לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה "ונדמה לי בכל מה שאומרים ישנו אבק תבונה" (רחל שפירא) חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > סטודנטים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 06-10-2008, 19:34
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
למרות שבעקרון אתה אמור לחפש בעצמך מקורות לעבודה אקדמית בשנה ג', קבל...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי niolev שמתחילה ב "מחפש מקורות על האחים המוסלמים לשם עבודה סימינריונית"

ראשית, קבל לינקים למאמרים מחקריים שיכולת למצוא בקלילות בgoogle scholar :
http://scholar.google.com/scholar?q...lr=&btnG=Search

שנית, ספרים בנושא:
The Muslim brotherhood :
Hasan al-Hudaybi and ideology / Barbara Zollner.

The Society of the Muslim Brothers in Egypt :
the rise of an Islamic mass movement, 1928-1942 / Brynjar Lia ; foreword by Jamal al-Banna

In pursuit of legitimacy :
the Muslim brothers and Mubarak 1982-2000 / Hesham Al-Awadi

The Muslim Brothers and the Palestine question, 1928-1947 / Abd al-Fattah Muhammad El-Awaisi

In their own words :
interviews with leaders of Hamas, Islamic Jihad and the Muslum Brotherhood : Damascus, Amman, and Gaza / by Kenneth R. Timmerman

Radical Islamic fundamentalism :
the ideological and political discourse of Sayyid Qutb / Ahmad S. Moussalli
סיד קטב אמנם פרש מהתנועה, אבל גדל בה והושפע ממנה עד מאוד. הטרור האסלאמי ששאב השראתו
מקטב - שאב בעקיפין את השראתו מהאחים המסלמים.

Nationalism and revolution in Egypt :
the role of the Muslim Brotherhood / by Christina Phelps Harris

Five tracts of Hasan Al-Banna (1906-1949) :
a selection from the Majmuat rasail al-Imam al-shahid Hasan al-Banna / translated from the Arabic and annotated by Charles Wendell ספרו של מייסד התנועה, חסן אל-בנא.

The Society of the Muslim Brothers/ Mitchell, Richard P.

יש המוני מקורות בערבית, אם אתה מסוגל לקרוא ערבית, ויש מספר עבודות לתואר שני ושלישי בעברית
שהוגשו בנושא. כמו כן, יצאו לאור ספרים של דוד שגיב ומאיר חטינה לגבי טרור אסלאמי במצרים, ששאב
השראתו מהאחים המסלמים.

הערה לכותב אחר באשכול: לא ידוע לי שחמא"ס עזב את האחים המסלמים. עפ"י אמנתו, הוא חלק בלתי
נפרד מהתנועה העולמית של האחים המסלמים. כמובן שזה לא אומר שהוא כפוף לאיזושהי הנהגה
חיצונית, ובהחלט ישנם חיכוכים (בעיקר על רקע יחסי החמא"ס עם המשטרים בסוריה ובמצרים שרודפים
את האחים המסלמים בארצותיהם...), אבל חמא"ס הוא, עד כמה שידוע לי, חלק מהתנועה. אם יש לך
מקור על פרישת חמא"ס מהאחים המסלמים, אשמח לראות אותו...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 06-10-2008, 20:44
  VCPA VCPA אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.03.08
הודעות: 611
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "למרות שבעקרון אתה אמור לחפש בעצמך מקורות לעבודה אקדמית בשנה ג', קבל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ori
הערה לכותב אחר באשכול: לא ידוע לי שחמא"ס עזב את האחים המסלמים. עפ"י אמנתו, הוא חלק בלתי
נפרד מהתנועה העולמית של האחים המסלמים. כמובן שזה לא אומר שהוא כפוף לאיזושהי הנהגה
חיצונית, ובהחלט ישנם חיכוכים (בעיקר על רקע יחסי החמא"ס עם המשטרים בסוריה ובמצרים שרודפים
את האחים המסלמים בארצותיהם...), אבל חמא"ס הוא, עד כמה שידוע לי, חלק מהתנועה. אם יש לך
מקור על פרישת חמא"ס מהאחים המסלמים, אשמח לראות אותו...

אני זוכר בוודאות באחד מהשיעורים בתיכון, שנאמר שלאחים המוסלמים יש הרבה סניפים בעולם והרבה זרועות צבאיות. המורה שלי הוסיף שהחמאס היה אחד מהזרועות שלהם, והיתפלג עקב חילוקי דעות. אני חושב שהמקור למידע היו מאמרים שמשרד החינוך הביא למורים.

אני לא יכול להסביר בדיוק מה המשמעות של "זרועה שהיתפלגה", כי לא הרחיבו על זה יותר מידי.
בכל מקרה אני בטוח שהחמאס לא כפוף להנהגה חיצונית כמו שאתה אומר. אולי מדובר בקשר רופף שיש בין שני האירגונים, ואולי החמאס זה אירגון בת של תנועת האחים המוסלמים.
הידע שלי בנושא מאוד דל, לכן אני מעוניין ללמוד את המקצוע ברמה אקדמאית.

נערך לאחרונה ע"י VCPA בתאריך 06-10-2008 בשעה 20:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 06-10-2008, 22:24
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בלי לפגוע בכבודו של המורה שלך והמאמרים שמשרד החינוך מחלק, הרי שמדובר בשטויות...
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי VCPA שמתחילה ב "[QUOTE=ori] הערה לכותב אחר..."

אם אתה מעוניין ללמוד את הנושא ברמה אקדמית, הדבר הראשון שעליך להבין, זה שהחומר המועבר
בתיכון בתחום זה, מועבר ברמה נמוכה מאוד, ולעתים שגוייה...
באינטרנט מצויים עותקים מתורגמים של אמנת חמא"ס, אשר תורגמו בידי גורמים מקצועיים ואמינים כמו
המכון למורשת המודיעין, ובעזרתם תוכל לגלות מיהו חמא"ס ולאן הוא משתייך:
ספרים על חמא"ס שנכתבו ע"י שכיב סלאח ויעקב חבקוק, או בידי שאול משעל, יכולים לסייע לך להכיר טוב
יותר את התנועה.

עד אז, קבל את שני הסעיפים הראשונים של אמנת חמא"ס שמסבירים מהי התנועה (היכן שכתוב
"תנועת ההתנגדות האסלאמית", הבן שמדובר בחמא"ס, שהן ראשי תיבות בערבית של "חרכת אל-מקאומה
אל-אסלאמיה") :
פרק ראשון

הגדרת התנועה

נקודות המוצא הרעיוניות

סעיף ראשון [15]

דרכה של תנועת ההתנגדות האסלאמית היא דרך האסלאם, ממנו היא שואבת את רעיונותיה, מושגיה ותפישותיה על העולם, על החיים ועל האדם, אליו היא פונה כדי לפסוק בכל הלכותיה וממנו היא מבקשת השראה להדריך את צעדיה.

הקשר של תנועת ההתנגדות האסלאמית לקבוצת האחים המוסלמים [ג'מאעת אלאח'ואן אלמסלמון [16]]

סעיף שני

תנועת ההתנגדות האסלאמית הינה אחת הזרועות של האחים המוסלמים [הפועלת] בפלסטין. תנועת האחים המוסלמים הינה ארגון עולמי והיא התנועה האסלאמית הגדולה ביותר בתקופה המודרנית. היא מצטיינת בהבנה מעמיקה, בתפישה מדויקת ובכוללניות [טוטאליות] מלאה [17] של כל המושגים האסלאמיים בכל תחומי החיים: בתפישה ובמחשבה, בפוליטיקה ובכלכלה, בחינוך ובחברה, במשפט ובשלטון, בהפצת האסלאם [דעוה] ובלימוד, באומנות ובתקשורת, בנסתר ובמות הקדושים [שהאדה] ובשאר תחומי החיים.


------------------------------
ועכשיו הסבר קצרצ לגבי הסיבות שגרמו למורה שלך או לאלה שאת דבריהם הוא ציטט, לטעון שחמא"ס
"התנתק מהאחים המסלמים":
חמא"ס כיום מחזיק בשלטון ברצועת עזה, אך מפקדתו הראשית מצוייה בדמשק, ועורק החמצן של שלטונו
מצוי במעבר הגבול למצרים.
הן מצרים והן סוריה נמצאות תחת שלטונן של הנהגות טוטליטאריות שלחמו ודיכאו בכוח את האחים
המסלמים. בסוריה שולט המיעוט העלאווי, בעוד שהאחים המסלמים הם סונים קנאים, שעויינים את
התפיסה החילונית של מפלגת הבעת' השלטת. ב1982 ניסו האחים המסלמים להתקומם כנגד אסד האבא,
והוא ואחיו רפעת דיכאו את המרד בעיר חאמה בעוצמה חסרת תקדים: בין 20 ל40 אלף פעילי האחים
המסלמים נטבחו. טבעי שהנהגת האחים המסלמים בסוריה תראה בעין רעה את הקשרים שבין חמא"ס
לבין ההנהגה הסורית, ואת העובדה שמפקדת חמא"ס מתארחת אצל אסד.
במצרים, ערש הולדתה של תנועת האחים המסלמית, קיימת יריבות ושנאה בין השלטונות לתנועה עוד
מהתקופה המלוכנית (התנועה רצחה ב1949 את ראש הממשלה נוקרשי ב1949 ובתגובה חיסל המודיעין
המצרי את מייסד התנועה חסן אל-בנא), דרך התקופה הנאצריסטית (ב1956 ניסו פעילים לרצוח את נאצר
ובתגובה הוא כלא אלפים, הוציא להורג עשרות ודיכא את התנועה), המשך בימי סאדאת (שעשה את
שגיאת חייו וניסה להתפייס עימם, תוך שחרור פעילים מבתי הכלא - מה שעלה לו בחייו...) וכלה בימי
מבארכ (שפעילים של פלג יוצא מהתנועה ניסו לחסלו ב1995 באתיופיה).
טבעי שגם התנועה במצרים לא תאהב את היחסים בין שלטונות מבארכ לבין חמא"ס.
ולמרות כל אלה - חמא"ס מעולם לא הוצא מתוך התנועה העולמית שכן גם הסניפים במצרים ובסוריה
מבינים שללא סיוע חיצוני, חמא"ס יקרוס - והשרדות חמא"ס חשובה לתנועה העולמית, שכן רצועת עזה
היא המקום היחיד בעולם האסלאמי אי-פעם שבו הגיע סניף של האחים המסלמים לשלטון. המשך קיום
שלטון זה חשוב לתנועה העולמית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 07-10-2008, 02:17
  VCPA VCPA אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.03.08
הודעות: 611
תודה על המידע המפורט- חלק מהמידע הזה ידוע לי, ובחלקו האחר חידשת לי הרבה
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "בלי לפגוע בכבודו של המורה שלך והמאמרים שמשרד החינוך מחלק, הרי שמדובר בשטויות..."

אני זוכר שגם התחלתי לקרוא את האמנה של החמא"ס בתירגום של המכון למורשת המודיעין (אם זיכרוני אינו מטעני, קראתי את זה באתר "אומדיה").
הבעיה העיקרית היתה, שהתחלתי לקרוא את האמנה בתקופה שרק התחלתי ללמוד את המקצוע בתיכון- זה הקשה עלי להבין מושגים רבים והיה מאוד מבלבל.
עכשיו, אחרי שסיימתי את הבגרות, אני אנסה לקרוא את זה שוב כדי ללמוד יותר על החמא"ס.

ציטוט:
אם אתה מעוניין ללמוד את הנושא ברמה אקדמית, הדבר הראשון שעליך להבין, זה שהחומר המועבר
בתיכון בתחום זה, מועבר ברמה נמוכה מאוד, ולעתים שגוייה...

אני מאוד מודע לזה, ואני אף פעם לא מקבל את מה שאמרו לי בבית ספר כעובדה מוגמרת.
אני זוכר שאפילו בשיעור הראשון המורה שלי הציג את שני הספרים שמשרד החינוך הורה לרכוש, ואמר שהספרים האלה חסרי תועלת ויש בהם המון מידע שגוי. בנוסף לזה הוא אמר שהמאמרים שהוא קיבל לא הכי מיקצועיים. מה גם שהם ישנים ועוסקים בנושאים דינמיים כמו אירגוני טרור (זה מאוד בעייתי).
אבל הוא אמר שהוא לא יכול לעשות הרבה בנידון, והוא חייב ללמד לפי הספרים והמאמרים שקיבל ממשרד החינוך. הוא תמיד עודד אותנו לפנות לספרות המקצועית ולמאמרים של גיא בכור, חוה לצרוס יפה וכיו"ב.
משרד החינוך די מזניח את המקצוע הזה. זה מאוד מצער אותי, כי זה בין המקצועות היחידים, שאהבתי בבית הספר ובאמת למדתי מימנו משהו.

אני מבין שאתה עוסק בתחום, לכן אשמח אם תייעץ לי במשהו.
אני מתכנן בשנה הבאה להתחיל ללמוד מזרחנות במוסד אקדמאי. אני מיתלבט באיזה תחום להיתמקד.
מצד אחד אני רוצה ללמוד על הציוויליזציה וההיתפתחות של הערבים והאסלאם באופן כללי (מהאסלאם הקדום ועד ימינו). מצד שני אני מבין שיש דרישה בשוק לאלה, שמיתמחים במזרח התיכון בן ימינו.
לאיזה כיוון לדעתך כדאי לי לפנות?

אם תירצה לענות לי על עוד שאלה מתוך סקרנות בלבד- מה הנגיעה שלך בתחום? האם התחלת לעבוד כבר בתפקיד העוסק במזרחנות?

נערך לאחרונה ע"י VCPA בתאריך 07-10-2008 בשעה 02:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 07-10-2008, 18:59
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
בכל מוסד אקדמי שלא תלמד, הקורס הראשון שלך יהיה מבוא, שיכלול את תולדות הערבים והאסלאם
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי VCPA שמתחילה ב "תודה על המידע המפורט- חלק מהמידע הזה ידוע לי, ובחלקו האחר חידשת לי הרבה"

הקורס יעסוק בתולדות הערבים והאסלאם מתקופת הג'אהליה (התקופה הפרה-אסלאמית) ועד המאה
העשרים. בהמשך לימודיך תוכל לבחור במה להתמקד, בכל הנוגע לתקופה, מדינה (יש במזה"ת הרבה
מדינות...), ותחום (הסטוריה חברתית, פוליטית, כלכלית, צבאית וכד'). בכל מקרה, לא תצטרך לבחור זאת
כבר בתחילת לימודיך. העצה שלי אליך היא להשקיע בלימודי הערבית. לא משנה במה תתמקד - הערבית
תהיה חיונית.
לעניין ה"דרישה בשוק": אין בשוק דרישה לבוגרי לימודי מזה"ת, לא משנה במה התמקדו...
אם אתה רוצה ללמוד את התחום מתוך ציפיה לעסוק בו מחוץ לאקדמיה, קח בחשבון שזה אפשרי, אבל
לא הכי ריאלי. רוב בוגרי לימודי המזה"ת לא עובדים בתחום, הן בגלל ההיצע המצומצם והן בגלל התגמול
הלא-ממש-מרשים שקיים למי שאכן מועסקים במקצוע...

באשר אליי, אני אכן למדתי לתואר מתקדם בתחום, אבל העיסוק שלי כיום מ-א-ו-ד רחוק מהתחום. אני למדתי
את התחום בגלל העניין העצום שיש לי בו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 08-10-2008, 19:12
צלמית המשתמש של student1
  משתמש זכר student1 student1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.07
הודעות: 8,706
שלח הודעה דרך MSN אל student1 Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "בכל מוסד אקדמי שלא תלמד, הקורס הראשון שלך יהיה מבוא, שיכלול את תולדות הערבים והאסלאם"

ציטוט:
לעניין ה"דרישה בשוק": אין בשוק דרישה לבוגרי לימודי מזה"ת, לא משנה במה התמקדו...
אם אתה רוצה ללמוד את התחום מתוך ציפיה לעסוק בו מחוץ לאקדמיה, קח בחשבון שזה אפשרי, אבל
לא הכי ריאלי. רוב בוגרי לימודי המזה"ת לא עובדים בתחום, הן בגלל ההיצע המצומצם והן בגלל התגמול
הלא-ממש-מרשים שקיים למי שאכן מועסקים במקצוע...


הרגת אותי.קיוויתי,דווקא,שיש ביקוש למקצועות מהתחום.בעצם אצלי זה לא חוג ראשי,אלא רק כחטיבה(הראשי זה פילוסופיה,גם לא משהו מבחינת הביקוש),אבל רציתי להמשיך ללמוד הלאה.נו טוב,אני אלמד את זה בשביל עצמי,גם לי יש התעניינות בנושא האסלאם,הכל כך קרוב לליבי.

אלא שערבית זה נושא באמת חשוב,אולי אפילו אלמד לבד,לפחות את הבסיס של השפה.

מתוך ביבליוגרפיה שהבאת למעלה אין ספרים בעברית,מה שדי מצער.נושאים כאלה אמורים להיות מתורגמים לעברית,באיזור שלנו,לדעתי,כדאי שכל אחד ידע קצת על תרבות ומינהגים של הסובבים אותו.
_____________________________________
שלום בכל מחיר-פילוסופיה של עבדים.
Ceterum censeo "Palaestinam" esse delendam
אם אין אני לי, מי לי? וכשאני לעצמי, מה אני? ואם לא עכשיו, אימתי?



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 10-10-2008, 12:06
צלמית המשתמש של student1
  משתמש זכר student1 student1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.07
הודעות: 8,706
שלח הודעה דרך MSN אל student1 Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Tallyco שמתחילה ב "למה שמישהו יתרגם לך מקורות?..."

מסמך מערבית קודם כל אמור להיות מתורגם לעברית,אחר כך לאנגלית.אנחנו כבר לא במנדט בריטי.
מה שנכתב באנגלית שישאר באנגלית.(אם כי תרגום זה גם דבר טוב.)
אני לא סטודנט של חוג ללימודי אסלאם ומזרח התיכון,אלא רק לוקח חטיבה(לצערי רק זה),ולמדו איתי מספיק אנשים מהחוג למזרח התיכון,שלא יוכלו בחופשיות לקרא מקורות בערבית.פשוט אין את הידע.
אני עוד פעם אדגיש את אשמת משרד החינוך:אמורים להתחיל ללמד ערבית לא כמקצוע בחירה,לא מכיתה ז" אלא מכיתה ד-ה,כחובה,בדיוק כמו אנגלית. הגענו למצב,שהמרצה עצמו אומר:"חברה,ניסינו כמה שיכלנו לבחור לכם מאמרים מתורגמים לעברית,אנחנו יודעים,שלא כולם שולטים היטב באנגלית".על ערבית אין אפילו דיבור.
וכן,התרגום מוריד מהערך,זה ידוע לכל.
_____________________________________
שלום בכל מחיר-פילוסופיה של עבדים.
Ceterum censeo "Palaestinam" esse delendam
אם אין אני לי, מי לי? וכשאני לעצמי, מה אני? ואם לא עכשיו, אימתי?



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:49

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר