02-03-2009, 10:11
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.08
הודעות: 1,184
|
|
השאלה אם הרוסים מסוגלים בכלל לבנות כ"ש כזה ותוך כמה זמן
לעומת מטוסים סופר-מתקדמים, טילים סופר מתקדמים וכו' וכו', בנושא נומ"טים הנסיון של הרוסים הוא, איך לומר, מוגבל. המספנות העיקריות שבנו את נושאות המסוקים והמטוסים של ברה"מ היו בעיר ניקולייב שאוקראינה (מספנה מס' 444) וכמובן שהן לא משרתות יותר במובן הזה את הצי האדום. בניקולייב נבנו נושאות המטוסים "אדמירל גורשקוב", "אדמירל קוזנצוב", "קייב" וכן נושאות המסוקים "לנינגרד", "מינסק" ואחיותיהם. גם "ואריאג" חסרת המזל, שלא הושלמה ונגררה לסין נבנתה שם.
הרוסים כן מנסים להסב את "אדמירל גורשקוב" עבור הצי ההודי, כדי שתהפוך להיות Vikramaditya, במספנת Sevmash שבים הארקטי, שהתמחתה דווקא בצוללות גרעיניות. העיכובים בהסבה והתנפחות העלויות הכספיות של הפרויקט הזה מעידים לדעתי יותר על יכולת המספנה לבצע את העבודה ופחות על ניסיון רוסי לסחוט עוד כספים מההודים.
אני לא אומר שהרוסים לא יצליחו, אבל לוח הזמנים נראה אופטימי, גם בלי להתחשב בהשפעות המשבר הכלכלי. ההסבה עבור ההודים אמורה להסתיים ב- 2015 ושם מדובר בכלי שצף על המים, וצריך המון עבודה של הסבת מנועים וחיווט מחדש. במקרה של הנומ"ט הרוסית החדשה יש אמנם את היתרון של בניה מאפס ואת הידע שהצטבר בנושא הנעה גרעינית בצוללות, אבל בנייה מאפס היא גם חסרון. בקיצור - אשרי המאמין בלוח הזמנים.
|