06-08-2008, 20:52
|
מנהל פורום מוטוריקה ורכב
|
|
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 3,894
|
|
איני מכיר את המצבים האלו ברכב האמר, אבל ברכב משפחתי רגיל המצבים האלו משמשים לירידות ועליות.
ההילוך L באוטומט הוא הילוך 1 עם ממיר מומנט נעול, לא אפרט יותר מידי זה זה יסתבך ולא תבין.
בקיצור הילוך L הוא הילוך ראשון בלבד, שעוזבים את הגז הרכב יאט בדיוק כמו שבולמים ברכב בעל גיר ידני עם הילוך ראשון משולב וקלאץ משוחרר(לא לחוץ), פשוט הגיר בולם את הרכב.
ההילוך הזה משמש לירידות קשות כדי שהבלמים לא יתחממו על יתר המידה, ומקל על הבלימה.
הילוך S הוא הילוך ראשון ושני בלבד, זאת אומרת שאם תאיץ ברכב הילוך ראשון יתחלף לשני, וזהו ככל שתאיץ הסל"ד יעלה יותר ויותר, וכשתרפה מהגז הרכב יאט קצת כמו במצב L רק חלש יותר.
מצב זה מיועד לירידות לא רציניות, וגם לעליות קשות, מפני שבעליה קשה כדי לטפס אותה צריך סל"ד מנוע גבוה בשביל לקבל כוח, אז במצב זה המנוע יעבוד בסל"ד גבוה.
כניראה בהמר L1 זה L כמו ברכב משפחתי רגיל.
וL2 הוא כמו מצב S ברכב משפחתי.
בחלק מהרכבים מצב S הוא מצב SPORT (ההילוכים יתחלפו מאוחר, בסל"ד גבוה), ובחלק מהרכבים המצב הוא SNOW (שלג, נגד החלקה) ברכב שS זה SNOW אז הגיר יתחיל מהילוך שני את הנסיעה כדי למנוע החלקה.
ובחלק מהרכבים S הוא המצב שהסברתי לגבי הילוך ראשון ושני.
יקיר.
|