לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 03-11-2008, 15:26
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
צה"ל בוחן רכב כביש/שטח הודי (בהודו הרכב עולה 7000$)

נראה שמדובר בחשיבה מקורית בצה"ל, לאחרונה תעשיית הרכב ההודית הולכת הגדלה בשוק העולמי האזרחי ובשוק הצבאי
לכתבה

צה"ל בוחן רכבים של מהינדרה ההודית שיגיעו גם לשוק הפרטי


הצבא עורך ניסויים ברכב כביש-שטח - ה"סקורפיו", כלי מודרני עם מנוע טורבו-דיזל מפיתוח אירופי, העונה לתקינה אירופית עדכנית
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://images.globes.co.il/Images/NewGlobes/Misc_2/icon_Bullet_4x4_Black.gif]
יתרונו הגדול הוא מחירו: בארץ המקור עולה כ-7,000 דולר בלבד



דובי בן-גדליהו

3/11/2008


<DIV>צה"ל עורך ניסויים ברכב כביש-שטח ראשון מתוצרת מהינדרה ההודית. ה"סקורפיו" הוא כלי מודרני יחסית עם מנוע טורבו-דיזל מפיתוח אירופי, העונה לתקינה אירופית עדכנית.

הרכב מצויד בתיבת הילוכים ידנית, אך צפוי להגיע לארץ עם תיבה אוטומטית של ג'נרל מוטורס, כיום בשלבי פיתוח. יתרונו הגדול הוא מחירו: בארץ המקור הוא עולה כ-7,000 דולר בלבד.

את החטיבה הביטחונית של מהינדרה בישראל מייצגת אלול, שמתמחה בתחום הביטחוני-צבאי. אלול אינה משווקת כלי רכב, אך לפי הערכות, כשיוחלט על ייבוא סדיר, תחפש החברה זכיין מענף ייבוא הרכב בישראל. לאלול היה בעבר הסדר דומה עם קבוצת סמלת על ייבוא הרכבים האזרחיים של המותג האמר. כלי הרכב של מהינדרה מיוצרים ע"י תאגיד "מהינדרה את מהינדרה", אחד הגדולים במדינה. שלוחות שלו, בעיקר בתחום הטכנולוגיה, מיוצגות בישראל.

על פי הערכות, אם וכאשר יוחלט לשווק את הכלי בארץ, הוא עשוי להיות רכב הדיזל האוטומטי הזול ביותר בשוק ועשוי להשתבץ בקבוצת שווי שימוש 2 או 3.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 03-11-2008 בשעה 15:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 05-11-2008, 22:51
  yochaiTB yochaiTB אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.08.05
הודעות: 251
סקר
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "יש משפט ידוע שאומר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי לבני
..."כל דבר זול בסופו של דבר עולה ביוקר" !

תקנה ג'יפ זול, תשלם אח"כ ביוקר על תיקונים וחלפים !
משוואה מאוד פשוטה ומרגיזה להחריד.....

ולגבי שימושו כרכב נושא רקטות ע"י שכינינו הטובים מדרום - אל תדאג להם ! הם ממש לא זקוקים דווקא לג'יפ ההודי לשם כך !
אין להם ממש מחסור ברכבי 4X4

תיקונים וחליפים זה לא בתפריט, כשמתקלקל האוטו קונים חדש כמו טיל חד פעמי...(רק בגירסה ההודית). אבל אני בטוח שהוא לא מנייר והוא יוכל לעשות פעיליות בססיות כמו שצריך אם זה לא נסיעת OFF ROAD והפעילות קלה אין סיבה שהוא לא יעמוד בה בגבורה.
שמע כל אחד שאחראי על צי כזה של מכניות יכול לתת מכונית במצב "סע ושכח" אם היום יש בצה"ל הרבה מכניות צבאיות שמשמשות בתור מכניות אזרחיות בחלק מהזמן אפשר להחליף אותם במכניות כאלה. אני לא בקי בפרוטוקלים של הצבא אבל יצא לי לראות כמה פעמים חיילים\נהגים חוזרים עם סופות הביתה לסופ"ש, זה דווקא מה שנראה לי ביזבוז מיותר.
בתאוריה שני מכניות כאלה שיעמדו בבסיס וישרתו את חיליו(קציניו) רק בחלק מהזמן (נסיעה לפה נסיעה לשם) יהיה חסכון בחליפים ובדלק. ויאפשרו לסופות\דפנדרים להיות איפה שצרכים אותם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 06-11-2008, 05:27
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "צה"ל בוחן רכב כביש/שטח הודי (בהודו הרכב עולה 7000$)"

בשביל זה בוחנים את הרכב, אני לא מאמין שאם הרכב הזה יתפרק בשטח ירכשו אותו,אף אחד לא חושב להחליף את הסופה 2 או את הריינג'ר ברכב הזה, כמו שכתבו פה כבר, הרכב הזה כנראה ישמש כרכב יחידתי לשימוש כללי מה גם שזה לא יזיק למספר קצינים בדרגי ביניים להתנייד ברכב שטח טוב וזול (בהנחה שהוא יעמוד במבחנים).

אנחנו לא חייבים לרכוש תוצרת הודית ולא מקבלים מההודים סיוע בטחוני. זאת בניגוד לחלק מהרכישות הלא הגיוניות שביצענו מהאמריקאים במסגרת הסיוע הבטחוני כדוגמאת טנדר הסונומה שפשוט התפרקו בצה"ל.

משאיות ורכבים כבדים נוספים של התאגיד ההודי TATA משמשות כיום בעולם כפלטפורמות למספר מערכות נשק בשירות ועתידיות, כולל פרוייקטים משותפים עם התעשיות הבטחוניות.
אני לא הייתי מזלזל בתעשיית הרכב ההודית.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 06-11-2008, 10:49
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "Mahindra&Mahindra היא חבר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי דוד שמואל
...האם הביקורת שלכם מבוססת על מידע קונקרטי או דעה קדומה?...


להערכתי , הבקורת כאן מתבססת על כתבה אחת + דעות קדומות , ותו לא...

הנה עוד קצת נתוני-שיווק :

גירסת ה-SUV של הסקורפיו הוצגה לראשונה ב-2002 , ואחריה גם גירסת ה-PicUp
המבוססת על אותה שילדה .
מכירות-חו"ל הראשונות היו לטנזניה , סרילאנקה , קונגו , מדגסקר , מוזמביק , אתיופיה ,
רואנדה , בורונדי וניגריה .

ב-2004 פתחה מהינדרה סניפים בחו"ל והחלה להציג נוכחות בינ"ל , כולל ייצור טנדר
הבולרו באורוגוואי תחת השם Cimarron ושיווק הסקורפיו והבולרו גם בדרא"פ .

ב-2005 מהינדרה "תקעה יתד" גם באירופה , והחלה לשווק את הסקורפיו ואת הבולרו
באיטליה ובצרפת תחת השם Goa .

ב-2006 החלה מהינדרה לשווק דגם ייחודי של הבולרו , המבוסס על שילדת הסקורפיו ,
במיוחד לשווקי-חו"ל . באותה שנה התחילה מהינדרה לשווק את ה-Goa ואת ה-Bolero
גם בספרד .

ב-2007 התרחב שוק-היצוא של של הג'יפ והטנדר של מהינדרה , והם נמכרים גם בבוטאן ,
סודאן , מרוקו , אלג'יריה , גאנה וצ'ילה .

ב-2008 החל שיווק הסקורפיו והבולרו גם במצרים , בראזיל , פרו ופרגוואי .

הנתונים , שאני מניח שהם שיווקיים אך אינם שקריים , הם מהאתר של החברה :
http://www.mahindra.com/OurBusinesses/automotive_overseas_overview.htm

נכון שהסקורפיו והבולרו אינם "פאר הטכנולוגיה" היפנית/קוריאנית/אירופית/אמריקאית ,
אבל הם "רכבי עבודה" פשוטים ואמיתיים , ואם הם יעמדו במבחני-הסיבולת הצה"ליים
ואם אכן צה"ל יוכל לקנותם במחיר שפורסם (ואף גבוה יותר) - הוא יעשה לטעמי עסק מצויין !

(בוודאי יותר מוצלח מקניית "רכבי פוזה" -בהיבט הצבאי- במאות אלפי ש"ח היחידה ,
רק כדי שיהיה "רכב שטח" לטיולי-יחידה...)

והערה באשר לטנדר הסונומה שהוזכר כאן :
מרביתם נקנו (בגרושים) כ-"יד שניה" מהאמריקאים שהיו בכח הרב-לאומי בסיני ומהחברות
האמריקאיות שבנו כאן בסיסים לאחר הנסיגה מסיני במסגרת הסכם-השלום עם המצרים ,
והיו כאלו שעשו (לאחר קנייתם) 500 ואף 600 אלף ק"מ בשרות צה"ל לפני שנמכרו לגריטה ,
בדומה לטנדרי ה- Dodge D200 ששרתו בצה"ל (ובשאר "צבאות החסות") בעבר...
ובאשר ל- "צריחת הדלק" שלהם : היא היתה ה ר ב ה יותר נ מ ו כ ה מזו של הסופה ,
שהיא (למי שאינו יודע...) ג'יפ "רנגלר" אמריקאי המורכב בארץ כדי לספק תעסוקה בנצרת
ונמכר לצה"ל (וגם לשוק האזרחי) במחיר מופקע ומופרך...
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 06-11-2008, 11:44
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי avishon שמתחילה ב "[QUOTE=דוד שמואל] ...האם..."

ציטוט:
מכירות-חו"ל הראשונות היו לטנזניה , סרילאנקה , קונגו , מדגסקר , מוזמביק , אתיופיה , רואנדה , בורונדי וניגריה


ציטוט:
ב-2007 התרחב שוק-היצוא של של הג'יפ והטנדר של מהינדרה , והם נמכרים גם בבוטאן ,
סודאן , מרוקו , אלג'יריה , גאנה וצ'ילה


ציטוט:
ב-2008 החל שיווק הסקורפיו והבולרו גם במצרים , בראזיל , פרו ופרגוואי


דווקא הנתונים האלו של מכירות לאורך השנים למדינות שלחלקן אין תשתיות כבישים ונגישות לחלקי חילוף ומוסכים ברמה טובה מראים שמדובר בכלי אמין וקשוח שבנוי לפעילות קשה ומאסיבית ומצד שני פשוט להפעלה ולתחזוקה.

זאת בניגוד לרוב רכבי השטח המערביים שבמקור מתוכננים עבור צרכנים מבוססים בעיקר למטרות ראווה ואף כרכב משפחתי ותלויים מאוד בנגישות למוסכים ברמה גבוהה ובציוד מחשוב לטיפול בהם.
השילוב של רכב עמיד ופשוט עם תג מחיר זול שיעבור את המבחנים של צה"ל יכול להיות רק טוב.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 06-11-2008 בשעה 11:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 06-11-2008, 11:42
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
עוד תובנה קטנה לנושא
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "צה"ל בוחן רכב כביש/שטח הודי (בהודו הרכב עולה 7000$)"

מערכת הבטחון הישראלית מוכרת ציוד צבאי במאות מיליוני דולרים להודים. חלקו הגדול של הציוד נמכר על ידי חברות בטחוניות ישראליות בסיוע סיב"ט ואני מעריך שיש חלק שנמכר כחוזה בין מדינות.
כמעט כל חוזה מודרני של רכש בטחוני מותנה ב Off-set, כלומר, המדינה המוכרת מתחייבת לקנות בחזרה מוצרים בערך מסוים, (שיכול לעבור את ה 20 אחוז של ערך החוזה) מהמדינה הרוכשת את המערכות. חוזה זה הוא מחייב ולא פשוט למלא אותו בתוכן.
יתכן וקיימת מחויבות כזו מול ההודים ולכן, כדי למלא את תנאי החוזה יש הצעה גם לרכש של כלי רכב כאלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 07-11-2008, 08:20
  jsphs7 jsphs7 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.07.08
הודעות: 1,033
SUBARU כמשל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "צה"ל בוחן רכב כביש/שטח הודי (בהודו הרכב עולה 7000$)"

יש לי חבר שסיפר שלסבו הציעו להכנס בשותפות ליבוא של SUBARU.

סבו השיב: רכב מיפאן? מה אתם משוגעים? מי יקנה את זה?

לכולם ידוע שרכב זה מאמריקה, אנגליה, גרמניה, צרפת.

גם אם נמכור בחצי מחיר אף אחד לא יקנה.

שנים לאחר מכן הוא הצטער על ההחלטה כאשר Subaru הפכה ל- Best seller בארץ הקודש.


הוסבר כי הרכב יגיע עם גיר אוטומטי (שכרגע בפתוח), מה ההגיון? בעידן בו מחירי הנפט גבוהים הייתי מצפה לשמוש יותר ברכב ידני שחוסך בממוצע כ- 15%. תגידו שחיילים יתעללו בכלים ואח"כ מצטרך לתקן ביוקר? אם אכן מחיר בהודו הוא 7000$ ניתן לעסקה גדולה להוריד במחיר ורכב בן 3 שיתחיל להתקלקל פשוט למכור בכמה שהשוק הפרטי מוכן לתת.

נקודה נוספת: לאורך האשכול אתם מזלזלים (לא כולכם) בתוצרת ההודית. אני מבקש להסב את תשומת לבכם כי הודו היא מדינה עם טכנולוגיה גרעינית. מי שלמד באניברסיטה \ מכללה וודאי נתקל בספרי למוד שכתבו פרופסורים הודים (באנגלית מצוינת -אגב), הודו משמשת כמרכז פתוח תוכנה של חברות רב לאומיות.

כך שאני לא הייתי פוסל תוצרת הודית רק כי היא הודית.

ע"פ פרסומים שונים בעיתונות התעשיות הבטחוניות בישראל עושות עסקים במיליארדים עם הודו.
על כן, גם אם חיל האוויר ההודי לא התנה את הרכש ברכש מצידינו הייתי מבקש לתת עדיפות לרכב מהודו על פני רכב מקוריאה או צרפת.

יש המון פעולות בהן טנדר קל יכול לשמש להובלת חלפים, מזון, ..... אף אחד לא יהפוך בשלב ראשון רכב זה לרכב מג"ד. נסיעה כמו: דני סע למטבח קח את האוכל שהכינו תוריד לשטח ובדרך תעבור ותיקח את יעקב איתך או "הלכה" הרתמה של האלטרנטור? דוד כאן שמעון, לכלי הלכה הרתמה של האלטרנטור המשני, סע למחסן של בועז ותביא רתמה (וכמובן תוריד לשטח).

מה יקרה אם צה"ל ירכוש ב- 5500$ 500 רכבים כאלו? טוב-טוב, לא טוב- לא טוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:12

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר