לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 07-12-2010, 12:12
צלמית המשתמש של הנשר הקטן
  הנשר הקטן הנשר הקטן אינו מחובר  
מנהל "מה שבכיפה" בדימוס,מו"ס במיל',וסטודנטים בשוטף
 
חבר מתאריך: 10.06.05
הודעות: 2,444
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי hellllllo שמתחילה ב "אז..את דתיה-דתיה?"

קודם כל,תתכונני נפשית למטר חבטות ומהלומות בסגנון "מה זה,כל אחד פה בוחר מה שבא לו ?!?!?!?!?111",שלא תגידי שלא הזהרתי

דבר שני,אני לא חושב שהיום כבר יש דבר כזה "חבילת דת",וכמעט כל דתי הוא שונה בקצת,אם זה בניואנסים קטנים של גודל הכיפה והכשרים מסוימים,ואם זה בציצית\לא ציצית,תפילות במניין וכו'.

אם שמתי לב,רוב שומרי הנגיעה הם בעצם שומרות,משום שהבנות רואות בעניין הזה את היופי,השמירה על כבוד האישה וכו',והבנים רואים בזה פשוט מגבלה מציקה במיוחד,אם זה מגבלה לקשר הנפשי (למעמיקים יותר) או מגבלה להנאה הפיזית (לרדודים יותר).

לגבי מה צריך להיות-מעולם לא הצלחתי לענות לעצמי על השאלה הזו.......יש צדדים לכאן ולכאן.מה שבטוח,שכשמתחילים,בלתי אפשרי להפסיק,ולכן מוטב לחשוב טוב טוב לפני שמתחילים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מידע צרכני חשוב-לחצו כאן!

חזרה לפורום
  #11  
ישן 16-12-2010, 22:43
צלמית המשתמש של פומבה
  משתמש זכר פומבה פומבה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.12.10
הודעות: 81
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי hellllllo שמתחילה ב "אז..את דתיה-דתיה?"

בהחלט קומיקס מעולה!

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחף דרור
בעיני שמירת נגיעה היא מצווה ככל המצוות.
מצד שני, יש גם בנים דתיים שלא הולכים בימי חול לבי"כ, ויש בנות דתיות שהולכות עם מכנסיים.
אמור להיות מצב שהדברים מתואמים, ולרוב בנאדם שמקפיד על כל המצוות גם ישמור נגיעה, ובנאדם שלא שומר נגיעה - יחפף בעוד דברים. כך שלרוב זה לא מפתיע לגלות פתאום שמישהו כן/לא שומר נגיעה.


די מסכים עם ההגדרה הזאת.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הנשר הקטן
דבר שני,אני לא חושב שהיום כבר יש דבר כזה "חבילת דת",וכמעט כל דתי הוא שונה בקצת,אם זה בניואנסים קטנים של גודל הכיפה והכשרים מסוימים,ואם זה בציצית\לא ציצית,תפילות במניין וכו'.


לפי דעתי,
יש הבדל בין הכשרים וגודל כיפה לבין נגיעה.
אם שמת כיפה ו/או אתה אוכל בהשגחה מסויימת - אתה עדיין בתוך ה"מסגרת".
בניגוד לנגיעה שהמחלוקת היא עם זה איסור דאורייתא או דרבנן וכמו שכתבת, כשמתחילים אי-אפשר לדעת לאן זה יגיע.
חזרה לפורום
  #14  
ישן 14-01-2011, 15:34
  y o g e v y o g e v אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.05.07
הודעות: 813
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי hellllllo שמתחילה ב "אז..את דתיה-דתיה?"

הדיון של האם זה מחכמים או מהתורה הוא אינו דיון,מה שהחכמים קבעו זה מה שצריך לעשות! ואם קבעו את זה ,כנראה יש סיבה.


במציאות של ימינו שכל העולם (חילוני-מודרני ,מה שתרצו...)
מקדש את החומר ושם אותו כנושא מרכזי שהכל סובב סביבו, קובע כקביעה מוחלטת שאין אמת מוחלטת,הכל טוב,הכל בסדר.

כל יצר/דחף/וכו' שמתעורר באדם הוא בסדר וחיובי.

אחרי זה עוד מתפלאים למה אנו מתעוררים פתאום לחברה חולה -אונס ,בגידות, קללות,דקירות וכו'..


עצוב מאוד היחס של הבנים בימינו לבנות,הם לא רואים אותם כאל הצד משלים,כאל האדם שאיתו תקים משפחה תביא לך ילדים לעולם.אלא רואים אותן כאביזר הנאה,כאל חפץ,משהו חסר רגשות.

ככה זה שהכל סובב סביב ריגוש ,הנאה, דחפים לא מרוסנים.


ולצערנו כל זה נכנס אל החברה הדתית,דרך הטלוויזה,עיתון ,רחוב, וכו'.

עצם השאלה אצל אדם שומר תורה ומצוות מראה על חוסר הבנה ולמידה של התורה,התורה היא תורת חיים,והתא המשפחתי ביהדות הוא המרכז לבניין העם והאומה.

על מנת לבנות חברה טובה צריך שהתא המשפחתי יהיה בריא.

אך אם לא שומרים נגיעה,הכל נהרס מהיסוד, זה מתחיל בכך שבחרת להתחתן איתה בגלל יצרים בלבד ורגש בלתי מרוסן,המביא לגירושים וכו' ועוד ועוד..

על העניין הזה אמרו חז"ל
אבר קטן שבאדם – משביעו רעב, מרעיבו שבע = אבר המין הוא האבר הקטן. אם משביעו – נעשה רעב לקיים עוד יחסי מין, ואם מרעיבו – נרגע (=שבע). הפתגם מופיע בבבלי סוכה נב ע"ב ובמקבילות.
(http://www.uni-potsdam.de/db/wiki/j...%A9%D7%91%D7%A2 מצוטט מפה )

ככה כל עניין הבינו לבינה,משביעו רעב ומרעיבו שבע.
חזרה לפורום
  #15  
ישן 15-01-2011, 16:53
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי y o g e v שמתחילה ב "הדיון של האם זה מחכמים או..."

גירושים יש בכל מגזר, גם אלו שלא נגעו לפני החתונה.
התא המשפחתי הוא חשוב מאוד, אבל קשה לי לקבל את הטענה שלך שנגיעה לפני נישואים תקלקל אותו.
כמו שיש דוגמאות הפוכות, כפי שציינתי, של גירושים במגזר שכן שומר נגיע, כך יש דוגמאות רבות לנישואים מוצלחים בקרב אלו שלא שמרו נגיעה (ועדיין לא שומרים, מן הסתם).

לאיסור נגיעה יש את הפסיכולוגיה שלו, ואת הסיבות שלו, אבל צריך לא להתייחס לחוקים האלו כאל תורה מסיני (ביטוי, לא להתייחס להקשר התורני). אתה צריך להבין את ההקשר של דברים ולא ללכת עיוור אחרי אמרות שגויות.
תבין את הסיבות לאיסור ותראה איך אתה יכול לעזור להתגבר על הבעיה האמיתית ולא על הסימטפומים שאולי עלולים לגרום להם.
(בדיחה לא צנועה בהקשר הזה, בתג ספויילר)
זהירות - ספויילר!
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

חזרה לפורום
  #25  
ישן 15-03-2011, 02:32
  roei_om roei_om אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.10.06
הודעות: 169
שלח הודעה דרך ICQ אל roei_om
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי hellllllo שמתחילה ב "אז..את דתיה-דתיה?"

בעקבות קריאת האשכול הייתי מעוניין לומר את דבריי אם יורשה לי..

ראשית, הקומקיס חמוד.

שנית, "שמירת נגיעה" היא גדר שגדרו חז"ל כדי נתרחק כמה שיותר מהעבירה.
כגון איסור "יחוד". שגם הוא גדר שגדרו חז"ל שנתרחק מהעבירה.

גדרים אלו ואחרים קבעו חז"ל כי ראו בעיני קודשם שצריך לתקן פריצות (או להוסיף אבטחה ).
במקומות כאלו ואחרים.

למדנו כלל: ש"גם אם בטל הטעם לא בטלה התקנה".

ומה שנאמר כאן אם הדין הוא מהתורה או לא הרי כבר למדנו:
"עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל"
תלמוד לומר:" אם יאמר לך על שמאל שהוא ימין או ימין שהוא שמאל שמע בקולו".
לחז"ל יש כוח לתקן תקנות כדי שלא נגיע לכדי עבירה וחז"ל השתמשו בכוח הזה לטובתינו (באופן ברור).

הנה שני קישורים מאתר "ישיבה" בנושאים שדיברתי:

נגיעה
http://www.yeshiva.org.il/ask/?cat=324
יחוד
http://www.yeshiva.org.il/ask/?cat=218



שנזכה לתקן את דרכינו ולשוב אל ה' אלוקינו בבחינת "שובה אליי ואשובה אליכם".
כל טוב.


הבאתי כאן שניים מתוך השו"תים באתר "ישיבה".

בעניין חומרת שמירת נגיעה
ציטוט:
שאלה:
מה חומרת העברה של אי שמירת נגיעה?

תשובה:
התורה אמרה: "ואל אשה בנדת טומאתה לא תקרב ..." (ויקרא יח,יט) ופרשו רבותינו לא להתקרב לאשה שהיא באיסור נדה ולא להתקרב לעריות. וכתבו הפוסקים שדין פנויה היום כדין אשה נדה (רמ"א יורה דעה סימן קפג) ובאשה נדה פוסק השו"ע (יורה דעה קצה, ב): "לא יגע בה אפילו באצבע קטנה, ולא יושיט מידו לידה שום דבר ולא יקבלנו מידה, שמא יגע בבשרה". וכן כתב לגבי אשה פנויה (אבן העזר סימן כא): "צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה או להביט ביופיה ..."

וכתב על כך הרב עובדיה יוסף (טהרת הבית חלק א, עמוד לד): "אין חילוק בענין איסור נדה, בין אשה נשואה לפנויה, שגם בפנויה יש איסור כרת על הביאה, ואיסור לא תעשה בשאר קריבות, כגון חיבוק ונישוק. והואיל ואין הבחורות הפנויות טובלות עד לערב חופתן... הרי הן בחזקת נדות גמורות מן התורה, ויש להיזהר מלנגוע בהן, או להסתכל בהן". והוסיף בהערות שנגיעה בעלמא היא לכל הפחות איסור דרבנן.


וכדי להבין גם את הרעיון שעומד מאחרי איסור זה הבאתי ציטוטים מדברי הרב ויצן באתר:
"מציאות החיים שאנו עומדים להיפגש עימה היא מציאות חיים שיש בה קשר במסחר ובעוד דברים, קשר בין בנים לבנות. כשאמרו חז"ל "אין אפוטרופוס לעריות" כוונתם העיקרית שאדם לא יעבור על הלכות ולא יביא את עצמו למצב שחז"ל גזרו עליו. מאידך יש מאמרים בחז"ל המשבחים את עם ישראל שברגע שהם מקבלים על עצמם את תקנות חכמים וגזרותיהם, בעצם הנכונות לקבל את התקנות יש סיעתא דשמיא שאדם לא יגיע לכלל כישלון. כך אמרו חז"ל על הפסוק "סוגה בשושנים". הדבר העיקרי הוא לקבל את תקנות חכמים וגזרותיהם שהעיקרית שבהם היא גזירת יחוד.

עוד כלול בדברי חז"ל שבעניני עריות אדם לא יכול לומר אני אגיע למצב של ניסיון שאצליח לעמוד בניסיון. אם אדם מכיר את עצמו שסיטואציה מסוימת גורמת לו להכשל הוא צריך לעשות לעצמו גדר ולא לומר אני אכנס שוב למצב שבו נפלתי והפעם לא אפול. אולם מה הגדרים שהם מעבר למה שחז"ל קבעו זאת יעשה כל אחד באופן אישי מתוך יעוץ עם תלמיד חכם.

ההגדרה של השו"ע להתרחק מהנשים מאוד מאוד היא הדרכה כללית שאינה מפרטת מה כלול מבחינה מעשית כיצד לקיים וראה זו. הפירוט בפועל של הלכה זו מתפרט בהלכות אחרות.האם הלכה זו מחייבת כשמשפחתך מתארחת אצל משפחה אחרת שלא תשב באותו שולחן שיש שם אשת איש? או מקרים אחרים שהם דבר יום ביומו זאת ניתן לתלמידי החכמים בכל דור להורות כיצד ליישם הלכה זו.

עיקר המרחק מנשים הוא ריחוק מלהרהר בנשים ומכך שנשים יתפסו מקום נפשי בליבו של האדם. המרחק לא תלוי במספר המטרים או הקילומטרים שיש בין איש לאישה. יש עצות רבות כיצד להגיע לטהרה בנושא זה. צריך בנושא זה גם הדרכה אישית."

הרב בנימין במברגר



בעניין חומרת יחוד
ציטוט:
שאלה:
ברצוני לידע מהי חומרת איסור ייחוד, ומה הרעיון העומד בבסיסו.
בנוסף, הייתי רוצה עד מאוד לדעת האם יש בכך החטאה של בת מישראל שאינה שומרת על איסור זה, אם איני שומר על איסור זה.

תשובה:
מקור האיסור: יחוד עם אשה נשואה לרוב הפוסקים הוא איסור תורה, ודוד ובית דינו אסרו גם בפנויה, והלל ושמאי גזרו גם על יחוד עם גויה.
טעם האיסור: א. למנוע התבודדות של גבר ואשה שלא יבואו להיכשל בעוון חמור יותר. ב. למנוע את חשד הבריות שלא יחשבו עליהם שנכשלו בעבירה.
חומרת המעשה: בזמן הסנהדרין היו לוקין על כך מכת מרדות אם התיחד עם פנויה, ומלקות אם התיחד עם נשואה.

הרב רואי מרגלית.
_____________________________________
"כמים הפנים לפנים כך לב האדם לאדם"


נערך לאחרונה ע"י roei_om בתאריך 15-03-2011 בשעה 02:39.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:20

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר