02-08-2008, 09:52
|
|
|
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
|
|
אז ככה...
שאלה טובה!
נפרק את השאלה שלך ל-2 חלקים.
קודם כל לגבי אוויר-קרקע - לא קראתי או שמעתי יותר מדי על יכולות שיעבוד של מערכות אוויר-קרקע , אבל אחרי בדיקה קצרה ראיתי שיש יכולת כזו אצל JHMCH. אני מתרגם מתוך אתר בואינג:
http://www.boeing.com/defense-space...cs_overview.pdf
http://www.boeing.com/defense-space...hmcs/index.html
בתפקיד אוויר-קרקע, לקסדת ה-JHMCS יש יכולת לעבוד בשילוב עם חיישני אוויר-קרקע(מכ"ם, פליר וכו') ועם "נשקים חכמים" כדי להנחות חימוש מדויק לעבר מטרות קרקע.
כדי לתקוף מטרת קרקע, הטייס יכול לרכוש את מטרת קרקע בעזרת חיישן של המטוס(כמו מכ"ם או פליר) , ומטרת הקרקע תופיע מיד גם על התצוגה בקסדה.לחלופין, יכול הטייס להפנות את החיישנים או נשק התקיפה לעבר מטרת הקרקע בעזרת מבט פשוט לעברה.
בקשר לקסדת DASH של אלביט - גם פה יש יכולת אוויר-קרקע - מתוך משפט פשוט באתר אלביט:
shortens lock-on procedure in A/A and A/G modes
http://www.elbitsystems.com/data/Dash.pdf
קסדת ה-JHMCS היא נגזרת של ה-DASH, ולכן בטוח שגם ה-DASH מצוידת במוד אוויר-קרקע כזו או אחרת.
לגבי השאלה השניה שלך - מדוע מציידים דגמי הפצצה(F-15E) - דבר ראשון תחשוב על זה שגם מטוסי תקיפה צריכים להגן על עצמם. אם אתה רוצה לתקוף מטרת קרקע, ואתה שולח כוח תוקף(נניח 6 מטוסי סטרייק איגל) - אתה רוצה שהם יהיו מסוגלים להגן על עצמם באופן טוב בהנחה שמדובר במטרה בעומק שטח האויב. אם הם לא יוכלו להגן על עצמם מפני איומים אווירים, אתה תצטרך לשלוח איתם אולי כוח יירוט והגנה - לדוגמא 6 מטוסי F-15 רגילים שמצוידים ב-JHMCS, לא חבל?
קצת הקצנתי, לא תמיד שולחים גם כח הגנה(שתקפו בכור בעיראק שלחו), וגם סטרייק איגל בלי JHMCS יכול להילחם בצורה מעולה, אבל JHMCS פשוט מגדיל את יכולותיו פי כמה. פשוט רוצים לשדרג את יכולת ההגנה העצמית של מטוסי התקיפה להבנתי.
חוץ מזה, ה-JHMCS לא יותקן אך ורק על מטוסי סטרייק איגל! הרבה לפני חתימת החוזה הנוכחי, בואינג כבר שילבה אותו(במסגרת החוזה עם VSI המפתחת) במטוסים רבים נוספים מתוצרתה - במטוסי F-15(רגילים- דגמי יירוט) של חיל האוויר האמריקאי והמשמר הלאומי האמריקאי, במטוסי F-15K (נגזרת של סטרייק איגל) של דרום קוריאה, במטוסי F-16 של חיל האוויר האמריקאי והמשמר הלאומי האמריקאי, במטוסי F-16 של בלגיה, צ'ילה, דנמרק, יוון, הולנד, נורבגיה, עומאן, פולין וטורקיה. היא שילבה את הקסדה גם במטוסי F/A-18 של הצי האמריקאי, של אוסטרליה, קנדה, פינלנד ושוויץ. בסה"כ - ה-JHMCS מבצעי ומותקן על יותר מ-2500 מטוסי קרב! מדגמים F-15, F-16 ו-F/A-18. אותה חברה - VSI - גם תצייד את מטוסי ה-F-22 וה-JSF העתידיים בקסדות מתוצרתה.
גם ה-DASH של אלביט הותקנה כבר על מאת מטוסים ברחבי העולם. DASH מותקנת בחילות האוויר של 5 מדינות שונות, ועל גבי 5 פלטפורמות שונות - F-15A/B/C/D, F-15I, F-16C/D , F-5E/F ואפילו מטוסי מיג-21(של רומניה?) .
בקיצור - כוונות הקסדה מותקנות על מגוון רחב של מטוסים, החל ממטוסי יירוט ועד למטוסי תקיפה.
|