17-07-2008, 10:07
|
מנהל פורום מוטוריקה ורכב
|
|
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 3,894
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chipopo שמתחילה ב "למה צריך לחכות במנוע דיזל כמה דקות על סרק לפני כיבוי?"
1. לא צריך לחכות, רק אם זה מנוע טורבו-דיזל או טורבו-בנזין, אז צריך לחכות כחצי דקה לפני הכיבוי כי הטורבו מסתובב מהר מאוד, אז לפני שמכבים את המנוע נותנים לטורבו קצת זמן כדי שהמהירות שלו תרד ובזמן הזה הוא מקבל שימון.
טורבו שעובד ומכבים את המנוע הוא ממשיך להסתובב והוא לא מקבל שימון והוא עלול להיתפס והנזק יהיה יקר.
2. ברכב עם מחשב ניהול מנוע לא בריא כי יכנס המון דלק לבוכנות, מניעים רגיל בלי לחיצה על הגז המחשב כבר לבד יזריק את הכמות המדוייקת.
אם זה מנוע דיזל ללא מחשב ניהול מנוע, או מנוע בנזין ללא מחשב ניהול מנוע זה לא כ"כ משנה.
במנוע דיזל ללא טורבו צריכים לילחוץ קצת על הגז ואיך שמניע מהר לעזוב.
3.במנוע דיזל אין מצערת/קרבורטור, המנוע יונק אוויר חופשי, מה שמשפיע על ה"גז" זה כמות הדיזל המוזרק לבוכנות, ככל שתילחץ יותר על הגז המשאבת סולר תזריק יותר סולר.
במנוע בנזין ככל שתילחץ על הגז אתה פותח מעבר אוויר גדול והמחשב מחשב את כמות הדלק לפי הלחיצה, או הקרבורטור מזריק את הדלק.
מנוע דיזל עובד ללא הצתה עם פלאגים(ניצוץ) הסולר ניצת בכוחות עצמו כתוצאה מחום ולחץ חזק.
א. מנוע בנזין 4 פעימות:
פעימה ראשונה - יניקת אוויר ודלק
פעימה שניה - דחיסת התערובת דלק ואוויר
פעמיה שלישית - ניצוץ שמצית את התערובת והבוכנה יורדת כלפי מטה כתוצאה מה"פיצוץ".
פעימה רביעית - פליטת העשן שנוצר מהבעירה.
ב. מנוע דיזל:
פעימה ראשונה - יניקת אוויר בלבד.
פעמה שנייה - דחיסת האוויר, בשלב זה כתוצאה מהלחץ העצום של הדחיסה חלל השריפה בצילינדר מתחמם.
פעימה שלישית - המשאבת הזרקה מעבירה לחץ סולר למזרק(אינג'קטור) והאינג'קטור מזריק בלחץ חזק מאוד את הסולר לצילינדר, כתוצאה מהחום שיש בצילינדר הסולר ניצת מהחום והבוכנה יורדת כלפי מטה.
פעימה רביעית פליטת העשן.
יקיר.
נערך לאחרונה ע"י yakir1111 בתאריך 17-07-2008 בשעה 10:10.
|