09-04-2009, 21:52
|
|
|
חבר מתאריך: 01.04.09
הודעות: 6
|
|
קראנו אתמול בהגדה.
רשע מה הוא אומר.
מה העבודה הזאת, לכם?
הוא רוצה להוציא עצמו מן הכלל, מתלבש בתחפושת של הומני.
"מה העבודה הזאת לכם", מראה עצמו "דואג" לכלל, ומוציא עצמו מן הכלל.
אין בתורה מבט למדע כאמצעי לעשית המצוות, מצוות לא נתנו בתנאי שעוברים סינון בשכל קודם.
מצוות אמונה למשל לא ניתנה בהתאם לכלי השכל, כי אם כן, לא היה צריך את המצווה, זה היה דבר מותבע בנו.
מקובלנו שבאמצעות התורה ברא הקב"ה את העולם, כמו סירטוט בנין, תן אותו למהנדס הבנין, הוא ידע להסביר לך, אדם פשוט לא יוכל.
וכן התורה, אדם פשוט לא יודע איך קוראין את התורה(כמו המהנדס שקורא את הסירטוט).
ישנם פיסות מידע שחיפשו בתורה ומצאו לאחר סיום המקרה (למשל קצח רבין וכו'), אבל עם כל זאת אין אנו יודעים לקרוא את הסירטוט.
ד"א לפני 200 שנה לא היה מקובל שיש אטומים, ולפני 1500 שנה לא ידעו שהעולם עגול, ויש אנשים מהצד השני של כדור הארץ(למרות שהזוהר ידע זאת לפני 2000 שנה), ולפני 20-40 שנה חשבו שסולפא זו תרופה טובה, היו יודעים שמי שרוצה למות מוזמן לקחת סולפא.
למסקנה, המדע לא יודע הכל, וגם אם כל הדברים מוכיחים שהוא יודע, הוא עצמו מודה שהוא לא יודע קצה קצה מכלל המידע שקיים(חלל ואטומים).
אז ממבט רציונאלי, זה מדע זה לא רציונאלי.
|