לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 12-08-2008, 01:43
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אני חושש שאתה טועה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eLad.gvili שמתחילה ב "שאלה בנוגע לארקיע."

אני מניח שאתה מתכוון לכך שארקיע חוכרים מטוסים - שזה בעצם השכרה של המטוס במקום רכישה.

ארקיע מפעילה קווי טיסות שכר ולא טיסות סדירות - השיקולים לכך הם ככל הנראה כלכליים - בין אם בכדאיות הפעלת טיסות סדירות ובין ביכולת החברה להתחייב לביצוע טיסות שכאלה (זה דורש ממנה למשל לערוב לתקפות הכרטיס של הנוסע לתקופה ארוכה יותר מבטיסת צ'ארטר למשל).

בפועל - ארקיע מפעילה כיום צי מטוסים שונה לחלוטין מזה שתארת - יש לה שני מטוסי בואינג 757 (4X-BAU ו-4X-BAW שמבצעים טיסות פנים וטיסות שכר למדינות אירופה כמו צרפת, ברצלונה, אמסטרדם וטיביליסי - כשעוד היה אפשר) ושני מטוסי DASH-7 שמבצעים טיסות פנים וטיסות "תובלה" לחיילי צה"ל.

בנוסף יש לה גם מטוסי ATR שמבצעים טיסות פנים וטיסות ליעדים קרובים כגון לרנקה ואיי יוון.

בעבר הפעילה מטוסים נוספים אך כיום צי המטוסים שלה מסתכם במטוסים שציינתי.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 12-08-2008 בשעה 01:46.
חזרה לפורום
  #4  
ישן 02-09-2008, 09:15
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
הוא דווקא מתכוון לענף הכי רווחי שהיה לארקיע
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "אני חושש שאתה טועה"

"ארקיע ליסינג" שהייתה מנוהלת ע"י דדי בורוביץ.

עקרון מאוד פשוט. המתכון

1 מיליונר בעל אחזקות עם אשראי נכבד מהבנק
1 חברת תעופה עתירת צי מטוסים אבל עם מחסור במזומנים
0 טייסים
0 ליטר דלק לצורך העברת המטוס

עובד ככה: חברה, בוא נגיד אמריקאן איירליינס, נקלעת לקשיים ומחסור במזומנים מיידי. בא אחד, דדי בורוביץ ומציע להם אחלה עיסקה: הם מוכרים לו 15 מטוסים בX כסף למטוס, במזומן. מר בורוביץ, מצידו, מחכיר להם חזרה את אותו המטוס תמורת Y לירות לחודש עם חוזה ל 15 שנה. מר בורוביץ, שלא כמו אמריקאן איירליינס, יכול לקבל הלוואה מאוד נוחה מהבנק: בהלוואה זאת הוא רוכש את המטוסים ובחלק מדמי החכירה החודשיים הוא מחזיר אותה. ההפרש בין השכירות החודשית ובין ההחזר החודשי לבנק, הוא רווח נקי.

המטוס מעולם לא עושב את ארה"ב לישראל, לא שמים עליו מיליליטר צבע וטייס של ארקיע לא רואה אותו.

נכון ל 2003 מרבית הרווח של ארקיע בא משם. הטיסות לאילת היו בקושי בקושי רווחיות, והרחק מאחור בכל מקרה.
_____________________________________
.

חזרה לפורום
  #6  
ישן 02-09-2008, 09:42
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
ב 2003 היו למיטב זכרוני משהו כמו 25 סילוניים
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "על כמה מטוסים מדובר?"

שברבעון של ארקיע (זה שיש בכיס המושב במטוס) היה פירוט שלהם ותמונות. העיסקה עם אמריקאן אייליינס היא אמיתית ובאה אחרי ה 11/9 כשענף התעופה שם נקלע למשבר של ממש (הכניסו לאכסון מטוסים וכו'). היו גם מטוסים שעשו עליהם כסף בכל מיני עסקאות אחרות. זה דבר די גאוני: אם אתה מבין בתחום התעופה כמובן... אלפי מכונות סופר יקרות שהופכות לאבן שאין לה הופכין (*) בשל חוסר שימוש וכלום ביקוש (לקניה) הן הזדמנות עיסקית מעולה. במקרה של ארקיע למעשה כל הפעילות התעופתית שלא הייתה ליסינג נחשבה לספיח זולל משאבים וכסף: כולם ידעו את זה, כולם כיבדו את זה וארקיע, אז בימים ההם, יכלה להרשות לעצמה לשדר פאסון מול ישראייר, ולא פעם לשבור אותה (ע"ע מקרה הקו לגליל).

* לא כולל ה10,000 שאפשר לעשות מכירסום המטוס לאלומיניום.
_____________________________________
.

חזרה לפורום
  #9  
ישן 12-08-2008, 17:25
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
OK
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eLad.gvili שמתחילה ב "שאלה בנוגע לארקיע."

אני מבין עכשיו מהיכן המידע (אתר ארקיע).

א. אני לא בטוח שהמידע הזה מעודכן (ובכל אופן - הוא מופיע רק בגרסא העברית של האתר) ובכל אופן - כדאי להפריד בין "צי מטוסי החברה" לבין "מטוסים בבעלות החברה".

ב. לעיתים השכרת מטוסים לחברות אחרות - עשוייה להיות רווחית יותר מתפעול ואחזקה ע"י החברה שלך - כך אתה יכול להרוויח כסף מבעלות על מטוס מבלי שתישא בעול הפעלתו. ממש כמו שחברה להשכרת רכב אינה צריכה להיות חברת מוניות רק בגלל שיש לה צי רכב גדול - ומצד שני - היא תמיד יכולה לתת גם שרותי הסעה עם חלק מצי הרכב שלה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 12-08-2008 בשעה 17:27.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:03

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר