06-08-2008, 16:09
|
|
|
|
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
|
|
תשעה באב
ציטוט:
ותשעה באב, חמישה דברים אירעו בו--נגזר על ישראל במדבר שלא ייכנסו לארץ; וחרב הבית בראשונה, ובשנייה; ונלכדה עיר גדולה ובית תור היה שמה והיו בה אלפים ורבבות מישראל, והיה להם מלך גדול ודימו כל ישראל וגדולי החכמים שהוא המלך המשיח, ונפל ביד גויים ונהרגו כולם, והייתה צרה גדולה כמו חורבן המקדש; ובו ביום המוכן לפורענות, חרש טורנוסרופוס הרשע ממלכי אדום את ההיכל ואת סביביו, לקיים "ציון שדה תיחרש" (משנה תורה הלכות תענית פרק ה' הלכה ג')
|
בתשעה באב קרו אסונות גדולים לעם ישראל,אך אסונות אלו נקבעו מראש עוד בתקופת המרגלים כשעם ישראל חטאו ובכו לחינם והקב"ה קבע לנו בכיה לדורות
אתמול הייתי בשיעור של רב מסוים (הרב חננאל זיני למי שמעוניין) והבנתי דבר כזה:
למה אנחנו צמים? על זה שלפני 2000 שנה נחרב לנו בית מקדש? ישאל השואל "אז מה? זה היה לפני שנולדתי" אלא בכל דור ודור שבית המקדש לא נבנה כאילו שאותו הדור החריב אותו! הצום הזה הוא צום לימינו,עוד לא תיקנו את מה שנפגם בחורבן!
בואו נראה מה קרה בתשעה באב:
חטא המרגלים-בנ"י חטאו והוציאו דיבת הארץ,אבל זה לא רק זה-הרעיון הכללי הוא שבנ"י מוותרים על ארץ ישראל ו"נתנה ראש ונשובה מצרימה" ומה קורה בימינו? אנחנו ממשיכים לוותר על א"י (גוש קטיף תבנה ותכונן)
נחרבו 2 בתי המקדש-למה הם נחרבו? שנאת חינם!
ציטוט:
"מקדש ראשון מפני מה חרב? מפני שלשה דברים שהיו בו: עבודה זרה, וגלוי עריות, ושפיכות דמים. אבל מקדש שני, שהיו עוסקין בתורה ובמצות וגמילות חסדים מפני מה חרב? מפני שהיתה בו שנאת חנם. ללמדך ששקולה שנאת חנם כנגד שלש עבירות; עבודה זרה, גלוי עריות, ושפיכות דמים"(יומא ט,ב)
|
אבל רק רגע,מה זה שנאת חינם? כתוב שהיו עוסקים בגמילות חסדים! איך זה יושב ביחד? אלא צריך לפרש לפי הגמרא שמדובר על "כי תראה חמור שונאך" ששואלת שם האם בכלל מותר לשנוא יהודי? והתשובה כן,כשאתה רואה אותו עושה מעשה אסור.
פה מתחילה הבעיה בבית שני-הם ראו אחרים עושים דברים אסורים ולא דיברו! במקום לגשת לבנאדם ולהגיד לו "כך וכך שעשית לא בסדר" הם פשוט שנאו אותו בלב.
בואו נראה כמה הדברים נכונים לימינו-אנשים צבועים,הם כלפי חוץ אוהבים את החבר אבל בפנים שונאים אותו....הם יכולים ללכלך עליו לכל העולם על מה שהוא עשה אבל בפרצוף הם לא יגידו לו,למה? "כי לא נעים",וככה בדיוק חרב בית שני.
נלכדה ביתר-זה פשוט שצריך להתאבל עד ימינו,כי זה שנלכדה ביתר זה מראה על סוף מרד בר כוכבא והגלות! אמנם בבית שני חרב בית המקדש אבל היהודים היו עדיין רובם בארץ,אחרי מרד בר כוכבא כבר היתה גלות....שהיא עד ימינו והייתי רוצה לעורר פה נקודה קטנה: בר כוכבא שיצא למלחמה אמר לקב"ה אל תהיה איתנו וגם אל תהיה נגדנו....אולי עד היום אנחנו צריכים לשנות את זה מרוב שאנחנו בטוחים שאנחנו חזקים
נחרשה ירושלים-כשטורנוסרופוס הרשע חרש את ירושלים הוא לא השאיר בה אבן.
בימינו-אחד המסגדים הגדולים ביותר באיסלאם אחרי מכה הוא בירושלים בהר הבית! וכשהם בנו אותו הם הרסו לגמרי שרידים מבית ראשון ומבית שני....כשבאו שני בחורי ישיבה לזבל אחרי שהקבלן זרק שם את הפסולת מהבניה עצרו אותם על זה שהם "שודדי עתיקות"
"על זה היה דוה ליבנו....על הר ציון ששמם שועלים הלכו בו"
צום תשעה באב כמו שראינו הוא רלוונטי לימינו לגמרי,שאם לא כן אז בית המקדש כבר היה נבנה....זה נקודה למחשבה לכל אלה שעל המחשב/ישנים רוב הצום כדי להעביר את הזמן,זה לא תענית.
"אחינו, לא נאמר באנשי נינווה, וירא האלוהים את שקם ואת תעניתם, אלא "וירא האלוהים את מעשיהם, כי שבו מדרכם הרעה"" (משנה תענית,ב,א)
יהי רצון שנזכה לשפר את כל האמור לעיל ושיבנה בית המקדש במהרה בימינו אמן!
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.
|
|