לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 21-10-2008, 15:46
צלמית המשתמש של roli_bark
  roli_bark roli_bark אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.07.06
הודעות: 923
גיחות SR-71 ("הציפור שחורה") מעל שמי מזה"ת במלחמת יוה"כ

הגנרל אל-שאזלי (רמטכ"ל צבא מצריים באותו זמן), בספרו "חציית תעלת סואץ":
http://www.egyptianchronicles.freew...Crossing40.html
מציין שבבוקר הצליחה ב"דוור-סואר" , 15.10.73, זוהתה "נקודה" חולפת גבוה מעל שמי גזרת התעלה.

לתהיותו "מדוע לא מיירטים אותה ה"נקודה", ענה לו מפקד ההגנה האווירית (גנרל פהמי) שני נתונים: מהירות 3+ מאך, וגובה 20 מייל + == איננו מסוגלים ליירט. מכאן מגיע הרמטכ"ל שאזלי למסקנה שה"עצם" הבלתי מזוהה אינו אלא SR-71A, ה"ציפור השחורה", שהיה כנראה במשימת איסוף נתונים מעל גזרת הלחימה.

כל הסיפור הזה נשמע לי לא עושה הגיון, כי למרות שאכן ה"ציפור השחורה" היתה מיועדת למשימות מעין אלו, כבר היו לאמריקאים ב 1973 לוויניי צילום. ובכל זאת הוא מעניין .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 21-10-2008, 20:01
  TemporaryName TemporaryName אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.08.08
הודעות: 62
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "כבר עלה באשכול אחר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
לויין לא נותן מידע מתי שרוצים, במקום שרוצים ובאמצעים שרוצים.
הוא מוגבל למסלול שלו שמגדיר מקום וזמן לכל נקודה והוא מוגבל ומוגדר באמצעים שעליו.
אכן כך ויותר מזה: המטוס הוצא משרות, כי יש לווינים... והוחזר לשרות עקב גמישות העברתו מזירה לזירה.
כידוע כמות הדלד בלווין היא אחד, או המרכית שקובע את אורך חייו. ואם בנוסף לתיקוני מסלול שגרתיים הוא נדרש לשינויי מסלול לצורך מבצעי, זה או שמקצר את חייב, או מצריך תכנון שונה שיאפשר מראש כמות דלק נוספת. זאת כאשר התכנון משקיעים המון כדי לחסוך כל גרם במשקל, להעלות לי שלהעלות גרם אחד (אמנם למסלול גיאו-סינכרוני, בשנות ה80) עלה עשרות אלפי $.

ואם כבר בנושא הנ"ל: משהוא שמע אם יש תדלוקים של לווינים בחלל?

נערך לאחרונה ע"י TemporaryName בתאריך 21-10-2008 בשעה 20:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 21-10-2008, 16:10
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,022
אני זוכר טייס אמריקאי של SR 71 שאמר שטס מעל סיני וישראל בעת המלחמה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "גיחות SR-71 ("הציפור שחורה") מעל שמי מזה"ת במלחמת יוה"כ"

אני זוכר שבתוכנית ששודרה בערוץ דיסקברי על הציפור השחורה (או מטוסי ריגול בכלל) התראיין טייס שאמר בפירוש שהוא ביצע טיסת צילום מעל סיני והנגב בעת מלחמת ים הכיפורים.
אני זוכר בפירוש את המשפט בסרט שהוא אמר, משהו בסגנון "כשהגענו לישראל המערכות המתריעות מפני עקיבה של מערבות נ"מ נדלקו כמו משחק פינבול"
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 27-10-2008, 19:36
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 4,923
אכן בעיית זיכרון מעורפל
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי יואב בן צוריה שמתחילה ב "סליחה על השאלה מאיפה אתה יודע..."

כתבת: "אני זוכר במעורפל סיפור על קורנסים שנשלחו לירט את הציפור השחורה"
במציאות הם נישלחו ליירט מיגי 25 סובייטיים ועל החוויה האישית שלי הרחבתי באשכול שעסק בכך:
עטלפים מעל דימונה
http://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=30325&highlight=%EE%F2%EC+%E3%E9%EE%E5%F0%E4#post2352301

בשורה: "יצא לי להשתתף בגיחות יירוט כנגד המטוסים הסובייטיים"

וקוריוז לגבי נושא הזיכרון: אינני יודע מה גילך אבל לפני כחודשיים היה אירוע של 35 שנים למלחמת יום הכיפורים בטייסת "אבירי הזנב בכתום" והיה ממש מפתיע להיווכח כמה הזיכרון של אנשים, שהשתתפו בעצמם בגיחות, הפך מעורפל וכמה שהם טעו בסיפורים (אני כנראה צפיתי מראש שזה יקרה לי במהלך השנים אז העליתי חלק גדול על הכתב. ולמרות זאת ישנם דברים שמבלבלים ביניהם).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 21-10-2008, 20:18
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,236
רק לצורך הבהרה מקצועית
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "..."

זה שהמטוס יכול לטוס ב 32 ק"מ, או כל גובה אחר, אינו אומר שהוא אכן יטוס בגובה זה. 32 ק"מ הם כ 100 אלף רגל. למטוס לא היתה סיבה לטוס בגובה זה ויכול היה לטוס גם בגבהים שבין 60 ל 70 אלף רגל. לא היה עליו כל סיכון וגובה זה (הנמוך האפשרי) משפר את המידע שהוא מביא.
הוא לא טס ב"מהירות" 3 מאך. מספר מאך הוא רק מדד למהירות והוא משתנה מגובה לגובה ובגובה 70 אלף רגל הוא גם לא חייב לטוס במלוא המהירות. כך שמספר סביב ה 700-800 קשר מהירות אויר אמיתית נראה לי סביר. גם מהירות החליפה האפקטיבית אינה גבוהה, כי זה אינו מטוס שטס מעליך בגובה נמוך ועובר מהר. אתה יכול לראות לא פעם מטוסים ישראלים טסים גבוה והם זמן ארוך בתוך שדה הראיה.
מבחינת המיקום - הרי אם הם טסו מעל אזורי התעלה ואם היית באזור התעלה והבטת למעלה יכולת לראות אותם, במיוחד אם אתה יודע שהם מתקרבים.... כאשר יודעים את נתיב הטיסה ומאפייניו, יש גם אמצעים אחרים לראות אותו.

לא אוכל לבטל את פיקפוקיך, אבל לפחות ניסיתי להסביר מבחינה טכנית למה הם אינם מבוססים. להסביר למה אכן ראיתי ולבטל את פיקפוקיך לגמרי לא אוכל וכמו שאמרת - זה גם לא משנה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 22-10-2008, 09:06
צלמית המשתמש של roli_bark
  roli_bark roli_bark אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.07.06
הודעות: 923
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "רק לצורך הבהרה מקצועית"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
זה שהמטוס יכול לטוס ב 32 ק"מ, או כל גובה אחר, אינו אומר שהוא אכן יטוס בגובה זה. 32 ק"מ הם כ 100 אלף רגל. למטוס לא היתה סיבה לטוס בגובה זה ויכול היה לטוס גם בגבהים שבין 60 ל 70 אלף רגל. לא היה עליו כל סיכון וגובה זה (הנמוך האפשרי) משפר את המידע שהוא מביא.
הוא לא טס ב"מהירות" 3 מאך. .


ראשית רוב תודות על ההסבר הטכני.

ותשובה לך ולקודמך ששאל "מאיפה לי פרופיל הטיסה המבצעי שבו נקטו טייסיי ה SR-71 מעל הזירה במלחמת יוה"כ" ?

ובכן, שימו לב שבלינקים שסופקו בשרשור זה מדווחים טייסיי ה SR-71 על מהירות מאך 3+ למשך פרק הזמן שהיו מעל זירת התעלה , ישראל, ורמת הגולן במוד איסוף נתונים [ ואכן גם מדווחים שמחוץ לפרק הזמן מעל הזירה עצמה, טסו בהרבה פחות ממאך 3 ].

ולכן, עם היותך טייס/נווט קורנס, ועם כל הכבוד ליכולתך, אינני מבין כיצד היית מסוגל לראות במו עיניך (הלא "מזוינות") את ה "ציפור השחורה" באותן גיחות מבצעיות מדוברות מעל זירת מלחמת יוה"כ. האם אכן יצא לך באותן גיחות מדוברות לטוס במטוס ישראלי כל-שהוא במהירות וברום קרובים לאלו של ה SR-71 כפי שדווח ע"י טייסיו עצמם ? מסופקני ...

ועם כל זאת, ייתכן שאכן "ראית" אותו במהירות/רום יותר נמוכים, או בביקור "ידידותי" בזירה, או במצב סטטי כלשהוא בישראל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 22-10-2008, 09:55
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,838
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "[QUOTE=יוסיפון]לא ראיתי שיאשה..."

יאשה אכן כתב שראה את המטוס הזה טס מעל למזרח התיכון. לא כתוב שבמלחמת יו"כ.
(יאשה כתב שהיו טיסות של הציפור לפני אוחרי 73 ושזו עובדה שאין עליה עוררין.
אתה שאלת:
יש לך סימוכין לטענה הזו ?
[ כי בוויקי - מפורטת רשימת המשימות של מטוס זה, וזירת ישראל לא מוזכרת ]
וכן ... אני מודע לכך שיש להתייחס לוויקי כאל מקור די מפוקפק.
והוא הגיב: מה זה סימוכין?
אני ראיתי. זה מספיק?
מכאן התחיל דיון שבו פיקפקת ביכולת שלו לראות ציפור שחורה בטיסה כשנראה שאתה מבין שהוא מדבר על טיסה מבצעית בזמן המלחמה למרות שהוא בכלל לא אמר זאת. אנא קרא את השירשור מחדש)

לאור היכרות מסויימת עם יאשה וקראית ההודעות שלו כאן בפורום אני יודע שמדובר
א. בטייס
ב. באדם רציני ואמין שלא מדבר שטויות ולא בודה מליבו.
לאור זאת אני מניח שכטייס הוא יכל לראות ציפור שחורה בטיסה (גם אם שגרתית/מנהלתית ולא מבצעית) ולא רק במוזיאון
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 22-10-2008, 09:49
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,236
הדיון אינו אישי ואין סיבה שיהיה כזה
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "[QUOTE=YHS]זה שהמטוס יכול..."

אני מנסה להבהיר את הנושא הטכני, וצר לי שקודם לא הצלחתי, לכן אנסה שוב.

מהירות הקול בגובה הטיסה הזה, שמעל ל 60 אלף רגל, היא כ 1000 ק"מ לשעה. טיסה במאך 3 אומרת מהירות של 3000 ק"מ לשעה. מהירות הרוח אינה רלבנטית. זה אומר שהמטוס עובר 50 ק"מ בכדקה ולכן את כל אורך קו החוף של ישראל או לאורך התעלה הוא יעבור בכ- 4 דקות. כלומר, אם אתה על גג בנין בת"א ויודע על האפשרות שהמטוס יעבור ומביט לשמים בזמן הנכון יש לך מספיק זמן לראות את המטוס עובר בתוך שדה הראיה שלך. גם אם הוא גבוה - לא ניתן לטעות באופיו של המטוס, במהירותו ובסילון הגזים שהוא פולט ונראה גם כשהוא גבוה. לא טענתי שניתן לראות את פרטי המטוס או את מספרו ואפילו את זנבו הכפול כאשר אתה נמצא בגובה הקרקע.
אם עד כה לא הצלחתי להסביר למה ניתן לראות את המטוס, בלי קשר לכל "פרופיל מבצעי" או נושאים אישיים - אז צר לי ואסתפק בכך.

נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 22-10-2008 בשעה 10:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 21-10-2008, 16:58
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,570
משימות SR-71 ביום-כיפור
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "אתה לא חייב להאמין."

זמן קצר לאחר תחילת המלחמה הנחה מפקד SAC, הגנרל ג'ון מאייר להערך לקראת ביצוע גיחות SR-71 מעל זירת הלחימה, שכן מדובר היה באמצעי המתאים ביותר לאיסוף מהיר של מודיעין. מסיבות פוליטיות לא ניתן אישור לבצע את המשימות מבסיס מילדנהול באנגליה, ולכן היה צורך לבצען מבסיס ביל שבקליפורניה. ניסיון קודם העלה, כי ה-SR-71 מסוגל לבצע משימות בטווחים ארוכים במיוחד (מעל 15,000 מייל). לצורך ביצוע המשימות הוקם צוות מיוחד.

המבצע החל ב-11 באוקטובר 1973 בשעה 2200 כשמטוס מספר 979 טס לבסיס גריפיס שבניו-יורק. מטוס שני הצטרף בהמשך אך פיתח תקלה הידראולית שמנע את פעילותו המבצעית. במקביל לפריסת המטוסים עצמם החלה פריסת דלק JP7 מבריטניה ותורכיה לסרגוסה שבספרד. ניוד הדלק נעשה בשל אילוצים פוליטיים.

מטוס 979 ובו הצוות ג'ים שלטון וגארי קולמן (לא מדובר ב"ארנולד" מ"על טעם וריח"...) המריאו למשימתם בשעה 0200 של יום המחרת וטסו לכיוון האיים האזוריים תוך כדי שהם מתודלקים באוויר פעמיים. תידלוק שלישי נעשה באזור גיברלטר על-ידי מטוסים שהמריאו מספרד. בשל הקירבה ללוב סיפקו מטוסי קרב של הצי חיפוי אווירי למתדלקים. מטוסי הקרב המריאו מנושאות מטוסים שהיו באיזור.
בנקודה זו המטוס האיץ וטיפס לגובה כשהוא חודר למרחב האווירי המצרי באזור פורט סעיד. לדברי הצוות לא נורתה לעברם אש אך מערכות הל"א הצביעו על כך שמערכות מכ"ם רבות ניסו לנעול עליהם. המצרים טענו למחרת היום כי המטוס שהה 25 דקות משטחם והגיע עד לאזור נגע חמדי, ואז פנה צפונה לעבר קהיר ומשם לעבר ירדן וסוריה. המצרים טענו גם כי שני מטוסי SR-71 חדרו לשטחם וכי מדובר בפעם ראשונה שהמטוס טס מעל שטחם. טענות אלה היו לא נכונות.

עם השלמת המשימה מטוס 979 ביצע תידלוק אווירי רביעי, שוב תחת חיפוי מטוסי הצי. תידלוק חמישי בוצע באזור האיים האזוריים (מטוסי התידלוק התקשו תחילה להמריא בשל עומס בשדה הספרדי אך בשל רגישות המשימה לא יכלו לחשוף את הדחיפות). עם השלמת התידלוק המשיך 979 בדרכו לניו-יורק.

המשימה ערכה כעשר שעות, חמש מתוכן במהירות של מעל שלושה מאך. בסך הכל בוצעו שישה תידלוקים. במבצע היו מעורבים ישירות SR-71 אחד ועוד 11 מטוסי תידלוק. במהלך המשימה צילם המטוס את זירות הלחימה השונות.

גיחה דומה בוצעה שוב ב-25 באוקטובר, גם כן על-ידי מטוס 979. הפעם הצוות היה אל ג'ורסז וג'ון פולר.

בשבועות שלאחר מכן בוצעו גיחות נוספות - ב-2 בנובמבר,, בשבוע שאחר מכן - שתיהן על-ידי 979. גיחה שלישית, בוצעה ב-2 בדצמבר על-ידי מטוס 964 וב-10 בדצמבר ביצע 979 גיחה נוספת. המתווה של הגיחות ההלו היו דומה לגיחה הראשונה. (מי שחשובים לו פרטי המשימות המדוייקים ושמות אנשי-הצוות יכול לפנות אלי בכדי לקבלם).

צוותי האוויר שהיו מעורבים בטיסות אלה קיבלו לאחריהן עיטורים.

פה יש עוד פרטים ותמונות, אם כי ייתכנו הבדלים מהתיאור שאני כתבתי המתבסס על מקורות אחרים:
http://www.wvi.com/~sr71webmaster/griffiss.html
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie



נערך לאחרונה ע"י nsdq160 בתאריך 21-10-2008 בשעה 17:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 21-10-2008, 21:58
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תגובה
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "הגיחה הראשונה"

האם זה נשמע הגיוני כי בה בעת לתחנוניהם של גולדה, אבן, רבין, מוטה גור וכו' אל האמריקנים להתחיל כבר ברכבת האווירית (שרובה בשלב הזה מיועד לחיל האויר...) יורה מפקד חיל האויר או הרמטכ"ל באקט אובדני לנסות הפיל דווקא מטוס ביון אמריקני? ועוד אחרי תקרית הליברטי רווית הדמים במהלך המלחמה הקודמת? מה עוד שהניסיון הקודם להפיל מיג 25 נכשל הרי ואחריו לא היה פיתוח או רכש אמל"ח חדש ייעודי לנושא מה עוד שמטוס הביון האמריקני טס מהר וגבוה בהרבה ממקבילו הרוסי ולמעשה לא היה ניתן ליירטו באותה העת (למעט עקב טעות קיצונית של צוות, תקלה טכנית או בטילי SA-5)... קיצר נשמע כמו עוד מקור קונספירטיבי לא אמין?

נערך לאחרונה ע"י strong11 בתאריך 21-10-2008 בשעה 22:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 21-10-2008, 22:05
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,570
עוד על ה-SR-71 ב-1973
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי strong11 שמתחילה ב "תגובה"

ראשית, התשובה היא חיובית, המקור שצירפתי קישור אליו נראה מאוד לא אמין, למרות שהטקסט התפרסם ב-UPI.

שנית, אני מצרף את המסמך המקורי של המטכ"ל האמריקאי מה-8 באוקטובר 1973 שבו מתוארת הבקשה להשתמש ב-SR-71 לצורך איסוף מודיעין חיוני על המלחמה במזה"ת שפרצה זה מכבר. חלקים מסויימים - בעיקר אלה הנוגעים למעורבות מדינות נוספות בפעילות - נותרו מסווגים גם היום.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



מסמך נוסף הוא מסמך עבור מנהל ה-NRO מה-19 באוקטובר 1973 ובו התוכנית להפעלת מטוסי SR-71 ו-U-2 במהלך חודש נובמבר 1973. מצורפים הקטעים העוסקים במשימות במזה"ת.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie



נערך לאחרונה ע"י nsdq160 בתאריך 21-10-2008 בשעה 22:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 22-10-2008, 06:40
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,199
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "עוד על ה-SR-71 ב-1973"

די ברור לאור שפע המקורות שאתם נותנים פה שאכן היו גיחות מטוסי צילום באיזור בזמן המילחמה. אין גם סיבה הגיונית מדוע לא יהיו גיחות כאלו ושפע סיבות הגיוניות למה כן.

אבל זו לא הנקודה שסטרונג העלה. נסיון יירוט ישראלי של מטוס אמריקאי (בהנחה שידעו שהמטוס אכן אמריקאי) במיוחד בנסיבות של סוף 1973 הרי הוא טירוף מוחלט. כשחושבים על כך שגולדה ודיין החליטו להימנע ממכה אוירית מקדימה בבוקר השישי באוקטובר, כשידעו היטב את המחיר שישראל תשלם על כך, רק מפחד התגובה האמריקאית ובמצב שהיו ב13 בחודש, לפי המקורות שלך זמן גיחות הצילום, הרי שבאמת נסיון הפלה כזה הוא בבחינת אובדני.

אגב, המקור של rense.com אכן ניראה מאוד לא אמין. הגירסה למילחמה כפי שמופיעה שם ניראת פשטנית משהו.

בכל אופן תודה רבה על כל האינפורמציה. מרתק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 22-10-2008, 10:11
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תגובה
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "זאת בהנחה שידענו שהמטוס..."

לדעתי בישראל ידעו גם ידעו שאלו טיסות ביון אמריקניות ולו בדרך השלילה:

1. המטוס צילם דווקא את מערכי הנ"מ הסורי והמצרי ועוד מערכים תמך שלהם ולא את המערכים או שדות התעופה המקבילים בישראל... מדוע שהרוסים ישלחו מיג-25 לצלם דווקא את המערכים של ידידיהם? ודווקא לא את אלו של ישראל?

2. המטוס נכנס כמובן מהים התיכון ויצא אל הים התיכון... מדוע שמטוס רוסי יעשה כן ולא פשוט ימריא וינחת בשד"ת ערבי סמוך, כפי שהיה בשנים שלפני המלחמה? מה עוד שכזכור ח"א נמנע מלהפציץ את השדות בהם נחתה הרכבת האווירית הרוסית בסוריה ובמצרים כך ששדות אלו היו מוגנים לחלוטין לכאורה (והרכבת האווירית הרוסית התחילה הרבה לפני טיסות הביון)?

3. מדוע שהרוסים יתחילו את טיסות הביון שלהם דווקא בסיני ודווקא בשבוע השני של המלחמה כאשר המצרים עדיין נמצאים במצב התקפי ויתרוני על פני צה"ל? אם כבר היו מגבילים לחזית הסורית, שם צה"ל כבר עבר לאופנסיבה רבתית.

4. אפשר להניח שהאמריקנים גם שתפו בסופו של דבר את ישראל בצורה כזו או אחרת בדברים, ולו כדי לסייע במקרה של פגיעה/נטישה אפשריים מעל אזור מלחמה מסוכן, אם כתוצאה מפעילות אויב או תקלה טכנית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 22-10-2008, 08:09
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,838
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "עוד על ה-SR-71 ב-1973"

אם אני מבין נכון אז הגדרת המטרה בסריקות הללו (בניגוד לקודמות) מעידות שגיחות הצילום (ואיסוף המודיעין הנוסף שמחוק עדיין) שבוצעו ע"י האמריקאים נועדו לאסוף מידע דווקא על הצבאות המצרים והסורים, בדגש על נושא טילי הנ"מ שלהם, ולא על הצבא הישראלי.
לא נאמר כלום על טק"ק או נשק גרעיני ישראלי או ערבי.
יכול להיות שההגדרות לאיסוף על הצבא הישראלי ו/או על טק"ק ונשק גרעיני נמצאות בקטעים המחוקים, אך מהניסוח שמסביב למחיקות זה לא נראה כך.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 08-06-2010, 14:04
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "כתבה מ FLIGHT על לוויני הריגול שהסובייטים שיגרו במהלך מלחמת יוה"כ"

יש ייחוס נוסף ועדכני יותר ללוויינים הללו בספר הזה של Paul Crickmore (ה-אותוריטה בכל מה שקשור למטוסים השחורים של לוקהיד).

http://www.amazon.com/Lockheed-Oper...75994742&sr=8-9

מומלץ לקרוא אותו כהמשך לספר הזה.

http://www.amazon.com/Lockheed-SR-7...pd_bxgy_b_img_b

למרות שאני לא כל כך אוהב את הכותרים האלו של אוספרי (לדעתי הם קצרים וכלליים מידי),אני יכול להמליץ בחום על שני הספרים הללו מאחר ומדובר על סופר מוביל בתחומו ומכילים במרוכז מידע באופן שלא היה זמין בקלות לפני כן.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 08-06-2010 בשעה 14:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 29-04-2012, 18:56
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,660
פרטים נוספים על גיחות ה SR-71A מעל סיני במלחמת יוה"כ
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "גיחות SR-71 ("הציפור שחורה") מעל שמי מזה"ת במלחמת יוה"כ"

בפרק מעניין העוסק במטוס ושודר במסגרת הסדרה BATTLE STATIONS בערוץ ההיסטוריה. בין היתר מראיינים פה את הטייס וה RSOשאיישו את הגיחה הראשונה מעל המזרח התיכון (11.5 שעות טיסה - הארוכה ביותר שבצע המטוס עד לאותו הרגע) וכן את מפקד הכנף שלהם. לטענתם נורו עליהם טילי נ"מ מעל שטח ישראל... כן מראיינים פה את טייס הניסוי הראשון וכן טייסים שבצעו גיחות מעל ויאטנם (אחד מהם מציין שבמטוסו הותקנו משבשים המקבילים לפודים שנשאו על ידי מטוסי קרב) ולוב וכן מתוארת הכנת המטוס לגיחה מבצעית.


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.[]

[אשכולות נוספים העוסקים במטוס]

http://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=30325]

http://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=547195]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 25-02-2013, 23:23
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,660
פרטים נוספים על הגיחות - מהספר שהוזכר על ידי גיל חזקיה
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "פרטים נוספים על גיחות ה SR-71A מעל סיני במלחמת יוה"כ"

כאמור יצא לפני 4 שנים בהוצאת אוספרי. אנקדוטות עיקריות:

1. תחת שם קוד GIANT REACH / BUSY PILOT בוצעו 9 גיחות צילום מעל המזרח התיכון - ב 13 לאוקטובר, ב 25 לאוקטובר, ב 2 לנובמבר, ב 11 לנובמבר, ב 1 לדצמבר, ב 10 לדצמבר, ב 25 לינואר, 25 לפברואר וב 6 לאפריל. למעשה רק טיסה אחת בוצעה במהלך הקרבות עצמם והיתר נועדו בעיקר לפקח על הפסקת האש, הפרדת הכוחות וכו'.

2. שתי הגיחות אחרי הפסקת האש עסקו במעקב אחרי הזרמת הנשק הסובייטי לסוריה ומצרים דרך נמלי טרטוס, לטקיה, אלכסנדריה ופורט סעיד בהתאמה (בפועל לא בוצעה הזרמה דרך פורט סעיד, שהייתה סמוכה מדי לאזורי הקרבות בצפון התעלה) וכן דרך נמלי התעופה הבינלאומיים. כמו כן ניסו לאתר את משגרי הסקאד המצרים באזור מחצבות טורה, מדרום לקהיר.

3. כל מטוס ביצע 3 תדלוקים לכל כיוון (אוקיינוס אטלנטי, חופי ספרד, מלטה), בכל אחד מהם תדלק משתי מיכליות שונות, סה"כ 12 תדלוקים במהלך 10+ שעות טיסה, מחציתן במהירות מאך 3 (!!). בפועל לא פחות מ 14 מיכליות תמכו בכל טיסה - מאחר ובכל רגע נתון היו 2 מטוסי גיבוי באוויר.

4. אחרי הסירוב הבריטי של ממשלת הית' להתיר טיסות ממילדנהול, הגיע גם הבקשה של פרנקו להרחיקת את התדלוקים האווירים מחופי ספרד לאיים האזורים, שוב כדי לא להרגיז את מדינות הנפט הערביות, וזה נעשה החל מהגיחה השנייה. בה בעת התיר פרנקו למיכליות עצמן להמשיך לפעול מספרד. ואני אוסיף שתלותו של פרנקו המצורע באמריקנים (כמו זו של שכניו המצורעים לא פחות בפורטוגל) הייתה גדולה בהרבה מזו של הבריטים, שבאותה השנה גם סבלו ממשבר כלכלי עמוק (שהגדיל את תלותם וחנופתם לממון והנפט הערבים) וגם הצרפו לקהיליה האירופאית (שקדמה לאיחוד) מה שתרם וליישור הקו עם יתר הסמרטוטים ביבשת.

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 25-02-2013 בשעה 23:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 26-02-2013, 22:42
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,660
מסמכי CIA חדשים על גיחות ה GIANT REACH
בתגובה להודעה מספר 69 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "פרטים נוספים על הגיחות - מהספר שהוזכר על ידי גיל חזקיה"

בתחילת החודש (פברואר 2013) חשף ארכיון ה CIA מנה גדושה של כ 400 מסמכים הנוגעים לפעילות הארגון סביב מלחמת יוה"כ (לפני, במהלך ואחריה), מחציתם בפרסום ראשון, זאת בהמשך ליום עיון מעניין שהתקיים בסוף ינואר תחת הכותרת President Nixon and the Role of Intelligence in the 1973 Arab-Israeli War. גם ביום העיון (5 שעות וידאו זמין ב YOUTUBE) וגם במסמכים יש פרטים מעניינים רבים (גם אם לא גילויים דרמטיים) מהם נביא באשכולות הרלוונטיים. נתחיל עם גיחות ה GIANT REACH המוזכרות במספר מסמכים, שלמרבה הצער חלקים רבים בהם נותרו REDUCTED גם ממרום 40 שנים.

מסמך מ 22 לאוקטובר הסוקר את האפשרויות העומדות בפני האמריקנים

http://www.foia.cia.gov/sites/defau.../1973-10-22.pdf

SR-71 and U-2R reconnaissance aircraft are the only systems available to the US which are capable of providing regular photographic coverage of cease-fire lines
and related logistical and support areas.

While photography from SR-71 or U-2R systems will be adequate to verify that no major changes are taking place in the disposition of opposing forces, these systems cannot provide warning of rapid changes, evidence of ctivities in rear areas., or preparations for limited scale actions. -

c. The SR-71 is capable of flying in either a hostile or permissive environment.

The U-2R cannot operate effectively in a hostile SA-2 environment and would therefore, require mutual acceptance for it to be effective.

Egyptian troop concentrations beyond this penetration are also of concern. This area could only be monitored by an overflight--peripheral missions flown to. the east of Egyptian dispositions along the canal would not provide coverage adequate to monitor activity there. In addition, the absence of well defined geographic features in this desert area will make the exact fixing of a cease-fire line difficult if not impossible.

SAC believes that a mission with all cameras (optical bar for area coverage, technical objectives for spot coverage) could be accomplished every 48 hours (only one optical bar camera is currently available at Griffiss). Also, it takes a minimum of 36 hours to get the tankers up to their refueling points, land to top off again and backin place at Torrejon, Spain. Tanker crew rest is also important so SAC would prefer missions to be flown no more frequent than 72 hours apart.

Based on the above and on the performance of the first mission on 13 October, a mission (if SAC is ordered back on a 12 hours status, and if the decision is made by about noon, EDT) could have an. SR-71 over the target area by noon (Mid-East time) the following day. After a 11-12 - hour mission, the mission film could be at Eastman Kodak 'at about 4 PM EDT, about four hours after landing, processed and delivered to NPIC by noon the following day, the first readout becoming available some 4 to 5 hours 1ater (about 4 to 5 PM EDT), with all highlights completed by about 9 AM the following morning. Or, summarizing, first readout could be available abcut 50 hours after the decision to go was communicated to the operators

Utilization of the U-2 in this area is highly sensitive and diplomatic approvals of the governments involved would be required prior to operational missions. The following items are considered significant:

Flights to provide coverage of both sides of the Suez Canal would require both Israeli and Arab approval
. Should either Israel or Egypt not concur in this overflight, modified coverage from the air space of the concurring nation would be possible.

Photographic coverage can be provided in the area affected by the cease-fire from several Mediterranean areas. Specifically, operations could be conducted from Italy (Brindisi, Sigonella), Greece (Elefsis), Crete (Souda Bay),or Cyprus (Akrotiri). Another option could be operation from Tel.Aviv proper. Operation from Spain would not allow desired altitude of 69,000 feet in target area. Incirlik AB, Turkey would also be a suitable base for operations. All of the foregoing options would require approval by third party governments prior to utilization of their territory
as a' forward base for operational sorties

In general, areas of intelligence interest in the UAR and Syria are assumed to be SAM defended. Present hostilities have indicated a nonstatic defense. A well
developed early warning and GCI radar network exists. A U-2R overflight would be identified and tracked accurately. enoloved SA-2 defenses would constitute a valid

The "H" camera, "B" camera and IRIS are available configurations that can be utilized dependent upon the physical location of the target area and political restraints or overflight prohibitions. The "H" and "B" cameras are the most capable of providing the resolution required for photographic interpretation.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מסמך מה 24 לאוקטובר הממשיך את אותו הדיון

http://www.foia.cia.gov/sites/defau...1973-10-24F.pdf

In Syria, coverage of Allepo and Tiyas airfields is to assess air re-supply activities, and coverage of other airfields (Dumayr, Marj Ruhayyil, T-4, and Khalkhalah) is to assess possible Israeli strike damage and current AOB. Coverage of Egyptian Airfields Hurghada, Wadi Abut Shihyat, Luxor, Daraw, and Aswan is for AOB,

מסמך מה 21 לנובמבר הבוחן את אפשרויות הכיסוי לאור הגיחות הקודמות כולל צפי להמשכן עד לינואר 1974 לפחות

http://www.foia.cia.gov/sites/defau...3-11-23B-CM.pdf

The overall SR-71 results have been good considering all factors.
However, the one-ata-time planning, review, and policy approval procedure is poorly suited for effective longer term reconnaissance. Satellite reconnaissance has been effective
in providing important information both in the Middle East and support areas in the USSR, but some information has not been timely because of the elapsed time between imagery operations and recovery, processing, and review of the film.

The SR-71 has the capability of covering most, but not all, primary objectives in the Middle East on a single mission with rapid availability of derived information but represents a complex undertaking which has inherent risks and some political drawbacks. Satellite reconnaissance is unobtrusive but cannot photograph all objectives of interest on the' same day or return the film for immediate review and
reporting.
The overall situation calls for the use of both collection systems,
coordinated in such a way as to take advantage of their inherent strengths
while minimizing their limitations.

מטרות הגיחות

Soviet Presence in the Middle East either in terms of the introduction of combat or support troops, or in the logistical resupply and training of Arab forces.

b. Monitoring Cease-Fire or Other Lines of Demarcation including the status and disposition of opposing combat and support forces along and in the
rear of these lines.

c. Potential Build-up Areas and Logistical Support Bases to detect buildups or preparations for renewal of hostilities or other activities contrary to the spirit or letter of understandings or agreements

d. Weapons Delivery and Deployment with emphasis on the detection of new or advanced weapons which would affect the military balance in the region.

The SR-71 mission survivability has been evaluated extensively by the DoD with the conclusion that its present defensive systems and operational characteristics should insure survivability against all known threats in the Middle East.
The survivability analyses have-been recently re-examined and reaffirmed. It must be recognized, however, that there is always some risk of operational failure and both the international and U.S. domestic implications of a reconnaissance loss in the Middle East should be recognized and weighed in connection with the reconnaissance
plan outlined below


שני מסמכים עוסקים בגיחת ה 2 לדצמבר 1973.

http://www.foia.cia.gov/sites/defau...73-11-29-CM.pdf

המסמך הראשון מה 29 לנובמבר - מדוע נזקקו לגיחה?

Coverage of the Durma area near Damascus continues to be inconclusive as to the presence or absence of Soviet combat units.
High-resolution coverage with the SR-71 tech objective camera plus the additional comparative coverage that would be
obtained may provide insight on this question, although it cannot be guaranteed.

בהקשר של הסקאדים שנידונו באשכול הנפרד על גיחות העומק במצרים וסוריה.

The satellite coverage continues to be inconclusive on SCUD activity.
Additional coverage would provide some possibility of providing data on this problem

מסמך מה 30/11/73 שימו לב לדרגים הבכירים מעורבים באישור כל גיחת "אמת" של SR-71A וחשיבות חיזוי מזג האוויר (שנכשל! ראו הגיחה הבאה).

http://www.foia.cia.gov/sites/defau.../1973-11-30.pdf

מסמך מה 6/12/73 אישור גיחה חוזרת אחרי כשלון גיחת ה 2 לדצמבר בגלל עננות

http://www.foia.cia.gov/sites/defau...73-12-06-CM.pdf

The 2 December GIANT REACH mission encountered bad weather; approximately 80 percent of the area photographed was cloud or haze-covered. As a consequence, the mission yielded only fragmentary information on those areas of military activity that continue to be of highest priority concern.

שוב אזכור של הסקאדים, שימו גם לב לאזכור הנדיר של אדמירל דה פוי, מנהל ה DIA באותן השנים

Intelligence continues to be inconclusive on SCUD activity in the UAR, although reports continue. Additional photo-coverage could provide data on this problem, and would be planned with this in mind.

הסבר נוסף לתזמון הגיחה => העדר כיסוי לווין

The next increment of satellite photography will not be recovered until about 16 December, and will be available for readout about 18-19 December

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 26-02-2013 בשעה 23:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 23-07-2013, 21:01
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,660
An SR-71 flight in the 1973 Yom Kippur War
בתגובה להודעה מספר 70 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "מסמכי CIA חדשים על גיחות ה GIANT REACH"

http://webs.lanset.com/aeolusaero/A...ght-25Jan10.pdf

. We had no viable emergency airfields and I did not want to be a no-notice, no-flight plan, single engine emergency arrival at David Ben Gurion airport in Tel Aviv, especially since the Israeli government had not been informed in advance about the missions and they were in a battle for their own survival

My flight track went down the Suez canal past Cairo before making a left turn at Mach 3.15 to
the north across the battle lines in the Sinai. I continued on a northerly course across the Dead Sea and over the center of the Golan Heights with the panoramic and point cameras providing imagery of hundreds of targets on both sides of the aircraft. Approaching the Lebanon border I made a sweeping right turn out over Syria and then back into the Sinai on a parallel flight path for maximum coverage. The airplane was running well and I pushed it up a bit to Mach 3.2 before exiting the area near Port Said.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 27-04-2015, 23:01
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,660
Blackbird Diaries Stories from the fastest jet ever flown
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "גיחות SR-71 ("הציפור שחורה") מעל שמי מזה"ת במלחמת יוה"כ"

http://www.airspacemag.com/flight-t...ries-180953373/

Colonel James H. Shelton Jr.

Shelton was the first Strategic Reconnaissance Squadron commander of the SR-71 unit at Beale Air Force Base, California. He was the fifth SR-71 crew member to reach the 900-flying-hour plateau.

During the October 1973 Yom Kippur War, our government wanted to know the battlefield situation between the Israelis and Egyptians. They couldn’t move one of our spy satellites out of a Russian orbit due to higher-priority targeting. Lieutenant Colonel Gary Coleman (recon systems officer) and I were asked to obtain the information. We were to take off from Beale Air Force Base, fly through the Mediterranean Sea, down the Suez Canal, around the city of Cairo, Egypt, head through Israel, back through the Mediterranean, and recover at RAF Mildenhall, England. This would be about an 8-hour-and-45-minute flight.

The next day, we were informed that the British would not let the SR-71 land in England due to their dependence on Middle East oil. The new plan was to fly from Griffiss Air Force Base, New York, through the Middle East and return to Griffiss. It meant that the mission was now 11 hours and 30 minutes.

As we headed down the Suez Canal, Gary informed me that a SAM site in Egypt was tracking us. We maintained speed and heading. Fortunately, as we continued south over the Suez Canal, the SAM site stopped tracking our plane. Eventually, we turned west to circle around Cairo. Once again, an Egyptian SAM site started tracking us. Through the side window, I spotted high-altitude condensation trails approximately 40,000 feet below us. Now we had fighter aircraft trying to track us or attempting to shoot us down, as well as the threat from the SAM site. Based on our location, I believed they were Egyptian aircraft and not Israelis.

Our sixth air refueling was over Canada. Knowing the weather at Griffiss was clear and we wouldn’t need any extra fuel, I pushed the throttles up to full military power, just before the afterburner range. This increased our speed to around Mach .98. The Canadian air traffic controller kept asking us what type of aircraft we were. I responded, “As filed on our flight plan.” After landing, I questioned our mission planners as to the type of aircraft they had indicated on our flight plan. They replied, “A KC-135 tanker.” No wonder the traffic controller wanted to know the type of aircraft—a KC-135 flies almost 150 miles per hour slower than I was going.

Our photos showed that the Israelis had moved farther into Egypt than Golda Meir had admitted. The State Department used these photos to convince Meir to withdraw from Egyptian territory.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 03:36

הדף נוצר ב 0.60 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר