לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > הסטוריה ותיעוד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 30-01-2009, 13:22
  לבני מנהל לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,735
צילום "רכבת אוירית" גם בירושלים - מוזיאון פצפון ומעניין אל מול החומות....

אני חושב שירושלים והדרך אליה הם מהמקומות בהם נמצאים הכי הרבה אתרים שבמהלך חיי נשבעתי לעצמי ואמרתי בגללם את השורה הזו :

... "יום אחד אני חייב יהיה לעצור ולבקר שם !.... "

השבוע יצא לי לעלות לעיר לטובת "נסיעה מנהלתית" שכמובן נוצלה גם לביקור באחד מהאתרים הללו...
והכוונה היא לבית החולים סנט ג'והן אשר ממוקם בצמוד למלון הר ציון ממש מעל גיא בן הנום אל מול החומה של העיר העתיקה ...
ומה בעצם חיפשתי שם?..

אז ככה....
לפני הרבה שנים (כנראה במסגרת אחד הטיולים של ביה"ס) עברנו במקום והסבירו לנו שממבנה בית החולים הזה נמתח כבל פלדה לעבר החומה של העיר העתיקה ועליו נעה קרונית ששימשה להעברת ציוד/תרופות ליישוב היהודי הנצור, כבל הפלדה עדיין מתוח מעל גיא בן הנום ואת הקרונית עצמה ניתן לראות כשהיא תלויה עליו וצמודה לקיר המזרחי של אותו מבנה...

מאז אותו טיול לא קורה שאני עובר במקום הזה (ועברתי שם כבר לפחות 84 פעמים מאז) ולא שולח לעבר הכבל הזה מבט ומסנן לעברו...חכה חכה...אנחנו עוד נפגש .....

אז כאמור השבוע לשמחתי הזדמנתי לעיר המרתקת הזו והחלטתי שאם ישאר לי מספיק זמן אני אנצל זאת לצורך "סגירת חשבון" עם הכבל והקרונית שעליו...
היות וזמן אכן נשאר לי והמצלמה (החדשה ,...) היתה ברשותי נסעתי לכוון מלון הר ציון חניתי בסמוך (יש שם חנייה בשפע לאורחי המלון ושאר אזרחים) ונגשתי לכוון המבנה המדובר שהיה אמנם נעול אך בסמוך לו על הקיר מוצב שלט ובו כתוב ש"מוזיאון הרכבל" (הופה !...יש כאן מוזיאון!!!... זה כבר נשמע טוב).... פתוח בכל יום החל מיום א' ועד יום ה' החל מתשע בבוקר ועד ארבע אחה"צ ולצורך תיאום יש להתקשר למספר הטלפון המצורף....

נו... הנה העסק מתחיל להסתבך ....

התקשרתי למספר שעל השלט (נו...אני כבר הגעתי עד כאן...) ונעניתי על ידי מרכזיה לניתוב שיחות המופעלת על ידי עריית ירושלים שם הוסבר לי (על ידי הודעה מוקלטת) שלצורך ביקור במקום עלי לפנות לקבלה שבמלון הר ציון הסמוך...

עד כאן אני מודה ומתוודה שכל העייסק להפתעתי כבר היה נראה לי יותר מדי טוב ויעיל (שהרי למרות שהיה נעול היה שלט, המספר טלפון שעל השלט פעיל ולא מנותק, ענו לי, קיבלתי פרטים.... יותר מדי טוב בכדי להיות אמיתי בארצינו לא? ) ....

עכשיו הייתי בטוח שאגיע לפקיד/ת הקבלה של מלון הר ציון שבטח יביט/תביט עלי בעיניים תמהות ותגיד/יגיד לי שאי אפשר עכשיו או איזה שהוא סיפור אחר...

אבל דווקא לא !!!
פקיד הקבלה היה מאוד אדיב וקרא במכשיר המירס לבחורה מטעמו שלוותה אותנו למקום, פתחה את הדלת ואפילו ביקשה שנשאיר אותה פתוחה לכשנסיים ....

פששששש... איזה יופי !

ובכן, מסתבר כי למבנה בו ניצבת הקרונית יש להגיע מתוך הלובי של מלון הר ציון הסמוך, יוצאים משם לחצר פנימית יפה וממשיכים עוד כמה צעדים עד שמגיעים לרחבת הכניסה למבנה עצמו שרצפתה יפה יפה ומרכבת מאריחים מעוטרים כמו שאנחנו אוהבים ...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


וזו הכניסה עצמה והשלט הסמוך אשר מתמצת את סיפורו המעניין של המבנה :

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


שלט נוסף שמוצב בסמוך מפרט גם את סיפור המקום בתקופת מלחמת השחרור :




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



אני חיב לציין שמאוד הפתיע אותי לגלות שתי עובדות שלא ידעתי עד כה !
האחת היא שאת הכבל היו מורידים אל הקרקע באמצעות מנגנון מיוחד וזאת כדי שהירדנים לא יגלו את דבר קיומו והשנייה היא שעצם קיומה של הקרונית הזו נשמר כסוד עד לשנת 1972 !

מעניין....

נכנסנו פנימה לתוך מזדרון אשר בקצהו חדר הפונה לכוון החומות ובמרכזו נגלה לעינינו המתקן אשר שימש להרמת הכבל שילוח הקרונית והחזרתה והורדת הכבל אל הקרקע בסיום הפעילות, המתקן שמור באופן מושלם ואני מצרף תמונות שלו המופיעות על אחד הקירות בו נראה המקום והמתקן בזמן פעילות בימים ההם....




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


וכאן המקום לעצור רגע ולהכיר את האיש המיוחד שעמד מאחורי הרעיון והפיתוח, אוריאל חפץ....

אוריאל חפץ כך מסתבר היה איש טכני מבריק ששירת באצ"ל ולאחר מכן בחיל ההנדסה של ראשית צה"ל, פרטים אודותיו מופיעים בשלט הקבוע על אחד הקירות כדלקמן (קצת מוזר לי האופן בו נכתב שם משפחתו באנגלית):


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ובתמונה הזו נראה אדם אשר לדעתי עונה בתיאורו לאוריאל חפץ אשר עומד ליד "יצירתו":

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


והנה הקרונית כפי שהיא נראית מהכי קרוב שאפשר מבעד לחלון המשקיף אל העיר העתיקה ותצלום של הנוף כפי שהיה נראה אז פחות או יותר מאותה זוית (אנחנו אוהבים כאלה נכון?... ):


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



באופן כללי ה"מוזיאון" כולל בסופו של דבר את החדר בו נמצא מנגנון ההפעלה של הקרונית ולא מעבר לכך, על הקירות מסביב תלויות תמונות בשחור לבן המתארות את העיר העתיקה בימי המנדט/מלחמת השחרור כשחלקן היו לפחות עבורי לא מוכרות, פרט לתמונות מוצב בחדר השולחן הבא:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תחת הזכוכית מצויים ניירות שעל פניו נראים מקוריים עליהם תכתובות מעניינות הקשורות לאתר (האם זה בסדר לשמר אותם כך?... ):


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


והנה חלק מהתמונות שעל הקירות מסביב להנאתכם:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ולסיום מבט נפלא ומזוית קצת אחרת לעבר גיא בן הנום ודרומציון....

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה




ואם אסכם אז אומר לכם כך, אם הגעתם לירושלים ויש לכם שעה פנוייה (לא צריך יותר), רצוי לקפוץ ולבקר במקום הזה !
"מוזיאון" קטנטן, בלי הדרכות מעיקות, בלי יותר מדי ללכת ברגל ובהחלט מעניין !

חנייה כאמור יש מעבר לכביש ובשפע !

ומבחינתי אפשר לסמן עוד V על אתר שתמיד רציתי לבקר בו....


בברכה.

לבני.


ואנצל כאן את ההזדמנות שנקרתה לי כדי להתנצל בפני ידידי משכבר הימים המתהדר בכינוי "גומבוץ" אשר נאלץ לסבול בחודש האחרון את השגעונות שלי לאתרים נידחים והזויים......
אבל "גומבוץ" זה עוד לא הסוף...יש עוד הרבה אתרים שמחכים לנו ...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 30-01-2009, 16:20
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
רשימה ארוכה על חפץ ועל הרכבל 02NET
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי יואב אבניאון שמתחילה ב "מעולה. לא הכרתי!"

http://www.02net.co.il/Site/templat...209&docID=16504

ובה גם דברי בתו גב' שרית חפץ פומרנץ בטקס חנוכת רחוב 'נתיב הרכבל' על שמו:



"אבא שילב בחייו שתי תכונות: כושר המצאה ואלתור בלתי רגילים מצד אחד ותעוזה המשלבת נכונות להקרבה אישית מצד שני. כושר ההמצאה שלו הוליד שורה ארוכה של חידושים טכניים אזרחיים וצבאיים, שעל חלקם התבססה פרנסת המשפחה ועל חלקם זכה באות המופת, בצל"ש ובפרס ביטחון ישראל למפעל חיים. השילוב בין כושר ההמצאה והתעוזה המבצעית החלו עוד בשנות העשרה שלו, כשיישם אותם בשירות האצ"ל בירושלים בבניית סליקים, בשיפוץ נשק ובפיתוח אמצעי לחימה תחת אפם של הבריטים. סליק אחד היה בבית המשפחה, שני בבית העסק המשפחתי, סמוך לסמטא שנקרא לזכרו, נתיב הרכבל.



את ה"סטאז‘" שלו באלתור מבצעי עשה במחנות המעצר באפריקה לשם הוגלה עם שאר חיילי האצ"ל והלח"י על ידי הבריטים. אמצעי המילוט שפיתח שם ושבזכותם הצליחו חלק מהעצורים להימלט ולחזור ארצה, הקנו לו את ההילה המקצועית שאתה החל את הקריירה הביטחונית שלו בצה"ל כקצין ההנדסה של חטיבת ירושלים.






קבלת הפנים המבצעית הראשונה שלו הייתה המצור על הר ציון.



עשרות לוחמים יהודים מחטיבת ירושלים נמצאו בשנת 1948 על הר ציון והיו בחוד החנית של המלחמה על שלמות העיר, מבודדים מאספקה ונתונים במצור. היה צורך דחוף ומיידי לפנות את הפצועים ולהעלות אספקה ותחמושת לבריאים. הירדנים צפו במתרחש דרך כוונות המקלעים שלהם. גישה רגלית אל ההר הייתה קשה ומסוכנת. מסוקים להנחתה על ההר לא היו קיימים. המצב היה קריטי.



אבא, קצין הנדסה, העלה הצעה למתוח רכבל מעל גיא בן הנום ולהעביר באמצעותו תגבורות ואספקה אל ההר. אבא מעולם לא ראה רכבל בחייו, ואף על פי כן במשך שבועות ספורים הצליח לתכנן, להשיג חומרים, כבל וחלקי מכונות ולבנות רכבל פשוט, יעיל ובעל תכונות ואינו נראה. הרכבל היה מוסווה בשעות האור על קרקע הואדי ונפרש במהירות ובשקט בשעות החשיכה, לדקות ספורות בכל מקום, כדי למלא את תפקידו. מכל העיר העתיקה, האזור היחידי שנשאר בידנו ולא נכנע למצור הירדני היה הר ציון.



האשראי שקיבל מצה"ל על המצב הזה, הוביל להזמנה הבאה שקיבל להציל הר: הפעם, את הר הצופים. הר הצופים נשאר בידנו כמובלעת בתוך השטח הירדני לאחר מלחמת השחרור. האזור לא היה מגודר, שכן שימש כאוניברסיטה ובית חולים ולא כמחנה צבאי וקיומו היה בסכנה מתמדת. האספקה להר נעשתה תחת עיניהם הבוחנות של האום והלגיון הירדני והייתה מוגבלת לפרטים אזרחיים והומניטריים שאי אפשר להתגדר בהם.



במבצע הנדסי חסר תקדים, תוך ניצול משאבים שנותרו על ההר מתקופת פעילותו כאוניברסיטה ובית חולים, הצליח להקים על ההר מפעל מאולתר לייצור גדרות תיל וקונצרטינות, דברים שמעולם לא יוצרו בארץ קודם. את מכונות הייצור תכנון בעזרת מומחי בית החרושת המגדר, והעביר מפורקות לחלקים קטנים בדפנות הכפולות של האוטובוסים המעלים אנשים ואספקה להר.



חומרי הגלם היו ברזלי בניין שנמצאו על ההר בשפע עקב פעילות הבנייה שהופסקה וחומרים כימיים שמצא במעבדות האוניברסיטה ושהותאמו למטרתם על ידי סגל המחלקה לכימיה של האוניברסיטה שגויסו למטרה זו כאנשי מילואים המשרתים על ההר. גם בריכת דגי הנוי של האוניברסיטה והתנור הגדול של בית הספר לרפואה גויסו לתהליך היצור. לבסוף נוצר ברזל בניין, בעזרת תנור מעבדה ודפנות כפולות של אוטובוס ובתוך בריכת דגים.



למרות שחי ופעל בירושלים, לא קיפח גם הרים אחרים, ובשנות החמישים התגייס לבנות רכבל סמוי נוסף, בצד המערבי של הר הסוסיתא ליד עין גב.



בגיל 51, במלחמת יום הכיפורים, הוביל אבא שיירת תחמושת ודלק תחת אש לחזית ברמת הגולן ובדרכו חזרה חילץ פצועים מטנקים פגועים, במכוניתו הפרטית. על כך הוענק לו אות המופת.



ב-15 למאי 1974 שמע בחדשות הבוקר על התקפת מחבלים בגליל. הוא השתתף בניסיון החילוץ של תלמידי בית הספר מצפת שנקלעו לפיגוע במעלות וקלט בזרועותיו ילדים מבוהלים שקפצו מהקומה השנייה של בית הספר. על פעולתו זו זכה בצל"ש הרמטכ"ל. בפעולה זו גם נפצע ושותק, ומאותו יום לא עמד עוד על רגליו.



נדרשנו על ידי העירייה לנסח בשמונה מילים, שתכתבנה מתחת לשם הרחוב על השלט, מה עשית אבא. בחרנו, מכל מה שעשית, ברכבל. אני משוכנעת שאתה מסכים. היום הרכבל אינו מסייע יותר אספקה ופצועים, אין צורך. הדרכים סלולות והעיר מאוחדת וההר בידנו וזוגות מטיילים יד ביד בגיא בן הנום ולפעמים נושאים את עיניהם למעלה ושואלים מה הוא הקו השחור המתוח בשמיים מעלינו. נענה להם שזה קו חזק כפלדה המסמל לדורות את הקשר שבין העורף והחזית. את הדאגה לחלוצים, את התושייה היהודית בעת מצוקה את היזמות של בודדים המשנים את ההיסטוריה ואת הגמול של העיר לגיבוריה שגם אם יתמהמה, בוא יבוא.



הנה, אנחנו כאן, אבא, חזרנו למקום שבו התחלת. פה היה מרכז חייך. כאן היה בית החרושת ופה בהמולת בתי הקפה שרבטת את מרבית המצאותיך על מפיות. אנחנו זוכרים מה עשית וגאים לראות שלא רק המשפחה, גם ירושלים שהייתה כל כך חשובה לך, אומרת לך תודה. "

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 30-01-2009, 16:14
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
איש אצ"ל מגולי אריתראה, רב פעלים בקרבות ירושלים במלחמת השחרור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב ""רכבת אוירית" גם בירושלים - מוזיאון פצפון ומעניין אל מול החומות...."

קצין ההנדסה של חטיבת עציוני וממתכנני ההגנה על מתחם הר הצופים ועל הסוסיתא.

האיש יכל לשבת בנחת על זרי הדפנה בגיל 51 אך הוביל שיירת אספקה כסרן במילואים במלחמת יום הכיפורים וקרא עצמו לדגל כאזרח בעת חטיפת הילדים במעלות. על פועלו בחילוץ פצועים עוטר בעיטור המופת במלחמת יום הכיפורים ובעת חילוץ ילדים פצועים מידי מחבלים נפצע בפעולה בה זכה לעיטור הרמטכ"ל. מפציעתו זו לא קם עוד ובגיל 56 נפטר בעטיה כחלל צה"ל.

מתוך 'אתר הגבורה': http://www.gvura.org/?l=he&a=4157

אזרח אוריאל חפץ



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.gvura.org/images/he/4157_a.jpg]





תיאור המעשה: בליל 14-15 במאי 1974 הסתננו מחבלים למעלות והשתלטו על בי"ס במקום, כשהם מחזיקים בעשרות ילדים כבני-ערובה. בהיותו בירושלים שמע אוריאל חפץ על המקרה ברדיו ונסע מיד למעלות עם ציוד-פריצה. בהגיעו למקום הציע תכנית-פריצה. כשהחלה פעולת כוחותינו וילדים החלו לקפוץ דרך החלון, תפסם אוריאל חפץ בעת קפיצתם והצליח להציל בפעולתו זו ילדים רבים, עד שנפגע מרסיסי רימון בגב, ורגלו הימנית רוסקה בירך. במעשיו אלה גילה אוריאל חפץ רוח התנדבות, אומץ-לב ותושיה רבה. על מעשה זה הוענק לו : צל"ש הרמטכ"ל תשרי תשל"ו ספטמבר 1975, מרדכי גור, רב אלוף, ראש המטה הכללי





מתוך 'בעוז רוחם': http://www.aka.idf.il/iturim/asp/di...Num=60&sOrderBy=

סרן חפץ אוריאל 140056
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aka.idf.il/SIP_STORAGE/files/9/26169.gif]
תיאור המעשה:עם פרוץ הקרבות לא השתייך סרן אוריאל חפץ לשום יחידה. ביזמתו נסע לקווים הקדמיים שברמת-הגולן ופינה משם פצועים - לעתים קרובות תחת אש כבדה ואגב סיכון עצמי. את הנפגעים הביא לגדוד-רפואה, ומפקד-הגדוד ביקשו להישאר אתם ולא לרוץ קדימה, בכל-זאת, תמיד נסע ל-תאג"דים הקדמיים ביותר והמשיך בפעולותיו. במעשיו אלה גילה רוח-התנדבות למופת, אומץ-לב וקור-רוח.

נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 30-01-2009 בשעה 16:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 02-02-2009, 21:54
צלמית המשתמש של יואב אבניאון
  משתמש זכר יואב אבניאון יואב אבניאון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.04.08
הודעות: 159
הרכבל בסוסיתה ועוד
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב ""רכבת אוירית" גם בירושלים - מוזיאון פצפון ומעניין אל מול החומות...."

שלום לכולם

שרידי מתקן הרכבל בסוסיתה אכן נראים בצידה המערבי של הגבעה הנישאת
הנה תמונה שצילמתי באפריל 2008


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.jeeptrip.com/albums/he4911kh.jpg]


ולגבי הערתו של ברודאקס (רחמו עלינו עם השמות..)
דעתי אחרת
ניתן ורצוי לבקר בסוסיתה וכמובן לא לחצות גדירות...
יותר מכך - ראו את השלט מסביר הפנים של המשלחת החופרת - ממש גישה מרעננת
(אם חל שינוי במקום או הגבלות חדשות מאז אפריל 2008 - אשמח לשמוע)


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.jeeptrip.com/albums/8anw97im.jpg]



וסימני רעש האדמה מהמאה השמינית - עדיין ניכרים..


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.jeeptrip.com/albums/2o441b85.jpg]

להתראות
יואב
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 07-02-2009, 23:16
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
שני דברים:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב ""רכבת אוירית" גם בירושלים - מוזיאון פצפון ומעניין אל מול החומות...."

1. האתר מוכר בפי העם כ"ספניש קולוני".

2. קצת במעלה הרחוב, תמצאו שני אתרים מדהימים נוספים - בניין המדפיס הממשלתי ששופץ והוסב לאחרונה לבית ספר לאנימציה (יש לו תואר מפוצץ יותר) ותחנת הרכבת הישנה של י-ם.

http://he.wikipedia.org/wiki/בית_המדפיס_הממשלתי

לבני - כשאתה קופץ לביקור - תשמיע את עצמך. בחורף עובדים אצלינו ה"עסוקים" רק 4 ימים בשבוע (אצל המתחרים כבר ירדו ליומיים. מיתון - אתה יודע)....

הנה כמה צילומים של האתרים באוסף הקונגרס:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 07-02-2009 בשעה 23:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:56

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר