לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום כתיבה וספרות!!! והשורה הנעה - נוע תנוע! אוסף ביקורות הספרים של כל הזמנים אוסף אתגרי הכתיבהלכתיבה הציטוט הנבחר: 'הסופר, כמו הילד, אוהב לשחק משחקים, אבל יודע להציב את הגבול בין האמת לבדיון' מאת פרויד. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > כתיבה וספרות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 13-11-2008, 22:48
צלמית המשתמש של oshritallica
  משתמשת נקבה oshritallica oshritallica אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.08.08
הודעות: 229
Facebook profile
התיבה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "משימת השבוע- מציאות!"

מתנצלת מראש על האורך, מחולק לפרקים לנוחיותכם (:

התיבה

I

מכיוון שמר ג. ריד שנא את דודו החורג בחייו, הוא הופתע לשמוע שהוריש לו את כל הונו. עם הגעת הידיעה החל לארוז את מעט חפציו כדי לעבור לאחוזה המפוארת של דודו המנוח.
בצוואה נכתב שהוא מעביר את כל כספו, על סך ארבעה מליון ליש"ט, לידי ג'ורג' ריד, בנוסף לאחוזתו על כל תכולתה. בסעיף נוסף הודגש איסור על פתיחת תיבה מסוימת הנמצאת בעליית הגג - נכתב שאין איש רשאי לפתוח אותה בשום פנים ואופן, ויש למסור אותה מהר ככל האפשר לאדם אשר יוכיח בעלות עליה, לא יאוחר מחודש לאחר קבלת הירושה. במקרה והתיבה לא נמסרה תוך חודש, יש לקבור אותה במרחק מה מן הבית.
ריד ניצב בפתח האחוזה העתיקה עם מזוודה אחת בידו ובחן את הבית שהיה כעת בבעלותו על פי חוק.
למרות האבק שכיסה את הרהיטים, הבית היה מרשים ביופיו. כל חדר התעלה בהדרו על האחר. דיוקנאות גדולים של אצילים ממשפחת ג'ונסון קשטו את הקירות, וכן תמונות נוף עוצרות נשימה שנראו כאילו עמדו להתעורר לחיים. הרהיטים ברחבי הבית היו כולם מאותו עץ כהה, ושטיחים אדומים עם עיטורי זהב עדינים היו פרוסים על הרצפה בכל החדרים. בחדר האורחים ובחדר האוכל, שהיו גדולים יותר משאר החדרים, הייתה נברשת גדולה ומפוארת, משובצת ביהלומים שבזגוגיותיהם השתקפו מאות רסיסים של ריצוד אור הנרות שמעליהן, ובחדרים הקטנים יותר היו פמוטים מעוצבים מזהב שניתלו על הקירות. המדרגות פוסלו משיש לבן והוילונות נתפרו ממשי. על שולחנות כתיבה מפוארים היו מונחות מנורות שולחן שאהיליהם נרקמו ביד אמן. ריד הסתכל על קניינו החדש וחייך לעצמו בסיפוק. הוא לא תאר לעצמו שמשהו עלול להשתבש.
כל אדם במקומו היה ישן בלילה ההוא טוב מאוד, אך למרות כל ההדר שסבב אותו והמעמד החדש בו הוא נמצא היה ריד מוטרד באותו לילה במחשבות ולא הצליח להרדם. צמררה אותו המחשבה שבמיטה בה הוא שוכב כעת מת דודו, אך החמלה לא גברה על כעסו ולא היכה בו הצער כשם שהכתה בו תדהמה. הוא נזכר בתיבה שהוזכרה בצוואה, ותהה מדוע דודו לא רוצה שהתיבה תעבור לידיו ומה יכולה להיות תכולתה, אם ג'ונסון הדגיש שאסור לפתוח אותה -
שחצן עשיר, הוא חשב לעצמו, מעניין מה הוא מסתיר שם. אם לא נחש ארסי שימצא דרכו אליי בלילה ויחנוק אותי כשאני ישן, בטח מתחבא שם דבר יקר יותר מכל הונו יחדיו!
ועם מחשבות אלה, כשהוא מדמה בעיני רוחו איזה מין אוצר יקר מסתתר בתיבה, הדליק אור בעששית ועלה בחשיכה לעליית הגג. כל מדרגה שדרך עליה ברגליו היחפות חרקה, אך זה לא הטריד אותו כלל. הדלת הקטנה, שהיה צריך להתכופף כדי להכנס דרכה, חרקה כשפתח אותה באיטיות. קורי עכביש סבוכים היו בכל פינות החדר, ושכבת אבק עבה כיסתה את כל החפצים שהיו בו. בין כל הדברים הוא מצא את התיבה שעליה דובר, כך הסתבר מאחר שלא הייתה שום תיבה אחרת בכל עליית הגג. הוא כרע לפני התיבה הפשוטה למראה. היא נראתה כאילו עמדה להתפרק ברגע שיגע בה. ריד נשף עליה ואבק רב עף לכל עבר. הוא הניח את ידיו על התיבה באיטיות כשהוא מכין את עצמו לחזות בחפץ היקר ביותר שראה בחייו, מדמיין פסל מיהלום ושנהב, אולי חפצים מזהב או פנינים. אך התיבה לא נפתחה ולאחר שקרב אליה שוב את העששית הבחין במנעול הברזל שהחזיק אותה סגורה. הוא החל לחפש בחדר את המפתח למנעול, תחילה הסתכל סביבו וסקר את עליית הגג במחשבה על פינה ממנה כדאי לפתוח בחיפושים. הוא פסע בחוסר נוחות לאחור ונתן לחפצים השונים להוביל אותו לפי סדרם עד אשר המפתח ימצא. הוא הקפיד לקרב את העששית לכל חפץ וחפץ ובחן כל אחד מהם, אך הוא לא מצא דבר פרט לאבק. ריד החליט לקחת את התיבה מטה ולנסות לפתוח אותה בכוח. הוא הרים את התיבה ללא קושי, להפתעתו, וכשהסתכל מטה בכדי להרים את העששית, הוא מצא לאורה את המפתח נח בדיוק במקום בו התיבה הייתה קודם.
ריד סינן כמה מילים של רוגז ופתח את המנעול. במרכז החדר הגדול והחשוך הוא כרע מטה אל התיבה, על החלון דפקו הרוחות והגשמים. הוא החל להרים את המכסה, כשלפתע נשמע קול שריקה רם וצווחני שהרגיש כאילו קרע את אזניו. הוא קפץ בבהלה והסתכל סביבו, מכסה התיבה נשמט מידיו ונסגר בטריקה. הוא עצם עיניו לרגע ונשם עמוקות. רק הרוח, הוא חשב, ופנה חזרה אל התיבה. כשפתח אותה, שוב נשמעה אותה שריקה שהקפיאה את דמו. זו רק הרוח מילמל שוב.
הוא פתח את התיבה מתעלם מהרעשים, ומולו הוא ראה חפץ גלילי שלא זיהה בחשיכה. הוא הושיט את ידו ואחז בחפץ.
מגילה? אולי מגילה עתיקה, הוא שיער למגע הבד הקשיח.
ריד פרס בשתי ידיו את הגליל על מכסה התיבה ובחן אותו בהבעה סקרנית. זה היה ציור פשוט על בד קנבס. פניו האדימו ברוגז – "ציור? חפצי אמנות ממלאים את כל הבית! אני מוקף בציורים גדולים ומרשימים מזה! הזקן עשה את כל זה כדי להכעיס אותי!" הוא קרע את הציור לגזרים, הטיח אותם על הרצפה ויצא ברוגז מן החדר.
כשנעל את הדלת הקטנה של עליית הגג שמע דפיקות עמומות בין שאון הרעמים והגשם. הוא ניגש לפתוח את הדלת תוך שקשר את חלוקו. מולו עמדה אישה זקנה, עיניה היו פתוחות למחצה ומבטה מקפץ ממקום למקום,
"שלום לך אדוני" ברכה אותו הזקנה בקול רועד. הוא הימהם לעומתה שלום חסר סבלנות ועשה תנועה לקראת סגירת הדלת, אך משהו במבטה שהתקשח לפתע עצר בעדו מלהמשיך ולסגור את הדלת.
"באתי מרחוק," היא פתחה באיטיות. ריד קימט את מצחו וחיכה שתמשיך, "הבעלים הקודם של הבית נפטר, כך שמעתי, ובאתי להשיב אליי חפץ שהיה שייך לי לפני זמן רב," ריד היה מופתע לשמע דבריה ותהה מה רצונה.
"מר ג'ונסון החביב והיקר עזר לי להסתירו מפני הלאמת הרכוש שנעשתה במקום ממנו באתי." היא הסבירה. ברק הבזיק ושלח צלליות חיוורות לשקעים בפניה.
"מה רצונך?"
"בתוך תיבה פשוטה הוא שמר על ציור שאבי סבי צייר. הצייר השקיע בציורו שנים רבות והוא פיאר בעבר את מיטב המוזאונים בעולם, הציור עבר במשפחתי מדור לדור עד שהגיע אליי." ריד פתח את פיו כדי לדבר אך הגברת המשיכה-
"אנא אדוני, תן לי להכנס, רגלי כואבות מאוד," תוך שאמרה זאת דחפה אותו קלות ונכנסה, הוא נשאר עומד ומביט בה בהשתאות כשהתיישבה על הספה היקרה בחדר האורחים המפואר שלו.
"בודאי כבר שמעת על הקללה הרובצת על הציור," ציינה בקול צורמני רועד מעט והסתכלה על ריד. הוא כיחכח בגרונו כשידו על פיו על מנת להסתיר גיחוך. הזקנה רכנה לכיוונו והסתכלה עליו במבט רציני וחודר להחריד. ריד התיישר כשהוא משתדל לא להסתכל ישירות אליה וקיווה שתניח לו ולא תאלצו לסלקה.
"בימי המלחמה הציור נלקח מאיתנו על ידי חייל מצבא האויב, לאחר כמה שבועות הציור נמצא עטוף ללא פגע בבית ההרוס בו מתו החייל ומשפחתו מפגיעת טיל ישירה. פעם אחרת בה נגנב הציור, לקה הגנב בעיוורון בעודו מחזיק בציור ולא הצליח להנות מיופיו, את הציור מצאנו שבוע לאחר מכן נח על סף הדלת של בית משפחתי. אתה יכול לא להאמין מר ריד, אך ישנה קללה והיא מוטלת על כל מי שפוגע בציור או לוקח אותו מבעליו."
ריד זז באי נוחות על כסאו כשהזכירה פגיעה בציור. היא הסתכלה עליו באותו מבט מאיים שרק גרם לו להתרגז.
"הציור לא אצלי וגם אין שום קללה מטופשת!" סינן וקם במהירות אל הדלת ופתח אותה. הקשישה הלכה אחריו עם חיוך מריר על פניה ויצאה מבלי לומר מילה.
"כשאנשים מזדקנים הם מאבדים את כל השכל." הוא מלמל לעצמו וגרר את רגליו בדרך לחדר השינה.
כשהלך במסדרונות החשוכים של ביתו בצעדים עייפים, שמע נגינת עוגב עמומה מהכנסיה הסמוכה. המנגינה הייתה עוצמתית וקודרת, הוא נעצר ליד חלון והתאמץ להתרכז בה כדי לא להחמיץ ולו תו. הוא עצם את עיניו ומילא את ראותיו באויר הקר. כשפתח אותן ניסה לראות את כל מבנה הכנסיה המפואר ובית הקברות מאחוריו, אך ערפל כבד כיסה את האזור ונותר לריד להתענג על המוזיקה העתיקה לבדה. הוא נהנה מהאוירה המסתורית שהשרו הצליל המיוחד של הכלי והמנגינה שאימצה אותו, מבלי לדעת שהרמוניה מושלמת זו תהיה פסקול אפל למאורעות המצערים שעתיד היה להקלע אליהם.

II

"היי, ג'ורג'!" נשמעה קריאה מאחור.
ריד סובב את ראשו והאט את צעדיו.
"בוקר טוב, מה שלומך?"
"בסדר, תודה"
"נראה אותך בפאב היום? ג'ון והנרי יהיו שם, נשחק פוקר."
"ג'ון? איזה ג'ון?" הוא שאל תוך הדלקת סיגר שנתלה בזווית פיו.
"ג'ון, אתה יודע איזה ג'ון, ג'ון סמית'."
ריד קימט את מצחו ונשף עשן אגב הנהון.
"אז אתה בא?"
"כן, אני חושב שאני אבוא."
"נהדר" הוא טפח על גבו של ריד ופנה לדרכו.
ג'ון סמית' הרבה להגיע לעיר, למרות איומי אשתו. בכל פעם שהגיע חיפש הזדמנויות למשחקי הימורים, אותם מצא בשפע מתארגנים רק לכבודו, תופעה שהסביר חברו למשחק כשאמר פעם - "הוא בחור טוב ונחמד, ובעיקר- מומחה בהפסדים!".
למרות ההקנטות, בין ריד וסמית' שררו יחסים חבריים. ריד החליט שיבקר את חברו בדרכו לסידוריו האחרים על מנת לסגור חוב ישן. תחילה הוא הלך וקנה מן האוכל היקר והמשובח ביותר, וגם לא חסך בוויסקי בייבוא מיוחד מסקוטלנד, בבקבוקי יין ושמפניה מבציריה המובחרים של צרפת, וביין פורט מהכרמים הנודעים של עמק דוארו בפורטוגל. כעת, חשב, יוכל לחיות כפי שתמיד ידע שמגיע לו.
לאחר מכן ביקר בכנסייה בכדי לפגוש את האמן המוכשר שהנעים את זמנו בנגינת העוגב.
"אני מצטער אדוני," ענה לו הכומר בחיוך מסביר פנים, "בודאי חלה כאן טעות, העוגב הזה לא השמיע צליל כבר כמה שנים." הכומר פנה ללכת אך כשהסתובב ריד עצר אותו-
"זה לא ייתכן, שמעתי נגינה.. אתמול"
הכומר קימט את מצחו. גבות שיבה עבותות סככו על עיניו. הוא שאל בהיסוס –
"אתה ... אתה היורש של האחוזה הסמוכה?"
ריד הנהן ולפני שהספיק לפתוח את פיו בשאלה הכומר ברך אותו במהירות והסתלק.
כעת פנה מהורהר בצעדים איטיים למשכנו של סמית'. הוא שמח לקראת פגישתו עם ג'ון, אותו לא ראה כבר מספר חודשים, אך מחשבות על מאורעות יום האתמול ויחסו התמוה של הכומר חזרו והטרידו אותו גם כשהחליט שיחדל מלחשוב עליהם. הוא ניסה להתרכז ולחשוב על דברים שלא קל לסטות מהם למחשבות על עניינים מטרידים, הוא חשב על אחוזתו, על נשף שירצה לערוך, ואז על העוזרת הצעירה שסמית' העסיק אצלו, על גזרתה הדקה ועל חיוכה שקיווה שיסגיר לו הפעם איזה רצון נסתר. היא לא הייתה משכילה, ובטח גם נסיון חיים רב עוד חסר לה, אך היא נראתה לו כאדם חביב ומנומס שלא התבייש לפנות אליו - למרות שכעת היה בעל מוניטין ורכוש רב הוא עדיין הרגיש עצמו כאדם הפשוט שהיה ולא העסיק עצמו עם ציפיות חברתיות, רכילות על היותו בלתי הגון או שטויות מהסוג הזה.
הבית הקטן שסמית' שכר למטרות ביקוריו היה בסופו של שביל עפר מוקף במדשאות ועצים, ושלוש מדרגות אבן קטנות הובילו אל הפתח. על האדמה ישב עורב מגודל שניסה לפצח אגוז על סלע, כשריד התקרב העורב חדל ממעשיו ופרח בהשאירו את האגוז על הקרקע. כמה נחמד הבית הזה, ריד חשב לעצמו, למרות שלא יזיקו לו כמה תיקונים..
את הדלת פתח סמית' עצמו והשניים החלו בהחלפת ברכות שלום ודברי נימוסים בטון השמור רק לחברים רחוקים ושותפים לעסקים. סמית' הושיט ידו ללחיצה והזמין את ריד למשקה. הם שוחחו כמחצית השעה לפני שעברו לחדר העבודה של סמית' כדי לעשן סיגר, אז ריד ציין את מטרת בואו והניח על שולחנו של סמית' ערמת שטרות שהיה חייב לו עוד חודשים לפני כן. לאחר שדברו עוד קצת על הירושה, על פוקר ועל האחוזה, פנה ריד ללכת. הוא עמד באמצע החדר ואמר כמה נחמד היה לראות חבר ותיק, כשהחלו להשמע חריקות. סמית' הסתכל מעלה למקום שידע שהיווה את מקור הרעש, הוא רגיל לחריקות של הבית הישן הזה, אך אז הבין שמשהו נורא עומד לקרות. עיניו נפערו והוא מיהר ממקומו מיד ודחף את ריד לקרקע. הנברשת המתכתית צנחה מהתקרה ברעש שהרעיד את כל קירות הבית. ריד התנשף בכבדות כשהבין מה קרה. ראשו הסתחרר, מבטו סייר במהירות ברחבי החדר. הוא הרגיש כאב חד ברגלו. שלולית דם הקיפה את הנברשת הכבדה וידו הלבנה וחסרת החיים של סמית' בצבצה מתחתיה. הוא פחד כמו שמעולם לא פחד בחייו.

באותו לילה הוא התעורר מקול שריקה רמה, בדיוק אותה שריקה שנשמעה כשפתח את מכסה התיבה. הוא הסתכל בבהלה לצדדים, אך לא ראה דבר בחשכת הלילה המוחלטת. הוא התיישב והדליק את הנר למראשותיו ביד רועדת, מבטו סייר על רחבי החדר, בוחן כל פינה. הוא הקשיב לשריקה הבלתי פוסקת ולתקתוק מחוגי השעון שהדהד בחדר.
רק הרוח, הא אמר לעצמו, והלך עם הנר בידו כדי לסגור את החלון שנראה לו כמקור הרעש. אך קול השריקה לא פסק. ריד עבר במסדרונת החשוכים ובכל חדרי הבית, אך לא מצא מהיכן מגיעה השריקה. לאחר שבדק במטבח, בחדרי השינה, בכניסה, בחדר האורחים ובמרפסת, הוא נזכר היכן היה החלון היחיד שלא בדק.
הוא עלה בחשיכה לעליית הגג בחשש שמדרגות העץ הרופפות יתמוטטו בכל רגע. הוא רצה לחזור למיטתו החמימה ולשכוח מהעניין, להתעלם מהקולות ולחזור לישון, אך משהו הניע אותו להמשיך ולעלות. לבסוף הוא גילה שהחלון בעליית הגג היה סגור, היה זה חלון ברזל כבד ולכן לא יכול היה להשמיע קול שריקה.


III

קול רעם מתגלגל הרעיד את הבית. ריד קם ממיטתו ונעץ עיניו אל תוך העלטה. הוא החליק את רגליו לתוך נעלי הבית שלו והדליק את העששית, ריח מוזר עלה באפו והוא יצא לבדוק את פשרו. כשהגיע אל גרם המדרגות העולה אל עליית הגג גילה שהוא אפוף עשן, הוא מיהר אל מחוץ לבית וגילה שעליית הגג עולה באש. הכבאים שהגיעו למקום לאחר מכן הבטיחו לו שהאש פרצה כתוצאה מפגיעת ברק מדוייקת. הכבאי המנוסה שיבח אותו על עירנותו ועל כך שהזמין אותם בדיוק בזמן,
"באישון לילה דברים נוראים קורים לפעמים" אמר, אז נזכר במשהו - חפץ שנח בכיס מעילו.
"זה החפץ היחיד שהצלחנו להציל אדוני," אמר והושיט לו אותו. כשריד לקח אותו ידו רעדה מעט. היתה זו שקית נייר חומה ובתוכה דבר מה מרובע. הוא פתח את השקית וגילה בתוכה את התיבה. בתוכה היה מונח הציור, קרוע לחלקים כפי שהותיר אותו. השלווה לא ביקרה עוד באחוזתו של ריד והספק בדבר הקללה החל לדעוך במחשבתו.
מאז אותו מקרה החלו תוקפים אותו סיוטים, הוא לא ישן זה שבוע ימים וכל פעם שעצם את עיניו ראה מחזות נוראים שכאילו נחרטו על פנים עפעפיו.
למה זה קורה לי? הוא התיישב מיוזע במיטתו לאחר שחזה במותו בסיוט הנורא ביותר שהיה לו עד כה, מה עשיתי שזה מגיע לי? הוא הסתכל סביב והשתנק.
כל שהתאווה לו עכשיו הוא מעט שינה. הוא לא ראה טעם באוכל המשובח והאלכוהול היקר, לא באחוזה המפוארת ולא בשום דבר אחר שסבב אותו בתקופה האחרונה בחייו. ההנאה הסיטה אותו לטעות שהוא מאושר ובריאותו קרסה כשהקריב אותה למעשים ריקים. הוא לא ידע אם זו המציאות שסוטרת לו, הקללה שהובטחה לו או דבר מה ניסתר שמתנכל לו ללא רחמים. האם הכל פרי דמיונו? או אולי צרופי מקרים רבים מדי? האם הפעם יתעורר מסיוטו המתמשך לפני שיחזה במותו שלו? כרגע אפילו לא ידע לענות היכן הוא נמצא. כעת כבר היה מאוחר מדי. תמונות מסיוטיו והעיניים החודרות שנותרו צופות בו מהדיוקנאות הגדולים והזכרונות ממותו של סמית' גאו והציפו אותו בפחד.
ריד לא היה אדם דתי והוא אף לא האמין בקללות, אך כעת החל לפקפק בחוקי ההגיון שעד עתה דגל בהם, הוא פקפק גם באנשים שסבבו אותו תמיד ובכל מה שראה והיה מוחשי. ריד רצה לנעול את כל חלונות ודלתות ביתו, אך חשש ממה שעלול לקרות כשיקום ויעשה זאת. הוא רק רצה לילה אחד ללא חלומות, שאחריו יקום רענן וחזק, וידע מה לעשות. כל רעש נשמע לו חזק ממה שהיה באמת, כל צל שלא זיהה כדבר המאיים על חייו. הוא חשש להשתגע, חשש שכל רגע תאחוז בו הבהלה שוב. הוא הרגיש שהוא יודע בודאות שדבר נורא יותר מכל עינוי שניתן לדמיין עומד לקרות לו, ושאין בכוחו למנוע אותו. הוא נראה צל עמום של האדם הגאה והזקוף שפעם היה. הוא לא יכול היה לשאת עוד את קולות הבכי ששמע כל כך הרבה והיו אך ורק עיוות של איוושת הרוח באוזניו. החדר הסתובב ורעד סביבו, טרוף האימה שלו הגיע לשיאו. כל פחד נורא שהיה לו בחייו והשתקף בסיוטיו עיוות את כל שאהב למראות וצווחות אימים. כדי לברוח מהזיותיו ניסה להגיע אל הדלת, אך כשהושיט את ידו לידית מעד.
ריד נשאר ער כל הלילה, ובבוקר כבר היה במצב גופני קשה ביותר. הוא סבל מגלי קור וחום, מלחץ בחזה, ורעד בכל גופו, ולמרות זאת, הרופא שבדק אותו ציין שאין הוא מוצא את הסיבה לכך, שכן אינו חולה כלל. למען השקט הנפשי שלו נקראה אחות לביתו שתסייע לו בימים הקרובים. היא הגישה לו כוס מים לאחר שהרופא שקרא לה עזב, אך ריד דחה אותה-
"צאי מכאן," הוא סינן, "את אפילו לא מאמינה שאני זקוק לטיפול."
האחות המנוסה יצאה מן החדר והניחה לו לנפשו, אך הוא לא מצא מרגוע.
הם יודעים, ריד השתנק במיטתו וסרק במבטו את כל החדר, הם עושים את זה בכוונה, והם יודעים שאני חולה. הוא התישר ברעד ומאמץ, אני לא אקרא לאחות, היא בדיוק כמוהם, אני עומד למות, הם יודעים שאני אמות, הם מנסים להרוג אותי. ריד נכנע לחרדותיו מהן לא היה לו מנוס.
נשמעה נקישה.
מה זה?
עוד אחת,
"מי זה שם?" הוא שאל במהירות כך שמילותיו התחברו לאחת.
שקט.
ריד אחז בחוזקה בשולי המזרן והאזין. רק תקתוק השעון נשמע וקצב נשימתו המואץ. הוא התרכז במבטו בחריץ בין הדלת הסגורה למחצה והרצפה, ממנו נכנס מעט אור. ריד עצר את נשימתו וכעת שמע רק את תקתוק השעון שנשמע חזק מתמיד.
לפתע נשמע צחוק רם ומתגלגל מכיוון הרחוב. ריד זז בעצבנות והסתכל לצדדים בבהלה, לא, לא, זה מבחוץ, זה כלום, כלום, הוא עצם את עיניו והסדיר את נשימתו.
כעת נשמעה הנקישה השלישית.
מה זה? הוא הסתכל לצדדדים, מה זה?
כעת החלו להשמע נקישות בקצב סדיר ואיטי שהלכו ונשמעו קרובות יותר.
צריך להפטר מהקללה.
ריד רץ אל מחוץ לחדרו ובמעלה המדרגות אל עליית הגג ההרוסה. הוא החל לחפש במהירות את התיבה, החפצים המפוחמים מהשרפה השחירו את ידיו כשהזיז אותם, הנקישות עדיין לא פסקו וידיו החלו לרעוד כשגישש במהירות אחר התיבה שזרק לכאן קודם לכן בתקווה לא לראותה שוב לעולם. הוא מצא אותה ופנה מהר אל חלון הברזל הכבד. הנקישות עדיין נשמעו, והן הלכו וחזקו. גשם ורוחות חזקות השתוללו בחוץ והוא התקשה בפתיחת החלון. הוא שמע את נגינת העוגב מהכנסייה הסמוכה, אותה מנגינה קלאסית קודרת. החלון נפתח לבסוף, ובמאמץ רב השתדל לזרוק את התיבה הכי רחוק שיוכל, אך גם לאחר שעשה זאת הנקישות לא פסקו. החלון נסגר בטריקה רועשת, ריד נצמד לקיר וחיכה. הנקישות פסקו.
צל כיסה את האור המועט שקודם חדר מפתח הדלת. נשמעה אחיזת הידית וחריקת הצירים, הוא עצם את עיניו בחוזקה.
"מדוע קמת מהמיטה? אתה מרגיש בסדר, אדוני?" שאלה האחות.
הוא נשם לרווחה, חיוך קל נראה בזוית פיו כשענה -
"כן. עכשיו הכל יהיה בסדר."

_____________________________________
when injustice becomes law, rebellion becomes duty.


נערך לאחרונה ע"י oshritallica בתאריך 13-11-2008 בשעה 22:51.
חזרה לפורום
  #12  
ישן 15-11-2008, 11:48
צלמית המשתמש של הקרדינל
  הקרדינל הקרדינל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 1,860
איזו מציאות?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "משימת השבוע- מציאות!"

אוויר הלילה הקר הכה בי כשפתחתי את הדלת האחורית של הבית, עוזב את החום המבורך לגשם הקר של דצמבר. הידקתי את צעיפי ביד שמאל בעוד ימין אחזה בגרונו של ליאור.
"עזוב אותי!" צעק, מנסה לשחרר את אחיזתי מגרונו. בתגובה לחצתי עוד קצת את קנה הנשימה שלו, מקשה עליו את הצעקה או הדיבור. למרות שהיה בן 20 ואני כבר 50, לא יכול היה להשתחרר מאחיזתי. גררתי אותו ברחבי הדשא הרטוב עד שהגענו לנקודה בה חצר האחוזה הסתיים והיער החל. שחררתי את לפיתתי וליאור אחז בגרונו, מנסה להסדיר את נשימתו.
"מה הבעיה שלך?!" הטיח בי בין התנשפות אחת לאחרת.
"הפרת את החוק הראשון והחשוב ביותר ליאור", השבתי לו, "אין מכניסים לאחוזה דבר חוץ מהמציאות". ידי גיששה בכיס הפנימי של מעילי, מחפשת את האקדח עם משתיק הקול.
"מפלצת! אתה התכוונת לאכול אותו!" הוא החל להתרומם מהדשא הרטוב בעודו מנסה לנקות מעליו את הבוץ שדבק בו.
"אני? מפלצת? מדוע? כי מימשתי את האפשרות שיש לי?". התבוננתי בפרצופו, תוהה איפה להוסיף עוד חור לראשו.
"והאם אני חטאתי בכך שמימשתי את האפשרות שיש לי?" השיב בחיוך. "הרי בסופו של דבר המציאות גם מאפשרת לי לבנות דברים מעליה, להוסיף דברים עליה".
"אכן", הנהנתי בחיוך, "אך להזכירך אתה הסכמת לכלל שהיושב בביתי לא יעשה דבר מן הדברים האלה. זהו אם כך חטאך ועליו תשלם" הוצאתי את האקדח ודרכתי אותו. החיוך עדיין לא סר מפניו.
"האם החוק שחיברת אינו תוספת למציאות? יצירה שאתה כתבת בביתך?". נעצרתי. מה אני יכול להשיב לזה?
המוח שלי שעט בכל כוחו בשביל למצוא את הפרצה שתוציא אותי מהסבך הזה ובעודו מחפש בכל מוחי אחרי הטיעון שיציל אותי הוא הבחין בטיעון אחר, הרסני יותר, שהוחבא אי-שם בראשי.

"כל מה שאני עושה, הוא תוספת למציאות. הטיעון שאסור להוסיף משהו למציאות נובע מפילוסופיה, מדרך חשיבה, שאינה יותר ממשהו שאנו כופים על המציאות" מלמלתי. הבנתי לפתע שכל השנים חייתי באשליה, בניסיון עצוב להתכחש למה שאני: אדם. בעלי חיים יכולים להיות חלק מהמציאות מפני שהם אינם יכולים ליצור את המבנים המחשבתיים שמתעלים עליה. אולם מרגע שאלו נבנים, גם החזרה אל המציאות והשמדת אותם מבנה היא מבנה מחשבתי בעצמו, ניסיון נואש של יצור להתחבר מחדש למה שסביבו.
ליאור התבונן בחיוך שגדל לצחוק. תמיד אהבתי את הצחוק שלו, מאז שאספתי אותו בבית היתומים לפני כמעט 10 שנים. צחקתי ביחד איתו. צחקנו ביחד אל מול המציאות שהטיחה את גשמיה וקורה בכל עוזה עלינו, ניסיון נואש לכפות אותנו מחדש לרצונה.
הצחוק נרגע ואני פניתי עכשיו לליאור שלא נראה כמי שעד לפני רגע עמד למות. "ליאור, אתה מבטיח לטפל במיכל?" שאלתי. הוא הנהן. "טוב, טוב מאוד" אמרתי בעודי מעביר את האקדח מיד אחת לשנייה. "בנוגע לבחור בפנים", הצבעתי לעבר הבית, "הוא עדיין לא בהכרה. אספתי אותו באחד הרחובות של חיפה, תוכל לזרוק אותו שם ואף אחד לא יידע דבר". הוא הנהן שוב ועיניו עכשיו נעו ממני לדמות אחרת.
ידעתי שזאת הייתה מיכל, עומדת בפתח הדלת, לבושה סוודר פרחוני.
"אבא?" שאלה בקול עצוב. היא ידעה מה עובר לי בראש, היא תמיד ידעה. "בבקשה לא אבא" אמרה והחלה להזיל דמעות. לא ראיתי את הדמעות, אך ידעתי שהן שם וידעתי שאם הסתובב רק לרגע אחד האקדח יישמט מידיי.
"אני מצטער מיכלי, אך על אדם לשלם על מה שעשה לו ולאנשים אחרים סביבו". הצמדתי את האקדח לחזה ויריתי. יכולתי לחוש איך ליבי מנוקב ואת הפגיעה באדמה, את הדם שמתערבב עם מי הגשם וקולות הבכי של מיכל.
"למה אבא?" שאלה מעליי, עיניה אדומות מדמעות. ליאור התמקם מהצד השני של גופתי וגם עיניו החלו להיות לחות. מעולם לא הצלחתי לעקור את הרגישות של הילדים האלה לבני-אדם, אפילו למפלצת כמוני.
ניסיתי לומר משהו אך כל שיכולתי להשמיע הם שיעולים מלאי דם.
העולם החל לדעוך סביבי. המציאות, שבשמה וויתרתי על צלם אלוהים, החלה להיעלם וכל שנותר לי הוא למות עם חרטה על חיים שלמים שבוזבזו בניסיון לחיות רגע אחד מציאותי.
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #18  
ישן 20-11-2008, 10:27
צלמית המשתמש של QUANTUM
  QUANTUM QUANTUM אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.04
הודעות: 2,513
התופעה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "משימת השבוע- מציאות!"

אינני זוכר במדויק מה חלף בראשי, עת התעופפתי דרך הזגוגית הקדמית של האל קמינו האדומה שלי.
אפשר שדימיתי בראשי תמונה של עצמי מכבה את הנרות על עוגת יום ההולדת השנים עשר שלי, או את ליז, החברה הראשונה שלי, סוטרת לפניי לאחר שתפסה אותי מנשק בלהט וחופן בידיי ללא בושה את עכוזיי חברתה הטובה ביותר. יתכן שבכלל חשבתי על שכר הדירה שעלי לשלם בעוד שבוע או על הקבצן העיוור מעורר הרחמים אשר ראיתי אמש בדרכי לעבודה. יכול להיות שבכלל הרהרתי אודות המהלך האחרון במשחק השחמט שניהלתי נגד מר דיאנג'לו, שותפו לעסקים של אבי או שמא העליתי על דעתי חשש אמיתי, ידיעה מחרידה שאני עומד בפני מותי.
כשפקחתי לבסוף את עיני, הוא היה הדמות האחרונה שציפיתי לראות. שיערתי לעצמי שאראה המון סקרן מתגודד סביבי במעגל, סואן והומה ברעשעמום ומבלבל, או אולי סגל רפואה כלשהו; מושיטים ידיים מלאות ציוד סטרילי לחלקים שונים בגופי, נושאים פנים חמורות - סבר ומלחשים לעברי מילות הרגעה כוזבות.
"
קדימה, בוא נסיים עם זה. קום על רגליך, קיריל."
שמעתי את המילים מהדהדות באוזניי. כאב ראש כביר הציף את חללי ראשי ומילא את כל כולי במהלומות פועמות של מיחושים מייסרים, כמותם לא חוויתי מעודי.
חרף מכאוביי, הצלחתי להתרומם מחצית גופי עד לתנוחת ישיבה שאפשרה לי לראות את האל קמינו שנת שבעים ושמונה האדומה שלי שרועה בקדרות לשולי הדרך, משיקה לכביש בחוסר שמשה קדמית, דלת נהג ופגוש פרונטאלי.
"
תפסיק להתמרמר על המכונית שלך וקום. היינו צריכים לזוז כבר מזמן."
ניסיתי למקד את הראייה שלי לכיוון ממנו שמעתי את הקול. זה היה גבר, בן שלושים וחמש לכל היותר. יכולתי לקבוע זאת לפי מספר זעום של שערות לבנות בתספורת הרטרו שלו; פרועה וגלית מלפנים ומנגד מסודרת ומסורקת מאחור. מספר הקמטים בפניו היה גם כן מועט - קפלים בודדים בזווית עיניו, כאלה הנחשפים כאשר מכווצים עין בשעת ריכוז או מחשבה מאומצת.
הוא לא היה גבוה במיוחד - מטר שבעים וחמש לכל היותר, אך מבנה גופו היה עוצמתי למדי וניתן היה להבחין בחוסנו גם דרך מעיל העור המרופט שלבש.
"
מה קרה לי? מי אתה? אני חושב שאני צריך עזרה."
"
די די קיריל, עכשיו כבר אף אחד לא יכול לעזור לך. הגיע הזמן לקום ולהתחפף מכאן, המציאות שלך ממתינה לך".
הייתי שרוי במצב חסר אונים. הנה אני שרוע מחוץ למכונית שלי, מבולבל ואבוד, מצפה למצוא עזרה שפשוט לא שם. שיחרתי למישהו שיגיד לי להישאר במקום ושהוא הולך להזעיק עזרה ואולי לבחורה צעירה שתמחה את הדם מעל מצחי במטפחת משי ריחנית ומתוקה ותלחש לי מילות פיוס מענגות.
כל אלה לא היו שם. אבל הוא כן והוא ידע את השם שלי.
"
אוי, קיריל. באמת חשבתי שאתה תהיה שונה. כלומר, אני עובר את זה מחדש עם כל אחד שאני מגיע לאסוף וזה תמיד חוזר על עצמו ומשגע אותי. אני מניח שסתם השלתי את עצמי כשחשבתי שאתה תבוא בלי לשאול שאלות, אבל אתה יודע, יש פעמים שאתה חושב שאתה פשוט יודע מה יקרה."
"
אלוהים, מי אתה לעזאזל?" שאגתי עליו ומיד תפסתי את ראשי בידי, כאוב מצעקתי שלי.
הוא התבונן בי למספר רגעים ולבסוף פצח: "לא בדיוק אלוהים, אבל אתה מתחיל להבין את העניין, קיריל."
שחררתי את אחיזת ידי שלפתה את מצחי בחוזקה והבטתי אל הדמות במבט מאומץ ונטול פחדים. התמדתי במבט לעוד כמה רגעים מותחים,
אך ללא הועיל - הרגשתי כיצד אישוניי נחלשים ונשמטים מטה אל עבר הרצפה, עפעפיי אופסים כוחות ונעצמים בניעה בלתי נמנעת וראשי אף הוא נוטש את קומתו וצונח אל חזי בטלטול תבוסתני.
"
אתה מתכוון שאני?... לא, תפסיק לשחק איתי, זה לא מצחיק". אמרתי ברכות בכיינית וכמעט מתרפסת.
"
אין צורך להגיב כך, קיריל יקירי. ברגע שתכיר שמה שקורה הוא חלק מהמציאות שלך הכול יסתדר."
החלטתי לשתף איתו פעולה. הוא היה הדמות היחידה שניצבה מולי ואם אני רוצה להשיג ממנו עזרה, עלי לפחות לנהל איתו דיאלוג.
"
אם אנחנו הולכים לשוחח, אני לא מעוניין בדו שיח של רמיזות ואניגמות. אם יש לך משהו להגיד לי, פשוט תגיד אותו. בלי משחקי מילים, בלי תכסיסים פסיכולוגיים, בלי בולשיט."
"
בסדר גמור. אם אתה רוצה להיות כמו כל השאר, תרגיש חופשי, רק אל תתחיל להפריע כשאני מדבר, אוקיי?"
לא הבנתי למה הוא התכוון, אך כיוון שחשבתי שהוא סוף סוף יתחיל להסביר לי מה קורה, סגרתי את פי והנחתי לו להמשיך.
"
שמך הוא קיריל ג'ונסון. אתה עובד ב'לופסקי וברון שיווק'. עבדת היום עד מאוחר, אתה צריך את השעות הנוספות. כמו כל יום בחודשיים האחרונים, הצלחת להישאר במשרד בלי לצאת מדעתך הודות לבקבוק אבסולוט וודקה, אותו גמעת תוך שעה וחצי.
יצאת לבסוף מהמשרד לפני שעה לערך ונכנסת למכונית הנפלאה שלך, אותה אתה מוקיר כה עמוקות, והחלת בנסיעה אל עבר המגורים של קרלי האן, שותפתך לחיים מזה חמישה חודשים.
כמו תמיד בחרת לנסוע בכביש הכפר, על מנת להתחמק מתנועה ורמזורים ולהגיע במהרה ליעדך.
הכול מתוכנן בשלמות של שגרה יום - יומית משובחת. אבל, וזה אבל גדול כפי שאתה בטח יודע, מה שלא הבאת בשיקוליך זה את הדבר הפשוט שאתה קורא לו עתיד."
הקשבתי באדיקות לדבריו ולא יכולתי שלא להשתומם לשמע דבריו המדויקים. הכול היה אמת, אך כיצד לעזאזל יכול היה לדעת את זה?
"
עקבת אחרי. למה? מי אתה?"
הדמות השמיעה אנחת רווחה ארוכה והוסיפה: "אתה לא תעשה לי חיים קלים, הא? נו טוב, בוא ניקח את המקרה של השותפה שלך כאן, לורה".
לא הבנתי על מה הוא מדבר, לא הכרתי אף אחת בשם לורה. עמדתי לשאול אותו לפשר הדבר, אך כמעט מיד הוא החל לדבר שוב.
"
תנסה לעקוב אחרי, אוקיי? זה לא מסובך במיוחד, אבל אתה מוכרח להניח את המחשבות שלך בצד ולתת לראש שלך לזרום עם המילים שלי. אני מבטיח שהכול יתבהר במהרה" הנהנתי לחיוב ועצמתי את עיניי.
"
זאת לורה. היא עובדת בצד השני של העיר, בחווה קטנה לגידול תוצרת חקלאית טבעית. אתה יודע, כל הקשקוש הזה של ביצי חופש וירקות אורגניים. מדי יום היא עוזבת את ביתה שבעיר ומדוושת את כל שלושים הקילומטרים בכביש הכפר עד לחווה באופני ההרים שלה. כשהיא מגיעה לחווה היא עוסקת בפן יחסי הציבור של החווה - משווקת, כמעט כמוך."
הרגשתי את עצמי נבלע לתוך המילים שלו. החושך שהיה בראשי החל אט אט מפנה מקום לתמונה ויזאולית שהראתה את הדברים שלו. ראיתי את החווה, ראיתי את האופניים, ראיתי את המשרד של לורה.
"
לורה החליטה לעזוב את משרדה מוקדם היום. יהיו שיקוליה אשר יהיו - הם לא משנים. היא החליטה לבצע פעולה ולעזוב את משרדה חצי שעה מוקדם יותר ולחזור לביתה בטרם עת בכביש הכפר על האופניים הכחולות שלה.
בנסיעתה חזרה, לורה היתה שקועה במחשבות. יתכן שהרהרה בדבר בגללו החליטה לצאת מוקדם יותר הביתה. יתכן שסתם נדדה למחשבות העולות על הדעת בשעה בה אדם מצוי בנסיעה. שוב, זה לא משנה.
חמש הדקות בהן היתה שרויה בערפול חושים הרהורי, הספיקו לה על מנת לא להבחין במכונית שסטתה מהדרך לכיוונה והתנגשה בה בשוליים."
פקחתי את עיניי בחטף והישרתי אליו מבט. "על מה אתה מדבר? אם פגעתי בה, איפה היא? אין כאן אדם מלבדנו."
הוא כיווץ את עיניו כאילו להראות שהוא מתאמץ על שקידת תשובה לדבריי, מה שהבליט במיוחד את הקמטים שבזווית עיניו, אך ידעתי שזו הצגה וכי הוא רק מחכה לרגע הנכון לשליפת המענה.
"
אתה מוכרח להבין, קיריל, זו דרכו של עולם. בני האדם חיים באין ספור מסלולים שונים בעלי אין ספור נתיבים נבדלים. אנשים מנהלים בין עצמם ובין אחרים אינטראקציה שמשפיעה על תהליך בחירת המסלול והנתיב.
אתה נקטת בפעולה מסוימת ולורה נקטה בפעולה אחרת. הסיבות לפעולות לא משנות כרגע, שכן הן נעוצות באותם אין ספור מסלולים ונתיבים בהם בוחר אדם לעשות את דרכו.
השילוב של הפעולות שלכם הוביל אתכם לכאן, למציאות, ומכורח המציאות הספציפית הזו גם אני נמצא כאן כדי להמשיך לכוון את דרכם."
הלכתי לאיבוד בין מילותיו ומשפטיו. אבדתי במקום חשוך ומפחיד, בו אף אדם לא רוצה להיות. הלכתי לאיבוד בתוך הדבר הנורא מכול - האמת.
"
מי אתה. פשוט תאמר לי."
"
קיריל, אני בדיוק מי שאתה חושב שאני. אני לא אלוהים, אני לא אדם. יש לי תפקיד והתפקיד שלי הוא לאסוף אותך, לאסוף את לורה. זו המציאות שלי. מי שולט עליה? טוב, זה משהו שגם עלי להגיע אליו במסלול מסויים. יום אחד זה יתרחש."
הבטתי למעלה - השמיים היו שם. הבטתי לשמאלי - הוא היה שם. הבטתי לימיני - לורה היתה שם.
הבטתי מטה - סגלי רפואה רכנו והושיטו ידיים מלאות ציוד סטרילי לחלקים שונים בגופות, נשאו פנים חמורות - סבר וצעקו לעבר ההמון הסקרן שהתגודד סביבם במעגל סואן והומה רעש להתרחק.
_____________________________________
"They'll talk to ya and talk to ya and talk to ya about individual freedom. But they see a free individual, it's gonna scare 'em. "


נערך לאחרונה ע"י QUANTUM בתאריך 20-11-2008 בשעה 10:40.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:12

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר