לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 12-04-2009, 11:10
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
בשמחה
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי bazooka joe שמתחילה ב "[QUOTE=ck5760] 4. מן הראוי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי bazooka joe
אפשר לקבל הסבר?

הסיבה שלא מתגלחים - משום שתלמידיו של רבי עקיבא מתו במלחמה נגד הרומאים בימי העומר.
בל"ג בעומר היה ניצחון גדול בקרב בו הושמדו מספר עצום של חיילים רומאים (ולכן מתגלחים מל"ג בעומר)
אבל נשאלת שאלה: האם נתאבל על כל יהודי שמת בקרב או שלא בקרב? אם כן לא יהיה לדבר סוף ודי לצרה בשעתה.
הסיבה שלא מתגלחים היא משום שתלמידי רבי עקיבא נכשלו במרד (מרד בר כוכבא) ולא הצליחו להשיג עצמאות.
בימינו בחסדי ה' יתברך זכינו לעצמאות ולכן צריך להפסיק את מנהגי האבלות.
לצערינו לא לכל היהודים נפקחו העיניים עדיין והם סוברים שעדיין צריכים להתאבל. צריך להתפלל שה' יפקח את עיניהם במהרה ויתקיים בהם "ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים" כי ה' חזר אבל עיניהם עדיין סגורות לראות זאת.

לכן לפחות ביום העצמאות מתגלחים שהרי ביום זה הצלחנו להשיג עצמאות.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #6  
ישן 12-04-2009, 15:13
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
שאלה מצויינת
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "סתם שאלה; אם כך מן הראוי גם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיו
סתם שאלה; אם כך מן הראוי גם לבטל את תשעה באב, י"ז בתמוז ועשרה בטבת. שהרי כבר יצאנו מהגלות, ובטלה הסיבה לקיומם?

שאלה זו כבר עלתה מספר פעמים בהיסטוריה הקרובה:
1. מינויו של הרברט סמואל שהיה יהודי, לנציב עליון בריטי בארץ. על זה ענה הרב קוק:
"
ב"ה יום י"ט לחדש תמוז תר"פ, שנה ראשונה[3] לאחינו הנציב העליון של ארץ ישראל, מר אליעזר בן מנחם סיר הרברט סמואל יר"ה. שלום וברכה לכבוד ידידי הישיש הנכבד, מלא צפיית ישועה לעם ה' ונחלתו מו"ה יעקב צבי זיסלמאן נ"י. מכתבו היקר קבלתי, ורגשות ששונו בתשועת ה' אשר הפליא לעשות עמנו, ביסוד גאולתנו במינויו העליון של אחינו השר הגדול שליט"א, מלאה את שמחת לבבי, בראותי כי גם זקני הדור מרגישים וחשים את אור הישועה, וזה הוא סימן יפה לבית ישראל ותחייתו. אמנם במה שנוגע לסגולת הצומות, חושב אני כי עד אשר יכונן ה' את בית מקדשנו החרב לעינינו, בהר מרום הרים, לתפארת לעיני כל העמים, אי אפשר לנו לבטל אותם. ... וכאשר יאיר ה' לנו באור ישועתו הכוללת, יהפכו הצומות, כולם לששון ולשמחה ולמועדים טובים, ואור הישועה הגמורה, ופאר משיח צדקנו ובנין בית מקדשנו יבואו לנו, ע"י מה שלא נשכח את בית אלוקינו ואת אחיו כולם, כל עם ה' הנמצאים במיצר, ונשתתף בצערם ויגונם על ידי צומי תעניתנו כמאז, ויחד עם זה נתאמץ לרומם בארצנו הקדושה, את קרן הקדש, ברוח טהור מלא אמונת אומן בדבר ה' הנאמן לעולם, ובהודות לה' על חסדו ואמתו [4]".

"
2. עם קום מדינת ישראל:
נשלח מכתב מרבני שתי מדינות (אם אני לא טועה אחת מהן אלגיריה) לרבני ארץ ישראל בדבר ביטול צום תשעה באב. לא סתם הם שאלו מכיוון שיש שתי דעות מתי בטל הצום: דעה ראשונה עם השגת עצמאות מדינית. דעה שניה עם הקמת בית המקדש. רבני ארץ ישראל דנו בשאלה ולבסוף פסקו כדעה שרק עם הקמת בית המקדש יתבטלו צומות אלו. אע"פ כן אתה רואה שיש כאן שאלה וזה לא כל כך פשוט שממשיכים לצום.

3. לאחר מלחמת ששת הימים
לקראת תשעה באב הסמוך לה, נשאל הרב צבי יהודה קוק: "האם בתשעה באב הקרוב עלינו לשמוח או להתאבל?" הרצי"ה קוק (המאריך להסביר מדוע לא קרע קריעה כשראה שוב את הר הבית בחורבנו, וזאת מפני שהר הבית כבר בריבונותנו, ועל שאלת ביטול הצומות) אמר:
"אבל בצומות שנצטוינו ע"י הנביאים אין יד שיכולה לגעת. אנו נמצאים בתוך תהליך הסטורי של גאולת ישראל, וכל זמן שלא יקומו נביאים בישראל או סנהדרין גדולה הרואים את הדברים בשלמותם, אין לנו רשות לקצץ ולשנות דברים חלקיים. יש להבין שהצומות היום, הם המשך של שורש הצער של העבר על חורבן בית המקדש, והדברים כואבים עד עצם היום הזה. צריך לראות את יד ה' במעשים שקרו לנו בימים אלה. יש לצום ולהתאבל על חורבן בית המקדש והגלות, ויחד עם זה לראות ולהכיר את אור הישועה שהולכת וזורחת בימינו"




מכל הנ"ל אתה יכול ללמוד ששאלת ביטול הצומות היא אכן שאלה.


-
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 12-04-2009 בשעה 15:20.
חזרה לפורום
  #8  
ישן 12-04-2009, 21:21
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
בבקשה
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "אפשר מקורות?"

עצמאותנו המדינית והאבלות בספירת העומר
כ"ד בניסן תשס"ח
שאלה:
לפני כמה שנים, כשלמדתי בישיבת עטרת כהנים זכור לי שהרב מסר שיעור בעניין ספירת העומר.

תורף דבריך אז היה שמעיקרא ימי ספירת העומר הם ימי שמחה (רמב"ן עה"ת בפ' המועדות) ולכן היום כשיש לנו מדינה אזי הסיבה המרכזית לאבל בימי הספירה בטלה וחזרו אלו הימים להיות ימי שמחה (כ"חול המועד" בין פסח לשבועות).

אודה לך אם תסביר לי שוב את סיבת האבל האמיתית בספירה ומדוע העצמאות המדינית שלנו מהפכת את הסיבה הזו.

האם הרב חושב שיש נפקא מינה הלכתית מהרעיון הזה?

תשובה:
סיבת האבל האמיתית היא כשלון מרד בר כוככבא, כבאגרש"ג (נוסחת ספרד) "והוה שמדא על תלמידוי דר' אקיבא". הביטוי שמד מציין אצל חז"ל את דור מרד בר כוכבא (עיין גם רמב"ן על מאבק יעקב ביבוק). מכוח זה היה ראוי שהרבנים יחליטו לבטל את האבלות. לענ"ד זה לא יכול להיות פרי של יוזמה פרטית של רב זה או אחר כי אם ביטוי של כללות הרבנים או עכ"פ הרבנות הראשית, ואלה רחוקים עדיין מהבנה זו.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


מיתת תלמידי ר' עקיבא ומרד בר-כוכבא - מקורות
כ"ג אייר תשס"ח
שאלה 1:
אני שמעתי את השיעור של הרב על מיתת תלמידי רבי עקיבא וניסיתי לחפש את המקורות על הראיות שהרב הביא אבל יש לי כמה בעיות. אני לא מצליח למצוא איפה כתוב בסנהדרין שמיתה רעה זה ידי חרב.

האם הרב יוכל לתת לי כמה דוגמאות שכל פעם שכתוב שמד אצל חז"ל הכוונה היא למלחמת בר-כוכבא? מה אפשר להשיב לאלה האומרים שאי-אפשר שרש"י טעה שהרי היה לו רוח הקודש?

תשובה 1:
סנהדרין נב, ב. מיתה יפה לעומת מיתה מנוולת. וההיפך של רעה בלשון חז"ל הוא יפה.

אשה יראת ה' היא תתהלל - זה דורו של שמד. והמדרשים על ותקע כף ירך יעקב שהוארמז לדורו של שמד ועי' רמב"ן שם. הברייתא בשבת על לא יצא בסנדל המסומר שזה היה בשלפי (=בשלהי) שמד. וכן הפגישה של רבותינו בבקעת בית רמון בשלפי שמד.

רש"י לא טעה כי אכן פשט הגמרא מורה כדבריו, וזו היתה בעצמה כוונת מחברי התלמוד שהידיעה ההיסטורית לא תובלט שם. מלבד זאת לא רק רש"י דבר בלשון הקדש אלא גם כל גדולי ישראל ובודאי רב שרירא גאון שקדם לו. מאימתי פוסקים על פי רוח קודשו של חכם?


שאלה 2:
תודה על כל המקורות שנתת לי. אני רציתי לדעת איפה כתוב אצל ההיסטוריונים שאיזור הקרב היה בין גבת לאנטיפרס(הסתכלתי בדיון קסיוס ולא תצאתי) ושל"ג בעומר הוא היום שהרגו לגיון אחד.

תשובה 2:
אין מקור ברור. אבל מקום הקרבות הוא מטבע הדברים בשפלה הפנימית בין החוף הנוכרי להר היהודי. השמדת הלגיון הוא עובדה המצוינת על ידי הגוים. מאחר ול"ג בעומר הוא המועד שבו "פסקו מלחמות" סביר שזה מועד הנצחון. ראיתי גם ספר שאינני זוכר את שמו שבו הועלתה ההשערה של"ג בעומר הוא היום שבו חידש בר כוכבא את עבודת בית המקדש. יתכן שזה ההסבר לכך שהיהודים בימי יוליאנוס הכופר ביקשו לבנות את בית המקדש בל"ג בעומר...


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ל"ג בעומר - מקורותיו
ט"ז באייר תשס"ז
שאלה:
כמה שאלות על ל"ג בעומר:

1. כיצד נקשר ל"ג בעומר עם רשב"י? (קראתי טענה שיום זה הוזכר ע"י האר"י כיום שמחת רשבי וכיוון שאחד המעתיקים כתב זאת בקיצור נהפך ליום שמת רשב"י???)

2. מהו מקור השמחה בל"ג בעומר (הרי לא נמצא מקור קדום שאומר כי זה שפסקה המגיפה מהווה סיבה)

3. ידוע שהחת"ם סופר התנגד לחגיגות ל"ג בעומר, אם כן מתי התקבל המנהג על כל קהל עדת ישראל?

4. האם יש קשר בין בר כוכבא לל"ג בעומר?

תשובה:
1. ביום זה גילה רשב"י את סתריו, באדרא זוטא.

2. ביום זה היה כפה"נ ניצחון גדול של בר כוכבא על הרומאים.

3. התנגדותו היא עדות לקיום המנהג.

4. עיין 2.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מרד בר כוכבא
יתכן מאוד כי רק אדם גדול כמו רבי עקיבא הבין מהי האחדות האמיתית בין הקודש לבין החיים. הדבר בא לידי ביטוי בתמיכתו של רבי עקיבא בבר כוכבא ובמרד נגד הרומאים (ירושלמי תענית כד.). למעשה המרד ברומאים הוכן מבחינה פוליטית / מדינית על ידי רבי עקיבא. בר כוכבא לא היה תלמיד חכם ואילו רבי עקיבא היה גדול הדור, ולמרות זאת רבי עקיבא היה נושא כליו. ומצאנו גם שרבי עקיבא אמר על בר כוכבא שהוא מלכא משיחא – שהוא ראוי להיות המלך המשיח. רבי עקיבא ראה ערך משיחי בהתעוררות הלאומית שיצר המרד. לא כולם ראו את הקדושה שהיתה במרד, אך רבי עקיבא הראה להם את הקדושה.
[בר כוכבא גם גמל לרבי עקיבא על תמיכתו בו, על חלק מהמטבעות שנמצאו מתקופת בר כוכבא מוטבעים ארבעת המינים: אתרוג אחד, לולב אחד, הדס אחד וערבה אחת. זוהי לא ההלכה, אלא שיטת רבי עקיבא במשנה. רבי עקיבא הדפיס את הספרים שלו על המטבעות של בר כוכבא]
במדרשי חז"ל השונים מופיעים סיפורים רבים על רבי עקיבא שביקר בקהילות יהודיות בכל רחבי הארץ וגם בחוץ לארץ, כגון דגניה ונהרדעא. רבי עקיבא הסתובב בכל המקומות בהם יש יהודים על מנת להכין את המרד. הוא הקים גיס חמישי בתוך האימפריה הרומאית. גם בהגדה של פסח מופיע הסיפור המפורסם:
מעשה ברבי אליעזר ורבי יהושע ורבי אלעזר בן עזריה ורבי עקיבא ורבי טרפון שהיו מסובין בבני ברק, והיו מספרים ביציאת מצרים כל אותו הלילה, עד שבאו תלמידיהם ואמרו להם: רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית.
בני ברק היתה עירו של רבי עקיבא. וצריך לברר מדוע באו גדולי הדור דווקא לביתו של רבי עקיבא הצעיר (שכן רבי אליעזר ורבי יהושע היו רבותיו של רבי עקיבא), לכאורה היה רבי עקיבא צריך לבוא למקומם? ועוד צריך לברר מדוע התלמידים עמדו בחוץ במשך כל הלילה, מדוע לא נכנסו לשמוע שיחת תלמידי חכמים, ועוד גדולי האומה?
אלא יש להבין שחמשת החכמים עסקו ביציאת מצרים שלהם, בתכנון המרד ברומאים. זו הסיבה שהם באו למקומו של רבי עקיבא, שהיה מיוזמי וממתכנני המרד. וזו גם הסיבה שהתלמידים היו בחוץ כל הלילה, שכן הם שמרו שלא יבואו רומאים או מלשינים. והם ישבו עד שבאו התלמידים ואמרו להם שהגיע זמן קריאת שמע של שחרית, כלומר עלתה אילת השחר שהיא סימן לגאולתם של ישראל.


http://ravsharki.org/index.php?sear...earch&Itemid=38


_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 12-04-2009 בשעה 21:36.
חזרה לפורום
  #11  
ישן 13-04-2009, 10:05
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לא כתוב שהם מתו במגפה
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי bazooka joe שמתחילה ב "הסיבות לאבל שנויות במחלוקת"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי bazooka joe
יש את מה שסיפרו לכולנו שהינו ילדים בגן וזה שתלמידיו של רבי עקיבא מתו במגיפה.
אבל אפשרות שניה(ולטעמי מתקבלת יותר על הדעת) היא שתלמידיו של רבי עקיבא מתו במרד.

(אני אכתוב מקורות מאוחר יותר)

כתוב:
"אמרו: שנים עשר אלף זוגות תלמידים היו לו לרבי עקיבא מגבת עד אנטיפטרס, וכולם מתו בפרק [בזמן] אחד, מפני שלא נהגו כבוד זה לזה. והיה העולם שמם עד שבא רבי עקיבא אצל רבותינו שבדרום ושְׁנאה [לימד את התורה] להם. רבי מאיר ורבי יהודה ורבי יוסי ורבי שמעון ורבי אלעזר בן שמוע, והם הם העמידו תורה אותה שעה. תְּנָא [התנא אמר]: "כולם מתו מפסח ועד עצרת". אמר רב חמא בר [בן] אבא, ואולי ר' חייא בר אבין: "כולם מתו מיתה רעה". מה היא? אמר ר' נחמן: "אסכרה". "
כלומר אין חולק שהם מתו "מיתה רעה" (מיתה יפה == מיתה ע"י חנק בעוד ש"מיתה רעה" == מיתה ע"י חרב). גם ר' נחמן לא אומר מגפה אלא "אסכרה" מילה הקרובה למילה הערבית "אסכרי" שפירושה צבא!
_____________________________________

חזרה לפורום
  #17  
ישן 12-04-2009, 08:20
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
ובכן לעיקר שאלתך זה נכון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי kobi8200 שמתחילה ב "קיצוץ זקן בספירת העומר"

יש כללים הילכתיים
ואחד מהכללים אומר שמאחר כל האיסור בגילוח אינו אלא מתורת מנהג ומבקום צער לא גזרו
נמצא א"כ להלכה שם אדם מצטער באי גילוח הזקן יכול להקל לגלחו (באופן המותר כמובן) בערב שבת לכבוד שבת
האמת שעיקר האיסור הוא לעניין תספורת לכן יותר מקילים בעניין הגילוח
יש שנהגו (חלק מהאשכנזים) כל האיסורים של העומר מחציו השני של הספירה אבל רוב ככל העדות נוהגות מחציו הראשון
כל המנהגים שייכים עד לל"ג בעומר ויש אומרים עד ל"ד
ולפי תורת הקבלה לא מסתפרים עד ערב שבועות
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #20  
ישן 13-04-2009, 19:40
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
יפה
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "שיעור על גילוח בספירת העומר"

רק מה, עוקצני משהו
כמה השגות
א: לפי הסוד מי שרוצה לא לגלח את זקנו עד שבועות יבורך ואין בכך כלום
והטענה שאסור לגלח הזקן כלל עפ"י הסוד איננה נכונה או לפחות שנויה במחלוקת המקובלים
וגם אם תרצה לאמר שאסור מכל מקום לא חייב אדם לקבל עליו כל החומרות של המקובלים מה שיכול יבורך
זה לא או הכל או לא כלום
ב: הרב בשיעור אמר שכל מקום שכתוב "שמדא" הפירוש מרד בר כוכבא , לא זכיתי להבין מניין לו זה הכלל?
ג: כל המהלך שלו בנוי עפ"י רב שרירא גאון בלבד! ורש"י חולוק! ומה גם שרב שיררא גאון זה רק על פי נוסח אחד (נמצא שזה כמו חצי מקור)
ד: ומאחר שיש עוד טעמים עפ"י הקבלה לאי גילוח בימי העומר איך מלאו ליבו לבטל עניין זה רק ביגלל שבטל הטעם הפשטי (לפי אותה שיטה בלבד) בעוד שהטעם הקבלי במקומו עומד

ועוד דבר אנחנו לא מתאבלים רק על מיתתם הגשמית של תלמידי ר"ע אלא על התורה והחכמה שהעולם הפסיד עקב הסתלקותם ועל זה שייך גם טעם פשטי שלא בטל לצערינו

איך שלא יהיה, השיעור מעניין ומאתגר אע"פ שאיני מסכים עם חלק מדברים
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #21  
ישן 13-04-2009, 21:24
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
אוקיי
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "יפה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ghostbuster
ב: הרב בשיעור אמר שכל מקום שכתוב "שמדא" הפירוש מרד בר כוכבא , לא זכיתי להבין מניין לו זה הכלל?
ג: כל המהלך שלו בנוי עפ"י רב שרירא גאון בלבד! ורש"י חולוק! ומה גם שרב שיררא גאון זה רק על פי נוסח אחד (נמצא שזה כמו חצי מקור)
ד: ומאחר שיש עוד טעמים עפ"י הקבלה לאי גילוח בימי העומר איך מלאו ליבו לבטל עניין זה רק ביגלל שבטל הטעם הפשטי (לפי אותה שיטה בלבד) בעוד שהטעם הקבלי במקומו עומד


איך שלא יהיה, השיעור מעניין ומאתגר אע"פ שאיני מסכים עם חלק מדברים

ב. וג. ראה (מה שכבר הבאתי מקודם):
ציטוט:
מיתת תלמידי ר' עקיבא ומרד בר-כוכבא - מקורות
כ"ג אייר תשס"ח
שאלה 1:
אני שמעתי את השיעור של הרב על מיתת תלמידי רבי עקיבא וניסיתי לחפש את המקורות על הראיות שהרב הביא אבל יש לי כמה בעיות. אני לא מצליח למצוא איפה כתוב בסנהדרין שמיתה רעה זה ידי חרב.

האם הרב יוכל לתת לי כמה דוגמאות שכל פעם שכתוב שמד אצל חז"ל הכוונה היא למלחמת בר-כוכבא? מה אפשר להשיב לאלה האומרים שאי-אפשר שרש"י טעה שהרי היה לו רוח הקודש?

תשובה 1:
סנהדרין נב, ב. מיתה יפה לעומת מיתה מנוולת. וההיפך של רעה בלשון חז"ל הוא יפה.

אשה יראת ה' היא תתהלל - זה דורו של שמד. והמדרשים על ותקע כף ירך יעקב שהוארמז לדורו של שמד ועי' רמב"ן שם. הברייתא בשבת על לא יצא בסנדל המסומר שזה היה בשלפי (=בשלהי) שמד. וכן הפגישה של רבותינו בבקעת בית רמון בשלפי שמד.

רש"י לא טעה כי אכן פשט הגמרא מורה כדבריו, וזו היתה בעצמה כוונת מחברי התלמוד שהידיעה ההיסטורית לא תובלט שם. מלבד זאת לא רק רש"י דבר בלשון הקדש אלא גם כל גדולי ישראל ובודאי רב שרירא גאון שקדם לו. מאימתי פוסקים על פי רוח קודשו של חכם?


לגבי ד. "הטעם הקבלי":
אם אתה הולך לפי הקבלה הוא מתייחס לזה כמדומני בתחילת השיעור (ואין בעיה למי שנוהג כמקובלים כל השנה)

לגבי:
ציטוט:
ועוד דבר אנחנו לא מתאבלים רק על מיתתם הגשמית של תלמידי ר"ע אלא על התורה והחכמה שהעולם הפסיד עקב הסתלקותם ועל זה שייך גם טעם פשטי שלא בטל לצערינו

אם היינו מתאבלים על התורה והחכמה שהעולם הפסיד היינו צריכים להיות באבל כל ימינו (על התלמידים? ומה על רבי עקיבא עצמו? ועל כל עשרת הרוגי מלכות וכן הלאה).

בכל מקרה - אם ראית את כל השיעור: הוא הביא עוד מקורות על דרך הרמז כך שאגרת רב שרירא זה לא המקור היחיד אף שזה המקור החזק ביותר.
וכן, מדוע לדעתך ילדי ישראל משחקים בחץ וקשת דווקא בל"ג בעומר? (האם לא כזכר לאותו ניצחון על הרומאים בו נמחק לגיון שלם של אדריאנוס).

בכל מקרה איך שלא תסתכל על זה ההסבר שתלמידיו של ר' עקיבה היו לוחמיו של בר כוכבא מתיישב באופן נפלא.
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 13-04-2009 בשעה 21:32.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:12

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר