לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
האשכול נעול
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #9  
ישן 08-03-2009, 14:20
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי matainho שמתחילה ב "איזה הנפצה...ממש לא מסתכלים..."

מי שמנפיץ זה אתה!
ובכל זאת שניכם טועים P:
לקב"א ולמתא"ם יש השפעה על השיבוץ למקצועות (ולכן matainho טועה) אך ההשפעה היא מזערית וזה לא שלמקצוע מסויים צריך קב"א מסויים, להפך, ואני מייד מסביר (ולכן BTR יצר רושם מוטעה).
הסבר: כשמחלקים את הטירונים למקצועות חשוב מאד, והשליש מקפיד על כך, שכל מקצוע יקבל, פחות או יותר, כמות שווה של חיילים ממגוון קב"אות. כך שלא יהי מצב שבו כל התותחנים מתאימים לקצונה וכל הנהגים מתאימים לפיקוד.
כתבתי שהשליש מקפיד על כך, היות שהוא האיש שאחראי על חלוקת משאבי האנוש ביחידה וזו זווית הראיה המקצועית שלו בניגוד למפקדים (מחלקה, פלוגה והלאה) שהם טנקיסטים ועלולים להתבלבל ולשבץ את כל בעלי המתאם הגבוה לתפקידי תותחן מה שעלול ליצור מצב שבסוף המסלול הגוד יקבל הרבה טענים ונהגים ואפס תותחנים. ככה אי אפשר להרכיב צוותים.
עם זאת, הקב"א (המתא"ם) בנויה בעיקר על בסיס הדפ"ר. זה אומר שאם למקצוע מסויים צריך יותר יכולות חישוב הרי שלבעלי דפ"ר גבוה, כלומר בעלי קב"א ומתא"ם גבוה, יש יותר סיכוי להתקבל למקצוע הזה.

אז אחרי שבילבלתי אותכם
תותחנים צריכים להיות בעלי יכולת חישוב מסויימת ולהישאר רגועים ומרוכזים תחת אש כך שיוכלו להמשיך לחשב ולכוון. עבודת הידייים שלהם (מוטוריקה עדינה) אמורה להיות טובה יותר וכך גם החלוקת קשב וקורדינציה (קשר בין יד לעין ועבודה בתיאום בין הידיים).
טענים אמורים להיות בעלי כושר גופני וסיבולת לב ריאה.
נהגים אמורים להיות בעלי יכולת דחיקת משקלים עם הרגליים. כאלו שלא נלחצים מלהיות לבד בחלל קטן. אבל, התפיסה הרווחת בקרב הטנקיסטים היא שכל אחד יכול להיות נהג.
אני מסכים חלקית עם התפיסה הזאת, אך טוען שאולי כל אחד יכול להיות נהג, אך מעטים יכולים להיות נהגים טובים!
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 08-03-2009, 15:32
  magad magad אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.03.08
הודעות: 205
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "מי שמנפיץ זה אתה! ובכל זאת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוסיפון
מי שמנפיץ זה אתה!
ובכל זאת שניכם טועים P:
לקב"א ולמתא"ם יש השפעה על השיבוץ למקצועות (ולכן matainho טועה) אך ההשפעה היא מזערית וזה לא שלמקצוע מסויים צריך קב"א מסויים, להפך, ואני מייד מסביר (ולכן BTR יצר רושם מוטעה).
הסבר: כשמחלקים את הטירונים למקצועות חשוב מאד, והשליש מקפיד על כך, שכל מקצוע יקבל, פחות או יותר, כמות שווה של חיילים ממגוון קב"אות. כך שלא יהי מצב שבו כל התותחנים מתאימים לקצונה וכל הנהגים מתאימים לפיקוד.
כתבתי שהשליש מקפיד על כך, היות שהוא האיש שאחראי על חלוקת משאבי האנוש ביחידה וזו זווית הראיה המקצועית שלו בניגוד למפקדים (מחלקה, פלוגה והלאה) שהם טנקיסטים ועלולים להתבלבל ולשבץ את כל בעלי המתאם הגבוה לתפקידי תותחן מה שעלול ליצור מצב שבסוף המסלול הגוד יקבל הרבה טענים ונהגים ואפס תותחנים. ככה אי אפשר להרכיב צוותים.
עם זאת, הקב"א (המתא"ם) בנויה בעיקר על בסיס הדפ"ר. זה אומר שאם למקצוע מסויים צריך יותר יכולות חישוב הרי שלבעלי דפ"ר גבוה, כלומר בעלי קב"א ומתא"ם גבוה, יש יותר סיכוי להתקבל למקצוע הזה.

אז אחרי שבילבלתי אותכם
תותחנים צריכים להיות בעלי יכולת חישוב מסויימת ולהישאר רגועים ומרוכזים תחת אש כך שיוכלו להמשיך לחשב ולכוון. עבודת הידייים שלהם (מוטוריקה עדינה) אמורה להיות טובה יותר וכך גם החלוקת קשב וקורדינציה (קשר בין יד לעין ועבודה בתיאום בין הידיים).
טענים אמורים להיות בעלי כושר גופני וסיבולת לב ריאה.
נהגים אמורים להיות בעלי יכולת דחיקת משקלים עם הרגליים. כאלו שלא נלחצים מלהיות לבד בחלל קטן. אבל, התפיסה הרווחת בקרב הטנקיסטים היא שכל אחד יכול להיות נהג.
אני מסכים חלקית עם התפיסה הזאת, אך טוען שאולי כל אחד יכול להיות נהג, אך מעטים יכולים להיות נהגים טובים!


איך אתה מגדיר נהג טוב? (ואני שואל את זה בתור נהג)
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 08-03-2009, 17:37
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי magad שמתחילה ב "[QUOTE=יוסיפון]מי שמנפיץ זה..."

  1. נהג טוב צריך לקבל פקודה לאן להגיע ומסוגל לבחור קו התקדמות (בק") בעצמו. שלא צריך לקבל פקודות: "שמאלה, ימינה, שמאלה חזק, ימינה טיפה, שבור סכין וכו'"
  2. נהג טוב נותן ביטחון למפקד והצוות שהעסק בשליטה והוא יה מסוגל להביא את הצוות ליעד מבלי לשבור עצמות, לעלות לעמדה מבלי להתגלות, לעצור עצמאית בנקודה הנכונה בעמדת תצפית ועמדת אש.
  3. בשביל כל זה, נהג טוב הוא נהג שמרגיש את הטנק, שכשהוא יושב בתא הובה שלו זהה לגובה של גג הצריח + כנות המקלעים, ההיקף שלו זהה להיקף של הטנק, הוא לא יתקדם אם התותח עלול להיתקע במשהו, פשוט כי הוא מרגיש שהתותח והטנק הוא חלק מהגוף שלו.
  4. נהג טוב במיוחד מכיר את הטנק כ"כ טוב שהוא מסוגל לחזות אם הוא יעבור בסימטה צרה ואפילו לנסוע ברוורס בלי הכוונה (עשתי את זה כמה פעמים, כולל היגויים חזקים. זה אפשרי).
  5. נהג טוב מרגיש את המנוע, יודע לנסוע בהילוכים (גם אם כבר לא צריך) אמנם המחשב יודע להחליף הילוך כשצריך, אך נהג שיודע להעביר הילוכים בזמן (הילוכים, לא כיווני נסיעה) שולט במנוע טוב יותר מהמחשב.
  6. נהג טוב יודע ללחוץ על הבלם מספיק חזק ומהר כדי לעצור בדיוק בנקודה, בי ליפול לתהום ולהתהפך, אך גם מספיק בעדינות כדי שהצוות לא יזדעזע.
  7. נהג טוב מומחה למגוון מכשולים, הוא לא צריך תדריך לפני נסיעה בשטח מבולדר, הוא עובר כל סוללה וג'עג'וע כאילו היו פס האטה בקיסריה והוא בכלל ברחפת. הוא שובר ג'עג'ועים בלי לשבור את הצוות.
  8. מומחה להחלפת אמצעי תצפית והכנת טנק ללילה/יום.
  9. מומחה בביצוע בדיקת זחל, ומזקו"ם בכלל, מהירה מאד אך גם קפדנית מאד.הוא גם לא מתעצל לדפוק כשצריך ולא מחכה להינע שילך.
  10. נהג טוב יודע שיש לו מספיק זמן ולכן הוא:
    1. לומד היטב את השטח
    2. מקשיב לתדריך ולפקודה
    3. מחזיק מפה ספייר ופק"ל תדרים בתא נהג (ועוזר למפקד כשצריך מידע מתוכם) נהג עוד יותר טוב בודק מידי פעם מה כבר עברו ומה עוד יש לעבור.
    4. ממלא מלנ"ג
  11. בגלל שהוא כל הזמן לומד מה קורה בחוץ, אם חלילה המפקד נהרג הוא מסוגל להחזיר את הטנק או, לפחות, לחבור אל כוחותינו.
  12. מסוגל לנהוג גם אם אחד האפיסקופים חסר או שבור.
  13. מאתר איומים בשטח: עמדות פוטנציאליות לצלפים/טילאים, טילים שכבר באוויר, נקודות חשודות במיטעון או מיקוש (כולל מטעני גחון ומטעני גובה)
  14. יודע להקשיב למזקו"ם ולמנוע ולאתר תקלות משמיעה.
  15. שומר קולות וופלים מתחת לכיסא ויודע לשלוף אותם ברגעי הדיכדוך.
  16. מסוגל לרומם את רוח הצוות בשירה.
בטח יש דברים ששכחתי, אבל זה נראה לי מספיק כרגע
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 08-03-2009, 18:05
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי shai.shai שמתחילה ב "אז אתה מודה?"

מודה במה?
שהפלצתי לכיוון הצריח והפעלתי מאוורר?
שהחרשתי את הקולה ווופלים שקניתי מכספי (ווידאתי שאני באמצעי אדיש כדי שהצוות לא ישמע חלילה ויבקש שלוק)?
שדיברתי בפלאפון מתוך תא נהג תוך כדי נהיגה במבואות בינת ג'בייל לארץ תוך שאני משקר שקר כפול: לאשתי שאני בארץ והכל סבבה ולשאר העולם שאין לי בכלל פלאפון?
שנהגתי ערום?
שהחלפתי ממכנסיים וחלצה לסרבל תוך כדי נהיגה?
שהעברתי שאיבה החוצה כשהיה לי קר ופנימה כשהיה לי חם?
שכיסתי גלאי ספקטרוניקס בגרב ועישנתי?

כן! אני מודה בהכל!
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 08-03-2009, 18:12
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי shai.shai שמתחילה ב "וואו, אחרי כזה וידוי אני..."

הור"ב זה לא חרטא!
אבל, יש אנשים שאם הם לא מעשנים שעתיים הם משתגעים. מילא להשתין בבקבוק, לחרבן בשקית, לאכול באותו מקום שבו חירבנת, כל הזמן הזה לשבת ולא להתקלח שבוע ואפילו שבועיים (ואני עוד מטנק עם הידראולי כשכל הזמן הארטישוק מטרטר במוח וכל כמה דקות הספק כוח של ההידראולי צורח כמו חתול ששוחטים אותו), זה, באמת, סבבה. אבל לא לעשן???

(ני לפחות לא הדלקתי גזיה על הקולקטור!
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 08-03-2009, 18:27
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי shai.shai שמתחילה ב "חחחחחחחחחחחח גדול! באמת..."

את רוצה להגיד לי שאת לא יודעת מה זה קומקום 24????????????????
את טנקיסטית?
מה עשיתם עם הטנקים? סודוקו?יש לכם מושג איך הטנק נראה מבפנים? עם איזו בוקסה פותחים קיטנפלייט?
איך אפשר לעבוד על טנקים ולא לדעת מה זה קומקום 24?!
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 12-03-2009, 11:28
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי lion892 שמתחילה ב "מסתבר שהקצאות וקב"א כן..."

אתה צודק. ואני מחזק את הנקודה: מי שיוצא לפיקוד ממילא לא חשוב מה היה המקצוע שרכש בקורס המקצועות. המפקדים מוכשרים ומוסמכים בכל המקצועות (חוץ מהמסמכה אחת, דווקא של נהגים. הם לא מוסמכים להעמיס טנק על מוביל). גם אם אותו חייל יפול מקורס מט"קים אחרי שבועות ספורים הוא כבר יהיה מוסמך בכל המקצועות.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 08-03-2009, 14:27
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי matainho שמתחילה ב "אין לי נתונים מספריים - ולכן..."

אתה מדבר שטויות והסברתי זאת כבר למעלה. חצי מפלוגת הקמ"ט טענים? ומה עושים בפלוגות המבצעיות? מסבים נהגים ותותחנים לטענים? או סתם הטענים עושים יותר שבתות ועל כל שתי שבתות שנהג יוצא טען מאותו מחזור יוצא שבת אחת?

גם כשאני שירתתי, כמה שנים טובות לפמני מתושלח ועוד לפני היות המרכבה 4 טנק מבצעי הביקוש היה ל: תותחן, נהג ורק במקום האחרון טען. וזה כשטענים כן ירו וזרקו רימונים.
מנסיון של כמה שנות טנקים טובות אני יכול היום לומר שאם תשאל את ותיקי הגדוד שלי במילואים הם יגידן שהעדיפות במצועות היא: נהג, טען ורק אחרון תותחן (הטעם הוא מי יותר מודע למה שקורה בקרב מחוץ לטנק ומסוגל לתפעל אותו כשהמפקד נהרג. אגב, במחלוקת הזו אין חשיבות לדעתם של מפקדים וקצינים).
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 07-03-2009, 21:25
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,611
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי יול' 09 שמתחילה ב "[font=Verdana]אמרת שמי שיוצא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יול' 09
אמרת שמי שיוצא למט"ק יודעים בשבוע האחרון למסלול.
מסלול הכוונה אמון מתקדם?

בנוסף, הרבה המליצו לי על חטיבה 401, מכיוון שהטנק הכי חדיש, והם נכנסים הכי עמוק.
אך חבר טוב של המשפחה עומד להיות מ"פ ב188, ומיד כשהזכרתי זאת המליצו ללכת ל188 בגלל הפרוטקציה.
האם זה כדאי ללכת ל188 בגלל זה? לא שאני לא רוצה ללכת. גזרת הפעילות(לבנון,רמת הגולן) מושכת אותי, והבנתי שהטנק יותר מבצעי ממרכבה 4 בגלל ש4 חדש.

כן, הכוונה לסוף האימון המתקדם.
כל החטיבות מבצעות את אותו התפקיד. במלחמה האחרונה, סוג הטנק לא היווה שיקול.
סימן 4 הינו מבצעי לחלוטין. 3 החטיבות עושות את אותה הפעילות בדיוק. אם אתה מעוניין ללכת ל188 - שיהיה לך בכיף. אל תשכח, שעד שתסיים מסלול, אולי הוא יעבור תפקיד, אולי הוא יהיה מ"פ רק בהכשרה - אין לדעת. לך לאן שאתה רוצה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 08-03-2009, 14:34
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי יול' 09 שמתחילה ב "[font=Verdana]אמרת שמי שיוצא..."

לחטיבה 7 ו188 יש מורשת ארוכה יותר מזו של חטיבה 401 (וזו של 7 פילו ארוכה ומזהירה עוד יותר).
לטנקי המרכבה 3 ו-4 יש יכולות שאין לטנקי המרכבה סימן 2. אלו בעיקר יכולות בתחום הנוחות של הצוות והעבירות. יש גם שידרוג מסויים ברמת המיגון.
אולם לטנק המרכבה סימן 2 יש פגזים שב3 וה-4 יכולים רק לחלום עליהם (וכך תישאר המציאות גם עוד שנים קדימה).
אם אתה רוצה להרוג מחבלים לך לחטיבה 7. אם אתה רוצה טפ"ש יותר קל לך ל401.
אישכהו בלי סיבה שניתן להצביע עליה רוב המקדים הבכירים בחש"ן התחילו את השירות שלהם בחטיבה 7. אני לא יכול להסביר את התופעה. אבל העובדה היא שעד לא מזמן היו רוב המג"דים בחיל כאלו שקודם היו חיילים ומ"מים בחטיבה 7 (כך כלמפקדי גדודי המסלול וקמ"ט, קק"ש, שני מג"דים בחטיבה 188 ואחד ב401. וכמובן כל המג"דים בחטיבה 7). נדמה לי שגם כרגע למעלה מחצי מהמג"דים הם בוגרי החטיבה.
מה זה אומר? תחשוב לבד!
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 08-03-2009, 17:41
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "[QUOTE=יוסיפון] אם אתה רוצה..."

אפשר לסגור טפ"ש קפדני ודקדקני (לא מידגמי וזרקני) על 2ב בשעה. אח"כ אנחנו ממשיכים ללק
וב7 הורגים הרבה יותר מחבלים. עובדתית אין היום למרכבות 3 ו-4 פגזים יעילים להתמודד עם מבנים ועם מחבלים (מחופרים ולא מחופרים). למרכבה 2 ב יש פגזים להתמודד איתם ולכן חטיבה 7 קטלנית יותר משתי החטיבות האחרות גם יחד!
כשזה מגיע לקרבות ש' בש' (טנקים נגד טנקים) יש לנו את אותם הפגזים (כמעט, שלכם עדיפים קצת) אך לכם יש יכולות טובות יותר של מערכת הירי.
רק... מה לעשות, ב26 השנים האחרונות הטנקים של חיל השריון הישראלי נדרשו הרבה להתמודד עם חי"ר, מחבלים ומבנים ואף פעם לא עם טנקים!
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 08-03-2009, 10:25
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,611
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי nadavgr שמתחילה ב "כמה שאלות : 1. מה מומלץ..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי nadavgr
כמה שאלות :

1. מה מומלץ להביא לשבוע הראשון?

2. הבעתי את רצוני לשרת בחטיבה 401 במידה ולא אגיע לפלס"ר באמצעות הטופס שנמצא באתר יד לשריון . מה הסיכויים שאגיע לחטיבה ?

3. לפי הבנתי הגיבוש לפלס"ר הוא בימים הראשונים לאחר הגיוס. איך מתנהל השבוע הראשון לאלו שמתגייסים לשריון וניגשים לגיבוש פלס"ר? איפה הוא משתלב בשבוע הראשון ?

4. חטיבה 401 היא החטיבה המועדפת עליי בעיקר בגלל הטנק החדיש והנסיון לעבוד עם אחד הטנקים הטובים בעולם . האם יש לחטיבה 401 עוד יתרונות ?

1) יש רשימת ציוד בעוגן המאמרים - עיין בה. בעיקרון, שבת ראשונה יוצאים, אז תביא גופיות, גרביים,תחתונים בכמות שתספיק לך לשבוע, כלי רחצה וגילוח, מגבת, כפכפים, 2 מנעולים ארוכים (רצוי קפיציים), טוש, 2 מציתי גז ונעלי ספורט.
2) סיכויים גבוהים. יש נטייה להתחשב ברצון המתגייס.
3) מי שלא יוצא לגיבוש עובר שבוע טרום טירונות. בזמן הזה עוברים כל מיני שיעורים (בטחון מידע, תולדות שריון וכו'), קצת אימון גופני והרבה זמן בשיפצו"ר ציוד.
4) עוד יתרונות? מלבד הטנק, היא חטיבה ככל האחרות. עושה אותה פעילות מבצעית, וגם בה, כמו בחטיבות אחרות יש אנשים איכותיים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 10-03-2009, 22:26
  VajDa VajDa אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.09.07
הודעות: 51
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "מתגייס לשריון? המון שאלות? זו ההזדמנות שלך!"

כמה חידודים עדכניים.

אני התגייסתי בנוב8 ל188 עשינו טירונות בביסל"ש, אנחנו הטירונים האחרונים של חיל השריון שעושים בביסל"ש טירונות - הפלוגות העוברו טוטאלית לשיזפון ואני אחד מאלה שסונג'ר לנקות חלק מהפלוגות על מנת שהחיל יזדכה עליהם על מנת שהרסר של מודיעין שדה יחתום עליהם.( כן מודיעין שדה עוברים לביסלש באפריל)

טען,נהג,תותחן. אני לא רוצה לקשר לסימן4 כי שם באמת התפקידים שונים.
אבל בסימן2 ובסימן3 אני יודע שבערך 50% רצו להיות טענים ו25% תותחנים,נהגים.
מי הולך להיות טען? ראבקיסטים + אנשים בעל מבנה גוף טוב
תותחנים? בדרך כלל חננות...
נהגים? בדכ.. כל מי שלא חכם לא ראבקיסט ולא חזק אבל בעל רגליים חזקות ועמידות ללחץ של 2000PSI .

איך בוחרים מקצוע? אתם לא בוחרים ואין לכם שום השפעה על כך.. אז שלא ייזינו לכם תשכל כולם אצלי רשמו X וקיבלו Y או Z.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #104  
ישן 14-03-2009, 20:38
  משתמש זכר whoracle whoracle אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.05.07
הודעות: 1,264
לגבי הפלס"ר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "מתגייס לשריון? המון שאלות? זו ההזדמנות שלך!"

אני יודע שאתה מתעסק עם הטנקים אבל בכל זאת מעניין אותי משהו

בדוגרי - יוצא לפלס"ר לעבוד עם הטנקים? לא עליהם כן, אבל איתם, לידם, בסביבתם, בשיתוף פעולה איתם? ואני לא מדבר "רק אם יש מלחמה." כשגדוד אחד הולך לX והגדוד שני הולך לY (לא כל החטיבה זזה יחד תמיד נכון?) איפה הפלס"ר נמצא?

כשנלחמים הטנקים, בין אם זה במלחמה כוללת בשטחי לבנון או מבצע יותר מצומצם בין חולות ובנייני עזה, מה פלס"ר עושה בין כל השריון? איפה הוא נמצא ביחס לטנקים? הם הולכים ברגל או תמיד בהאמרים ואכזריות? הוא בכלל מגיע כל פעם? או שהוא בכלל נמצא באיו"ש ומתעסק בעצירת מבוקשים וסיורים?

מצטער על הבורות פשוט לא מסתדר לי כל הconcept של פלס"ר שריון, אני לא מבין מה הם בתכלס אמורים לעשות ומה מקומם ותפקידם בשדה הקרב וגם בזמנים יותר רגועים, שבה חטיבת השריון אליה היא שייכת עושה קווי טנקים, חי"ר, או כל דבר אחר שיגרתי.

משיחות מצומצמות עם שריונרים קיבלתי את הרושם שלאורך השירות שלהם הפלס"ר היה משהו זר ונפרד וגם הרבה התקשו להסביר מה הם בעצם עושים בזמן לחימה.
_____________________________________
Keep away from people who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great ones make you feel that you, too, can become great.
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #111  
ישן 17-03-2009, 18:42
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 110 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "מוזר. היציאות מאורגנות בסבבים..."

בחטיבה שכולם בה צעירונים זה נכון. בשאר הצבא היציאות הן בהתאם לשבצ"ק > מקצוע > מחזור וצ'ופרים.
הסבר:
שבצ"ק: כמה צוותים צריך להשאיר בכוננות (ובאלימינציה: כמה צוותים ניתן לשחרר)
מקצוע: כל צוות שאפשר לשחרר שווה לאחד מפקד, אחד תותחן, אחד טען ואחד נהג. לאו דווקא מאותו צוות. לפעמים בפלוגה אחרת יש נהג ספר אז אפשר לשחרר נהג נוסף מהפלוגה שלך, וכן הלאה.
מחזור וצ'ופרים: אחרי שיודעים כמה אפשר לשחרר מכל מקצוע מתחילה החלוקה בתוך המקצוע עצמו, קרי, הותיקים יותר או כאלו שקיבלו צ'ופר (מנצחים באתגרים, מצוטיינים צוותי מ"פ וכו') יצאו לפני צעירים יותר חסרי צ'ופר.
כמובן שכל מרותק, אפילו מגדוד אחר משפר את מצבם של בעלי אותו מקצוע. גם אם הוא במעצר בסביבה.
לעומת זאת, עריקם, נפקדים, ת"ש מין כלכלה וכו' שותים את היציאה של ארים מאותו המקצוע.

לקח: כעיקרון, אם מציעים לך לצאת השבת ובשבת הבאה להישאר צוות שמירה, צא! יש סיכוי שעד לשבת הבאה מישהו מהמקצוע שלך יקבל ריתוק ואתה תצא.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #117  
ישן 18-03-2009, 00:05
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 112 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "אה, ממה שזכור לי, זה לא עובד..."

גם בקו חי"ר הכוננות (של החטיבות הלוחמות, לא של זו שמשמשמת כניסוי לטנק חדש) היא למלחמה ואין קשר בין הכוננות של הגיזרה לכוננות היציאות. כיוון שעדיין שומרים על כוננות למלחמה יוצאים לפי מקצוע.
אם כל הפלוגה ממילא מסודרת לפי מחזורים ברור שאין טעם לתת קדימות לתותחן 2ב הפז"מניק על פני תותחן 2א הצעיר ולכן בשבצ"ק לא צריך להשאיל מצוות לצוות.
תוך שנה שנתיים המצב יחזור להגיון גם בחטיבה שלכם.

ולגבי השאלה על היציאות, אם הן כמו בחי"ר, מניסיוני הן בד"כ טובות יותר משל החי"ר.
רק מה? אתה תלוי שבצ"ק ומקצוע (ראה הסבר לעיל) ובשונה מחברך רק נגביסט אחד יחליף נגביסט אחר (או יותר נכון תותחן תמורת תותחן) החי"רניק שהגיע תורו לצאת יצא והשבת יובי יהיה כוננות על הפק"ל נגב במקום יוני.
המצב של פק"לי חי"ר שדורשים גם קצת מוח ולא רק גב ורגליים (כמו חובשים) דומה מאד למצבם של הטנקיסטים.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
האשכול נעול

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:25

הדף נוצר ב 0.27 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר