות (בעיקר בעולם המודרני-חילוני) הינם חיים (בסופו של דבר) ריקים וחסרי תוכן, ויסלחו לי אחיי שאינם דתיים.. וכמו תמיד, זה נאמר כבר לפני אלפי שנים.. "כל אדם שאין לו אישה, שרוי בלא שמחה, בלא ברכה, בלא טובה, בלא שמחה." (גמרא ביבמות), לא צריך לרוץ.. לא צריך להתפשר.. אבל לא צריך לתקוע את הראש באדמה ולצעוק "לא רוצה"..
_____________________________________
"וההרים עוד יבערו באש זריחות, ובין ערביים תנשב עוד רוח ים
אלף פרחים עוד יפרחו בין ובתוך שוחות, הם שיעידו, כי זכרנו את כולם."
אני לא יודעת עד כמה הסדרה (או יותר נכון, הפרק) טוב מבחינה קולנועית, אבל בסה"כ התרשמתי לטובה.
דבר ראשון - עצם זה שהסדרה מצולמת בירושלים זה כבר נחמד (מעניין מתי יעשו סרט/סדרה על הדתיים של פתח תקוה וגבעת שמואל )
דבר שני - שיר הנושא ושיר הסיום של הפרק מעבירים את האוירה הנכונה, לדעתי
ולעלילה עצמה - כמו שאמרתי, אין לי שום אפשרות לדעת אם סצנות הדייטים (=90% מהפרק) אמינות. אני מניחה שהקצינו קצת את ההתרחשויות והדמויות בסדרה, כדי לעורר עניין.
בכל מקרה, הדברים הקטנים שנוגעים לחיים של דתיים כמו הקטע עם הפלאפון שמצלצל אחרי הדלקת נרות והקטע עם מנורת הלילה בשבת היו ממש נחמדים.
בדומה לכל הסדרות הישראליות שראיתי עד כה, הדיאלוגים לא הצליחו לשכנע אותי לגמרי
בשונה מסדרות אחרות על דתיים שבהן מציגים שחקנים חילונים, המשחק היה משכנע יחסית. אמנם גם כאן היה אפשר לראות שהשחקנים לא נולדו עם כיפה על הראש (וְיְהללוה בשערים מעשיה? מי שר את זה ככה?), אבל זה היה נסבל.
נראה שליוצרים יש הרבה כוונות טובות. אני מקווה שההמשך יהיה מוצלח.
סיימתי לראות עכשיו את הפרק.
סידרה נחמדה, יש הרבה ניואנסים שאני יכול להזדהות איתם (כמו הקריאת עיתון בשבת ליד האור של השירותים....)
התחלה די טובה, נקווה שגם ימשיך ככה
נו אבל זה הדתיים הכי לייטים .. הם לבושים כמו חילונים עם כיפה קטנה על הראש ^^
ותראו לי דתיים שיתנשקו בדייט ?
ברור שזה שיהיה מעניין בטלוויזיה , אבל עדיין ..
או שגם אני לא בקיא בקטע של הדייתים ויש כאלה מקרים
עריכה: התגובה נכתבה רק לפי הסירטון בהתחלה , עכשיו שאני כבר בחצי הפרק זה יותר נחמד ויותר מראה את העניינים הקטנים של הדתיים .
אבל תקנו אותי אם אני טועה , אבל לרוב יש יותר מבוכה ובישנות בדתיים לא ?
וראסמי יש דתיים שיוצאים בדייט לשתות בירה?
עריכה 2: הייתי אומר שהודיה קצת מסובבת על הראש חח (נחמד שאני כותב עריכות תוך כדי צפיה האא)
נערך לאחרונה ע"י אסיף13 בתאריך 25-06-2008 בשעה 09:50.
שהוא מקום מדהים לכל הדעות.. היום יש קצת תחרות עם ממילא
לדעתי, אם כבר ירושלים.. המראות הכי 'קשים' נמצאים ב"עיר" בשעות הלילה המאוחרות.. אבל זו רק דעתי..
בכ"א, יש ויש.. ובדברים שהם לא כתובים בתורה.. היוצא מן הכלל, בדרך כלל, אינו מלמד על הכלל כולו
_____________________________________
"וההרים עוד יבערו באש זריחות, ובין ערביים תנשב עוד רוח ים
אלף פרחים עוד יפרחו בין ובתוך שוחות, הם שיעידו, כי זכרנו את כולם."
לדאבוננו גם ביום חמישי..
שם אפשר לראות בצורה הכי ברורה, את הסכנות שקיימות בחוסר הגלות..
מראה שגם קצת פחות סביר לראות בת"א, בגלל השוני באופי בין ת"א וירושלים..
_____________________________________
"וההרים עוד יבערו באש זריחות, ובין ערביים תנשב עוד רוח ים
אלף פרחים עוד יפרחו בין ובתוך שוחות, הם שיעידו, כי זכרנו את כולם."
רמת המשחק סבירה, יחסית לסדרה בלי תקציב גדול. אוהד קנולר מעולה, הסיטואציות קורעות (המנורה, האור בשירותים) והיחס בסך הכל סיפמטי.
הבעיה העיקרית היא שאין לי שמץ של מושג על העולם שבו הסדרה עוסקת, ואין לי שמץ מה הלך הרוח ברווקיות של קטמון. למרות זאת אני אסתכן ואומר שאני חושב שקצת הגזימו ברמה שבה חשוב לציבור הדתי שהילדים יהיו נשואים, ועד כמה זה מפריע לדתיים עצמם.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time
ראיתי את הפרק הראשון עכשיו, והוא ממש הפתיע אותי לטובה. באמת אמין, התסריט מעניין ולא מונפץ מדי, והשחקנים לא רעים.
אמנם כמו כל סדרה ישראלית (ומעניין שבסדרות אמריקאיות זה אף פעם לא קורה), מדי פעם שומעים משפט שנאמר בצורה לא משכנעת (סטייל סרטי מעלה בעלי השחקנים החובבניים), אבל זה קרה לעיתים די רחוקות. בסך הכל המשחק היה די טוב.
רק דבר אחד עיצבן אותי: כל הבנות כלבות וכל הבנים (למעט ההוא שהציע נישואין) חמודים. מה נסגר?
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "ראיתי את הפרק הראשון עכשיו,..."
למה כלבות? דווקא הודיה סתם טרלללה... זה נחמד :-)
מה שלא הבנתי זה איך הוא קלט שהתפילין שהשכנה הביאה הם שלה? (ושהיא לסבית), אולי זה של חבר שלה/בעלה/ילד/כלב?
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי uninstall שמתחילה ב "למה כלבות? דווקא הודיה סתם..."
זה באמת היה קטע לא הכי אמין. אולי שם בביצה זה מאוד מקובל שנשים מניחות תפילין (?) ולכן זה היה ברור לו. שמת לב שזה נכנס לעוד סצנה.
אני לא זוכרת את השמות, אבל זו שסירבה להתחתן היא כלבלבה שכל מי שמנסה להיות נחמד אליה - היא נובחת עליו.
זו שהביאה את הבחורים לשבת גם כן מתקשה לחייך אל הסביבה, אפילו כשמנסים להיות נחמדים אליה.
זו שהביאה את הבחור של התפילין - טוב, לא קשה לראות שהיא לא חמודה במיוחד... (אבל גם הוא לא היה משו משו. מה נסגר עם הקפה? לפחות אחרי שהיא התפלאה שלא הכנת - תכין! ומה אתה מדבר בבוטות כזו על הבחורה שהביאה את התפילין?)
בקיצור, כולן לא היו מלבבות במיוחד. (יש מצב שציינתי את אותה אחת פעמיים. קצת התקשיתי לעקוב אחרי חילופי הדמויות, במיוחד כי הן לא שונות בצורה חזקה מאוד אחת מהשניה <במראה ובאופי הכלבתי...>)
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "ראיתי את הפרק הראשון עכשיו,..."
לק"י
כל הבנים כלבים והבנות חמודות...אחת מציעה לבחור לבוא אליה, וברור שזה כי היא רוצה להכיר אותו יותר טוב, והוא מתחיל עם חברה שלה?ויש עוד הרבה דוגמאות...(היא עומדת לפול לנחל, והוא נותן לה?מה לעזאזל?!)
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי אסיף13 שמתחילה ב "אני הכי אוהב את אמיר המורה..."
אמיר באמת חמוד.
אני לא בטוחה, אבל נדמה לי שכשאתה מגיע לגיל 30 ועדיין רווק - זו מציאות שיכולה לקרות. הרי בגיל 30 יש גם רווקים דתיים שמגיעים למקומות רחוקים יותר, למרבה הצער.
מה? זו עם הסבתא היתה מותק. גם בפרק הקודם חשבתי שהיא היתה הכי נורמלית.
יפעת הכי מעצבנת. רעות מעצבנת כי היא צינית וקשה, אבל... איך נגיד? אני יכולה להזדהות איתה (קשה לפספס את הציניות שלי...), אבל יפעת סתם קרציה. היא גם סתומה, לא סגורה על עצמה. ואיך היא כל שניה מגכחת בצורה פולנית. (נגיד כשנתי משתלט להם על הדירה והיא מגכחת בעיקום-אף שכזה. ואומרת שזה "לא" מפריע לה...)
אבל נתי באמת היה קרציה. הוא מעצבן כי הוא בן מדי (כמו שיפעת מעצבנת כי היא בת מדי). הוא לא קולט שמבחינת יפעת זה יותר רציני. הוא משחק ברגשות שלה.
בקיצור, סוג של טלנובלה נהיית פה, אבל לפחות השחקנים טובים...
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "מה? זו עם הסבתא היתה מותק. גם..."
הלו הלו!
בשם כל הגברים השפויים (בתקווה שיש בכלל כאלה)...
נתי הוא לא בן מידי, הוא פשוט בנאדם מגעיל ונצלן! זה הכל,
זה שבנות איכשהו תמיד מתמגנטות לאנשים דפוקים זה בעיה שלכן!
הוא די נצלן, זה נכון, אבל נראה שהוא גם קצת מבולבל בעצמו.
והוא כן בן מדי. כשהוא דיבר עם אמיר הוא בכלל לא הבין למה אמיר (שהוא רגיש ודי נקבי, ולכן מבין את הבנות) שואל אם עליו (נתי) ויפעת. כאילו, הוא לא קולט שמבחינת בחורה זה כאילו שהוא מחזר אחריה.
אני לא חושבת שהוא עושה את זה מנצלנות או רשעות. הוא פשוט בן. הוא לא מרגיש דברים כמו בנות, וכל עוד הוא ויפעת לא דיברו באופן גלוי, מבחינתו אין ביניהם שום דבר.
[לא יודעת אם הצלחתי להסביר את עצמי כמו שצריך. מה לעשות, התרגיל בתכנות קורא לי...]
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי -mAoz- שמתחילה ב "זה רק אני, או שגם אתם חושבים..."
ניתוח מערכות יחסים בסדרות זה בהחלט דבר שבנים לא עושים בדר"כ, אבל ניתוח הגיוני של הסדרה (ואפילו של הסמלים שבה) זה דבר די נורמלי לבנים (ואני בהחלט מקווה כך, בגלל שאני עושה את זה בלי סוף...)
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time
אני לא מדבר על ניתוח סדרות וסרטים, ברמה של סמלים, מסרים, מוטיבים וכד' (דבר שגם אני עושה), וגם לא דיונים על רמת האמינת והשכנוע של העלילה ושל הפרטים הקטנים, אלא דיונים על פרטי העלילה ואופי הדמויות, כאילו מדובר בחיים האמיתיים ולא בפרי המצאה של תסריטאים.
אני לא אומר שיש בכך משהו רע חלילה (אולי אפילו להיפך), רק שזה נראה לי משהו שרק בנות מסוגלות לעשות. (ואולי אני טועה).
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י -mAoz- בתאריך 03-07-2008 בשעה 11:47.
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "מה? זו עם הסבתא היתה מותק. גם..."
הסדרה הזאת יכולה בקלות רבה להפוך מסדרה שמתארת את הציבור הדתי לאומי לטלנובלה דתית (ותגרור כך ירידה ברמתה).
הפרק היה לא רע, ודווקא גרם לי לסמפט את יפעת יותר: היא היחידה שם שבאמת נאמנת לעצמה, במיוחד לאור נתי שנהנה להיות הנחשק, וברגע שהוא לא כזה הוא "מעניש" את מי שחשב אחרת.
ושיר הסיום היה ממש מצוין. גבריאל חסון הוא הזמר החסידי היחיד שאני מוכן לשמוע.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי אסיף13 שמתחילה ב "מישהו יודע למה אין באתר של..."
הוא שודר כבר בשבוע שעבר, ככל הידוע לי.
בעקרון נראה לי שכל יום שלישי (או אולי שני?) הם משדרים פרש, ובמקביל מעלים את הפרק הקודם לאתר (קרציות).
אם זה שלישי זה הגיוני, כי מעלים בעשר, אני חושבת. אם שני - באמת מוזר שעוד לא עלה.
אם כבר הקפיצו את האשכול - מישהו פה עם יד על הדופק לגבי הסדרה?
ראיתי את פרקים 1-5, ואני מתה לראות את פרק 6! [אני מרגישה מזה פקאצה לחכות בקוצר רוח לפרקים בסדרת בנים-בנות שכזו, אבל זה באמת מעניין ואמין (חוץ מהאחות הסתומה של רעות, שהיא גם שחקנית גרועה בנוסף לכל). ואברי כזה חמווווד.]
אין תצוגה גרועה יותר של רעות? אמרת בציניות? לא הבנתי את המשפט הזה.
אניוואי, אני כבר אחרי פרק 7, ואני במתח!
זהירות - ספויילר!
שהודיה תגלה כבר לאברי, אני מתה!!!!!
והקטע שהדוס (הויש, שכחתי איך קוראים לו) נישק את הודיה היה הקטע הכי לא אמין בסדרה הזו. לא מאמינה שהם דחפו את זה, אחרי האמינות שהם הקפידו לשמור עליה. אני חושבת שהמצב שהודיה הגיעה אליו הוא כן אמין, וגם כשנתי נגע ביפעת זה היה אמין. אבל הדוס? נו באמת, תשמרו על בניית הדמויות שלכם, טמבלים.
אין בסדרה אפילו דמות אחת (גם לא המרכזניק!) שנשאר נאמן לעקרונות שלו.
אני חושב שזה כבר מעבר לתיאור המציאות (שאני לא חושב שהיא באמת כזו, הרי יש כל מיני טיפוסים ולא כולם נכשלים). זו אמירה.
יותר מזה: לא נראה לי שהדמויות נוטות לחילוניות- אלא יוצרי הסדרה. לא בחיים הפרטיים, אלא בקולנוע שלהם.
הביקורת הזו גם קיימת לגבי ביה"ס "מעלה". הם יוצרים יותר ויותר קולנוע חילוני, כאשר המטרה של מעלה הייתה להציב אלטרנטיבה ויצירה קולנועית דתית.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time
בתגובה להודעה מספר 80 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "ממש לא מוצא חן בעיני הכיוון שאליו הסדרה הולכת"
זהירות - ספויילר!
קודם כל, יש את אמיר ואת רעות (רעות לא נכשלה, זה היה יוחאי).
חוץ מזה, אני מסכימה עם הביקורת לגבי המרכזניק (יוחאי). זה היה לחלוטין לא אמין, מגוכח ומעצבן.
אבל לגבי האחרים (הודיה, נתי ואפילו יפעת) זה מאוד הגיוני. הודיה נשארה עם העקרונות שלה, היא רק נכשלה במקרים שבהם ידוע שקל להיכשל (אין אפוטרופוס לעריות, כידוע). אבל בסופו של דבר היא הצליחה לספר לאברי, ומעכשיו אני מניחה שהמצב ישתפר. אל תשכח שהיא לא שומרת נגיעה, כלומר עצם הנגיעה באברי לא היתה ויתור על העקרונות שלה. רק ההידרדרות בנגיעה, האכילה מהאוכל הלא כשר וחילול השבת. אבל זה טבעי, לאחר שהיא נכנסה למערבולת הזה. ורואים שזה דבר חד פעמי שלא יחזור על עצמו, במיוחד כשאברי משתף ככה פעולה.
נתי לא שומר נגיעה גם כן, ולכן החיבוק של יפעת לא היה ויתור על עקרונות בשבילו.
יפעת שומרת נגיעה, ולכן הסיפור עם נתי היה בעייתי מבחינתה. איך הוא בכל זאת קרה? שוב, אין אפוטרופוס לעריות. היא היתה במצב התאהבות נואשת (סתומה שכמותה, נתי כזה מטומטם), ושניהם היו לבד בדירה. זה מאוד הגיוני שזה יקרה. לכן יש את איסור ייחוד, לא?
אני חושבת שבמצב של רווקים בגיל כמעט 30, שעד עכשיו לא היו הידרדרויות במחינתם (לפחות לפי המתואר בסדרה), זה מאוד הגיוני שזה יקרה. עצוב לחשוב על זה, אבל הביצה לא קדושה. בגיל כלשהו כבר אי אפשר, ואז נדירים המקרים שהבנאדם נשאר צמוד לגמרי לעקרונות שלו. אנחנו הרי מכירים את זה מנושאים אחרים בחיים, למשל הורדות לא חוקיות וכו'. לכל אחד יש את העקרונות שלו שלא תמיד הוא מצליח לעמוד בהם. אנחנו בני אדם, לא מלאכים.
(עכשיו נזכרתי שגם אמיר נכשל, אבל בוא נגיד שבהנחה שהוא כבר היה נשוי לה, והם היו לבד בדירה, זה קצת בגיוני.)
לדעתי עד לשלב של המרכזניק זה היה אמין. צריך לראות אם זה ימשיך ככה או יתייצב קצת.
בתגובה להודעה מספר 82 שנכתבה על ידי Yanky שמתחילה ב "מה ההבדל בין מה שכתבת על כולם..."
יוחאי גדל בצורה אחרת, התחנך אחרת, לא חי בחברה מתירנית כמותם. לא יודעת, אתה לא חי בחברה דתית? אני מסתכלת על הרווקים שאני מכירה, ואני פשוט יודעת שאצל דמויות שדומות ליוחאי זה בחיים לא יקרה, ואצל דמויות שדומות לשאר - יקרה גם יקרה.
בתגובה להודעה מספר 83 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "יוחאי גדל בצורה אחרת, התחנך..."
לא מחייב בכלל.. יוחאי בן 30, כל החברים שלו נשואים לפחות 5-7 שנים, הוא אף פעם לא היה מעורב רגשית בקשר.. הוא התאהב, המצב היה מוזר או משונה באותו ליל שבת, לא יודע..
ברעיון, כולנו אנשים, בין אם נרצה ובין אם לא, לכל אחד מאיתנו יש יצרים.
_____________________________________
"וההרים עוד יבערו באש זריחות, ובין ערביים תנשב עוד רוח ים
אלף פרחים עוד יפרחו בין ובתוך שוחות, הם שיעידו, כי זכרנו את כולם."
בתגובה להודעה מספר 85 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "נכון, ולכן הוא היה מלטף לה את..."
מאוד תלוי בסיטואציה..
לדעתי זה הגיוני ואפשרי, ובכלל, המצבים של הודיה, עשויים פשוט יפהפה..
אגב, קטע שאני תפסתי אותם בקצת חוסר אמינות..
בקידוש, בתחילת הסידרה אומרים
"ויברך אלוקים את היום השביעי ויקדש אותו"..
_____________________________________
"וההרים עוד יבערו באש זריחות, ובין ערביים תנשב עוד רוח ים
אלף פרחים עוד יפרחו בין ובתוך שוחות, הם שיעידו, כי זכרנו את כולם."
בתגובה להודעה מספר 86 שנכתבה על ידי Yanky שמתחילה ב "מאוד תלוי בסיטואציה..
לדעתי..."
כן, המצבים של הודיה באמת מעולים. בכלל, אני התאהבתי בה ובאברי (כזוג, כן? שלא ייכנסו לכם רעיונות). הם כ"כ שלמים ביחד. הוא כזה חמוד כשהוא אומר לה "קודם כל, נפסיק לחלל את השבת" .
ולגבי הטעות הנ"ל - זה לא חוסר אמינות, זו טעות. אנחנו הרי יודעים שהם לא באמת דתיים, ושיכולות לקרות טעויות. זה טיפשי, כמו שטיפשי שיש טעויות אחרות בקולנוע, אבל זה לא קשור לאמינות.
בתגובה להודעה מספר 87 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "כן, המצבים של הודיה באמת..."
נו, וזו לא חוסר אמינות? את מכירה אדם דתי שלא יכול לדקלם קידוש מתוך שינה? (במיוחד אם הוא בן 30, וכבר כמה שנים הוא עושה קידוש)
כן. אברי והודיה נראים אחלה זוג, הוא בדיוק מה שהנוירוטית הזאת צריכה
אפרופו לא דתיים, האח של יוחאי, (מקווה שאת יודעת למי אני מתכוון, זה שמופיע בסעודת שבת בבוקר אחרי שיוחאי מנשק את רעות) הוא דתי בחיים האמיתיים, והוא גם שחקן, הייתי לפני שנה בערך בהצגה קומית שלו ושל עוד אחד שמופיע איתו (מצטער, לא זוכר את השמות) היה ממש טוב!
_____________________________________
"וההרים עוד יבערו באש זריחות, ובין ערביים תנשב עוד רוח ים
אלף פרחים עוד יפרחו בין ובתוך שוחות, הם שיעידו, כי זכרנו את כולם."