28-02-2009, 16:02
|
|
|
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 3,082
|
|
מטוסי קרב
Mig-29 על דגמיו (9-12, 9-13, מספר מצומצם של 9-17 שמחכים להמסר לחיל האויר הרוסי לאחר שאלג'יר ביטל את העסקה לרכישתם)
Su-27 על דגמיו (כולל מספר Su-33 על נושאת מטוסים אדמירל קוזנצוב, 3-4 Su-34, עובר זה כמה שנים הסבה לדגם SM)
Su-24 על דגמיו (עובר זה כמה שנים הסבה לדגם M2 במקביל לקליטה של Su-34)
Su-35 (נא לבלבל עם T-10M המקורי) צפוי להקלט כחוליה המקשרת למטוס קרב דור חמישי. נכון לעכשיו, קיימים שני אבות טיפוס בתהליכי ניסוי של חברת Sukhoi
Mig-35 שדרוג עמוק של Mig-29 עבור המכרז ההודי, אך ראשי התעשיות הבטחוניות הרוסיות מביעים נכונות לייצר אותו עבור חיל האויר המקומי, אם זה יביע נכונותו לרכוש אותו.
וכמובן ה PAK FA שעל פיתוחו עמלים כבר שנים והוא צפוי להקלט בשורות חיל האויר הרוסי בשנת 2015
אימון
L-39
Yak-130 שנמצא בלשבי הניסויים המתקדמים לקראת כניסה לשירות
מפציצים
Tu-95MS
Tu-22M3 היו דיבורים על השבחתו האפשרית, אולם אין כל הוכחה שמטוסים מסוג זה אכן עברו השבחה כלשהי בתקופה האחרונה
Tu-160
מסק"רים
Mi-24 - על דגמיו. PN הגרסה האחרונה - השבחת גרסת P באמצעות FLIR ואויוניקה חדשה
Mi-28N - השנה סיים באופן רשמי את סדרת הניסויים לקראת קליטה לשירות מבצעי
Ka-50 - אמנם רשמית בשירות מבצעי מאז 1995 ואף נטל חלק במערכה הצ'צ'נית האחרונה לא באמת ראה יצור סדרתי ומספר מאוד מוגבל של מסוקים אלו יוצר. במפעל בארסנייב מקווים מאוד שההתעניינות המחודשת בגרסה הדו מושבית Ka-52 תפורש למספר מוגדר של מסוקים שיוזמנו.
תובלה
Mi-8/17 על דגמיהם (ויש הרבה) האחרון בסדרה - Mi-8mtv-5 זכה בשעה טובה להצטרף לשורות מערך התובלה המוסק של רוסיה (אם כי, הדגם הזה נמצא מזה כמה שנים בשירות כמה מדינות אחרות)
Mi-26 מסוק התובלה הגדול בעולם
Mi-38 פרי פיתוח משותף של יורוקופטר וחברת מיל (יורומיל) נמצא בפיתוח כבר קרוב לשני עשורים. מצוי כרגע בשלב הניסוי אב טיפוס.
Mi-34 מסוק קל שזכה לייצור מוגבל.
Mi-2 במועדוני צניחה וחברות פרטיות בעיקר.
Ka-27, 29, 32 משפחת מסוקים למגוון משימות רחב. החל מאיתור צוללות וכלה בכיבוי.
Ka-60 מסוק סער. הגיע לשלב ניסויי טיסה ונעלם מאור הזרקורים בשנים האחרונות
|