לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 03-03-2009, 15:11
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי BTR-152 שמתחילה ב "."

אני חושב שהוא מתכוון לשאול האם השת"פ בין קורסי הפיקוד השונים בצה"ל הופסק - כי אם לא, אז לפחות כל קצין בצה"ל ביחידה קרבית אמור לדעת מה זה כיסא גנן, וכן גם מספר לא מבוטל של מש"קים - וכל זאת מכיוון שלכל טנק של קורס מט"קים יש עליו כיסא גנן. גם על טנקים של הקק"ש (קורס קציני שיריון) יש כמובן כיסאות גנן, ובהרבה רב"חים שמים צוער של קורס קצינים (שלא משיריון) בכיסא הגנן למסלול אחד כדי שיראה איך התרגיל נראה מהטנק.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 02-03-2009, 17:15
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי צ'פס שמתחילה ב "אייי אייי כיסא גנן.... קפוא..."

ממש... בכל המסלולים שעשיתי בתור מפקד, הגנן בכיסא הגנן ניצל את התרגיל כדי לישון...

כיסא גנן זה כיסא מיוחד שמותקן על הטנקים בקורס מפקדי טנקים או קציני שיריון. מכיוון שבטנק אין מקום ליותר מ-4 אנשי צוות, אז מתקינים כיסא מיוחד לגנן (מפקד בקורס שיריון פיקודי - קמ"ט או קק"ש) כדי שיוכל לשמש כבקרה על הצוער שבצריחון המפקד (וגם על כל הצוות).
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"



נערך לאחרונה ע"י efekt בתאריך 02-03-2009 בשעה 17:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 03-03-2009, 00:20
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "[QUOTE=efekt] כיסא גנן זה..."

הגנן קשור בחגורה לכיסא שלו, עם ג'נטקס וקש"פ/קש"ח ואמור להיות עירני במהלך כל המסלול, כך שאם קורה משהו בלתי צפוי, רוב הסיכויים שהוא ידע זאת ראשון. לפני כל מסלול גם עושים תרגולת התהפכות, ובמהלכה הגנן קופץ פנימה לתוך הצריח (ככה זה היה במג"חים, בכל אופן). למיטב ידיעתי לא נהרג אף פעם גנן כתוצאה מהתהפכות הטנק.

כמו ש-BTR 152 ציין בתגובה מס' 10, דווקא הסיכון הגדול ביותר לגננים הוא פגיעה מכדורים תועים באימונים.
למעשה, לא פעם ולא פעמיים בתרגילי הרב"ח היו מוצאים הצוותים סימנים טריים של פגיעות כדורים על צריחון המפקד. כיסא הגנן דיי כבד ועבה, ואני חושב שאפילו כדורים של 7.62 לא חודרים אותו (אבל לא בטוח לגבי נתון זה).
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 04-03-2009, 07:28
  שריונר מרובע שריונר מרובע אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.05
הודעות: 637
כסא גנן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צפריר לדרמן שמתחילה ב "כסא גנן"

כסא גנן של פעם היה כסא מתכת פשוט שהיה מחובר בברגים לשני פלאחים שרותכו לצריח.

את קמ"ט עשינו על טנק שוט מטאור, למרות שצמ"פ (וגם קק"ש) היה על שוט קל - לא היו אז מספיק מהטנקים החדשים.

הנהיגה בשוט מטאור היתה קשה וגם מעשה אומנות. במקום הגה היו שתי ידיות, כמו בטרקטורים הישנים, וההילוכים היו ידניים, כמובן. כל האטה בתנועה הצריכה עצירה, העברה להילוך ראשון, ואיסוף מהירות כדי להעלות מהלך, לכן העקרון שאותו קבעתי לעצמי היה לנסוע מהר כל הזמן, כלומר הגז לחוץ עד הסוף תמיד.

באחד המסלולים ראיתי לפני ערוץ קטן, והחלטתי שאפשר לעבור אותו בלי להאיט. לא שעיתי לזעקות "האט" של המט"ק המתרגל ושל הגנן והמשכתי באותה מהירות.
כמובן שהטנק חטף מכה רצינית, ומעוצמת המכה כסא הגנן נשבר, והגנן עף יחד עם הכסא לאחור על הסיפון.
רק בנס הגנן המעולה שהיה לנו לא נפגע, (לצערי הוא נהרג במלמת יום הכיפורים) הטנק לא ניזוק והוא סלח לי, וכך ניצלתי מהדחה, אבל נאלצתי לבלות שבת אי שם בשבטה...
_____________________________________
חיל השריון: אוכלים חרא. נושמים אבק. חושבים גריז. יוצאים זבל. ישנים בעמידה. נלחמים בישיבה.


נערך לאחרונה ע"י שריונר מרובע בתאריך 04-03-2009 בשעה 07:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 04-03-2009, 09:14
  עדו רז עדו רז אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.06.06
הודעות: 127
חוויות גנן פלוגת בוקסר גד' 532 1981-
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צפריר לדרמן שמתחילה ב "כסא גנן"

מאז ומעולם הקפדתי להיחגר בחגורת הבטיחות של כסא הגנן (בנגוד לכמה "גברים" שהקפידו לא להיחגר).
באחד הבקרים הכנסתי לתא הנהג בקמ"ט בחור שזו הפעם הראשונה שלו בתא הנהג התנעה שילוב להילוך נמוך ויאללה לשטח,הבחור שם גז הטנק מאיץ ונחנק אני קורא לו להחליף להילוך גבוה הבחור לא מבין מה אני רוצה ממנו,עוד כמה צעקות ושאגות ממני והוא "זורק" את ידית ההילוכים עד סוף מהלכה ישר להילוך רוורס-"רייס" הטנק נעצר במקום ואני כמובן שלא הייתי חגור עפתי כמו טיל אשכנזי ונתלתי על ה 0.5 למזלי יצאתי רק עם שן שבורה וריתוק שבוע שכמובן נפל על הרגילה שלי. הטנק היה מגח 6ב'. המג"ד איציק לב-ארי והמ"פ ניר גלילי . אני הייתי מ"מ 2
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:23

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר