לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #21  
ישן 24-10-2008, 13:56
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
שני מיג 17
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "לפי..."

באותה גיחה, אחד ברקטות א"ק ואחד בתותחים
הדבר מצויין גם באתר חיל האוויר וגם בסיפור ההפלה באתר מרחב אווירי.

אגב, זו לא הייתה הפעם הראשונה שסקייהוק מפיל מיג 17 ברקטות א"ק, ב 01.05.1967 טייס חהי"א בשם Theodore R. Swartz בזמן שהיה בגיחת תקיפת שד"ת בצפון וייטנאם ניתקל במיג 17 והתפתח ביניהם קרב אוויר, בסופו של דבר הפיל הסקייהוק את המיג ברקטות א"ק Zuni.

סיפור מוזר בקשר לטייס סקייהוק אמריקאי מפורסם:
במסגרת ניגוח הקמפיין של ג'ון מקיין פירסמו מתנגדיו שהוא למעשה לא היה טייס קרב כפי שהוא מתהדר אלא טייס הפצצה שהוא ועמיתיו פגעו באוכלוסיה אזרחית פעמים רבות ואפילו הוסיפו סרט ברוח הדברים עם מראות הרס ונפגעים אזרחים על מנת להציג אותו כ Baby Killer.....
הם קיבלו תגובות נזעמות על רמתה הנוראית והנמוכה של ההכפשה הזו, אחת מהן הייתה שהמטוס הזה כן יודע לנהל קרב אוויר ואפילו להצליח, הראיה הייתה קרבות האוויר (הישראלי והאמריקאי) בין הסקייהוק למיג 17.

המטוס שהפיל מיג - סקייהוק A-4C מס' 148609 (ייתכן והסימון האדום מתחת לקוקפיט - זה סימון ההפלה)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 24-10-2008, 19:00
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
תודה לך
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "המקורי התרסק ב 23 ליוני 1972..."

מדהים סיפורי ההפלות האלה עם מטוסי הפצצה ורקטות א"ק, ניראה ששני הטייסים (הישראלי: בבן ז"ל והאמריקאי: תיאודור) היו בעלי תושיה, יכולת הטסה גבוהה, דבקות במטרה וגם...ברי מזל! כל הכבוד להם!
אני לא יודע מה קיבל בבן ז"ל על ההפלה שלו, אבל האמריקאי זכה בסילבר סטאר.

סיפור הקרב של האמריקאי מתוך האתר הזה




On May 1, 1967, Lieutenant Commander Ted "T.R." Swartz was about to make an air-to-ground missile attack on North Vietnam's Kep Airfield, north of Hanoi. His A-4C #685 was armed with unguided 5" ZUNI rockets to hit ground targets. As LCDR Swartz began his roll-in to attack the target, his wingman alerted him to a pair of enemy MiG-17 “Fresco” fighters at Swartz's 6 o'clock position. Suddenly A-4C aborted his target run pulling the aircraft into a defensive high "G" barrel roll sliding into MiG’s 6 o'clock position. LCDR Swartz pickled a salvo of ZUNI rockets from beneath his Skyhawk wings and incredibly one of the unguided ZUNIs hit one of the MiGs, which disintegrated in a ball of flame. The first, and only, shoot-down of an enemy aircraft by a Skyhawk during the Vietnam War. LCDR Swartz combat awards include the Silver Star, DFC, Air Medal, Navy Commendation Medal and the Vietnamese Cross of Gallantry






זה המקורי - תמונה מיולי 1970 עת היה מוצב על הנומ"ט שנגרי לה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 24-10-2008 בשעה 19:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 24-10-2008, 20:14
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
זו שיטת המספור
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "משהו פה לא מסתדר. אם זה..."

של הצי ושל הנחתים.
מס' המטוס 148609 זה מס ה "צ" של המטוס (BuNo) - קבוע איתו לאורך כל הדרך.
המספר בן ה 3 ספרות ניקרא Modex והוא מאפיין של המטוס בכנף שעל הנומ"ט, ז"א המספר הזה יתחלף ברגע שהטייסת תעבור מנומ"ט לנומ"ט.
הסיפרה הראשונה של ה Modex מציינת את סוג המטוס לדוגמא: 1XX קרב, 3XX מטוסי תקיפה קלה, 4XX תקיפה כבדה וכו' (שים לב שהיו שינויים גדולים במספור הזה לאורך השנים בגלל התחדשות המטוסים).
הספרות השניה והשלישית מצינות את מעמדו של המטוס בטייסת.
ה CAG יטוס ב X00 ומפקד הטייסת יטוס ב X01 וכו' (המספר יעלה ככל שחשיבות הטייס תרד), כמו כן המספר משתנה מנומ"ט לנומ"ט ע"פ המטוסים הקיימים והמשימות שלהם.
באתר הזה תמצא מידע על מיספור המטוסים בצי וחיל הנחתים

לגבי מחיקת סימול ההפלה, אולי הם סימנו אותו רק בצד השמאלי בלבד ואולי באמת נמחק

המקורי בשנת 1969 על הנומ"ט אינטרפיד עם Modex שונה וניראה שגם בלי סימון ההפלה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 24-10-2008 בשעה 20:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 26-10-2008, 22:30
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
אין לי תשובה סגורה
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי strong11 שמתחילה ב "תגובה"

1. בשנות ה-90' הטיסו שלוש טייסות את העייט (הכל דגמי N) - ט.102 ושתי טייסות העייט בנבטים ("הכנף המעופפת" ו"הדרקון המעופף"), כך שהסבירות היא לפחות שליש ... עייט 328 נמצא כיום בתצוגת המטוסים בכניסה לרמת דוד, כל שמדובר במטוס שגמר שעות. להערכתי, הוא טס ב-102 באמצע שנות ה-90', גמר שעות ואז הוחלף בידי מטוסים חדשים יותר מטייסות נבטים. על פניו, לפי מספרו, מדובר באחד מראשוני מטוסי ה-N שנקלטו ב"דרקון המעופף" בתחילת שנות ה-70'. לגבי 419, אין לי מידע, אבל שוב - לפי מספרו מדובר על עייט מתקדם יותר, כנראה הגיע לאחר יוה"כ.
2. אין לי מידע על כך.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 26-10-2008, 14:36
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,225
Facebook profile
עדו היקר
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי עדו רז שמתחילה ב "תמונת העייט"

חבל להתעצבן סתם, יש לך נתון לגבי תאריך הצילום ומקורו?
ז"א מי צילם? מתי? איך הגיע לרמי?
רמי בחור אמין בהחלט אין לי ספקות לגביו ומעולם לא היו לי אפשר לראות סריקה של התצלום כולו ללא הגדלת חלק ממנו?
שוחחתי ארוכות גם עם בנו של "בבן" שהיה בעצמו טייס בח"א וזוכר היטב בתור נער צעיר את ההפלה ואת המטוס והוא אמר שמעולם לא נצבעו על המטוס סימני ההפלות של אביו.
ומעניין עוד יותר שמטוס כזה מפורסם לא צולם עם סימני ההפלה, עוד לפניו היו מטוסים עם הפלות מיוחדות כמו הווטור, המטאור, המיסטר וכל המטוסים עם סימני ההפלות צולמו מכל הכוונים ויש מעל אחד מספיק צילומים. אז העניין נראה מעט מוזר שבכל העולם יש רק תמונה אחת של המטוס עם סימני הפלות.
אשמח מאד לדעת שאכן כך.
כל טוב
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 26-10-2008, 14:58
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "עדו היקר"

עמוס

חבל על הוויכוח.
התמונה אמיתית לחלוטין,והיא צולמה-כפי שעידו ציין-במהלך ניסויי התדלוק מסטראטו.

הטענה שהתמונה מפוברקת רק בגלל שאתה לא הצלחת לשים עליה יד היא מופרחת ולא רלוונטית בעליל.
כפי שעידו אמר,קצת צניעות והבנה לא יזיקו.

אם כבר עניינינו בסימני הפלה.
לאחרונה התוודענו שגם על ההאנטר העירקי שהפיל את הווטור והמיראז' מעל H-3 (ע"י הטייס הפקיסטני סעיף אול-עזאם),נצבעו זוג סימני הפלה.
יש תמונות בצבע שמאשרות זאת.

דברים חדשים מתגלים כל הזמן.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 26-10-2008, 21:04
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי wings48 שמתחילה ב "Hi Gill The photo proof of..."

שלום אלכס

ההאנטר עם ההפלות צולם זרוק במגרש הגרוטאות של בסיס תאמוז (לשעבר חאבניה),שהיה בסיס הבית של מטוסי האנטר.
כך שהמטוס מעולם לא הגיע למוזיאון כלשהו. (או נצבע מחדש בסכמה לא אותנטית כזו או אחרת).

בספרו החדש של טום קופר Iraqi Fighters,ישנן תמונות בצבע של מטוס זה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 26-10-2008 בשעה 21:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 26-02-2012, 19:57
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
וזוהי התמונה
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי עדו רז שמתחילה ב "תמונה נדירה של עייט 03 עם סימני ההפלות"

מתוך הספר האמור של יואב אפרתי.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אגב,לשמחתי נודע לי לאחרונה שיש תמונה נוספת של המטוס עם סימני ההפלה.
התמונה טרם פורסמה אך בטוחני שבעתיד היא תפורסם.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 26-02-2012 בשעה 20:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:41

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר