לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #16  
ישן 15-10-2008, 18:03
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
פגיעה טובה...
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "LEAPP"

לא תקבל את כל הנקודות שכן ה- LEAPP הינה מערכת דומה אבל לא זהה ממש.

שם המערכת שלפנינו: SNOWGOOSE CQ-10A

זהו מיתקן מרחף תחת מצנח שיכול להכיל עד כ- 260 ק"ג ציוד. המצנח והמערכת נוכוונים ע"י GPS והם נגזרת של מערכת להטלת ציוד בשלט רחוק של אותה החברהץ

ניתן להטילו ממטוסי תובלה כגון ההרקולס.

שהייתו באוויר הינה עד 15 שעות (עם ציוד השוקל כ- 50 ק"ג)

ניתן לרחפו בגבהים של 18 אלף רגל, ועם קארגו של 50 ק"ג לערך יוכל להגיע לנקודה במרחק של 800 ק"מ..... !!

עכשיו יובן לאיזה שירשור נוכחי התכוותי לכתוב על מעררכת דומה כאשר עליתי על המערכת המעניינת הזאת והחלטתי להפכה לחידה (השרשור ממנו הגעתי עוסק בשימושים אלטרנאטיביים לכטב"מים...)

ההאמר משמש להעברת המערכת ולתפיסתה אם רוצים בכך בנחיתתה.... הנה כמה תמונות מענינות:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 15-10-2008, 19:41
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "נראה לי שהיה מתאים לתספוקת..."

50 ק"ג על גוף ענק ובולט!?

ולגבי ההספקה במלחמה. אני מציע להפסיק להתרגש מהנושא. יחידות קיבלו הספקה בהיטס (הצנחה) בעת ששהו במרחק 4 ק"מ (ואף פחות) מגבול ישראל. זו לא בעיה חדשה שמצריכה כיווני מחשבה חדשניים לטובת פיתרון (כמו שעולים פה ובאשכול השימושים האלטרנטיביים לכטב"מים). אלא בעיה ישנה של חוסר בביצים (ולא לטיגון חביתות).
בהזדמנות זו אני רוצה לשבח נהגי מילואים מהגדוד והחטיבה שלי שהגיעו לכל מקום עם משאיות אוש-קוש עמוסות בפגזים ותחמושת או בסולר (כולל לפאתי בינת ג'בייל)!
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 15-10-2008, 21:00
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
משקל וצרכים...
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "50 ק"ג על גוף ענק..."

מדובר ב- 50 ק"ג למערכת ה"מטיילת" 15 שעות באויר....!!

שים לב שהמערכת יכולה לשאת משקל של עד 261 ק"ג אבל אז שהיית הכלי באויר קטנה בהרבה.

בדף היצרן מצוי גראף (לא הצלחתי להעתיקו לכאן) המראה יחס בין משקל לזמן שהייה באויר:

מבחינת תו"ל CONOPS לוגיסטי הרי שלכל צבא ולכל משימה דרישות שונות. אינני רואה חשיבות לשהייה ארוכה בריחוף באויר מעל שטח לחימה כגון זה בלבנון של 2006 ועל כן ההתיחסות ל- 50 ק"ג איננה נכונה. 15 שעות באויר - גם ה"לוף" יתקלקל....

בהתיחס להערתך על הצורך המבצעי - יתכן כי מעמדתך שלך לא הרגשת בצורך כזה. אינני יודע אם אכן היתה בעייה רצינית כזאת אם לוא. שמעתי דברים לכאן ולכאן.

עובדה היא שהן האמריקאים והן כמה מדינות ב- NATO מביעות עניין במערכות אלה. הדבר נובע בעיקרו מ- Theaters שונים משלנו המכתיבים פתרונות לוגיסטיים לכוחות במרחקים גדולים ובתוך אוכלוסיה עוינת ושטחים בלתי "סטריליים" מבחינה לוגיסטית.

הפעלת מערכות כגון אלה זולה בהרבה, ומסובכת הרבה פחות מפיתוח והפעלת מזל"טים יעודיים ללוגיסטיקה כפי שהוזכר כאן ובאשכול ה"תואם" האחר הדן באפליקציות כטב"מיות.

קיים צורך מבצעי....וזהו אחד הפתרונות המעניינים בשנים האחרונות. (יש עוד חברות העןסקות בכך)

שים לב - הסימונים באדום בתרשים הבא הם פרי מעללי שלי...:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 15-10-2008 בשעה 21:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 15-10-2008, 20:34
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
מערכת SHERPA...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "HMMWV "האמר מעופף..." ?"

SnowGoose ("ברווז השלג") הינה נגזרת אפליקאטיבית ממערכת אחרת, מערכת הנקראת SHERPA מבית היוצר של חברת MMIST הקנדית.

http://www.mmist.ca/Sherpa.asp

להלן סיכום קצר מדפי היצרן -

מערכת ה- SHERPA, הינה בעיקרון מצנח מונחה GPS המאפשר הטלת ציוד בדיוק מספק לנקודה רצויה מגבה של 25עד אלף רגל ובמשקל של עד... 5 טונות !!

במערכת נוסתה בהצלחה בבסיס הניסויים YUMA שבאריזונה, וכן בעיראק שם בוצעו הנחתות בדיוק ממוצע של 69 מטרים מנקודת הציון הרצויה.

בארה"ב קיימות מספר תוכניות המנהלות את הפיתוחים הללו הן ב- ARMY, הן ב- USAF
והן ב- USMC. המרינס השתמשו במערכת הזאת בעיראק כבר באוגוסט 2004

אחת התוכניות המשותפות לירוקים ולכחולים בארה"ב נקראת:

Joint Precision Airdrop System - JPADS

תוכנית אחרת בה הודגמו היכולות של המערכת הינה ה-

U.S. military’s Integrated Logistics Aerial Resupply - ILAR

מערכות אלו ניתן להטיל ממטוסי תובלה. כך נראה סט של 5 יחידות בהכנה להעמסתו על מטוס לשם הצנחה מכוונת GPS:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 15-10-2008 בשעה 20:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 16-10-2008, 17:20
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
שתי מערכות שונות...
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "לא צריך "שטחי הנפה ונחיתה""

יש לשים לב כי מדובר בשתי מערכות שונות:
  • SnowGoose - בעלת מנוע וכושר רחיפה של 15 שעות לערך (תלוי במשקל שהועמס עליה)
  • Sherpa - מצנח מנווט GPS להצנחת ציוד נקודתית ומכוונת.
אגב רמקולים - אהבתי את ההלצות המוסיקליות אבל כדאי להזכיר ל"עמך"הקורא אותן כי לוחמה פסיכולוגית הינה מרכיב בשדה הקרב מזה שנים רבות. לוא דוקא שידורי הפילהרמוונית בניצוחו של זובין... אלא שיטות אחרות ואפקטיביות אחרות הן כלפי אויב לוחם והן כלפי אוכלוסיה תומוכת.

ראוי גם לציין שרמקולים ולוחמה פסיכולוגית אחרת הם רק אחת מני רבות של אפליקציות ל"ברווזון" הזה. ניתן לצייד את ה"עוף הזה" במצלמות בסמנים ובמצינים , בממסרי שידור וקליטה, במשדרי רדיו ומשבשים ועוד...

התו"ל של ה- SHERPA הינו שונה. אם ניתן להצניח בו אספקה במשקל סביר ליחידה בעומק אויב (החברה טוענת למשקל של עד 5 טונות - אני סקפטי) הרי שניתן לספק 5,000 בקבוקי מים מינראלים .... (גם אם מדובר ב- 250 בקבוקים באומדן זהיר) לרווחת ה"מטילים" מעבר לקוי האויב....

הצנחה לילית וחרישית כזאת בדיוק של עד 100 מטרים מהכוח... , הצנחה של מספר מצנחים הנושאים קיבולות ומטענים שונות (סוללות למכשירי תצפית ולמכשירי קשר למשמל) במחיר נמוך יחסית וסיכון נמוך - יש בהם הגיון מבצעי רב.

כאמור - נא להבדיל בין שתי המערכות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 16-10-2008, 20:46
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
טוב, בא נעשה בעד ונגד
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "נכון..."

אבל זה רק שנינו. אולי נעבור למסרים?

נתחיל ממצנח גלישה.
חסרונות - אין לו מנוע. גם אם שיעור הגלישה שלו 1:5 (האמת, לא בדקתי אם זה מופיע בפרמטרים באחד הקישורים וזו הערכה שלי) הרי שאם המטוס משחרר אותו ב 20 אלף רגל נקבל מרחק גלישה של כ 35 ק"מ. לא מספר גדול מדי. במיוחד אם המטוס לא נמצא ממש על הקו. בל נשכח גם שמטוס בגובה כזה הוא מטרה לטילי נ"מ. אז כדאי להיזהר.
בגישה לנחיתה יש לגלשן בעיה - הוא לא יכול "ללכת סביב". אם יש בעיה או תקלה - זהו. נכנס באדמה. אם הרוח חזקה מדי - היא עלולה להגביל אותו.
ועוד בעיה, קטנה אבל חשובה - עדיין כוחות הקרקע נסמכים על חיל האוויר, על זמינות מטוסים ועל זמני סבב שלהם. איני בטוח שאספקת מים או סוללות לפלוגה אי שם בעומק יותר חשובים ממשימות אסטרטגיות אחרות. חוץ מזה "הרקולס שלם" בשביל קצת מים? טוב, קצת הגזמתי, אבל ניסיתי להסביר את רוח הדברים.
עכשיו נעבור למצנח ממונע. הוא עם (כמעט) כל היתרונות של הקודם. מבחינת משקלים אולי טיפה יותר מוגבל בתוך אותה מסגרת לטובת מטען מועיל בשל משקלי המנוע והדלק הפרזיטים. מהצד השני - הוא יוכל לתמרן ולדייק מעט טוב יותר בנחיתה ואולי טיפה פחות מוגבל ברוחות. אבל החלק החשוב זה ההמראה. לא צריך את חיל האוויר! כל אוגדה יכולה להחזיק כמה יחידות כאלה ולהשתמש בהם לפי הצורך או לחילופין, לצורך פעילויות מסוימות לקבל זאת מ"מרכז" מסוים. כמו גוררי טנקים. הכלים מתייצבים עם המפעילים. שמים דלק, קואורדינטות, מעמיסים מה שרק לפני שתי דקות החברה ביקשו בקשר (... כן, וחצי פיצה עם בצל והחצי השני עם זיתים שחורים...) ולא מה שהועבר יום קודם לחיל האוויר כדי לארוז, ולהעמיס, ופ.מ., ומטוס שמיש, וזמין וכן הלאה. מוצאים חתיכת שביל בכיוון המתאים לרוח, קצת מישורי, לוחצים על הכפתור... והשליח בדרך. מהירות 40 קשר חצי שעה טיסה והמשלוח ב 35 ק"מ. מונחת או מוצנח.

נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 16-10-2008 בשעה 20:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 16-10-2008, 23:13
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
SHERPS יתרונות וחסרונות...
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "טוב, בא נעשה בעד ונגד"

כשמתייחסים לביצועי המערכת ואין בנמצא מידע טוב ובלתי תלוי אחר, כדאי ומותר לפנות לדף היצרן שבדרך כלל בניגוד לסברות הספקנים ומחפשי תעלולי פוטושופ... יספק מידע באמינות גבוהה (אם יודעים כיצד לפרש אותו...). כמובן שנסיון וידע מאפשרים לחלוק על נתון זה או אחר.

לכן על פי החומר המופיע בדפי היצרן (ניתן להוריד את הברושורים בהקשת הקישורים בצד הימנישל הקישור להלן):

http://www.mmist.ca/Sherpa.asp#tocDevelopment

הטלה מגובה של 25 אלף רגל, וללא רוח, תשיג טווח קרקעי אופקי של 20 ק"מ עד 25 ק"מ.

זהו יחס גלישה של 1:3 לערך. כך שבהנחתך ליחס גלישה של 1:5 היית ליברלי.

וזאת ללא רוח.

אגב מצוין שם גם כי מהירות טיסה מירבית להטלה: 150 קשר.

נתון נוסף המופיע ברשת הינו העומס המירבי של מתלה הציוד: בסביבות 4,500 ק"ג.

אני מניח כי משקל כזה מחייב תצורה שונה של מצנח.מצנחים, וכן כי דיוק ההנחתה יורד שכן קשה יותר לכוון ולסובב את המסה הגדולה באויר. אולם משקלים גדולים מיועדים בדרך כלל ליחידות גדולות הפרוסות במרחב גדול יותר ולכן אין אולי צורך בדיוק הנחתה של 70 - 100 מטר.

מבחינת תו"ל ותיכנון לוגיסטי - אני חייב לומר שעלינו להתמקד בשימוש לצרכים מיוחדים ולא כאמצעי חילופי לאספקה של חלפים, תחמושת כבדה, דלקים, שמנים וכיוב'. זאת גם הסיבה שתקציבי הפיתוח למערכות הללו (ויש אחרות דומות גם כן!!) מגיעים מפיקוד הכוחות המיוחדים למיניהם בארה"ב והמרינס (דרך ה- USN). ונקודה נוספת - דיברת על "...הרקולס שלם לקצת מים..." . לא מדובר ב"מעט מים לדוד המלך..." אם כי יש כמובן מתארים שבהם מים ללוחמים ולפצועים חשובים לא פחות מתחמושת... מדובר בסיוע לוגיסטי מיוחד וספציפי הנדרש במהירות כמו למשל תרופות או אמצעי חירום לניתוח שדה מהיר וזמני, ציוד שנכלה או אבד או נפגע קודם לכן... אלה מקצת מהאפליקציות למערכות כאלה.

מבחינת שרידות המטוס המטיל - מדובר בלוחמה א-סימטרית כאשר האויב איננו מצוייד בנ"מ רציני למרחקים וגבהים כאלה, וכאשר צוות-יחידה נמצאים בשטח עוין הן אזרחי והן לוחם. כך למשל במתאר אפגאני, כך במתאר עיראקי, כך במתארים של לחמה זעירה בעומק ומודיעין רחוק טווח. יתרה מכך, פרישת כוחות מרינס לתפישת שטח Expedition Force לקראת נחיתה מהים למשל, ובאין סיוע לוגיסטי מספק, תהיה "צרכן טוב" למשימות ספציפיות של מערכות כאלה. זאת לאחר השמדת נ"מ מאיים באזור.

מבחינת זמינות מטוסים ויחסי ה"חיבה" בין ירוקים לכחולים - החלטות שימוש במערכת כזאת כאופציה יהיו לפי הערכת הצורך והבעייה בשטח. כל מקרה שונה לגופו. אני מבין שניסית להעביר נקודה, אבל שים לב שהרקולס אחד יכול להטיל מספר די גדול של מטענים עצמאיים. כל מטען ומערכת הניווט העצמאית שלו לנקודות הנחתה זהות או שונות... שים לב:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ושוב - יש לזכור שאין זה תחליף לשיירות אספקה. זהו אמצעי זמין וזול לצרכים מיוחדים בהם דרכי אספקה רגילות הן בגדר הבלתי אפשרי.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 16-10-2008 בשעה 23:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 16-10-2008, 23:24
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
הו, כן, בודאי שהרקולס יכול להטיל הרבה מטענים
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "SHERPS יתרונות וחסרונות..."

אני יודע. אבל זה כבר מתאר של הרבה מאד יחידות הפרוסות על שטח רחב וזה המקרה בו תטיל 10 חבילות של טונה כל אחת. אבל זה כבר מקרה חריג, אפילו במיתאר "אפגניסטן".

ודרך אגב - 20 אלף רגל זה לא הרבה, במיוחד כאשר פני הקרקע (במקומות רבים) גם קרובה ל 10 אלפים רגל. זה דבר ששוכחים לעיתים.

לגבי הפיסקה שלך של "צורך לוגיסטי" - דווקא כאן אם הייתי מפקד אוגדה הייתי שמח אם היתה לי יכולת העברה מיידית של תרופות או חימוש בלי לעבור את כל השרשרת עד לציפור הצהובה. (אלא אם אני מכיר את י. ויכול להרים לו טלפון..... )

נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 16-10-2008 בשעה 23:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 17-10-2008, 00:08
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "היכן עידו גנוט...?"

מיקיטל, לענ"ד - אם אפשר לחסוך שימוש בחה"א כמתווך לתספוקת "קלה", מה טוב.
כמו שיאשה אמר, כל התהליך של אספקה אווירית הוא מוגבל מטב עו(צריך לארוז, לאזן משקלים, להוריד פ"מ מסודר.. זה לא יכול להיות מהרגע להרגע, אלא אם אתה מארגן בצד כל מיני סוגי אספקה קבועים), ולכן יכולת של שימוש בכלי עצמאי באחריות היחידה הוא טוב. רק לא לתת את הכלי לחה"א.

אגב, ניתן לפתור את בעיית הנתיבים - משיב מיקום כזה או אחר על הכלי שמחובר למערכות האוויריות והכל בסדר.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 17-10-2008, 01:48
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "היכן עידו גנוט...?"

האמת שזה יכול לתת פתרון טוב ליחידות מוצנחות מכיוון אחר - יכולת הטלה של רכבים עד 5 טון, יחד עם מענ"ש כמו מרגמות, טרקטורונים וכד', יכול לאפשר לכוח מוצנח מוביליות ועצמאות ללא צורך בהנחתה פיזית של המטוסים עצמם וכבילה למנחת מאולתר בשטח. המשמעות היא שאפשר במספר גיחות סביר להעביר חטיבת צנחנים עם גוף הניוד שלה וזה יפה מאוד בעיני.
לגבי הצנח הממונע - הרי שמגבלת נשיאתו (ועלותו) הם, לטעמי, יותר בכיוון של אספקת חירום של ציוד מתכלה (מים, תחמושת וציוד רפואי), ללא צורך בסיכון הכוח האוירי בהנחתה פיזית. מעניין אם אפשר למחזר את זה איכשהו - קשה לי להאמין שלכוח בשטח תהיה יכולת לטלטל את האמצעי הזה איתם. אם מישהו יצליח להביא להמראה חוזרת של האמצעי הזה לטווחים קצרים, אולי אפשרי יהיה להשתמש בזה אפילו לפינוי פצועים...
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 17-10-2008, 02:04
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
מסכים
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "האמת שזה יכול לתת פתרון טוב..."

והנה להמחשה גם שני קטעי VIDEO מעניין של ה- SHERPA שהועלו ברשת:וסרטוני ה- "SNOW GOOSE" וכאן ניתן גם לראות שילוח המערכת הממונעת הזאת ממטוס תובלה !!! (מעניין). ולגבי הטילטול ע"י כוחות הקרקע, אני בדעתך למרות שכדאי להציץ באופן הטילטול הזה ע"י הכוחות האמריקאים על גבי ההאמר בסרטון הבא....

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 17-10-2008 בשעה 02:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 17-10-2008, 02:17
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "מסכים"

השאלה היא האם יש האמר פנוי מציוד ואנשים לטובת העניין - בצבא כמו שלנו שהוא דל מינוע באופן יחסי.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 17-10-2008, 03:02
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "לא ממש ירדתי לסוף דעתך..."

רגע מדובר כאן על שיגור או איסוף?

הבעיה הספציפית שלי כאן היא העובדה שבמתאר שאני מדבר עליו, להתחיל להסתובב עם המערכת על ג'יפ זה בזבוז של שטח נשיאה, שביחידות המוצנחות הוא מצומצם מאוד ויהיה תפוס כולו בציוד, אנשים ופצועים. קשה לי לראות איך מפנים עכשיו לכמה שעות (או ימים) רכב בשביל להסתובב עם מערכת כזו, רק בשביל לא להשאיר אותה בשטח.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 16-10-2008, 23:44
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
תוואי שטח...
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "הו, כן, בודאי שהרקולס יכול להטיל הרבה מטענים"

שוב - צדקת !! הרבה נוטים לשכוח זאת.

אבל שים לב שאני מתייחס למצבים מיוחדים שבהם יקשה לפגוע בהרקולס בגובה שיוט של 25 אלף רגל, אפילו בטיל כתף מראש הר. וניתן להניח שלא בכל מקום על רכסי הרים יושבים מצוידי טילי ק"א ומחכים למטוס זמין. יתרה מכך - הצנחה לילית בלוחמה מהסוג הזה (אין ראדארים ל"נוכלים") ואין זיהוי מטרות קך בלילה אפל למשל... זהו מתאר מתאים למצבים מויחדים שכאלה.

כל מתאר ומגבלותיו ויתרונותיו המבצעיים. לכן יהיו תמיד מצבים בהם לא יתאפשר השימוש במתקן. כל אמצעי לחימה מוגבל למשתנים רבים. אין פתרון כולל טוב לכל מצב בזירת לחימה.

השאלה המרכזית, בהנחה שהעסק עובד כמובן, הינה עלות לעומת תועלת באחזקת מערכות מהסוג הזה ל"יום יבוא"....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 17-10-2008, 01:16
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
הצנחה ממונעת מכוונת GPS
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "כן, אבל שוב - למה להצניח?"

חסרונות הטסה/הצנחה ממונעת ("ברווז השלג")-
  • מערכת יקרה ליחידה
  • מערכת מורכבת לתחזוקה עצמאית בשטח (רמות אוגדתיות)
  • מורכבות אימון מפעילים
  • יכולת נשיאת מטען קטנה פי 18 לערך !!! (4,500 ק"ג לעומת כ- 250 ק"ג)
  • מורכבות הטסת מספר רב של מערכות בו זמנית.
  • רעש אקוסטי
  • הנעה חשמלית אמנם תהיה שקטה אולם צורכת מצברים גדולים וכבדים עבור ביצועים דומים
  • ניתן לשלב הנעה קומבסטית עם חשמלית (לקראת נחיתה) אולם עלות, מורכבות ומשקל המערכת גבוהים.
קיימות אפליקציות שחסרונות אלה שמניתי לא יהוו בהן משקל שלילי. למרות זאת ובהכללה, אלה נקודות "חובה" בטבלת ה"בעד ונגד" של שתי המערכות הנידונות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 17-10-2008, 01:47
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
מרחק הגלישה ותוואי השטח...
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "כן, אבל שוב - למה להצניח?"

הבנתי.

ראה - במתארים מסוימים ניתן לבחור מנחתים קטנים ומתאימים "בין הרים ובין גבעות..." (רוח הזמר העברי הנושן תפשה אותי מרגע ששורבבו כאן רעיונות וואגנר...)

גם בין הרי אפגניסטאן יש וואדיות רחבים ומעברי הרים שניתן ליעד לגלישה ולהנחתה. ונניח אף שהמטען צנח במרחק רב יותר - במורד או במעלה ההר או הואדי. אזי או שמגיעים אליו או שמוותרים (תלוי בתכולה בין היתר). ומנסים שנית - או לא. המחיר נמוך.

לא הייתי ממליץ לחפש את היוצאים מן הכלל דווקא. אם יש כאלה (ויש) - לא משתמשים באמצעי הזה. חד וחלק.

נראה כי יש מספיק שימושים באזור המרכזי של "פעמון ההסתברות הגאוסיאני" כדי לתת למערכות אלה "גב" לשימוש נכבד וספציפי ולתקציבי פיתוח ורכש בארה"ב וב-NATO.

כאמור יש כבר מספר שנים מספר מערכות דומות בשוק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 17-10-2008, 01:28
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
לא הבנתי את המשפט...
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "מה חבל שהצנחה לילית היא שקטה..."

"מה חבל..." - חזור שנית...???

רעש המנוע יתכן ויסגיר כוחות אולם יש מתארים בהם אין לכך חשיבות קריטית:
א. קיימים מצבים בהם האויב יודע היטב היכן נמצא כוח מולו (מוצבים כדוגמת הקו בלבנון של פעם...), ויחד עם זאת קשה להעביר בשיירה אספקה מיידית למוצב (תרופות, מכשירי אלחוט שנפגעו ועוד...)
ב. בלילה חשוך, או מעונן או במצב של ערפל כבד קשה מאד לאכן מסלול נחיתת הכלי על סמך רעש בלבד (מי ששמע טנקים נעים בסיני בלילה חשוך יודע גם שקשה להעריך מרחק על סמך רעש)
ג. שימוש בשני כלים באותו האזור בו זמנית מפחית את אפשרות האיכון הלילי גם כן. הנח שאחד ממשיך לטרטר...
שוב ושוב - תלוי מה המתאר הקרבי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:16

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר