כבר שנים מיקרוסופט נוקטת בשיטה של "אם אתה לא יכול לנצח אותם - קנה אותם". ההיסטוריה
זה התחיל עוד בשנות ה-80, כאשר מיקרוסופט, חברת תוכנה קטנה מרדמונד, ארה"ב, קיבלה בלעדיות מIBM ליצירת מערכת הפעלה ייעודית, חסרי ניסיון בתחום זה הם פנו ליוצר מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר באותה תקופה בבקשת רכישה, אך משנענו בשלילה הם פנו ליוצרי QDOS, רכשו אותם בסכום של 50,000$, התאימו אותה למחשבי IBM ושחררו אותה כמערכת ההפעלה המוכרת ms-dos.
בשנת 1985 מיקרוסופט הוציאו לאוויר את חלונות 1.01, ממשק גרפי שתמך במערכת ההפעלה ms-dos, הוא אמנם היה פיתוח עצמאי של מיקרוסופט, אך 10 שנים אח"כ, עם יציאתה של חלונות 95 - רבים הצביעו על הדימיון הרב בין מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט לבין זו הקיימת של אפל.
הזמן עבר
והיחסים בין אפל למיקרוסופט המשיכו להיות יחסים קרירים אך רגועים, מיקרוסופט עם המלחמות שלה בחברות אחרות דוגמת נטסקייפ ("מלחמת הדפדפנים " אשר השאיר אותה עם נתח נכבד של מעל 95% מהשוק), לוטוס (במאבק sharepoint vs eroom ), SUN (במאבק JAVA נגד net ), ואפילו נגד Sony (פלייסטישן נגד XBOX ).
ומה אפל עשו?
בזמן הזה אפל שקטה על השמרים, המנייה שלה צנחה והחברה הייתה על סף פירוק,
עד שהגיע המושיע שלה, סטיב ג'ובס חזר לנהל את החברה וכאילו הפיח בה רוח חיים חדשה.
אפל יצאו עם נגן חדש קטן ולא מוכר בשם iPod.
הנגן היה הצלחה כל-כך גדולה שהוא לבדו הצליח להחזיר את המנייה של החברה למחיר הריאלי שלה ואפל חזרה לכותרות.
כתוצאה מכך חברות אחרות ניסו לחקות את ההצלחה וחברות גדולות דוגמת creative, sony, samsung ודומיהן ניסו לרכב על ההצלחה ואולי לגנוב קצת נתח שוק... מיקרוסופט שמרה על שקט.
בהלת ה iPod גדלה, ובמקביל אפל הוציאו מערכת הפעלה חדשה ומחשב ביתי עם חומרה מתאימה (macpro g5 ) והמשיכו לפתח את הiPod שיתאימו לכול אחד עם גירסאות nano, video, micro ועוד בכול צבע וגוון אפשריים עם תוספות שגרמו לאנשים להזיל ריר רק מהמראה שלהם, וכמובן - המתחרה הישיר של windows media player מבית היוצר של אפל - iTunes.
המלחמה החלה
לאחר תקופה נוספת אפל התחילה "להיכנס" במיקרוסופט עם סידרת פרסומים שהחלו לשכנע אנשים לנטוש את חלונות הכבדה והמיושנת ולעבור למערכת הפעלה צעירה, תוססת, מעניינת ועדכנית יותר בסדרת הפרסומות "
לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן. ", ולמרות שיתוף הפעולה ארוך השנים, אשר מיקרוסופט פיתחה כל מוצר שלה גם בגירסת המאקינטוש (internet explorer, windows media player), הקרב הגדול בין ה-2 החל.
מיקרוסופט יצאה עם נגן MP3 משלה בשם zune , מערכת הפעלה חדשה שנכתבה מחדש ועוצבה להיות מתחרה ישירה של leopard החדשה של אפל (http://www.engadget.com/2007/10/27/...chart-showdown/), פרסומות שעוקצות את סט הפרסומות של אפל (
הקש ששבר את גב הגמל?
אפל הבינו שבמגרש הביתי של מיקרוסופט אין להם במה להתחרות, אז במהלך חכם הם החזירו את תשומת הלב אל הנגנים והוציאו את ה iPod Touch והבטחות לדבר הגדול הבא - מכשיר סלולרי מבית אפל עם מערכת הפעלה, מראה ותחושה של אפל - ה iPhone.
זוהי הייתה מכה קשה בבטן הרכה של מיקרוסופט, שניהלה קרב קשה עם נוקיה ומערכת ההפעלה שלה סימביאן, בלקברי שנכנסה לשוק העסקי הנייד בו התמחתה, וגוגל - עם ההכרזות ההולכות וקרבות של אנדרואיד, שחקן חזק נוסף לא היה בא בחשבון.
מיקרוסופט ביצעה מספר שינויים בתוכנית הסלולרית שלה בעקבות שינויים אלו ועלייתו המטאורית של השוק הנייד, במיוחד עם הפופולריות המפתיעה של ה iPhone.
windows mobile 7 עוכבה ליציאה לשוק ותצא באמצע 2010, במקום זאת מיקרוסופט משיקה את windows mobile 6.5, חבילת הרחבה נוספת לWM6.
בינתיים חברות גדולות שברו איתה חוזה (סמסונג עם המכשיר החדש שלהם omnia hd הולכים להשתמש בסימביאן ולא בWM כפי שעשו עד היום), דבר שגרם למיקרוסופט לבדוק מחדש את הדרך העסקית שלהם והגיעו למסקנה המתבקשת.
במקום להילחם בחברה נוספת (אפל), במיוחד לאחר הכישלון בקניית יאהו ע"מ להוריד את כוחה של גוגל משירותי הרשת, הם מעדיפים לרכוש את אפל, ולהשתמש בכוח שלה לטובתם.