10-03-2009, 20:00
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
|
|
ממה שנכתב - בעייה נקודתית במטוס הספציפי הזה.
מאוד (מאוד-מאוד-מאוד) יפתיע אותי אם זה משהו רוחבי בסוג המטוסים האלה. המג"א ושילובו באוויוניקה הוא משהו סטנדרטי מאוד, שפועל בצורה תקינה על הרבה מאוד מטוסים, מסוגים שונים.
אולי לא הבהרתי את עצמי, אך עושה רושם שהנושא העיקרי בתאונה הזו הוא המעורבות (ליתר דיוק, חוסר המעורבות...) של הצוות בתאונה.
כמובן שחשוב להדגיש שהחקירה עדיין בעיצומה ולכן אני לא ממהר לחרוץ דין, אך במידה והממצא הזה אכן נכון, הצוות כשל בזיהוי סגירת המצערות וההאטה של המטוס ותרומתו להתרסקות לדעתי - מכרעת. אם נצרף לכך את הממצא (שוב, בתנאי שאכן נכון) שהצוות היה ער לתקלה מתחילת הטיסה - זה רק מוסיף לטעות.
כמובן שכמו בכל תאונה אווירית, החקירה כנראה ארוכה וסבוכה ומסקנותיה עוד יותר; מסקנות של תאונות אוויריות כוללות בד"כ הרבה מאוד רבדים - החל מטעויות האנוש, נושאי תחזוקה, נורמות בחברת התעופה, בקרה, שליטה, הכשרות וכו', ולכן אין להניח שההמסקנות ייעצרו בטעויות הצוות.
.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "
- Albert Einstein
|