25-04-2009, 10:33
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
|
|
לגבי תאונת ה 139, הסיבה אינה "בשל אובדן פין הנעילה" (למרות שהוא נמצא בהמשך) אלא בשל אי נעילה של אותו פין. כאשר מסיעים את המטוס לתיקון דואגים לקפל את קצות הכנפיים. סיבוב הפין מאפשר זאת. כאשר מחזירים את קצה הכנף למקומה, באמצע קו החיבור, בחלקו העליון של הכנף, ישנו "כפתור אדום", בקוטר של כשלושה ס"מ, הבולט מעל הכנף כל עוד פין הנעילה לא מוברג חזרה למצב של טיסה (על הכנף ישנו סימון של עיגול שחור מסביבו כדי שהבודקים ידעו לאן להסתכל). כאמור, בבדיקה יש לראות שקצהו העליון של ה"כפתור האדום" נמצא במישור הכנף ואינו בולט ממנו. זה הדבר שלא בדקו (אין מצב שהוא יכול להיות חזרה במקום אם פין הנעילה אינו במצב טיסה).
|