16-03-2009, 15:16
|
|
|
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,611
|
|
my 2 cents וקצת פסיכולוגיה בגרוש (כשעוד היה בו חור):
אני לא יודע עד כמה המגמה (אם בכלל קיימת) מובילה להתפשטות. בסופו ש לדבר, צריך לזכור, שחלק מהעם, לא רואים את פורים במובן ה'דתי העמוק' שלו, אלא כחג שניתן להשתטות בו, לשמוע סיפור נחמד ולהנות מאלכוהול ("הי, זו מצווה!").
אין צורך להסתכל על העניין כאילו ה"כופרים", כפי שאמר בהתנשאות דני, מורידים מערכו של החג. החג נתפס כדבר שמח, ללא מטענים כבדים בניגוד לחגים אחרים, וכזמן של כיף. ללא משהו מעבר.
בל נשכח, שהחג מאפשר לאנשים להוציא משהו בהם שאינו קיים ביום יום ולו ליום אחד; יתכן שזה נסיון לבחון דברים באישיות - יתכן ואותה נערה / נערות שראית, בחרו ביום הזה כדי לנסות ולהוציא משהו (זהירות - מילים בוטות) מהמיניות שלהן החוצה, בצורה שהן לא עושות ביום יום. אז נכון, זה לא צנוע, וזה מפריע לחלק מהאנשים ; אך כך הן תופסות את החג. כהזדמנות לעשות משהו שהן לא היו עושות מעולם.
אני לא חושב שצריך לראות בזה משהו מעבר למה שזה - סתם מתיחה של גבולות והשתטות רבתי.
זה לא נכון, לדעתי, לנסות להטיף לאנשים איך הם צריכים לחוג את חגם; מלבד אנטגוניזם, ושנאה, אני לא חושב שזה ייצור משהו. הכיוון הרצוי, הוא אולי במה ששחף אמרה - קירוב לבבות, בדרכים כאלו ואחרות.
כל ההתנשאות שזועקת החוצה מחלק מהתגובות כאן, מגעילות אותי, למען האמת.
אף אחד כאן לא שופט בסנהדרין, ולאף אחד כאן אין איזשהו קשר עם היושב במרומים, בכדי לעדכן אותו במעשיו של עם ישראל. אנחנו לא צריכים לראות עצמנו כציבור נפרד, או כחלק ש"טוב יותר" מהחילונים. יתכן, ולשיטתנו אורח חייהם מוטעה. אבל מכאן, ועד להטיף או לחלופין להסתכל בעין מזלזלת יש מרחק רב ולא רצוי. בסופו של יום, גם אנחנו, וגם הם יהודים, חלק מעם אחד. מי שזה לא טוב לו - שיבושם לו ושילך לשתות מהים של עזה. עלינו לחפש נקודות משיקות כמה שיותר, במקום לשקוע בפירוד כזה או אחר.
נערך לאחרונה ע"י metooshelah בתאריך 16-03-2009 בשעה 15:29.
סיבה: כי אני יכול.
|