assassin's creed - ביקורת
יוביסופט מחדשים את ז'אנר ההתגנבות - והפעם עם עלילה מבוססת ימי הביניים.
בניגוד, למשחקי ההתגנבות המוכרים לנו, כמו ספלינטר סל והיטמן הזכורים לטובה, מנסה יוביסופט לחדש ולהביא לנו -בערך - משחק מבוסס על כת החשישיים: אותם מתנקשים מוסלמים ידועים לשימצה, שהיו מעשנים , ובכן, חשיש.
המשחק משלב בין שתי עלילות. באחת, אתם אדם, שנכלא במכון מדעי, שבו אנשים שרוצים שהוא ישתמש בכוחות שלו לחזרה בזמן - כוחות שהוא לא בטוח שיש לו, על מנת לעשות דברים למענם. כל פעם שהם ירצו שתבצעו משימה, אתם תחזרו לעבר, לירושלים, דמשק ועוד ערים עתיקות, שם תשתלבו בחיים המקומיים- עד כמה שמתנקש יכול, ותנסו לבצע את משימתכם, תוך כדי השלמת מיני משימות כמו צפייה מכל מגדלי התצפית על העיר.
החלק הפעולתי, מקרא לו כך, נפתח, כשאתם משחקים חבר וותיק במסדר, אשר הגיע לדרגה גבוהה ונחשב לאחד הטובים שיש. לרוע מזלו, בשל החלטה לא נבונה שלו, מעמידה את המסדר בסכנה ולכן ראש המסדר מוריד אותו לרמת טירון, ועליו ללמוד הכל מהתחלה.
יש לציין, שההורדה לדרגה הנמוכה, עוזרת לשחקן ללמוד את המשחק בצורה טובה מאוד ואף לגרום לו להצליח לבצע את מרבית המהלכים המודגמים בהצלחה.
בין המהלכים שניתן לבצע, אפשר למצוא את יכולת הסיף הפשוטה, עם חרב - יכולת מהנה מאוד, אם כי רועשת ומושכת תשומת לב מקרב האזרחים והשומרים, אך אחת שמתחבבת בקלות ולו רק מהתחושה הבניימית של המהלכים.
ניתן למצוא גם דברים קצת יותר מתוחכמים, כמו קפיצה ותחיבת סכין קפיצית לצוואר המטרה. כמו כן, תוכלו בשלב יותר מתקדם של המשחק ללמוד את היכולת להטיל סכינים ממרחק. יכולת זו משפרת את ההנאה בהרבה, משום שבניגוד ליכולות האחרות, אינכם חייבים להיכנס ל melee כשאתם משתמשים בסכיני ההטלה, וכך תוכלו לברוח מהר יותר.
יש לציין, שחלק מהיכולות, כמו ציטוט, והריגה חמקנית, ניתנות לביצוע רק כאשר נכנסים למצב מסויים, שמתאפשר ככל שאתם משחזרים יותר חלקים מהזיכרון האבוד, של הדמות שלכם בזמן המודרני.
בשונה ממשחקי ההתגנבות המוכרים לנו, בריחה במשחק זה היא עסק פשוט מאוד.
סביבת המשחק פתוחה כמעט לגמרי. אמנם, לא תוכלו להיכנס לבתים ולהסתתר בחדרים, אך כן תוכלו לקפץ מגג אל גג, לקפוץ קפיצות בין קרשים והופ - למסתור.
הרעיון הזה, אם כי נחמד ומציל ברגעים קשים של המשחק, די הורס את כל החוויה של ההתנקשויות ממשחקים אחרים. בעוד שבמשחקים אחרים, השחקן היה צריך לתכנן כמעט כל מהלך שלו, הרי שכאן, גם אם פישלתם, כל שעליכם לעשות, זה לקפוץ לגג הקרוב ולזנק לתוך המסתור הראשון שאתם רואים. ברגע שתעשו זאת, השומרים, גם אם היו לידכם לפני רגע, יסתובבו ולא יבינו לאן נעלמתם.
המשחק, חדשני ככל שיהיה מאכזב מאוד.
מהר מאוד, תגלו שהקרבות עם השומרים חוזרים על עצמם ולא דורשים שום מחשבה מצידכם, למעט בריחה כשיש יותר מדי שומרים. גם הרכיבה על סוס, שמהנה בהתחלה, די משעממת מאחר והמסלול די קבוע, למעט הגעה לנקודות תצפית.
גם המשימות עצמן, חוזרות ומשעממות, כל פעם להגיע ולהרוג. אין לכם באמת דרך לקבוע איך תהרגו את המטרה שלכם, או איך תגיעו אליה. הכל קבוע ומותכנן מראש, למעט הסיפורים שתשמעו מהדמויות, שירכיבו את הזיכרון שלכם.
הבעיה של המשחק, היא, שכנראה הוא שוחרר לשוק לפני שסיימו לעבוד עליו, וחבל.
בהסתכלות ראשונית, המשחק מדהים. הגרפיקה מעולה, הרעיון מגניב לגמרי, והמשחק ממש כיף. אך לאט לאט, ככל שהוא חוזר על עצמו, מרגישים כאילו יוביסופט ניסו להגיע לאיזה תאריך יעד עם מוצר לא מוגמר תוך הבעת זילזול בקהילת הגיימרים, וחבל.
הם כנראה ידעו שהמשחק שלהם לא משהו וכדי לשמור שכולם ימשיכו לשחק בו, הם לא הכניסו כפתור יציאה.
לצערם, כל הצחוק על חשבונם.
סיכום:
גרפיקה: 8/10
סאונד: 10/10
שליטה: 8/10
אורך חיים: 3/10
הנאה: 2/10
סה"כ: 6.2/10
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://image.com.com/gamespot/images/2008/098/reviews/935316_20080408_screen001.jpg]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://image.com.com/gamespot/images/2008/098/reviews/935316_20080408_screen006.jpg]
נערך לאחרונה ע"י metooshelah בתאריך 02-10-2008 בשעה 10:40.
|