לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 20-09-2008, 21:28
  77avi89 77avi89 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.09.08
הודעות: 17
המשך המסלול בשריון, מקצועות וטנקים

אז ככה, אני מחזור אוג' 08 בחטיבה 7, סיימנו את הטירונות כעיקרון (ההשבעה הייתה בחמישי).
יש לי הרבה שאלות על המשך המסלול...

דבר ראשון המקצועות, עשיתי הרבה חיפושים כאן בפורום ולא מצאתי הסברים מעמיקים על המקצועות שבטנק מעבר לדברים הבסיסיים:
נהג-נוהג בטנק
תותחן-מכוון ויורה בתותח ובמאג המגביל
טען-אחראי לטעון פגזים, מתפעל את כלי הנשק שבטנק ואחראי על הקשר.
אשמח אם מישהו ירחיב על כל תפקיד ועל היתרונות והחסרונות של כל אחד (ספציפית למרכבה 2ב').

בנוסף אשמח לדעת מה היחס לחיילים בשלב המקצועות? האם הוא כמו בטירונות או יחס יותר נורמלי?
הבנתי שהירידת נהלים הדראסטית מתרחשת באימון מתקדם, אבל האם זה אומר שהיחס במקצועות הוא כמו בטירונות? והאם הדיסטנס נשאר כמו שהוא או שיש סדקים מסויימים?

דבר נוסף שאשמח לדעת עליו הוא החלוקה שלנו לצוותים.
המ"פ אמר לנו שמערבבים אותנו לחלוטין על מנת למנוע מצב שיש טנק אחד ממש טוב וטנק אחד ממש גרוע, ושלנו אין השפעה על מי יהיה איתנו בטנק אלא זאת חלוקה שהמפקדים קובעים.
אני מוכרח לציין שזה דבר שממש מוציא לי את הרוח מהמפרשים, כי זה אומר שככל שאני אשקיע יותר ואקבל ציונים טובים יותר זה אומר שאני אקבל צוות לא משהו בכלל בלשון המעטה.
יש אנשים בפלוגה שלי שאם אני אצא איתם בצוות טנק אני בספק אם אצליח לסיים מסלול. זה ממש מטומטמם שאין לי יכולת להשפיע על הצוות טנק שלי והעובדה שמערבבים אותנו גם כן סוג של טמטום כי זה דוחף אותי לא להשקיע כדי לא לקבל צוות מעפאן.
מישהו כאן יכול להרגיע אותי ולהסביר לי קצת יותר על התהליך? מה קורה אם יש צוות שלא מסתדרים בו? מה הסיכוי שאני אוכל להשפיע על החלוקה לצוותים ככה שאני אהיה עם החברים הטובים שלי?(ואנחנו ממש לא עושים שטויות, שלושתינו משקיעים ועם ציונים טובים).

---נמחק ע"י הנהלת הפורום---

תודה לכולם וסליחה על כל השאלות...

נערך לאחרונה ע"י עידו403 בתאריך 20-09-2008 בשעה 22:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 21-09-2008, 00:29
  DeddyZ DeddyZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.10.04
הודעות: 150
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי 77avi89 שמתחילה ב "המשך המסלול בשריון, מקצועות וטנקים"

היחס של המפקדים במקצועות יהיה יותר טוב, לא כמו באימון מתקדם, שם תהיה ירידת נהלים והיחס יהיה הרבה יותר טוב אבל עדיין יותר טוב, תכין שקלים למכונות, מהתקופה הזאת אתה תצטרך להתחיל לקנות למפקדים שלך פחיות קולה (וכמובן בשיחות צוות צריך ממתקים... אז גם את זה אתם מביאים..). רוב הסיכויים שיפסיקו לשפוך אותכם, עוד ישפכו אותכם פה ושם אבל הרבה פחות ורק על דברים רציניים..

בקיצור יהיה יחס טיפה יותר טוב, אבל הצחוקים מתחילים באימון מתקדם (וכמובן במבצעית, שם זה עולם אחר, רק כשתגיע למבצעית אל תהיה בשוק אם איזה פתאום אתה רואה קצינים משתוללים יחד עם החפשים בערב פלוגה..) אבל היחס יותר טוב, התנאים כמובן יותר טובים כי אין שטח... הפסקת צהריים של שעה וכו'...

אין הרבה מה לפרט על המקצועות, אין משהו שעדיף על האחרים ואתה צריך לחשוב לבד מה אתה הכי תהנה, בשביל להיות טען טוב צריך הרבה רבאק טוב, אם לא תעיף את הפגז מהר לקנה התותחן שלך לא יצליח לירות מספיק פגזים בעמדת אש וחבל, בשביל להיות תותחן צריך באמת להתרכז לשים על מדויק לירות וכמה שיותר מהר לשים על שוב, כי הטען שלך כבר הכניס פגז לקנה ומחכים שתירה עוד פגז אחרת מה שווה כל הרבאק של הטען? ואם אתה לא פוגע, בכלל מה שווה הרבאק שלו?? הנהג, למרות שהוא פחות או יותר לא מחובר לשאר הצוות כי הוא יושב לו בתובה בנפרד, יש לו עקרונית פחות אינטרקציה עם שאר הצוות, אבל גם הוא אם הוא לא עוצר כמו שצריך (במיוחד במרכבה 2) התותח קופץ והתותחן לא יכול לשים על מה שיגזול שניות יקרות ביותר בעמדה) חוץ מזה שאם לא תשבור ג'עג'ועים כמו שצריך באמת שחבל על הצוות שלך (אתה לא ממש תרגיש אם נכנסת לג'עג'וע שאתה הרגשת, אז כדי שתעצור ותבדוק אם כולם מאחוריך חיים...) בכל מקרה לנהוג על המפלצת ברזל הזאת זה באמת אחד הדברים... זה פשוט מטורף, וכמובן לנהג יש את הצ'ופר הכי גדול, התא נהג הוא המקום הכי טוב לישון בו בטנק, בשבוע מלחמה כשהתותחן שלך לא ישן כל הלילה כי אף אחד לא באמת יכול לישון כמו שצריך בשינה קרבית בתא תותחן, וגם הטען והמפקד יצאו עקומים ותפוסים, רק אתה לא תבין מה כל כך רע.. אחלה מקום לישון בו..וכמובן הדבר הכי טוב, שבוע תרגולות שיהיה לך באימון מתקדם? תתכונן לחפשנות של החיים, ברוב התרגולות מה שאתה צריך לעשות זה לעצור את הטנק לדומם ולחכות שהטען (ולפעמים התותחן) יעשה את העבודה...

אני כמו שאולי הבנת נהג, באמת שאני שמח שאני נהג, אבל רוב האנשים שמחים בסופו של דבר במקצוע שלהם...


נ.ב. לגבי הצוותים לא יודע מה המ.פ שלכם קבע אבל אצלנו רוב הצוותים נשארו אותו הדבר חוץ מבודדים שעברו למחלקות או לצוותים אחרים כדי להשלים צוות, וכמובן אנשים שעברו להיות בצוות ממ או סמח..
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 21-09-2008, 05:58
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
קראתי ומאוד התפלאתי מהתגובה שלך
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי DeddyZ שמתחילה ב "היחס של המפקדים במקצועות יהיה..."

קראתי את התגובה שלך ואני חייב לציין שאני מופתע מאוד, הייתי מט"ק בגדודים ומדריך בביסל"ש ואני לא זוכר כאלו דברים שחלקם אפילו אסורים בתקנות!!
אבל מאז הסדיר שלי עבר יותר מעשור.

ציטוט:
תכין שקלים למכונות, מהתקופה הזאת אתה תצטרך להתחיל לקנות למפקדים שלך פחיות קולה

בסדיר שלי היו תקנות חמורות נגד כאלו דברים, חיילים לא אמורים לממן את החיים של המפקדים שלהם, מה גם שהיחס לא קרוב להיות יחס אישי.

ציטוט:
בקיצור יהיה יחס טיפה יותר טוב, אבל הצחוקים מתחילים באימון מתקדם

קרעו לנו את הצורה במקצועות ובצמ"פ קרעו לנו את הצורה הרבה יותר, אני ממש לא זוכר שום צחוקים עם המפקדים מדובר בתקופה הרבה יותר אינטנסיבית מהמקצועות או הטירונות, לא היתה שום התרופפות במשמעת.

ציטוט:
כשתגיע למבצעית אל תהיה בשוק אם איזה פתאום אתה רואה קצינים משתוללים יחד עם החפשים בערב פלוגה..)

נכון שהיחס יותר אישי ופחות רשמי אבל זה עדיין צבא, החבר'ה משתוללים ביחד אבל בסופו של דבר חיילים זוכרים שהם חיילים וקצינים ומט"קים זוכרים שהם מט"קים ונשמרת המשמעת שהשריון די מפורסם בזכותה, אתה לא יכול לעשות מה שאתה רוצה.

כמו שאמרתי עבר יותר מעשור -אבל ככה זה היה בתקופתי ועד היום אני שומע מחבר'ה שמשרתים בסדיר בשריון שזה לא השתנה עד כדי כך, מה שלא מפתיע אם זוכרים שמדובר בחיל שמתגאה בכך שהוא מרובע
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 21-09-2008 בשעה 06:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 21-09-2008, 00:36
  מיצובישי מיצובישי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.06.06
הודעות: 30
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי 77avi89 שמתחילה ב "המשך המסלול בשריון, מקצועות וטנקים"

אוקיי אז ככה:


נהג - אכן נוהג בטנק וזה רוב המקצוע שלו. בטפ"ש ובתחזוקה שוטפת אחראי על טיפול ובדיקת המנוע והמזקו"מ שזה מערכת הזחל בכללותה.
טען - אחראי על תפעול תקלות בטנק, תפעול וטעינת כלי נשק, תפעול מערכת הקשר. בטפ"ש אחראי על ניקוי כלי הנשק כולם כולל תותח וניקוי הקשר.
תותחן - אחראי על תפעול מערכות הירי הפנימיות (תותח, מקביל). בטפ"ש אחראי על מתח זחל, מצברים ועוד קטנות מסביב.

מבחינת קושי, אם יש לך ראש על הכתפיים צא להיות תותחן כדי לחסוך עבודה בקמ"ט. אם אתה חזק או רוצה לאתגר את עצמך פיזית - היה טען. בנהג אן אתגר רב והחבר'ה בד"כ לא משהו. למרות שתמיד מקפידים לשבץ בנהגים גרעין איכותי שיצא לקמ"ט.

אם תשקיע תוכל להגיע לצוות מ"פ או סמ"פ ששם כולם שפיצים.
וגם אם תגיע בסופו של דבר לצות של מט"ק רגיל זה לא אומר שאתה פחות טוב. אין יותר מדי חשיבות לצוותים. אל תצפה להיות "אח" של כל אחד מהצוות שלך. המון צוותים לא מסתדרים באימון המתקדם. פשוט תתרכז באימון.

וכדאי לך להצטיין כדי לצאת לקמ"ט, לא בשביל הצוות.

כדי להבין קצת יותר אולי כדאי שתשאל אנשים מגיוס מרץ בבסיס שלך בחדר אוכל.
אני פחות מתמצא בסימן 2, משום שאני טען בסימן 4. שהוא טנק שונה מאוד מהסימן 2.

בהצלחה!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 21-09-2008, 04:32
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,611
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי 77avi89 שמתחילה ב "המשך המסלול בשריון, מקצועות וטנקים"

טוב,
מה שכתבת בעניין המקצועות, זה תכלס מה שיש. כשתגיע למקצועות כבר, תראה את ההבדלים השונים ומה שכל מקצוע לומד ואילו דגשים שמים על מה (אי אפשר ממש לכתוב כאן). היתרונות והחסרונות נוגעים בסופו של דבר אליך. אם אתה חולה רבאק לך על טען. זה מקצוע ממש מהנה שהרבה אוהבים. נהיגה זה מקצוע מטורף לגמרי (דמיין לנהוג במפלצת כזאת) והרבה מבקשים אותו. תותחן זה התכלס - מי שמכוון ויורה בתותח. אין הרגשה יותר כיפית מללחוץ על ההדק ולראות כעבור שניות מטרה עולה באש.

היחס לחיילים במקצועות הוא לפי הגדרת הסגל. הנהלים שהם יתנו - זה היחס שיהיה. אבל יש פחות לחץ מהטירונות ומרגישים קצת יותר "חופשי".


שמע, אין מה לעשות בעניין חלוקת הצוותים. הרצון הוא שכולם ישתפשפו ולכן אי אפשר לעשות צוות שמורכב מ"שפיצים" בלבד, למרות שזה קורה - שמים כמה מהטובים בצוות והופכים אותו לצוות סמ"פ או מ"פ והשאר מתערבבים להם
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:35

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר