14-10-2008, 01:35
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.04.05
הודעות: 5,288
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קרמריקה שמתחילה ב "חווית קנייה מחשב Dell XPS M1330 דרך e-bay ושירות Mustop"
עדכון:
החיוב הופיע בפירוט האשראי באינטרנט כעבור 3 ימים, והתשלום למוכר בוצע ללא קושי. חיכיתי כמה ימים וציפיתי לשמוע משהו מהמוכר, ובינתיים התחילו להופיע כמה פידבקים שליליים על המוכר (שהיה עם 99% פידבקים חיוביים כאשר הזמנתי), על כך שהוא לא שולח את המוצרים ולא עונה למיילים. שלחתי גם אני מייל שלא זכה לתגובה. תמיד תהיתי עד כמה יעיל מנגנון הביטוח של אי-ביי ופיי-פל, והנה הזדמנות מצויינת לבדוק. לחצתי באי-ביי על ביטול עסקה, אך קיבלתי הודעה שעליי לחכות 10 ימים מיום הרכישה (לא מיום התשלום, אלא מיום הזכיה במכרז) לפני שאוכל לבטל עסקה. לאחר שעברו עשרת הימים לחצתי על כפתור ביטול העסקה והועברתי לעמוד העסקה בפיי-פל (שהרי הביטוח הוא שלהם). בעמוד זה ניתן לדווח על אי-קבלת המוצר, וכך עשיתי. לאחר מכן, ניתן לחכות לתגובת המוכר או לבצע ביטול מלא. ביקשתי לבטל את העסקה, רשמתי את כל הפרטים והתבקשתי לחכות. כעבור זמן קצר הביטול הופיע בResolution Center, שם נאמר שיש למוכר 10 ימים להגיב. במידה והוא מגיב, שנינו מתבקשים להציג את הראיות שברשותינו ואז פיי-פל מחליטים אם להחזיר לקונה את הכסף או לא. במידה והוא לא מגיב, הכסף מוחזר אוטומטית. המוכר לא הגיב ובאמת כעבור 10 ימים, חשבון האשראי זוכה במלוא סכום הקנייה. יצא אפילו שחבר שלי הרוויח כמה שקלים מכיוון שהיתה עלייה בשער הדולר בזמן הזה, אך יש לציין שבשל שערי ההמרה של פיי-פל, במידה ושער הדולר לא היה משתנה, חבר שלי היה מפסיד כמה שקלים.
בכל אופן, הסיפור הספיצפי הזה הסתיים. כביכול, זה יכול היה לגרום לאנשים לאבד את האמון באי-ביי, כאשר גם אם נוקטים באמצעי הזהירות ובוחרים מוכר אמין, ניתן ליפול. אותי זה הביא לתת אמון רב יותר בשיטה, מכיוון שכיום אני יודע שהביטוח עובד היטב, ואכן מקבלים את הכסף ללא קושי.
בימים הקרובים נחפש מחשב חדש באי-ביי, ונקווה שהפעם יעבור חלק.
_____________________________________
ירון
|