לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 21-12-2008, 15:01
  roeis01 roeis01 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.06
הודעות: 1,492
חנוכה! דינים ומנהגים -


סדר הדלקת נרות חנוכה



לפני הדלקת הנרות מברכים:
לשם יחוד קודשא בריך הוא...(הנוסח המלא בסידור או אם מישהו מוכן להביא כאן)

1.אשר קדשנו במצוותיו וציונו להדליק נר חנוכה.
2.ברוך אתה א-דני א-להינו מלך העולם, שעשה נסים לאבותינו, בימים ההם בזמן הזה.

בערב הראשון (או כשמדליקים בפעם הראשונה השנה) מוסיפים ומברכים:

3.ברוך אתה א-דני א-להינו מלך העולם, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.

מדליקים בעזרת השמש - את הנר הראשון להדלקה(מתחילים מהאחרון לאותו יום)

לאחר הדלקת הנרות אומרים:

הנרות הללו אנו מדליקין על התשועות, ועל הניסים, ועל הנפלאות, שעשית לאבותינו בימים ההם בזמן הזה, על-ידי כהניך הקדושים. וכל שמונת ימי חנוכה הנרות הללו קודש הם, ואין לנו רשות להשתמש בהן, אלא לראותן בלבד, כדי להודות ולהלל לשמך הגדול, על ניסיך ועל נפלאותיך ועל ישועותיך.


---------------------------------------------------------------
את הנרות מציבים בימין החנוכיה, אך סדר ההדלקה הוא משמאל לימין. כלומר: ביום הראשון מציבים נר אחד בימין החנוכיה ומדליקים אותו. ביום השני מדליקים שני נרות בימין החנוכיה, אך תחילה מדליקים את הנר ה`חדש`, של היום השני, ואחר-כך את הנר ששייך ליום הראשון. וכך מדי יום ביומו, תחילה את הנר ה`חדש`, אחריו את הנר של אתמול, אחריו את הנר של שלשום, בכיוון משמאל לימין.
דיני חנוכה
א. זמן הדלקת הנרות הוא שקיעת החמה.(או בצאת הכוכבים כ-15 דקות לאחר השקיעה)בערב שבת ובמוצ"ש - דינים נפרדים. אפשר גם אם לא הספיק להדליק במשך כל הלילה - ואם בני-הבית ערים, אפשר גם לברך את הברכות.
ב. מניחים את החנוכייה בצד שמאל של הדלת מול המזוזה, כדי להיות מוקפים במצוות
(או על אדן החלון - בתנאי שהנרות נראים גם בבית).
ג. הנרות בחנוכייה צריכים לעמוד בשורה ישרה ובגובה שווה.

ד. צריך שיהיה רווח בין נר לנר, כדי שלא ייראו כמדורה.

ה. אסור ליהנות מאורם של הנרות ואסור להדליק נר מנר. על כן, מדליקים נר `שמש`,
שבו אפשר להשתמש לכל הצרכים.

ו. ה`שמש` צריך לעמוד מעל שאר הנרות, כדי שיהיה ניכר שאינו בכלל נרות המצווה.

ז. הנרות צריכים לדלוק לפחות חצי שעה לאחר צאת הכוכבים.

ח. אפשר להדליק בכל סוגי הנרות. מצווה מן המובחר להדליק בשמן-זית ובפתילות.

ט. את הנרות מציבים בימין החנוכיה. ביום הראשון נר אחד, בשני שניים עד שבשמיני - שמונה נרות. סדר ההדלקה הוא משמאל לימין.

י. לאחר שמסיימים להכין את הנרות להדלקה, אם נרות רגילים או כוסיות שמן-זית וכיו"ב, אומרים את ברכות ההדלקה. בפעם הראשונה שמדליקים השנה, מברכים שלושה ברכות. בכל יום משאר ימי החנוכה מברכים רק שתי ברכות (הברכה השלישית - "שהחיינו" - מברכים רק בפעם הראשונה).
לאחר שמסיימים את אמירת הברכות מדליקים את הנרות באמצעות ה`שמש` (אותו מדליקים ראשון). לאחר ההדלקה שרים את נוסח "הנרות הללו", ושאר שירי החנוכה, לפי המנהג בכל מקום.
יא. נשים אינן עושות מלאכה כל זמן שהנרות דולקים, בגלל חלקן המיוחד בנס חנוכה


שירים ומאמרים (למה נחגג חנוכה?) ועוד לחג(מומלץ!!מי יודע מי חיבר את "כד קטן"?)

דיני חנוכה 2

דיני חנוכה בתמצית 3

אתר עם מצגות וקישורים

חג מלא אור לכולנו שנזכה מהרה בירושלים תובב"א.
חזרה לפורום
  #2  
ישן 21-12-2008, 16:17
  roeis01 roeis01 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.06
הודעות: 1,492
סדר הדלקה להורדה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי roeis01 שמתחילה ב "חנוכה! דינים ומנהגים -"

http://www.radio-10.net/forum/showthread.php?t=2164
תפילות וסעודות

1. בתפילת העמידה ובברכת המזון מוסיפים "על הניסים", ואם שכח ונזכר לאחר שסיים הברכה – אינו חוזר.

2. גומרים את ההלל בכל שמונת ימי החנוכה. לגבי נשים; הרמב"ם (הלכות חנוכה פ"ג ה"ו) פוסק שהן פטורות. (למרות שחייבות בהדלקת הנר מטעם "שאף הן היו באותו הנס"). על פי זה פוסק הרב עובדיה יוסף שנשים מעדות המזרח אינן חייבות בהלל, אולם הן רשאיות לאמרו ללא ברכה. אולם נשים אשכנזיות רשאיות לומר הלל בברכה, כמו בכל מצוות עשה שהזמן גרמא.

3. בימי החול בחנוכה עולים לתורה שלושה קרואים, וקוראים את קורבנות הנשיאים של היום המתאים (שני, שלישי וכו' עד היום החמישי) בחנוכת המזבח. לכהן וללוי "מחלקים" את קרבן נשיא אותו היום, ולישראל חוזרים על כל הקטע. אמנם הרמ"א שם כתב: "יש אומרים ישראל קורא ביום שלאחריו", אולם זהו מנהג חו"ל ולא נהוג בארץ.

4. בו' דחנוכה, שבת פרשת "מקץ", א' דראש חדש טבת, מוציאים שלשה ספרי תורה. בראשון - מעלים ששה קרואים בפרשת השבוע, בשני – קוראים לעולה השביעי פרשת ראש חדש; וביום השבת... ובראשי חדשיכם, בשלישי - קוראים למפטיר את נשיא אותו היום; נשיא לבני גד ומפטירים "רני ושמחי" (זכריה פרק ב).

5. בז' דחנוכה, ב' דראש חדש טבת, מוציאים שני ספרי תורה. בראשון - מעלים שלשה קרואים בפרשת ראש חודש, בשני – קוראים לעולה הרביעי את נשיא אותו היום; נשיא לבני אפרים.

6. בח' דחנוכה ("זאת חנוכה") משלימים את כל הנשיאים הנותרים. חלוקת העולים תלויה במנהגים השונים.

7. לדעת מרן אין מצווה מיוחדת של סעודה בחנוכה, אולם הרמ"א הוסיף: "ויש אומרים שיש קצת מצוה בריבוי הסעודות". והוסיף הרמ"א: "ונוהגים לומר זמירות ושבחות בסעודות שמרבים בהם ואז הוי סעודת מצוה". ב"באור הלכה" הובאה תשובת מהרש"ל "שהשמחה תהא מעורבת ובלולה בשמחת תורה". רצוי להרבות בסעודת שבת של חנוכה יותר משאר שבתות, וכן בראש חדש טבת.

לוח זמנים לחנוכה תשס"ט (הדלקת נר ראשון)
[לפי הרב טוקצינסקי, אופק ירושלים.
באזור המרכז, השקיעה מקדימה ב 3 דקות.]
פלג המנחה (הזמן המוקדם ביותר להדלקת נר חנוכה): 15:36
שקיעת החמה (זמן הדלקת נרות לשיטת הגר"א): 16:43
צאת הכוכבים (זמן ההדלקה לשיטות אחרות): 17:01

סדר ההדלקה והברכות להדפסה
http://www.babakama.co.il/files/hanuka.pdf

מוזמנים להוסיף ולהאיר...
חג שמח.
חזרה לפורום
  #3  
ישן 24-12-2008, 19:30
  roeis01 roeis01 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.06
הודעות: 1,492
דברי תורה לחג
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי roeis01 שמתחילה ב "סדר הדלקה להורדה"

רצוי להרבות בסעודה ולומר דברי תורה במהלכה ובכך יוצאים ידי חובת "סעודת מצווה" לחג.

קישורים נוספים(תיקון חנוכה לכל יום...למשל)

דבר תורה קצר :

"לפיכך אנו חייבים להודות ולהלל" - כך אנו אומרים אצלנו בהגדה. לעומת זאת כתוב ב"על הניסים" של חנוכה ש"קבעום ועשאום ימים טובים בהלל והודאה".

מקשה ר' אשר ויס בספרו "מנחת אשר" מה השוני בין חנוכה להגדה, שבהגדה כתוב קודם הודאה ואח"כ הלל, ובחנוכה קודם הלל ואח"כ הודאה? ועונה שהודאה זה על הנס הפרטי שאתה מודה לקב"ה (בינך לבין ה'), ולעומת זאת הלל זה פרסום הנס לאנשים. בחנוכה אנו לא מרגישים חלק מהנס אלא רק לפרסם את הנס ולכן כתוב קודם להלל, אבל הפסח חייב אדם להרגיש את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים ולכן כתוב קודם להודות כי אתה חלק מהנס, ואתה צריך להודות בפרטיות ואח"כ לפרסם.

דבר תורה ארוך יותר מכאן (האתר "סרוג"):


"ויהושע היה לבוש בגדים צואים ועומד לפני המלאך" (זכריה ג', ג' – הפטרת שבת חנוכה)

בכדי להבטיח שהבגדים והמצנפת ישארו בטהרתם לאורך ימים, הראו לזכריה מחזה "והנה מנורת זהב כולה וגולה על ראשה ושבעה נרותיה עליה", מנורה זו מסמלת את אור התורה – "אורה זו תורה" – צריכים להחדיר ללבות בני ישראל את אור התורה, והמאור שבה יחזירם למוטב, כי רק אור התורה בכוחו לחנך את האדם, לעדן אותו ולחסן אותו במשברים הקשים העוברים על האדם, ורק התורה בכוחה לרסן את יצרי האדם ושאיפותיו, כי כבר כתוב "אור הנר יפה לבדיקה" (מסכת פסחים). הגולה שעל ראש המנורה זהו המעיין הנצחי של עם ישראל, ממנו אנו יונקים את יניקתנו הנפשית, ממעיין זה אסור להתרחק, כל התרחקות ממנו מסכנת את קיומנו ועתידנו, "גולה על ראשה". אם נסתם המעיין אין המשך ליניקה והכל מתייבש ומתנוון. (הדרוש והנאום)

"והארץ היתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום ורוח א-להים מרחפת על פני המים", "שמעון בן לקיש פתר קריא בגלויות: 'והארץ היתה תוהו' – זו גלות בבל… 'ובוהו' – זו גלות מדי… 'וחושך' – זו גלות יון שהחשיכה עיניהם של ישראל… 'על פני תהום' – זו גלות ממלכת הרשעה" (בראשית רבה, ב, ד).

הרקע לדרשתו של ר' שמעון בן לקיש הוא חזונו של דניאל (פרק ז) שבו הוא רואה בחזונו ארבע חיות משונות שעלו מן הים זו אחר זו. חיות אלו מסמלות ארבע ממלכות אדירות שישלטו על עם ישראל במהלך ההיסטוריה. הפסוק המתאר את היקום, טרם בריאת העולם, טומן בחובו, על פי פרשנותו של ר' שמעון בן לקיש, סימני דרך היסטוריים במהלך דברי ימי ישראל. אחת מארבע האימפריות שישעבדו את עם ישראל היא יון, המסומלת בפסוק במילה "חושך", וכלשון המדרש: "וחושך זה גלות יון שהחשיכה עיניהם של ישראל בגזרותיהן שהיתה אומרת: כתבו לכם על קרן השור אין לכם חלק בא-לוהי ישראל" (מדרש רבה, שם).
גלות יון שונה מהותית משלוש הגלויות האחרות המתוארות במדרש. אין זו גלות במובן טריטוריאלי, הגליית עם מארצו, אלא גלות במובן הרוחני, "להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך". לאמור: מימוש הדרישה "כתבו לכם על קרן השור: אין לכם חלק בא-להי ישראל", שמשמעותה יצירת חַיץ בין עם ישראל לאביהם שבשמים. דרך העולם הוא שמלכויות מתגרות זו בזו, ממניעים חומריים, טריטוריאליים וכלכליים, ברם, מהו הרקע לרצונם של היונים "להגלות" את עם ישראל מנכסיו הרוחניים, המציינים את הקשר בינם לבין בורא עולם?
מלחמת הדעות שבין ישראל ליוון נעוץ בעובדה שמאבק תרבותי נוצר בין תרבויות שיש להן מכנה משותף. תפיסת העולם המיוצגת ע"י תרבות יוון מהווה אנטיתזה לתפיסת העולם היהודית, וזאת דווקא בשל המאחד שבין שתי תרבויות אלו – החכמה. המושג "חכמה" בעולם העתיק מיוחס לשם וליפת, המהווים גלגול קדום של שתי תרבויות הקיימות לאורך ההיסטוריה, המיוצגות בתרבות יוון ובתרבות היהודית. שתי תרבויות אלו נטלו על עצמן משימה להעלות את האדם, עובד האלילים הגס והפרימיטיבי, לרמה אנושית תרבותית, אולם דרכן שונה בתכלית.
האידיאולוגיה היוונית קראה לאדם לשאוף להשכלה, לפיתוח חיי הרוח שלו ולהדגיש את מעלתו כיצור הטבעי העליון. תפיסה זו גאלה את האדם מהשעבוד הטוטאלי לאלילים והעמידה אותו במרכז הטבע כבריה עצמאית משוחררת, שאינה מושפעת או מונהגת ע"י גורם שמחוץ לעולם. במרכזה של התפיסה היהודית עומד מקומו של האדם בבריאה כ"נזר הבריאה". אכן, ביכולתו של האדם להתעלות ולהתעטר בכבוד והדר ולהגיע לדרגת "ותחסרהו מעט מא-להים" (תהילים, ח). אולם, המפריד בין האידיאולוגיה היוונית לתפיסת היהדות נעוץ ב"מעט" זה. כאמור, האדם הוא בחיר היצורים, אבל מול מציאותו הסודית והנעלה של הבורא הוא כמעט כאין ואפס "מה אנוש כי תזכרנו ובן אדם כי תפקדנו" (תהילים, שם).
הטלת מחיצה בין האדם ובוראו זהו ה"חושך" שרצו היוונים להטיל על העולם. המדרש מבטא דרישה זו בתביעת היוונים מעם ישראל להסיר מהלקסיקון שלהם את שם א-להי ישראל. הביטוי המעשי של דרישה זו הוא גזירות היונים "להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך".
תגובתו של עם ישראל היא "גירוש החושך". הנרות המאירים את העולם מציינים את נס פך השמן, ומורים על חריגה מהעולם הטבעי, כלומר, על כפיפות הבריאה ליוצרה. על ידי מעשה ההדלקה, המלווה בברכה: "אשר קדשנו במצוותיו", עם ישראל מכריז קבל עם ועולם: יש לנו חלק בא-להי ישראל! (בשם הרב קראוס, ראש המדרשה לבנות באונ' בר-אילן)

"הדלקה עושה מצוה ואין הנחה עושה מצוה" (שבת כ"ב ע"ב)

ההלכה קובעת לנו שהדלקה עושה מצוה. אימתי? בזמן שהנרות הונחו במקום הראוי, אבל אם הדליקה במקום הרוח, וכבתה, זקוק לחזור ולהדליקה במקום שאין הרוח מצויה, וזה כאילו לא נתן בה שמן כשיעור.
מוסר ההשכל שאנו למדים מכך, הוא שהיות וכל ההדלקה (ענין חינוך הבנים) בימינו הוא במקום רוחות פרצים, אשר נושבות בחוצות, ברור הוא כי עלינו לעשות הכל כדי לקיים הדלקה כשרה. אסור להזניח את ענייני החינוך והטיפול בנוער אפילו לרגע קט. יש לתת מן השמן – אור התורה, בצורה מספיקה כדי שהנוער יוכל לעמוד במבחן הזמן, ונר ישראל לא יכבה.

וכך מסביר גם רבי לוי יצחק מברדיצ'ב את הביטוי "הדלקה עושה מצוה" – שעיקר תכלית המצווה היא ההדלקה, ההדלקה וההתלהבות להדליק את האש המתלקחת בנשמה.

"אם יש לו שמן בצמצום על כל השמונה ימים ולחבירו אין כלום, מוטב שידליק בכל לילה אחד ויתן גם לחבירו" (משנה ברורה סימן תרע"א ס"ק ו')

במבט ראשון אפשר לשאול, מה איכפת לי מהנעשה אצל חברי? אני מעוניין לקיים המצווה בהידור, ולא מענייני הוא מה שנעשה אצל הזולת. אולם באה התורה לומר לנו כי לא זו הדרך. ההלכה בענין זה ברורה למדי – "כל ישראל ערבים זה לזה" (שבועות ל"ט ע"א). אומר לנו מרן החפץ חיים בעל המשנה ברורה: מוטב שתוותר קצת על הידורים במצוות, כדי לזכות את חברך שיקיים לפחות את המצווה המינימלית. אסור לו לאדם להצטמצם בארבע אמותיו ולומר "שלום עלי נפשי" (בחסידות הדבר נקרא "צדיק בפרווה" – שמחמם רק את עצמו) ולהשאיר את הזולת בחושך לגמרי. לא ולא! הפרש לו מחלקך, מאורך, כדי להאיר את חשכתו, כי מתוך כך יאיר הוא אף לך. ואם תניחהו בחשכה עלולה חשכתו להתפשט ולהחשיך אף את חלקתך.


חג שמח

נערך לאחרונה ע"י roeis01 בתאריך 24-12-2008 בשעה 19:36.
חזרה לפורום
  #4  
ישן 26-12-2008, 13:58
  roeis01 roeis01 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.06
הודעות: 1,492
הדלקה בשישי ומוצ"ש- הכיצד?
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי roeis01 שמתחילה ב "דברי תורה לחג"

יש דינים מיוחדים להדלקה היום(שישי) ובמוצ"ש :

פרשת מקץ - זמני ההדלקה:

ב"ש
חיפה
ת"א
ירושלים
16:25
16:10
16:21
16:07
כניסת השבת
17:26
17:22
17:24
17:23
יציאת השבת



הדינים (מכאן)


דיני הדלקת נר חנוכה בערב שבת ובמוצ"ש




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.he.chabad.org/images/global/spacer.gif]
בערב שבת

ביום שישי מקדימים את ההדלקה. מדליקים בזמן הדלקת נרות השבת המתפרסם תמיד. תחילה מדליקים את נרות החנוכה ורק אחר-כך את נרות השבת. מכיוון שמקדימים את ההדלקה, יש להשתמש לנר חנוכה בנרות גדולים יותר, ולא בנרות הדקים הנהוגים - כדי שידלקו לפחות 70 דקות. אם שכחו והאשה הדליקה נרות שבת לפני שהודלקו נרות החנוכה - יכולים הגברים שטרם קיבלו עליהם את השבת להדליק את נרות החנוכה לפני זמן השקיעה.

במוצאי שבת

במוצאי-שבת חנוכה חוזרים מיד מבית-הכנסת, מזדרזים לערוך 'הבדלה', ואחר- כך מדליקים נרות חנוכה (יש נוהגים לומר: "ברוך המבדיל בין קודש לחול", להדליק את נרות החנוכה ואחר-כך להבדיל על היין).

-------------------------------------------------------------------------------------
סיכום:

-מדליקים נר חנוכה לפני נר שבת
- מדליקים בנרות ארוכים(לא הצבעוניים הרגילים )
הנרות חייבים לדלוק חצי שעה אחר צאת הכוכבים.
זמנים לכל מקום (תל אביב,ירושלים וכו') כאן.
------------------------------------------------------------
מקור הלכתי:

* זמן הדלקת הנרות בערב שבת: בשולחן ערוך נפסק שיש להקדים הדלקת נר חנוכה לנר שבת. על כך הוסיף ה"משנה ברורה": "אבל רוב פוסקים חולקים על זה וסבירא להו דלא תליא קבלת שבת בהדלקת הנר, ועל כן אם הדליק של שבת ולא קיבל שבת במחשבתו, יכול להדליק אחר כך. וכל זה באיש המדליק, אבל אשה המדלקת, כיון שהמנהג שמסתמא מקבלת שבת בהדלקתה אם כן לא תדליק שוב של חנוכה אלא תאמר לאחר להדליק והוא יברך 'להדליק' בשבילה, אבל ברכת 'שעשה נסים' וכן 'שהחיינו' ביום הראשון יכולה בעצמה לברך". מכיוון שגם נשים חייבות בהדלקת נרות, עדיף לכתחילה, להקדים נר חנוכה לנר שבת, וכך המנהג המקובל.

* על פי הרב משה פיינשטין (אגרות משה או"ח ד' סימן סב), מדליקים נרות שבת בערב שבת חנוכה בשעה הרגילה (הנקובה בלוח) ואין צורך לאחר, והוא הדין בצאת השבת. בירושלים שבדרך כלל מדליקים נרות(של שבת..), כ-40 דקות לפני השקיעה ראוי לאחר את ההדלקה ב-20 דקות. לכל הדעות אין להדליק נרות חנוכה לפני "פלג המנחה" ובכל מקרה הנרות חייבים לדלוק חצי שעה אחר צאת הכוכבים. לכן, מי שמשתמש בדרך כלל בנרות חנוכה הצבעוניים – לא ישתמש בהם בערב שבת. יש נוהגים להקדים את זמן התפילה במוצאי שבת (על מנת להדליק נרות בשעה המוקדמת ביותר האפשרית מבחינת צאת השבת).

* האם יש להקדים תפילת מנחה בערב שבת, לפני הדלקת הנרות? ה"משנה ברורה" (תרעט, סק"ב) כתב: "ונכון לכתחילה שיתפלל מנחה ואחר כך ידליק" וב"שער הציון" (שם) הוסיף: "דכל זה דווקא דאפשר ליה". לפי הרב עובדיה יוסף מקדימים להתפלל מנחה רק אם יש מנין, אולם לא ביחידות, ואילו לפי הרב מרדכי אליהו מתפללים מנחה לפני הדלקת נרות, אפילו ביחידות. בחלק מבתי הכנסת מתקיימת תפילת מנחה מוקדמת בערב שבת.

*הפוסקים נחלקו לענין מוצאי שבת, האם מבדילים קודם ואחר כך מדליקים נרות חנוכה או להיפך. ה"משנה ברורה" הכריע שבבית כנסת ידליק ואחר כך יבדיל, ואילו לגבי הדלקת הנרות בבית אין הכרעה, ויעשה כל אחד כמנהגו. מנהג עדות המזרח הוא להבדיל קודם ואחר כך להדליק נרות.

שבת שלום חנוכה שמח ושיהיה הרבה גשם....

נערך לאחרונה ע"י roeis01 בתאריך 26-12-2008 בשעה 14:02.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:03

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר