
03-07-2008, 18:47
|
 |
מנהלת פורומי הצילום
|
|
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
|
|
רק תיקון לפרט טכני חשוב: האישה כנראה נשואה עפ"י היהדות.
יש כמה חוקים בסיסיים (מאוד) שאם הם מתקיימים - הזוג נשוי. זה יכול להוות (ואכן מהווה) בעיה גדולה כשזוג מתחתן בנישואין אזרחיים ומחליט להתגרש אח"כ, כמובן ללא הרבנות (כי הם גם לא התחתנו דרכם). אם האישה "תתחתן" שוב - ילדיה יהיו ממזרים, כי היא נחשבת מבחינת ההלכה עדיין נשואה לזה שהיא נישאה לו בנישואין אזרחיים.
זה קורה כי הדרישות לקיום גירושין הרבה פחות בסיסיות מהדרישות לקיום נישואין. (וזה, אגב, גם הבסיס לכל סיפורי בני עקיבא על המדריך שזרק מימיה לקומונרית ואמר לה "הרי את מקודשת לי במימיה זו" והם הפכו לנשואים...)
בעצם התנאי לכך שהנישואין יחשבו לקיימים עפ"י, ההלכה (לא מלכתחילה, אבל בדיעבד זה אכן מחזיק, אין מה לעשות...) הוא האמירות שחייבות להתקיים בנוסח זה או אחר (הוא אומר לה שהיא תהפוך להיות אשתו/שלו/ניסוח-אחר ע"י קבלת הטבעת <או חפץ אחר בעל ערך, ויש גם אלטרנטיבות לעניין החפץ>, היא צריכה להביע הסכמה, וצריכים להיות שני עדים כשרים <כלומר, שאינם קרובי משפחה ושאר התנאים האלה>. אולי פספסתי עוד איזה תנאי, אבל זה בקטנה).
כידוע, בעבר היו נערכים נישואים גם דרך ביאה (הויש, שונאת להישמע כמו המורה לאישות...), ולכן יש שטוענים שאפילו זוג "ידוע בציבור" (חי ביחד הרבה זמן וכולם יודעים עליו) עלול להיחשב נשוי במקרים מסויימים.
בקיצור, המצב לא פשוט כמו שזה נראה.
לגבי הכתבה עצמה - יש באמת בעיה גדולה מאוד בבתי הדין הרבניים. המצב לא פשוט בכלל, וכזכור זה כבר התחיל להתפוצץ בחודשים האחרונים עם הגיור ועם השמיטה וכו'.
אבל האזכור של הרב דרוקמן נשמע לי מאוד לא אמין.
|