16-10-2008, 23:13
|
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
|
|
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
|
|
SHERPS יתרונות וחסרונות...
כשמתייחסים לביצועי המערכת ואין בנמצא מידע טוב ובלתי תלוי אחר, כדאי ומותר לפנות לדף היצרן שבדרך כלל בניגוד לסברות הספקנים ומחפשי תעלולי פוטושופ... יספק מידע באמינות גבוהה (אם יודעים כיצד לפרש אותו...). כמובן שנסיון וידע מאפשרים לחלוק על נתון זה או אחר.
לכן על פי החומר המופיע בדפי היצרן (ניתן להוריד את הברושורים בהקשת הקישורים בצד הימנישל הקישור להלן):
http://www.mmist.ca/Sherpa.asp#tocDevelopment
הטלה מגובה של 25 אלף רגל, וללא רוח, תשיג טווח קרקעי אופקי של 20 ק"מ עד 25 ק"מ.
זהו יחס גלישה של 1:3 לערך. כך שבהנחתך ליחס גלישה של 1:5 היית ליברלי.
וזאת ללא רוח.
אגב מצוין שם גם כי מהירות טיסה מירבית להטלה: 150 קשר.
נתון נוסף המופיע ברשת הינו העומס המירבי של מתלה הציוד: בסביבות 4,500 ק"ג.
אני מניח כי משקל כזה מחייב תצורה שונה של מצנח.מצנחים, וכן כי דיוק ההנחתה יורד שכן קשה יותר לכוון ולסובב את המסה הגדולה באויר. אולם משקלים גדולים מיועדים בדרך כלל ליחידות גדולות הפרוסות במרחב גדול יותר ולכן אין אולי צורך בדיוק הנחתה של 70 - 100 מטר.
מבחינת תו"ל ותיכנון לוגיסטי - אני חייב לומר שעלינו להתמקד בשימוש לצרכים מיוחדים ולא כאמצעי חילופי לאספקה של חלפים, תחמושת כבדה, דלקים, שמנים וכיוב'. זאת גם הסיבה שתקציבי הפיתוח למערכות הללו (ויש אחרות דומות גם כן!!) מגיעים מפיקוד הכוחות המיוחדים למיניהם בארה"ב והמרינס (דרך ה- USN). ונקודה נוספת - דיברת על "...הרקולס שלם לקצת מים..." . לא מדובר ב"מעט מים לדוד המלך..." אם כי יש כמובן מתארים שבהם מים ללוחמים ולפצועים חשובים לא פחות מתחמושת... מדובר בסיוע לוגיסטי מיוחד וספציפי הנדרש במהירות כמו למשל תרופות או אמצעי חירום לניתוח שדה מהיר וזמני, ציוד שנכלה או אבד או נפגע קודם לכן... אלה מקצת מהאפליקציות למערכות כאלה.
מבחינת שרידות המטוס המטיל - מדובר בלוחמה א-סימטרית כאשר האויב איננו מצוייד בנ"מ רציני למרחקים וגבהים כאלה, וכאשר צוות-יחידה נמצאים בשטח עוין הן אזרחי והן לוחם. כך למשל במתאר אפגאני, כך במתאר עיראקי, כך במתארים של לחמה זעירה בעומק ומודיעין רחוק טווח. יתרה מכך, פרישת כוחות מרינס לתפישת שטח Expedition Force לקראת נחיתה מהים למשל, ובאין סיוע לוגיסטי מספק, תהיה "צרכן טוב" למשימות ספציפיות של מערכות כאלה. זאת לאחר השמדת נ"מ מאיים באזור.
מבחינת זמינות מטוסים ויחסי ה"חיבה" בין ירוקים לכחולים - החלטות שימוש במערכת כזאת כאופציה יהיו לפי הערכת הצורך והבעייה בשטח. כל מקרה שונה לגופו. אני מבין שניסית להעביר נקודה, אבל שים לב שהרקולס אחד יכול להטיל מספר די גדול של מטענים עצמאיים. כל מטען ומערכת הניווט העצמאית שלו לנקודות הנחתה זהות או שונות... שים לב:
ושוב - יש לזכור שאין זה תחליף לשיירות אספקה. זהו אמצעי זמין וזול לצרכים מיוחדים בהם דרכי אספקה רגילות הן בגדר הבלתי אפשרי.
נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 16-10-2008 בשעה 23:18.
|