לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #27  
ישן 13-10-2008, 10:06
צלמית המשתמש של נוסטור
  משתמש זכר נוסטור נוסטור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.08
הודעות: 8,350
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "לא זוכר שמישהו האשים אותך במישרין או בעקיפין בבגידה ובאנטי ציונות"

התחושה שלי היא קיום המדינה בגבולות בטוחים, כל נסיגה לקווי 67 מסכנים את קיומנו כאן,הגיע הזמן ואני יחזור על כך מאות פעמים שתפתחו מפה של ארץ ישראל ותעשו חישובים אסטרטגים היכן בטחון המדינה עלול לגרום לנו לבעיות שלא נדע מהן אחר כך ואיפה ניתן לוותר,והמסקנה (לפחות שלי) שלא ניתן אסטרטגית להקטין את גבולות המדינה אפילו כשיש איום מצד מדינות ערב המנצלים חולשות הממשל הנוכחי להרים את האף.

מדינת ישראל על גבולותיה כיום איננה ניתנת לסחר מכר כאשר חלק מן העם חי באופוריה של שלום מפונטז לחלוטין.

אפרופו מישהו ראה שהמשנה של הפת"ח השתנה שקורה להשמדת ישראל? ומה לגבי החמאס? מה יהיה כוחו בעוד 5 שנים? מאיפה תדע שחיזבאללה לא בנה שם תשתית צבאית רב חיילית? כן בעזה,כל יום שעובר כשאנו מוותרים על כלל בטחון המדינה משפיע עלינו לרעה מאוד רעה,חולשה נאיבית של השמאל גוררת אותנו לפי התהום.

תתחילו לפתוח מפות של ארץ ישראל ותתחילו להביט בה מתוך מחשבה אסטרטגית לא מתוך הבנה שלשלום יש מחיר כי המשפט המטומטם הזה שהמצאתם כבר ירד מהמדפים.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 13-10-2008, 16:05
  rtasjugythh rtasjugythh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.08
הודעות: 177
הם (=אתם) יכולים להדגיש את זה ככל שתרצו, אבל זו סתירה רק לכאורה
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "לא אני לא"

כלל עמדותיהם של רוב האנשים אינן קונסיסטנטיות במידה זו או אחרת. מעשיהם של אנשים ועמדותיהם עקביים עוד פחות. זה לא עלבון, אלא עובדה. העובדה הזו נכונה שבעתיים כאשר משתמשים בהגדרות פשטניות שאינן מוגדרות היטב.

דוגמאות מהתחום שלנו:
אדם עשוי להתנגד לאלימות, ובכל-זאת לשרת בצבא.
אדם עשוי להתנגד לכיבוש, ובכל זאת לשמו במחסום עמוק בלב השטחים.
ואני מדגיש יותר מזה - הוא לא יעשה זאת כדי לצאת ידי חובה בלבד, ויבצע את המינימום ההכרחי, אלא יבצע את העבודה שלו בצורה הטובה ביותר שהוא יכול (עם כל ההשפעות הנלוות של מכלול העמדות שלו, ובכל זאת - אופטימלית ככל שהוא יכול).

באופן דומה, אדם עשוי לתמוך בדעה או במעשה, בכוונת תחילה או שלא, בזדון או בתום לב, בהפיכת העם היהודי למיעוט בארצו, גם אם שירת עשרות שנים בצבא בתור קצין ביחידות מובחרות ובתפקידים בכירים למדי לאחר מכן.

אין סתירה. אולי אתה מרגיש טוב יותר ממניית הפציעות והצלקות שלך מהשירות וסיפור חוויות מתקופת הצבא, אבל זה לא משנה את העמדות שלך, ובטח שלא משנה את המעשים שלך, שעשויים להיות מוטעים ללא קשר לכוונות שלך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 15-10-2008, 10:15
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
זוהי פליטת פה (או מקלדת) פרואידיאנית
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי ybd123 שמתחילה ב "שאלה לי אליך: מדוע זהו מוטיב..."

עמוק בפנים ברור לחלק נכבד מהם כי התנהגותם אינה עולה בקנה אחד עם דרישת טובתה של מדינת ישראל, ולכן תמיד ימהרו לפזר סיפורים על "הדם ששפכו", "החברים שאיבדו" וה"שנים שאיבדו". כל אחד שהיה בחיל הקשר ב 1967 יספר על הגהינום שעבר, ואם במקרה לא עבר, אז יספר על כמה עצוב היה כנס המחזור מייד אחרי המלחמה שבו "רבים מן הטובים שבחברים (מהקיבוץ רצוי...) לא היו".

זה דומה מאוד לכך שפושעים קטנים שמים כיפה כשהם מובאים להארכת מעצר: הם יודעים שהעובדות היבשות נגדם, אז רוצים קצת סימפטיה על חשבון אלוהים...

לעומת זאת בני הדור החדש של השמאל הקיצוני, כבר השילו מעליהם את מועקת ה"יורים ובוכים", ושם כבר לא תמצא את ה"כיפה" המעיקה הזאת על הראש: במקום שירות צבאי בצה"ל, הם עושים שירותים שונים (ישירות, בעקיפין או כאאוטסורסינג) לטרור האיסלאמו נאצי (ארגוני טרור כמו האנרכיסטים, או דוונים מסויימים של זוכרות)..
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 15-10-2008, 10:31
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
עוד פסיכולוג בגרוש
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "זוהי פליטת פה (או מקלדת) פרואידיאנית"

תגיד, גם בפסיכולוגיה היו לך "פרויקטים"?
אין לך מושג מה ברור לי "עמוק בפנים" ומה ה"התנהגות" שלי שבמקרה או שלא במקרה בהחלט עולה בקנה אחד עם טובתה של מדינת ישראל בכלל, ובטובתה של מדינת ישראל כפי שאני תופס אותה בפרט.
מדהים כמה התנשאות זילזול ושינאה יש בך.
בתור "פסיכולוג" היית אמור לדעת שמי שנתן/נותן את המקסימום עבור מדינתו "קצת"מתעצבן שמישהו, ובוודאי מישהו שייתכן שהתחמק מכל חובה, רומז שהוא בוגד.
אנשי ימין קיצוני (במקרה שלך, לאור הדמות ההסטורית הנערצת עליך, על גבול ומעבר לגבול הפשיזם) לא מסוגלים לקבל שמישהו יכול להיות בעל תפיסה שונה של הדרוש על מנת לשמר מדינה יהודית-דמוקרטית בארץ ישראל לאורך ימים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 13-10-2008, 09:30
צלמית המשתמש של הפטריוט
  משתמש זכר הפטריוט הפטריוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.02
הודעות: 11,262
הבנת הנקרא היא לא הצד החזק שלך, נכון?
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "הגיון מדהים יש לך..."

1. בכל הזדמנות אתה וחבריך מדגישים שרק אתם בניתם ועשיתם ושירתתם ותרמתם, כאילו שהמדינה רשומה בטאבו על שמכם. אז זהו, שלא. ובשנים האחרונות חלקכם בעשייה הזו, אם בכלל קיים, הולך ומצטמצם.
2. מה שקובע זה גם הדיעה וגם המעשים. ובשני התחומים אתם בחסר חמור.
3. ומה אתם עושים בימים אלו? פועלים נגד מדינת ישראל היהודית-ציונית. מי שקורא לנסיגה לגבול בלתי ניתן להגנה, ולהקמת מדינת טרור 5 דקות מכפר סבא אינו ציוני. מי שמיישב את הארץ ונאבק יום-יום באויביה (כמו, למשל, תושבי יצהר) הם הציונים - ואולי, לצערנו, הציונים האחרונים...
4. משטרת מחשבות מתקיימת הלכה למעשה כבר שנים בארצנו ה"דמוקרטית".
5. מרצ והעבודה וקדימה הן מפלגות ציוניות בשמן בלבד. מה שקובע, כמו שציינת, הם המעשים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

"אין טעם שהכבשים יקבלו החלטה בזכות הצמחונות, כל עוד הזאבים אינם שותפים להשקפה זו."
ויליאם ראלף אינג'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 14-10-2008, 01:33
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
מה שבטוח הוא שבניגוד אליך אני חלש בהבנת הלא נקרא
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי הפטריוט שמתחילה ב "הבנת הנקרא היא לא הצד החזק שלך, נכון?"

1. תראה לי ציטוט אחד שלי בפורום שבו כתבתי שרק "אנחנו" עשינו ככה או ככה. אתה מבלבל בשכל ללא הכרה.
2. מה שקובע אילו הם רק המעשים של האדם. אין לך נגישות למה שעובר לאנשים בראש ולשפוט אנשים על דיעות זה עניין שאני משאיר לפשיסטים. לגבי המעשים...סטטיסטית עשיתי למען מדינת ישראל הרבה יותר מרוב הישראלים ואם עשית מה שאני עשיתי אז אשריך. יש לי תחושה שאתה באופן אישי עשית הרבה פחות מימני... אני מוכן להזדהות בפרטים מלאים ולהשוות ביוגרפיות מתי שרק תחפוץ.
3.בינתיים תושבי יצהר נאבקים בעיקר באנשי כוחות הביטחון שאיתרע מזלם להיות מוצבים שם. "אנחנו" מיישבים מקומות שיש לגביהם קונצנזוס והיהודים בסכנה להיות מיעוט. אנחנו, וגם אנשים שמכנים עצמם ימין מתון (כולל בפורום הזה) חושבים שבסופו של דבר הפיתרון הסביר היחיד הוא שתהיה מדינה פלסטינית בשטחים. מי שחושב שזה לא יקרה בסוף חי בהזיות על כך שישראל תבצע טרנספר/מישטר אפרטהייד.
4. תבדוק מהי עשיה ציונית ואחר כך תנסה לחשוב האם מרץ והעבודה אינן מפלגות ציוניות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 15-10-2008, 08:48
צלמית המשתמש של הפטריוט
  משתמש זכר הפטריוט הפטריוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.02
הודעות: 11,262
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "מה שבטוח הוא שבניגוד אליך אני חלש בהבנת הלא נקרא"

1. בכל דיון על עשייה או שירות (סדיר או מילואים) עולה הטענה שרק השמאל עשה ועושה, כאילו המדינה רשומה אצלכם בטאבו. אז זהו, שלא.
2. המעשים מעידים על דעות, נכון? "לשפוט אנשים על דיעות זה עניין שאני משאיר לפשיסטים" - אז מה אתה עושה פה, בפורום, אם לא את זה בדיוק? גם אתה בפאשיסטים... מה גם שאותם אנשים אליהם אני מתכוון לא מהססים לומר ולפרסם את דיעותיהם בכל הזדמנות.
2א. יופי שעשית ותרמת. שוב, זה לא נותן לך את הזכות להחזיק בדיעות אנטי-ציוניות ולפעול נגד המדינה.
3. תושבי יצהר, ומקומות אחרים, נאבקים באוייב הערבי (כן, האוייב הערבי, נשמע מוכר?) - ע"ע הפיגוע שהיה ביצהר לא מזמן.
3א. "אתם" מיישבים מקומות שיש עליהם קונצנזוס אצלכם (כלומר, שאין עליהם תביעה ערבית מיידית). מי שמכפיף את מדיניות ההתיישבות בארץ לרצונם הטוב של הערבים לא ישרוד כאן.
4. בדקתי ולא מצאתי - אולי תגלה לי?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

"אין טעם שהכבשים יקבלו החלטה בזכות הצמחונות, כל עוד הזאבים אינם שותפים להשקפה זו."
ויליאם ראלף אינג'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 12-10-2008, 22:54
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
קגנס, אתה לא מתייחס לציר הזמן.
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "מוזר"

האם השמאל פעל, פועל ויפעל להמשך קיום המדינה כמדינה יהודית? כן, בהחלט. האם חל כרסום בפעילות זאת לאורך השנים? בוודאי. האם היום יש בשמאל פעילות אנטי ציונית ענפה באופן שלא היה בו בעבר? כן. בהחלט. האם השמאל ה"מתון" שבעבר פעל נגד השמאל האנטי ציוני(מק"י , מצפ"ן), הפסיק כמעט כליל פעילות זאת עד כדי כך שכשמישהו עושה את זה, זה נחשב חריג ותמוה ואפילו פאשיסטי? (ראה מקרה יחימוביץ וראש העיר החד"ש של תל אביב) וודאי וודאי. האם השמאל ה"מתון" מתייחס בסלחנות לתופעות כאלה ולפעמים אף מעודד אותם בשם הפלורליזם? כן.

אתה עושה לעצמך חיים קלים, כשאתה לא מתייחס לפיחות שחל במושג ציונות במשך הזמן בשמאל הישראלי.
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 13-10-2008, 00:55
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
יש הקצנה באופן כללי בחברה הישראלית
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "קגנס, אתה לא מתייחס לציר הזמן."

גם מימין וגם משמאל.
על רקע זה גם עלתנ הבולטות של השמאל הקיצוני האנטי/פוסט ציוני. מספרית הם עדיין מיעוט מבוטל במחנה השמאל אבל יש להם אחיזה איתנה בתיקשורת ובאקדמיה (בפקולטות ל"מדעי" הרוח והחברה).
הרבה מאוד אנשי שמאל יוצאים נגד הקיצוניים האלה כולל פה (וכולל אני שבאופן אישי הייתי שמח להוריד כפות בריאות לאנרכיסטים בבילעין). הלוואי והייתי רואה תגובה דומה בימין כלפי הקיצונים שם.
האמת שכבר כתבתי פעם שהשמאל הציוני (או לפחות רובו המכריע) הוא כבר מזמן לא "שמאל" היות ותפיסת העולם החברתית-כלכלית על בסיס הסוציאליזם נשחקה לגמרי ואפילו במרץ היא כבר לא תמיד מוצאת לביטוי ואפילו המפלגה הקומוניסטית המוצהרת (רק"ח) הפכה למעשה למפלגה ערבית לאומנית עם עלה התאנה דב חנין (עלה תאנה גם מבחינת המוצא וגם מבחינת העמדות הבאמת סוציאליסטיות).
לכן, אני מעדיף לכנות את עצמי בפורומים יותר מעמיקים כ"ציוני פרגמטי" מבחינה מדינית ומרכז-שמאל מבחינה כלכלית-חברתית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 13-10-2008, 01:07
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
hardly..
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "יש הקצנה באופן כללי בחברה הישראלית"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
גם מימין וגם משמאל.
על רקע זה גם עלתנ הבולטות של השמאל הקיצוני האנטי/פוסט ציוני. מספרית הם עדיין מיעוט מבוטל במחנה השמאל אבל יש להם אחיזה איתנה בתיקשורת ובאקדמיה (בפקולטות ל"מדעי" הרוח והחברה).
הרבה מאוד אנשי שמאל יוצאים נגד הקיצוניים האלה כולל פה (וכולל אני שבאופן אישי הייתי שמח להוריד כפות בריאות לאנרכיסטים בבילעין). הלוואי והייתי רואה תגובה דומה בימין כלפי הקיצונים שם.
האמת שכבר כתבתי פעם שהשמאל הציוני (או לפחות רובו המכריע) הוא כבר מזמן לא "שמאל" היות ותפיסת העולם החברתית-כלכלית על בסיס הסוציאליזם נשחקה לגמרי ואפילו במרץ היא כבר לא תמיד מוצאת לביטוי ואפילו המפלגה הקומוניסטית המוצהרת (רק"ח) הפכה למעשה למפלגה ערבית לאומנית עם עלה התאנה דב חנין (עלה תאנה גם מבחינת המוצא וגם מבחינת העמדות הבאמת סוציאליסטיות).
לכן, אני מעדיף לכנות את עצמי בפורומים יותר מעמיקים כ"ציוני פרגמטי" מבחינה מדינית ומרכז-שמאל מבחינה כלכלית-חברתית.


פה - מעט מאוד , בפוליטיקה - עוד יותר מעט ובתקשורת - לעולם לא
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 14-10-2008, 08:30
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
אתה יודע מה ? שכנעת אותי.
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "האומנם?"

התואר של נוער הגבעות אינו מדויק, שכן חלקים גדולים מתוך נוער הגבעות הם כן שומרי חוק , כן שרתו בצבא וכו..אבל התופעה עצמה מיותרת ומציקה. הנחת קארוון קשור לעז על גבעה, אינה מקדמת ציונות או התיישבות. מצד שני, גם הלהיטות בה מפעילה המדינה את כוחותיה כדי להוריד אותם משם - מעין השלטת ריבונות למטרת השלטת ריבונות - גם היא לא מועילה במיוחד לציונות.

ועכשיו אני שואל אותך באשר לרקע ללהיטות זאת, ולפעולות אחרות גרועות הרבה יותר. האם אתה טוען שהשמאל הקיצוני השתלט על פינות נרחבות באקדמיה ובתקשורת, אך לא על הפוליטיקה?

אם כך מדוע נרדפו מצפ"ן ומק"י על ידי השמאל אבל ארגון כמו "זוכרות" פועל באין מפריע?
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 13-10-2008, 11:22
צלמית המשתמש של הפטריוט
  משתמש זכר הפטריוט הפטריוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.02
הודעות: 11,262
ועכשיו...
בתגובה להודעה מספר 80 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "גבולות שאינם ברי הגנה"

תתאר לעצמך את מלחמת יום הכיפורים פורצת כשישראל בגבולות 1967...

דווקא בגלל שהמלחמה הבאה היא עם אירן, ולאור לקחי המלחמה האחרונה בלבנון, ישראל חייבת גבולות רחבים ככל האפשר. ולאור לקחי גירוש גוש קטיף (ולאור לקחי אסון אוסלו) הרי לא ניתן למסור שטח לאוייב ללא שיהפוך לבסיס להתקפות טרור - ומי שרוצה את החמאס 5 דקות מכפר סבא ודקה וחצי מלב ירושלים אינו רוצה בטובתה של ישראל (בלשון המעטה).
אולי כדאי שתברר שוב את פירוש ומשמעות המושג "ציונות" - אולי תגלה שאתה בצד הלא נכון...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

"אין טעם שהכבשים יקבלו החלטה בזכות הצמחונות, כל עוד הזאבים אינם שותפים להשקפה זו."
ויליאם ראלף אינג'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 13-10-2008, 13:19
  לב כל-רואה לב כל-רואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.02.08
הודעות: 775
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "אני טוען שהתומכים בהמשך הכיבוש (ארץ ישראל השלימה)-הם אלו שהציונות מהם והלאה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ישראל היפה
הם יביאו להרס המדינה שנבנתה בדם ואש ותמרות עשן, עבודה קשה והרבה הרבה מסירות ועקשנות.

במקום לייצב את הקיים - הם חיים באשליות פסבדו-ציוניות ולא רואים כיצד מדינת ישראל עשויה "לברוח לנו מבין האצבעות".

חזרו לציונות, חזרו לשפיות - רק הפרדות מרובו של העם הפלסטינאי תביא אותנו להמשיך במעשינו הגדולים. רק רכוז מאמצים בתחומי מדינת ישראל ברוחה של הציונות תבטיח את עתידנו ואת השרדותנו כאן.


ואני טוען
שמי ששבוי בתפיסת העולם לפיה, זו אינה ארצם של היהודים והם כובשים אותה,
ומעוניין להתנתק מאיו''ש- שזהו איזור גיאוגרפי הנושא על גביו את זהותינו היהודית,
אינו מסוגל כלל להסביר לילדיו:

למה בכלל לחיות כאן ??


למה בכלל להיות יהודי ??
_____________________________________
he.manhigut.org www.mflikud.co.il www.likudnik.co.il

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://he.manhigut.org/templates/mlevi/cutimages/top_logo.jpg]



"צדק צדק תרדוף"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #83  
ישן 13-10-2008, 15:46
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
מדוע לחיות כאן ? ומדוע להיות יהודי ? - הן שתי שאלות שונות לחלוטין
בתגובה להודעה מספר 82 שנכתבה על ידי לב כל-רואה שמתחילה ב "[QUOTE=ישראל היפה]הם יביאו..."

מדוע לחיות כאן? כדברי השיר - כאן נולדתי כאן נולדו לי ילדי ואין לי ארץ אחרת.
אחזור שוב במיוחד בשבילך - זוהי הארץ שבה הפך עם ישראל ממשפחה לעם. זוהי הארץ שאבות אבותינו כבשוה בכוח הזרוע, הטמיעו בתוכם את הערב רב , שחי לפניהם וכאן התפתחה ההיסטוריה והתרבות של עם ישראל. תרבות שהלכה והתפתחה במהלך ההיסטוריה הארוכה בה שהה עם ישראל מחוץ לארץ ישראל. תוך כדי ספיחה אל תוכו מזרע הארצות בהן הוא חי. הורינו והורי הורינו והורי הורי הורינו קצו בחיי הגלות והחלו את את לחזור לארץ ישראל עוד טרם התפתחות התנועה הציונית, שהוותה את התמריץ להתבססות ולהקמתה של מדינת ישראל בתוך שטחי ארץ ישראל. הפעם תושבי הארץ לא היו נכונים להתמזג אתנו כבעבר ונוצרה אותה מחלוקת הגובה דמים רבים עד לעצם היום הזה.

מדוע להיות יהודי ? זוהי שאלה בתחום התאולוגיה. לגבי יהדות היא דת, כמו כל דת אחרת. נכון שדת זו קשרה ועדין מקשרת בין אלו המגדירים עצמם כיהודים בכל חלקי תבל - אבל עם הקמתה של מדינת ישראל נגמר תפקידה של הדת כמקשר והיא נותרה נחלתם של המאמינים והפסבדו מאמינים בלבד.
מאחר ואינני משתייך לכלל המאמינים אינני יכול להשיב על שאלה זו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #95  
ישן 13-10-2008, 16:06
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
אין אנו נותנים מאומה לאף אחד- אנחנו שואפים לקבע את גבולותינו באופן שמדית ישראל תשרודו
בתגובה להודעה מספר 94 שנכתבה על ידי ido12760 שמתחילה ב "ישראל היפה- אתה חושב שאם ניתן..."

ותתפתח לאורך ימים ויהיה נפלא לחיות בה.


לא אינני חושב שאם תקום מדינה פלסטינאית ינהרו אליה פלסטינאים רבים. בדיוק כפי שיהודים אינם יוצאים מגידרם לעלות לארץ ישראל ולהפוך לאזרחי מדינת ישראל.
לי בכלל לא מפריע, שבקרב אזרחי מדינת ישראל מצויים גם פלסטינאים, שבחרו להשאר במקומות מגוריהם ואפילו לחרוג ולהתערבב באוכלוסיה הישראלית כולה.
הבידול הוא היוצר חלק מהבעיות. מדוע ערבים לא יחיו יחד עם ישראלים ? מדוע שלא יקבלו אותו החינוך, באותם בתי הספר? מדוע שלא יהיו מעורבים בכל מרקם החיים ?

התשובה הסטנדרטית שלך היא כי הם שונאים, גנבים, רוצחים בלתי נאמנים, רוצים בחיסולה של המדינה ועוד רעין בישין שכאלו.

האם הייתה מקבל בשלוות נפש התייחסות אל יהודים ברחבי העולם בצורה כזאת. לא לאפשר להם מרחבי מחייה לכלאם בגיטו ליהודים בלבד ?

אתה רוצה לך תשאל אותם האם הם מוותרים על החיים במדינת ישראל. גם היום במצבם הקשה הם אינם מוכנים (המלעיזים יאמרו - תנאים, בטוח לאומי, אי מלוי חובות כלפי המדינה וכו'). על אחת כמה וכמה כאשר יחושו כאזרחים שווי זכויות.



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #96  
ישן 15-10-2008, 17:05
צלמית המשתמש של נוסטור
  משתמש זכר נוסטור נוסטור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.08
הודעות: 8,350
בתגובה להודעה מספר 95 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "אין אנו נותנים מאומה לאף אחד- אנחנו שואפים לקבע את גבולותינו באופן שמדית ישראל תשרודו"

האשליות שלך הן הטעייה שמטעה בהחלט,גבולות לא קובעים במיני מדינה על ידי החזרת שטחים לאלה שלא מגיע להם כלל,סוריה ברמת הגולן,איום אסטרטגי שכמותו לא חוותה ישראל עד להשמדתה בסופו של דבר,ההזיות והפנטזיות שלכם מסכנים ומחלישים את יכולתם של האזרחים במדינה,כל רעיון של התחלשות באה ממכם בלבד שהורסת כל חלקה טובה ממה שנשאר מהציביון היהודי כאן.

אתם שוכחים מי הקים את אש"פ ובאיזה שנה,אל תשכח היסטורית שהמנדט הבריטי ראה ביהודים כאן גם פלשתינאים,אז למי בדיוק אתם רוצים לתת שטחים במחשבה שזה הפתרון? אפילו שזה פתרון אידיוטי.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 14-10-2008, 07:37
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
לא הבחנתי בציניות ואני מתייחס ברצינות גמורה
בתגובה להודעה מספר 97 שנכתבה על ידי BABOV22 שמתחילה ב "פלסטין שיכת לבעלי הבית המקוריים"

אכן, פלסטין בלשונך וארץ ישראל בלשוננו שיכת לתושבים המקורים שלה, שהם בכל מקרה אינם פלסטינאים. הפלסטינאים הם המצאה "טריה" יחסית.


מי שמקבל את הבטחות ומשימות הקב"ה איננו יכול להתעלם מהבטחתו לאברהם אבינו ובניו בהקשר לגבולות הארץ. "הכובשים" הציונים, לא חיללו כל קודש ולא והפרו כל שבועה.
ה"גזל" הראשוני כביכול נבע מאי קבלת החלטת האו"מ בדבר הקמתה של מדינת ישראל, ע"י מדינות ערב ופתיחה במלחמה כוללת נגדה.
בהמשך, גם הוא כתוצאה מפעולה יזומה של ארצות ערב כנגד מדינת ישראל, אכן הפכה ישראל למדינה כובשת (זמנית אני מאמין) ותחזיק בשטחים כל עוד לא יגיעו להסדר עם הפלסטינאים. הסדר שעל פי מכתבך אתה דוחה אותו מכל וכל ובזאת משתף פעולה עם הקיצונים הישראלים הדוחים גם הם כל הסדר מתוך הבנה לצרכים ולאמונות של האחר.
נכון שיש לי בקורת רבה על ממשלות ישראל ופעולותיהן ו/או חוסר פעולותיהם - אבל הצד הפלסטינאי איננו טהור ב"סיפור" הזה.

חבל שהפלסטינאים סובלים בגלל "אחיהם" הערביים האשמים הראשיים במצבם. לא בעבור שואתם של היהודים משלמים הפלסטינאים. שיבואו בטענות אל האשמים האמיתיים. אלו שהמריצו את הפלסטינאים לעזוב את שטחי מדינת ישראל ב1948 ולחזור אליה בגדול לאחר חיסולה של הישות הציונית. אלו שהעדיפו להחזיק את הפלסטינאים כפליטים נצחיים בצחנות ולא נקפו אצבע על מנת לשקמם. אלו שמנעו הקמת מדינה פלסטינאית לפני 1967.

אין לנו מדינה אחרת למעט ארץ ישראל וזכותנו להקים לנו מדינה משלנו - מדינת ישראל בחלק משטחה. מדינה בה ישראלים וערבים יכולים לדור בכפיפה אחת, תוך כדי שילוב ידיים.

כול כלב בא יומו, שתפקחנה עיני הפלסטינאים ויזנחו את דרך הרשע והטרור יוטב לכל ובמיוחד להם.


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #102  
ישן 14-10-2008, 11:33
  BABOV22 BABOV22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.10.08
הודעות: 4
בתגובה להודעה מספר 101 שנכתבה על ידי ido12760 שמתחילה ב "אם לא שמת לב הוא דיבר כמו..."

לא היה שום צניות בדברי, והתכוונתי לכל מילה שלי כפשוטה.

הסבל העצום, רצח העם והתעללות, של הציונים בפלסטנים, התושבים המקוריים של האיזור,

(ולא נטע זר שהובא ע"י אנטרסנטים ציונים ממזרח ארופה ועוד כל מיני "יהודים" שהובאו מאפריקה
וכל העולם כדי להתעלל , לעשוק ולגזול את הפלסטניים).

יחזור לציונים כבומרנג.

כבר עכשיו רואים "שהחברה" הציונית כולה מפוררת מבפנים, איזה קשר יש בין מליוני גויים רוסיים,
שבאו לפלסטין בתקווה לשפר מצבם הכלכלי (כתעמולת הציונים), כושים מאפריקה ("אתיופים)" שרמת
ההתפתחות שלהם נמוכה, עדות המזרח (שהם למעשה ערבים בעלי דת יהודית), משוגעים חרדים,
בעלי שאפות משחיות, הפשסטים בעלי כפות סרוגות וכו'

כל החברה הציונית, בנויה על קרעי תרנגולת, לכן גם חוסר הערבות ההדדית שקימת והשחיתות המוסרית.

הדבר היחידי שהחזיק את "החברה" הזו היא "האויב הפלסטנאי- הערבים" והשאיפה לשיפור המצב
הכלכלי. (שיטה של הפרד ומשול של הציונים)

ברגע שהמצב הכלכלי ידרדר, ותהיה התפכחות - מצב שעכשיו כבר קורה, מי שיכול יעזוב ומי שלא
יכול , איש את אחיו חיים יואכלו (דבר שרואים כבר יותר מנצנים שלו )
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #106  
ישן 15-10-2008, 09:08
  jackson22 jackson22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.10.08
הודעות: 3
זה המצב לאשורו
בתגובה להודעה מספר 104 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "אזהרה: חזור בך מההשוואה הבוטה לנאצים"

1. לערבי וליהודי יוצאי עדות המזרח יש בהרבה יותר משותף מבחנה תרבותית (מנהגים, מוסיקה
מאכלים, הדגש על הכבוד והדברים החיצוניים- מה שנקרא ערסים וכו') מאשר
ליהודי אשכנזי.
לפחות אני כאשכנזי מרגיש זאת, וגם מבחינה סוציולוגית זה נכון וטבעי, ואין בהכרה בכך שום
עניין של גזענות. המזרחים כל הזמן טוענים שהם יודעים את המנטליות של הערבים, מאחר והם
(או אבותהם) גדלו איתם והם בעצמם מחזקים באותה מנטליות, גם מבחינה חצונית אם תסתכל
על צעירים, משני המחנות, קשה לראות בהבדל.

2. "היהודים" שהובאו מאתיופיה הם 1. כושים 2. ברמה התפתחותית נמוכה (בגלל התנאים הסבבתים
בהם חיו (ואני הייתי באתיופיה ויודע על מה אני מדבר) ושוב פעם, זה ציון עובדות, ואין כאן שום גזענות.

3. מה זה "הטרולים של סאטמר" על מה אתה מדבר, למה להשמיץ חסידות מעטירה
ובעלת מסורת מפוארת, שידועה במפעלי החסד שלה ???
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #107  
ישן 16-10-2008, 19:56
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
אתה כאשכנזי יכול להרגיש מה שבא לך, ועדיין אינך מייצג של ה"אשכנזים"...
בתגובה להודעה מספר 106 שנכתבה על ידי jackson22 שמתחילה ב "זה המצב לאשורו"

אני ממוצא אשכנזי, ויש לי מן המשותף עם יהודים שעלו מארצות ערב, וקשרו חייהם עם המדינה, הרבה
יותר מאשר עם יהודים אנטי-ציוניים, שקשרו גורלם עם אוייבי עמם. אתה קרוב לערבים יותר מאשר כל
יהודי מזרחי...
תרבותית, אתה לא קרוב לאירופה יותר מאשר יהודי מזרחי ממוצע. תרבותך היא תרבות יהודית חרדית
שקרובה יותר לתרבות אירופה של התקופה הפיאודלית מאשר לאירופה של ימינו. יהודים חרדיים מאופיינים
בכך שעשו הכל כדי להתבדל מסביבתם, ולכן מגוחך שתציג עצמך כבן לתרבות אירופאית...

היהודים שעלו מאתיופיה הם יהודים לפחות כמוך מבחינה דתית, והם יהודים טובים ממך כבני אדם.
הם לא חושבים שמי שאינו דומה להם, הוא נחות...

"הטרולים של סאטמר, זה שם כולל ליחיד/קבוצה שמשתייך/ים לאותה חסידות לא-מפוארת שמקורה
בהונגריה, ואשר מנהיגה שניצל ע"י הציונים ממוות בטוח, למרות שלא הפסיק להשמיצם בעבר, ועלה לארץ,
הרגיש כנראה נורא לא נוח להיות חייב ל"ציויינים" ונסע לניו יורק, שם הקים מחדש את חסידותו שמשמשת
כמובילת הקו האנטי יהודי בעולם. כן, אני יודע שלימדו אתכם ש"יהודי אינו בהכרח ציוני", אבל אני יכול
לבשר לך שהתמיכה שלכם במי שמתכננים לרצוח כאן 5 מליון יהודים, היא אנטישמיות נתעבת, גם אם
אתם משכנעים עצמכם שמי שימות - מגיע לו, כי הוא ציוני.
לאף אחד לא מגיע הגורל שהגיבור שלכם אחמדינג'אד מתכנן לנו. ההבדל הגדול בין הציונות לבין החסידות
שלכם, הוא שאנחנו נגן עליכם, גם אם זה קשה לנו - בשעה שאתם, כדי להציל את עורכם, תחברו לאלה
שרוצים להשמיד אותנו. היהדות שלכם היא בדיוק הסוג של יהדות שבגללו חרב בית שני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #112  
ישן 14-10-2008, 16:26
צלמית המשתמש של student1
  משתמש זכר student1 student1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.07
הודעות: 8,706
שלח הודעה דרך MSN אל student1 Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 111 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "במקום לאמר את מה שיש לך לאמור (אם יש) - אתה ממשיך בנסיון הכפשותיך"

מה יש לי לומר לאדם,ששולל את קיום המדינה,בה אני חי?אני כל יום מנהל שיחות עם כאלה כמוהו(אם אני אגיד,מה זה כאלה,כנראה שיחסמו אותי,למרות שהרבה יסכימו.הרמז נתון בתמונה היפיפיה,ששמתי פה),שלא משתכנעים משום טיעון הגיוני.הכוונה היא לאנטי ציונים גויים.מכיוון שבשבילי אנטי ציוני יהודי הוא בדיוק כמו כזה גוי,ואף גרוע ממנו,גם היחס שלי לאחד כזה הוא בהתאם.
אתה לא הומאניסט,אתה בעל מוסר כפול,אתה מראה את זה ללא התעייפות מינימלית,בשבילך מה שמותר לגוי,אסור ליהודי.
בשבילך דעותי הן פאשיסטיות?שיהיה,דעתך לא שווה בשבילי הרבה,לא אתה הראשון,ולא אתה האחרון,שקורא לי כך.לא אתה הראשון,ולא אתה האחרון,שזורק מילים אלו על ימין ועל שמאל-גם סטאלין הקומוניסט-פאשיסט השתמש בביטויים דומים. זוהי שיטה ידוע,אך פועלת רק על ילדים קטנים ובעלי נפש אינפנטילית.אני,לאט לאט יוצא מתחום זה,אתה עדיין שם ושם גם קהל היעד שלך.לא תפחיד ולא תוריד לי את המוראל,גם אם תשווה אותי להיטלר(זוכר מקרה אנאלוגי לזה,שקרה לפני כ-50 שנה??).אין אני נפגע מזה יותר.עצוב רק,שאתה תקוע בעולמך היפה,איפה שהוא באירופה ולא בלבנט.
_____________________________________
שלום בכל מחיר-פילוסופיה של עבדים.
Ceterum censeo "Palaestinam" esse delendam
אם אין אני לי, מי לי? וכשאני לעצמי, מה אני? ואם לא עכשיו, אימתי?



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #113  
ישן 14-10-2008, 13:41
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
ממתי בכלל גובש העם הפלסטינאי ?
בתגובה להודעה מספר 102 שנכתבה על ידי BABOV22 שמתחילה ב "לא היה שום צניות בדברי,..."

נכון שישבו כאן ערבים לפני בואם של הציונים. אבל ערבים אלו היו בחלקם אריסים של בעלי קרקעות שחיו בלבנון, חלקם בדווים שנדדו ברחבי המדבריות באזור וחלקם סוחרים.

הציונים התיישבו באזורים שלא היו בהחזקתם של אחרים ו/או קנו את האדמות בכסף טוב מהאפנדים. במהלך הזמן במקביל להתגברות ופריחת ההתישבות היהודית, צמחו ושגשגו לידה היישובים הערבים ומצבם הכולל הוטב מכל הבחינות.

לא היה כל רצח העם והתעללות, של הציונים בפלסטנים. ההיפך הוא הנכון התושבים הערביים התנקלו ליהודיים ולא הייתה כל ברירה אלא להשיב מלחה שערה.

לא נטע זר אנחנו בארצנו. שבנו לארץ בה הפכנו לעם בכוונה לחיות בשלום ושלווה עם תושבי הארץ שהתיישבו כאן לפנינו ועם אלו שמקרוב באו (ערבים) בעקבותינו.

"ההיית מת", שהחברה הציונית/הישראלית/היהודית תתפורר מבפנים. הקשר לארץ ישראל ולמימוש התישבותנו במדינת ישראל הוא קשר אמיץ ביותר. על אף המחלוקות בינינו, יצר הקיום והשרדות מאחד אותנו בעת צרה ואנו מסוגלים להשיב לכל מי שמנסה או יסה להשמידנו. אל תבנה תילי תילים של הנחות - אנחנו חזקים ומאוחדים כשצריך וגם המחלוקות הפנימיות תסגרנה בצורה זו או אחרת בבוא היום.

כל מי שעלה לארץ והשתקע בה הוא ישראלי הקשור בכל נימי לבו למדינתו. משרת בצבאה, שומר על חוקיה ומשתתף בהתאם ליכולתו ביצירה ובעשיה. מדינת ישראל אינה קובלת את אזרחיה וכל מי שמרגיש שטובתו מוייה במקום אחר - אין לו כל בעיה לעזוב ואפילו לחזור אם יחפוץ מאוחר יותר.

מדינת ישראל איננה מדינה דתית ובהתאם לחוק השבות כל מי שמרגיש עצמו יהודי רשאי, במגבלות מסויימות (שאינני שלם עמן) לעלות לארץ ולהפוך לאזרח בה.
מי ששם תוויות על אמונתו של האדם היא לצערינו הרבנות האורטודוקסית. הם שמו, על חלק מהרוסים, תווית של גויים. האם אתה מקבל את פסיקתם - אז לדידם ארץ ישראל משתרעת מהפרת ועד הנילוס ושייכת בלעדית ליהודים.

החברה הציונית, בנויה על יסודות מוצקים ואין כמוה במוסריותה - מוסריות שהמחבלים הערביים "נהנים" ממנה כל כך ומצליחים בחסות אוכלוסיה אזרחית תמימה לבצע את מזימותיהם ואפילו להתחמק מעונש.

באשר לשחיתות - איני בטוח שהשחיתות בישראל גבוהה מהשחיתות של המדינות הסובבות אותה כולל החברה הפלסטינאית.אנחנו פשוט חושפים את המושחתית, חוקרים אותם, שופטים אותם ומכניסים אותם לבתי הסוהר..

לדאבת לבך המצב הכלכלי בכל העולם מתדרדר ודוקא מדינת ישראל שומרת על נכסיה ומצוייה במקום טוב למעלה מהאמצע ביחס לכלכלה עולמית.

אני מציע לך במקום ל"התעלק" על הציונים ולהמתין לנפילת מדינת ישראל, שנס מותניך ופעל לשקום מצבם של הפליטים הפלסטינאים - להוציא אותם ממחנות הפליטים (אולי גם בזאת הציונות אשמה), לאפשר להם שוויון זכויות במדינות שהגיעו אליהם. קחו דוגמה מדינת שראל, ששקמה את כל פליטיה רויי הסבל והצרות וביחד ותיקים וחדשים הקמנו ארץ לתפארת למרות ההתנקלות שלכם לקיומה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #121  
ישן 14-10-2008, 09:51
צלמית המשתמש של נוסטור
  משתמש זכר נוסטור נוסטור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.08
הודעות: 8,350
בתגובה להודעה מספר 97 שנכתבה על ידי BABOV22 שמתחילה ב "פלסטין שיכת לבעלי הבית המקוריים"

מאיפה צצת? מה קרה זרקו אותך מ-YNET לכאן? עד עכשיו דנו כאן בנושא על אפשרויות ומציאות חיי היום יום ואתה בא ומכניס לנו חלומות ושקרים? אתה צופה יותר מידי באל-גא'זירה.

אתה רוצה שנדון על פי רעיון החלוקה שהערבים דחו או שאתה רוצה לדון היסטורית שגם אותה הערבים דחו,בפרעות חברון למשל התחלתם בשנאה כלפי היהודים,אבל זה בסדר אנחנו גזענים ככה שאין לך מה לדאוג,תעשה טובה לא מוצא חן בעיניך עזה לא רחוקה אתה יכול בקלות לקנות שם דירה,יש להם תנאי משכנתא מצויינים למומרים.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #122  
ישן 14-10-2008, 14:10
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
ומה אשמים הציונים בכך שהצילו את הרבי מסאטמר וגרמו לו להרגיש כמו אדיוט?...
בתגובה להודעה מספר 97 שנכתבה על ידי BABOV22 שמתחילה ב "פלסטין שיכת לבעלי הבית המקוריים"

הרבי מסאטמר, שנטש את חסידיו, וברח ברכבת שארגן הציוני רודולף קסטנר לכל המיוחסים והמקורבים,
היה בארץ מספר שנים, וכנראה שהרגיש די אדיוט שהסיבה היחידה לכך ששרד את השואה היא דווקא
האנשים שנגדם הסית כ"כ שנים...
מסיבה זו ירד לניו יורק וכתב משם דברי שטנה, שאתה ושאר החסידים חוזרים עליהם כמו תוכים, מבלי
להבין את תוכנם...

לך שאל את אבא/אמא/סבא/סבתא איך ההרגשה כשהמנהיג הרוחני משאיר את חסידיו למות, בשעה שהוא
בעצמו לוקח את הרגליים ובורח - בחסותם של אלה שהוא כ"כ שונא...

כרגע יש כאן חג, ואתה בכתיבתך גורם לכך שיהודים שמגיבים לך יחללו את קדושת החג. לא רק שאתה לא
יהודי בכל הנוגע להכרת מצוות יישוב הארץ ("פלסטין" בלשונך - נסה לפתוח תנ"ך ולא רק את האגרות
שטייטלבאום כתב לכם...), וגם לא בנוגע לשמירת החג - אתה חוטא ומחטיא...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #123  
ישן 16-10-2008, 06:07
  sill sill אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.08
הודעות: 5
אנא קרא בעיון
בתגובה להודעה מספר 122 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "ומה אשמים הציונים בכך שהצילו את הרבי מסאטמר וגרמו לו להרגיש כמו אדיוט?..."

אורי, מאחר והתרשמתי (לפחות בתחושה) שהרמה האשית שלך (למרות שאתה מדקלם את הססמאות שהאכלו אותך) גבוהה מהילדים המתלהמים שכותבים אצלך בפרום , אני מצרף לך
קטע לקריאה, תקוותי היא לאחר קריאת הקטע שיתעוררו בך כמה מחשבות,

הקטעים הבאים לקוחים מן הספר ק. צטניק, פיפל, הקיבוץ המאוחד, 1998.




פרוכטנבוים מגיע לאושוויץ
פרוכטנבוים יעשה פה באושוויץ קריירה גדולה, מהרהר מוני. כשהביאו את פרוכטנבוים למחנה כבר היה אז הוא עצמו פיפל בבלוק- 28. מיד כשבא, ביום הראשון, בכה פרוכטנבוים לפניו בדמעות שליש: "בחוץ הייתי אישיות מפורסמת". כל אחד במחנה מספר לך שבחוץ היה מיליונר גדול או איש מפורסם. "אחרי המלחמה תיפתחנה לפניך כל הדלתות אם תוכל לומר שעזרת לי", הבטיח לו אז פרוכטנבוים. ומוני מיהר להוציא אליו מן הקיטון את מנת המרק שלו. לא כדי שאחרי המלחמה תיפתחנה לפניו הדלתות, אלא פשוט מפני שלא יכול לשאת את דמעותיו של פרוכטנבוים. אלו גם נגעו ללב וגם הגעילו. כי איזה אסיר באושוויץ בוכה ביום הראשון שלו בגלל תוספת מרק? אחר כך התחיל פרוכטנבוים להתחנף לראש הבלוק: הרביץ לאסירים חלשים, ביזמתו שלו, השליט סדר בשעת חלוקת המרק בלא שיבקש את זה ממנו אף אחד. ראש הבלוק הכיר בו מיד משרת בלוק מבטן ומלידה. עכשיו כבר הגיע פרוכטנבוים לדרגה של ראש משרתים, ועדיין לא די לו. בכל הזדמנות הוא משתדל להפגין לפני בכיר המחנה לודוויג טין את כושרו וכשרונותיו להיות גם ראש בלוק. ואין ספק שיגיע גם לזה, אבל ביום שבו יעשו את פרוכטנבוים ראש בלוק, יוצף המחנה הזה דם יותר מכל מדורי אושוויץ ביחד. כי מי יודע אם לא ירצה אז להוכיח לגרמנים שהוא מוכשר לשרת אותם גם בתור בכיר מחנה! הרי רואים בבירור שפרוכטנבוים החליט בכל מחיר לעשות קריירה נכבדה באושוויץ ורואים באיזו החלטיות מגפיו המצוחצחים צועדים לקראת מטרתו. (עמוד 169)


הלר נפגש עם פרוכטנבוים
"אשר לי, אינני מבקש מאדוני מאומה!" הצהיר הלר בלהט-נדיבות של עסקן ציבורי שאינו מתכוון לטובת עצמו, "לא למעני באתי להשתדל. הן אין אדוני יודע כלל שבבלוק שלו נמצא הרבי משיליוו! הרי זה ממש נס מן השמים שנקלע אל כבודו!"
פרוכטנבוים, ראש המשרתים של בלוק 10, עמד וידו תחובה בכיס מכנסיו, מישיר מבטו לתוך עיני היהודי. הוא הניחו לסיים את דבריו. כבר רגיל הוא בכך. בכל משלוח חדש קורה כדבר הזה.
מאחריו ניצבו משרתי-הבלוק. בבואת המחזה העתיד להתחולל כאן בעוד רגע השתקפה כבר עכשיו בהבהוב החיוך הכמוס שבעיניהם: הנה זה ה"ירוק", החוצב אמרותיו בלהט בטחון-עצמי שכזה, בעוד רגעים מספר יתגולל בחוץ על ערמת הפגרים! לעצם המחשבה הזאת נרעשו אפילו הם, משרתי-הבלוק האושוויציים. שהרי לרצוח אסיר-אושוויץ, אין לך קל מזה. ממש כמעוך תולעת ברגל. ואולם הלזה, שעתה זה הגיע, הלא הוא עודו בן-אדם!
הלר היה מנכבדי העיר מטרופולי. כבד בנכסים ועסקן ציוני מסור ונשוא-פנים. בבואו היום לאושוויץ, אך שמעו אוזניו כי ראש-המשרתים בבלוק 10 הוא בנו של המנהיג הציוני פרוכטנבוים, מיד קפץ מאצטבתו ורץ אליו בהתרגשות:
"ישמע נא, איש צעיר", נקט הלר טון רעות חמים כלפי פרוכטנבוים, כמשפטו כל הימים בלשכת משרדו המהודרת. "הרואה הוא שם, באצטבה ההיא? שם-שם, בכיוון אצבעי! שם נמצא הרבי משיליוו. ואותו אדמוני על ידו סופר ציוני מכובד הוא, פארבר שמו. אביו של אדוני ודאי שמע את שמעו. חלילה, אל לכבודו לחשוד בי: לא הייתי ואינני חסידם של אדמו"רים. אך להציל צריך! אין מה לדבר, אדוני הצעיר, להציל צריך! הרי זו ממש אצבע אלוהים שהרבי משיליוו נקלע לבלוק של אדוני".
פרוכטנבוים לא זע משלוותו. עמד ללא-נוע, ידו האחת תחובה לו בכיס מכניו וכרסו מובלטת במוגזם - יציבתו האהובה של פרוכטנבוים. כמו הוסיפה לו נופך חשיבות. כשסיים הלר סוף-סוף לדבר החלה ידו הסגורה של פרוכטנבוים מקפצת במתינות לאורך מקלו עד אשר הגיעה לאמצעיתו, ואז, בנועם, בניחותא, דרך רעות, הקיש קלילות בידית הפלדה דמוית-הגרזן על חזהו של המבשר הנלהב, כשהוא שואל תוך כך במנוחה, בשלוות השקט, אפשר לומר בחוסר עניין מיוחד:
"אתה מכיר אותי?"
"את אביו של אדוני אני מכיר". 'אתה!' מדוע נקט כלפיו לשון-אתה? סוף-סוף יש לו להלר בנים קשישים ממנו. ואם גם באושוויץ, ובכן מה? כאן אין כבר בנו של פרוכטנבוים חייב בכבודו של קשיש? "אם אני מכיר את אדוני? בוודאי מכיר. הרי בנו של פרוכטנבוים הוא! שאלה נאה, אם אני הכרתי את פרוכטנבוים! וכי באסיפת עם אחת ישבתי כבוד על הבמה כשאביו נאם? היה מי שהיה חסידו של הרבי משיליוו, והיה מי שהיה חסידו של פרוכטנבוים. אני, למשל, הייתי חסידו של אביו. אף על פי כן, אם נמצא הרבי משיליוו באושוויץ, חובת קודש היא לכל אחד מאתנו להצילו. זה לחוד, וזה לחוד".
"אם כן, מה אתה אומר - שמי?" טופח שוב פרוכטנבוים קלילות בגרזנית-הפלדה על חזהו של הלר.
שמורות עינו של הלר מפלבלות עתה בעצבנות, נעצמות ונפקחות בלי הרף. לבו מתחיל נוקף ומנחש לו מה. באושוויץ אתה חש בעליל בפרוש עליך המוות את גלימתו. הלר מתחיל להרהר אם לא נפלה כאן טעות. ראשית-קצהו של חשד מבעית מחלחל בו. אך לא! הן בפירוש נאמר לו: בנו של פרוכטנבוים! "מה שם אדוני, הוא שואל? פשיטא: פרוכטנבוים שם אדוני. פרוכטנבוים, בנו של פרוכטנבוים".
חיש, בדוחק הספיקה העין לראות, ניחת להב-הגרזן בראש הלר כהבקיע קרדום בגזע-אילן, ומיד מחץ ועוד מחץ, פעם אחר פעם. תוך שניות מספר הפך מדמות אדם למסכת דמים מרוטשת, זוועתית, שעיניה נחלי דם. ממש שניות ולא יותר.
פרוכטנבוים עמד נינוח, רפוי, ידו האחת תחובה בכיס מכנסיו, ממתין באורך רוח לרגליים הכושלות אחורנית סוף-סוף עד לסמוכת האצטבה, ושם תיעצרנה. לימנו של הלר ולשמאלו ניצבו בשורותיים משרתי-הבלוק. עיניו של פרוכטנבוים עקבו אחרי הרתיעה המתנודדת כעקוב שחקן ביליארד אחרי התגלגל הכדור שחבט בו. משנעצרה המסכה כמסומרת אל סמוכת העץ של האצטבה, רק אז ניגש אליו פרוכטנבוים סמוך-סמוך, שוב הקיש קלילות בגרזנית-מקלו על חזהו שטוף הדם, הקיש דרך רעות, בנחת, אפשר לומר בחוסר עניין מיוחד:
"אם כן, מה שמי, אתה אומר?" הפטיר שאלתו.
עיני דם בצבצו מתוך מסכת הראש. הפה שנעקר ממקומו שוב לא היה אלא דבלולי בשר נפוחים, תלויים על בלימה, שלא זעו אלא רק נשמו ונשפו בכבדות כהלחת כלב משורבב לשון.
"אם כן, מה שמי, אתה אומר?" נתלתה שוב השאלה באוויר.
אחד ממשרתי הבלוק שעמד סמוך למאורה, לחש לעברו: "אמור: 'אדון ראש המשרתים'!"
פרוכטנבוים הזעיף עיניו במשרת הבלוק ושיניו חרקו בזעם: "אל תעזור לו, בן זנונים! לא את פיך שאלתי!" וחיש נתברקה שוב באוויר ידית המקל, עלה וירוד, עלה וירוד.
גוף מרוטש שחוק דמות התפלש בנפתוליו על האדמה. קול משונה שיווע משם בלי הרף: "אדון ראש המשרתים!... אדון ראש המשרתים!... יהודים, הצילו!... אדון ראש המשרתים!... הצילו יהודים!... הצילו!..."
אך עתה שוב לא שמע פרוכטנבוים מאום. טבול היה עד אבדן החושים בטירוף רצח, זה הטירוף התוקפו כל אימת שמזכירו מישהו את מוצאו: "הכניסו אותו פנימה!" זרק פרוכטנבוים לעבר משרתיו.
מתוך קיטון הבלוק בקעו יללות הצלה חנוקות: "אדון ראש המשרתים!"... ופתאום, דממה. כעבור זמן מה נפתחה הדלת, והמשרתים גררו החוצה פגר אל מאחורי הבלוק.
שיגעון עיוועים היה תוקף את פרוכטנבוים כשביטא מי במפורש את שם משפחתו. לעקור מן השורש ביקש את כל מי שידע את זהותו. אין להבין מפני מה היה פרוכטנבוים מתאווה לטבע את שמו בנהר דמים. אולי חשש פן יהיה לו ייחוס עברו כאבן נגף בדרך לקריירה שלו באושוויץ, ואולי לא רצה שישרוד גם אחד שיוכל לספר אחר כך בחוץ על מעלליו באושוויץ. מכל מקום, השם פרוכטנבוים גירה את זעמו כגרות גלימה אדומה את חית הפרא. "אדון ראש המשרתים!" כך ולא אחרת יקראו לו. אמנם ראשי הבלוקים לא קראוהו אלא בשמו, פרוכטנבוים. אך אל פרומיננטים רוחש פרוכטנבוים כבוד ודרך ארץ יותר מן הנחות שבאסירים.
כמעט בכל משלוח שהגיע לאושוויץ נמצאו תמיד כאלה שהשם פרוכטנבוים סנוור את עיניהם בברק זהרו, והם נפלו לו קרבן כזבובים לרעל הממותק. מכל משלוח ומשלוח בחר לו פרוכטנבוים קרבן אחד לדוגמה, למען יראו כל היתר ויידעו: "אדון ראש המשרתים!"
תכלית שנאה היה פרוכטנבוים שונא יהודים דתיים. עיניו נתרשפו ביקוד אש זרה, מיוחדת במינה, כשנפל לידיו יהודי דתי. קל וחומר - רב! לפיכך, אך סיים את טיפולו בהלר, מיד קרא אליו את שני המומלצים מאצטבתם. אך נתן מבטו בהם, מיד זיהה מי משניהם הוא הרב: את קדקודו של זה כיסה קרע-שרוול של אפודת-אושוויץ להיות לו לכיפה. פרוכטנבוים מדד את השניים במבט כבד-גועל. פרצופו נתעווה במכאוב-אמת על כי שכמותם עודם בחיים. ואף כי ברגיל היתה לשון דיבורו פולנית, עתה פנה אל הרבי משיליוו ביידיש-עילגים חקיינית; ידו בכיס מכנסיו, עמד ועיין ברבי משיליוו. ושיניו הקפוצות החריקו את ה"ריש" בניגון אנטישמי מובהק: "רררררביצין!"...
מוחו זמם ותיחבל עתה באיזו מיתה יכבדם. (עמודים 56-53)


התעללות ברבי משיליוו
מוני התקרב בהליכתו אל רחבת-המיפקד. שם עשו שני אסירים "ספורט": שפופים-מרחפים באוויר, כפופי-ברכיים, ועכוזיהם מוגבהים כחוק-אושוויץ בדיוק חמישה סנטימטרים מעל הארץ. איש-איש ולבנה בידיו הנשואות אל-על, והם מנתרים ומדלגים אגב כך מקצה הרחבה ועד קצה, נתר ושוב, בלא פוגה ומנוח, ועל רציפות-ניתורם מנצח פרוכטנבוים - ידו בכיסו, כרסו מנופחת, וידית מקלו חובטת בפינתת מגפו:
"פיפל!" נצטהל פרוכטנבוים משהשגיח במוני, "הנה זה שלפניך הוא 'רררררביצין!'... אתה יודע מה זה רררררביצין? והשני הוא ה'שאמעס' שלו. השאמעס האדום. אם שני השרצים הנבזים האלה לא ישכבו אחרי שעה אחת של 'ספורט' על ערמת המתים, כבר לא יקרה להם כל רע באושוויץ". (עמוד 57)


מה יעשה אביו של פרוכטנבוים אחרי המלחמה?
אביו, המנהיג הציוני - מהרהר פארבר - ודאי יבוא ראשון לאושוויץ בתום המלחמה להתפלש פה בעפר, וראשון יסקול באבנים את פגר בנו התלוי. הלא בנו כגופו. פרוכטנבוים-האב האומלל! כל ימיו יידמה לו, כי ידיו הן שעשו באלת בנו. הוא לא יידע איך עליו לספוד ולהתאבל. בלי ספק יתעה עד סוף ימיו לבוש בשק ואפר על ראשו, אפר-המשרפה של היהודים שרצחם בנו בלא עתם. הלא הבן אבר הוא מאביו, כשם שהפרי אבר מן העץ. על אחת כמה וכמה שהרוגיו נפלו קרבן בעיקר משום שהשמיעו את שם אביו. כמה יהודים אולי היום עדיין חיים אילו היה אביו של ראש המשרתים פרוכטנבוים סוחר זעיר, סנדלר, או שמש של בית כנסת. מי יודע כמה יהודים היו עדיין בחיים אילו היה פרוכטנבוים, המנהיג הציוני, עקר וחשוך בן? (עמוד 131)

בעמוד 130 מוסר ק.צטניק כמה רמזים לזהות את האיש:
"אביו, המנהיג הציוני, ודאי יבוא ראשון לאושוויץ בתום המלחמה להתפלש פה בעפר, וראשון יסקול באבנים את פגר בנו התלוי. הלא בנו כגופו... הלא הבן אבר הוא מאביו, כשם שהפרי אבר מן העץ".
פרוכטנבוים הוא בנו של המנהיג הציוני, ואפשר אולי לשער כי בשינוי השם מרמז ק.צטניק לאשמת האב: גרינבוים (=עץ ירוק) הפך להיות פרוכטנבוים (=פרי עץ). "הלא הבן אבר הוא מאביו, כשם שהפרי אבר מן העץ".
בחוברת "שרופי הכבשנים מאשימים" מאת משה שנפלד, (חוג בני תורה שע"י צעירי אגודת ישראל בא"י, תשל"ח), בעמוד 5, מזהה הכותב את פרוכטנבוים עם גרינבוים

חזרה לפרק "היבטים היסטוריים של השואה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:18

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר