לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #58  
ישן 02-08-2008, 23:37
  משתמש זכר oxcart oxcart אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.08
הודעות: 1,127
כתבה לא הכי הוגנת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי blancoynegro שמתחילה ב "הארץ: הביצה המעופפת - כתבה על מטוס הערבה"

מלבד כמה אי-דיוקים קטנים ומעצבנים בכתבה, מהסוג שקורה כאשר עורכים שמבינים קצת בהרבה נושאים מטפלים בכתבה (למשל, שהיו לערבה מנועי סילון, וכאלה), די הרגיזה אותי הגישה הצינית ומטילת הספק בהכל שבה נקט הכתב, והיא כל כך מאפיינת את "הארץ".
כשהתעשייה האווירית התמקדה ביכולות ה-STOL ובשימוש במנחתים מאולתרים, היא בהחלט זיהתה נישה שבאותה תקופה נראתה "חמה" ובעלת פוטנציאל שיווקי טוב. עובדה שהטווין-אוטר שנכנס לשירות שנתיי-שלוש קודם, זכה להצלחה רבה והוא חי ובועט עד היום ברחבי העולם (יעיד על כך המטוס הענתיקה שמשמש את חברת עיט). אני חושב שלגוף צעיר וקטן כמו התעשייה האווירית דאז לא היה סיכוי להתחרות בענק כמו דה-הבילנד. ולראייה, גם GAF האוסטרלית, שהציעה את הנומאד הדי דומה, בנתה פחות מ-200 מטוסים שרובם ככולם יועדו לשוק הבוש המקומי. אגב, בהמשך התברר שכולם טעו לגבי הפוטנציאל השיווקי של יכולות ה-STOL וגם דה-הבילנד נכשלה עם הדאש-7 שלה (וכן, אני יודע שאצלנו מתים עליו, גם אני).

לכתוב בנימה מגחכת על זה שהערבה היתה מטוס איטי ומכוער זאת פשוט חובבנות. אלה פרמטרים שאינם קשורים לכלום אם המטוס עונה על הספסיפיקציות שלו. הנה, למשל האנטונוב אנ-2 הדו-כנפי, החד מנועי, הכל כך מכוער, סוחב מצוין בכל הגוש המזרחי, ואין תחליף לקשיחות שלו וליכולת להמריא ולנחות בכל חור.
בקיצור, לא פייר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 03-08-2008, 18:31
צלמית המשתמש של jetman_1
  jetman_1 jetman_1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.04
הודעות: 158
טורבו פרופ זה לא סילון!
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב "דווקא היו לה מנועי סילון"

שניהם טורבינות גז, אבל מנוע סילון זה דבר שונה מטורבו פרופ, ובשום מקום לא מגדירים מטוס טורבו פרופ כסילון ( אלא כטריק שיווקי, ואז יקראו לו למשל jet-prop)
זו פשוט עוד אי הבנה של הכותב
כמו כן הוא מתמקד חזק על תאונת הטיסה, כאילו שזה לא דבר שקורה ליצרנים הכי מנוסים
דוגמה קטנה - ה F14, אחד מטובי מטוסי הקרב, התרסק בטיסתו השנייה!

שכחתם להזכיר מטוס די דומה לערבה שהצליח הרבה יותר - Short Skyvan, שאפילו גדל והפך לדגם 360 לנוסעים. לדעתי זה מראה שהגישה של תע"א הייתה נכונה.
אם חיל האויר היה משתמש בו זה ודאי היה נותן פוש רציני לשיווק.
חבל שלא יצא כך, אבל תמיד תהיה לערבה זכות הבכורה בתעופה הישראלית
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 03-08-2008, 19:42
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,236
אין לי ענין להיכנס לפולמוס עם הכתבה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי blancoynegro שמתחילה ב "הארץ: הביצה המעופפת - כתבה על מטוס הערבה"

נראה שהכתב קיבל משימה להביא "כתבת צבע". אז הוא אסף קטעי עיתונים ישנים, הרים טלפון או שניים והוציא כתבה. לא משהו שהוא יוכל לשים ברזומה שלו בכבוד. (אבל כבר התרגלנו לשטחיות עיתונאית).
גם כמה מהכותבים כאן חוטאים בהצהרות שאין להן בסיס עובדתי או ידע. אבל להם מותר, בניגוד לעיתונאים.
ארשה לעצמי דווקא להגיע מהכיוון התכנוני והעיסקי.
אני יודע שזה לא חוכמה להיות "חכם מהגדר" ובטח לא אחרי הרבה שנים. אבל בראייה שלי, כבר הרבה שנים, יתכן וניתן היה לעשות משהו שונה.
המטוס הזה עם כל מעלותיו היה בעל מספר חסרונות שמנעו ממנו להימכר יותר. אפשר להניח שבנקודת זמן מסוימת "שבעו" כבר בתע"א מהשקעת כספים במטוס ולכן נמנעו מהצעד הבא.

"הצעד הבא" בהרבה מטוסים (וגם כלים אחרים) הוא פיתוח דור ב'. בד"כ מתוחכם יותר ובוגר יותר.
על חסרונות הערבה נמנו מהירות נמוכה מול צריכת דלק לא מושכת במיוחד שנבעו מצורה לא אופטימלית (אבל שהותאמה למשימות מסוימות) מנועים קצת חלשים ובעיית תפעול אינהרנטית בשימוש להובלת משאות גדולים וגם כוחות של לוחמים - העדר דלת אחורית. הקונוס האחורי היה ניתן לפתיחה בתהליך לא פשוט (אם כי ניתן להתבצע גם בשטח) אבל התקבל מטוס בעל משטח גבוה שהקשה על ההעמסה והפריקה.

שינוי מסוים במטוס היה יכול להצעיד את המטוס קדימה ולהפוך אותו ליותר אטרקטיבי.

ראשית -ביטול הבומים. אותם צינורות ארוכים שמובילים מהמנועים אל הזנב. (וכמובן, השלמה של הקטימה שנשארה במבנה אוירודינמי מעל הכנף).
שנית -את מכלול הזנב ניתן היה להמשיך כחלק אורגני ממקום חיבור הקונוס הקיים, תוך יצירת שיפוע ורמפה אחורית. הרמפה היתה מאפשרת כניסה ופינוי מהיר של כוחות. את מכלול מייצב הגובה ניתן היה להשאיר כמעט באותן מידות ואת מייצב הכיוון להגדיל, כדי לשמור על היציבות הרוחבית.
שלישית -להחליף את המנועים בחזקים יותר. תהליך יחסית פשוט, במיוחד לאור המבנה הקיים של חיבור הקונוס.
רביעית -להפוך את כן הנסע למתקפל וגם נמוך יותר. היתה מתקבלת הורדת גרר משמעותית והנמכה המטוס, שהיתה משפרת את הכניסה והיציאה.
בסופו של דבר היה מתקבל מטוס עם מהירויות גבוהות יותר ויציב יותר (הבומים יוצרים הרבה גרר ורעידות), מטוס חסכוני יותר ובעיקר - מתאים יותר לשדה קרב, בעל יכולת נחיתה קצרה, פריקה מהירה של צוות לא גדול והסתלקות מהירה. ממש קרנף קטן.
וכדי לא לצאת בלא כלום, גם תרשים קטן. שימו לב שמהקוו האנכי שלפני דלת הנוסעים המטוס אינו משתנה מבנית, כמעט. החלפת מנועים (לא משפיעים מבנית, בעיקרון, אולי קצת חיזוקים) ואם רוצים, גם הוספת תאים לכני נסע.
שוב - אין לי שום יומרה לשפוט ממרחק של זמן. סתם תרגיל מחשבתי שאולי אפשר לישם אותו בדברים אחרים ולשפר. אין כאן איזו פיזיקה גרעינית. אווירונאוטיקה בסיסית.

(וסליחה אם חרגתי קצת מ"צבא ובטחון" פרופר)





תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 03-08-2008, 20:13
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,974
תרגיל מחשבתי מעניין
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "אין לי ענין להיכנס לפולמוס עם הכתבה"

בכך היה נוצר משהו כמו הסקייוואן שהוזכר כאן, או ה-CASA 212 המוצלח למדי. הבעיה היא ששני המטוסים הנ"ל פותחו מראש בתצורתם המקורית ולכן נחסכה מהחברות המפתחות העלות האדירה של פיתוח דור מוקדם ולא בשל שלהם.
ד"א, מכירה של 100 פריטים ממטוס ראשון ולא בשל במיוחד לא נראית לי ככשלון כ"כ גדול בראיה נכוחה. כמובן שאם הציפיות היו למכירות גדולות הרבה יותר, יש להניח שהאכזבה היתה כגודל הציפיה.
כמו שאני רואה זאת, הערבה התאימה במיוחד לשוק מטוסי הסבך (Bush planes) המערבי - בייחוד בארה"ב, קנדה ואוסטרליה. אין לי מושג אם נעשה נסיון לשווקה לשוק זה, ואם נעשה נסיון, מעניין לדעת מדוע הוא נכשל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 16-08-2008, 22:53
  ryahalom ryahalom אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.08
הודעות: 1
מספיק עם הציניות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי blancoynegro שמתחילה ב "הארץ: הביצה המעופפת - כתבה על מטוס הערבה"

גדלתי על מטוס הערבה מיום היווצרו, אבי נחום יהלום ז"ל ,היה טיס הניסוי בכיר ולאחר ההתרסקות הראשונה, ביצע את הטיסה הראשונה של המטוס השני ללא כל חששות ובעיות (נכחתי בארוע) , וטס ברחבי העולם עם הערבה בבטחון רב ,יחד עם המצוטטים בכתבה.
מקריאת הכתבה נראה לי שמספר טיסי נסוי ותיקים זכרונם לקוי או שבגרותם מביישת את צעירותם.
אין מטוס שלא ניתן למצוא בו מגרעות, ביחוד כאשר אנו בוחנים אותו בקריטריונים היום. הערבה היה מטוס מתאים וטוב לזמנו, בחיל האויר דרשו ממנו דרישות שאינן הגיוניות במחיר כספי ובמחיר ביצועים שאינם קבילים ולמרות זאת המטוס שירת שרות נאמן, וממשיך בשירות מעולה בחו"ל.
קצת ענווה לא תזיק במיוחד כשמדברים על פרויקט מפואר ופורץ דרך בחיי המדינה שהניח את היסודות לנשר כפיר ועד למטוסים המיוצרים היום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #105  
ישן 26-08-2008, 12:39
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,236
יש לי הרבה לתרום
בתגובה להודעה מספר 104 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב "זה כל מה שיש לך לתרום?"

אבל אם להגיד את האמת ובכל הכנות - קיויתי "להוציא" כאן תמונות לא ידועות שאנשים צילמו פה ושם. תמונות ותיקות שחסרות לי. פעם לא כל אחד הסתובב עם מצלמה דיגיטלית והתמונות היו יותר נדירות. מצד שני, ראיתי פה ושם מישהו עם מצלמה שצילם בהיחבא את החבר לפני שעלו למטוס לצניחה, למשל. את התמונות האלה הייתי רוצה (לא רק של הביצה הזו, גם של מטוסים אחרים). אתה יודע שאת התמונות של ידידנו המשותף אני מכיר. נדמה לי שראיתי את מרביתן. (אם כי בהחלט יש להן כאן מקום, משתי סיבות. האחת - שכולם יהנו. השניה - הוא בהחלט מצלם יותר טוב ממני , אה וגם יש לי בעיה אינהרנטית בצילומי מבנה..... )
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #106  
ישן 10-10-2008, 03:23
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,104
תגובה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי blancoynegro שמתחילה ב "הארץ: הביצה המעופפת - כתבה על מטוס הערבה"

לפני יום כיפור הוקרן ב YES הסרט האמריקני UNDER FIRE (פרח מזכרוני השם המתורגם) מ 1983 בכיכובם של ניק נולטי, אד האריס וג'ין הקמן, העוסק בשלשה עיתונאים המסקרים את ההפיכה המרקסיסטית-עממית רווית הדמים שהתחוללה בניקרגואה ב 1979 (אירוע שבזמנו זכה יחסית למעט תשומת לב בעיקר בארץ בגלל המהפכה באיראן והסכם השלום בין ישראל למצרים). באמצע הסרט יש קטע יפה עם מטוס ערבה המבצע יעף הפצצה מגובה נמוך לאורך הרחוב הראשי של עיירה הנשלטת כביכול בידי המורדים. לקראת סוף הסרט (הארוך - יותר משעתיים) ניתן לראות דקוטה בתפקיד דומה מעל הבירה מנגואה. בתחילת הסרט, בקטע שצולם כביכול בצ'ד ב 1979 ומציג את שלשת גיבורי הסרט, ניתן לראות שוב מטוס דקוטה מפציץ טור כלי רכב ואפילו משהו שנראה כמו אלואט 3 משופצר וחמוש במספר פודי רקטות התוקף טור לוגיסטי של המורדים שנע בסוואנה על פילים! (לרגע חשבתי שאני מדמיין קטע מתוך AIRWOLF או הרעם הכחול). כמו כן ניתן לראות במהלך הסרט שימוש אותנטי בל"פ בצורת הטלת כרוזים ממטוסים שונים כמו גם טנקי סטיוארט ומשאיות דודג D500 המוכרות היטב מצה"ל. לאורך הסרט ניתן לראות את אד האריס, בתפקיד הרמבו שכיר החרב, חמוש בעוזי נטול קת ולעתים ב FN עם כוונת צלפים.

דרך אגב, לאוהבי הטריוויה הקולנועית, 3 שנים לאחר מכן שיגר אוליבר סטון לאקרנים סרט כמעט זהה בשם סלבאדור, שעוסק אף הוא בעיתונאים אמריקנים הסוקרים מלחמת אזרחים רווית דמים ותהפוכות גורל ברפובליקת בננות מרכז אמריקנית.שניהם סרטים טובים למדי, גם אם צפויים ומיושנים במרחק רבע מאה.

נערך לאחרונה ע"י strong11 בתאריך 10-10-2008 בשעה 03:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 06:32

הדף נוצר ב 1.17 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2018 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר