לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-03-2009, 19:20
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
ממצאים ראשונים מחקירת התרסקות Turkish באמסטרדם

חקירת הרשויות בהולנד של התרסקות בואינג 737-800 של "טורקיש איירליינס" באמסטרדם (25/2/09, 9 הרוגים ביניהם צוות הטייסים) מעלה ממצא מרכזי אודות מד הגובה האלקטרוני.

מהחקירה הראשונית עולה שמד הגובה האלקטרוני (מג"א) הציג נתונים שגויים, ושהצוות היה מודע לכך.
התקלה במג"א גרמה להצגת גובה נמוך מידי בגישה לנחיתה, במהלכה בחציית גובה 2000 רגל (לערך) "חשב" המג"א שהמטוס מגיע אל גובה המסלול ובתגובה נסגרו המצערות האוטומטיות לסרק, דבר שהטייסים ככל הנראה לא שמו אליו לב.
הטייס האוטומטי החל להרים את האף כדי לפצות על אובדן המהירות, מה שגרם למטוס להאט ולהזדקר. הטייסים הגיבו לאזהרות באיחור ופתיחת הכוח לא סייעה (בגובה 450 רגל לערך), והמטוס פגע בקרקע.

החקירה העלתה גם שאותו מד גובה אלקטרוני כשל בשתי טיסות בעבר הלא-רחוק.

קישורים:
http://www.timesonline.co.uk/tol/ne...icle5846088.ece
http://www.todayszaman.com/tz-web/d...68752&bolum=101
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום
  #3  
ישן 10-03-2009, 20:00
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "זו בעיה רוחבית במדי הגובה של..."

ממה שנכתב - בעייה נקודתית במטוס הספציפי הזה.
מאוד (מאוד-מאוד-מאוד) יפתיע אותי אם זה משהו רוחבי בסוג המטוסים האלה. המג"א ושילובו באוויוניקה הוא משהו סטנדרטי מאוד, שפועל בצורה תקינה על הרבה מאוד מטוסים, מסוגים שונים.

אולי לא הבהרתי את עצמי, אך עושה רושם שהנושא העיקרי בתאונה הזו הוא המעורבות (ליתר דיוק, חוסר המעורבות...) של הצוות בתאונה.
כמובן שחשוב להדגיש שהחקירה עדיין בעיצומה ולכן אני לא ממהר לחרוץ דין, אך במידה והממצא הזה אכן נכון, הצוות כשל בזיהוי סגירת המצערות וההאטה של המטוס ותרומתו להתרסקות לדעתי - מכרעת. אם נצרף לכך את הממצא (שוב, בתנאי שאכן נכון) שהצוות היה ער לתקלה מתחילת הטיסה - זה רק מוסיף לטעות.

כמובן שכמו בכל תאונה אווירית, החקירה כנראה ארוכה וסבוכה ומסקנותיה עוד יותר; מסקנות של תאונות אוויריות כוללות בד"כ הרבה מאוד רבדים - החל מטעויות האנוש, נושאי תחזוקה, נורמות בחברת התעופה, בקרה, שליטה, הכשרות וכו', ולכן אין להניח שההמסקנות ייעצרו בטעויות הצוות.
.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:27

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר